Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 00:21

Novascotiannoutajat

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 27

anni_m

anni_m
Viestimäärä: 4

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Maanantaina, 03.01.2011 klo 23:15  
+
0
joop, ilmotan:)
Aquagruaz Hierbas Puyol "Manu" <3
Zorrazo Saturno "Raúl" <3

SanskuH

SanskuH
Viestimäärä: 9

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Tiistaina, 04.01.2011 klo 21:02  
+
0
Moro, hypähdän tänne. Meille tuli lauantaina (1.1.11) tolleri poju, nimeltään Tuho (virallinen nimi on Risto). Kunnon viipeltäjä, ja tästä saa varmasti hyvän harrastus koiran. Suunnitelmissa on toko ja mejä.
Herra on lähes sisäsiisti (12vko) ja todella reipas. Nytten noutaa jo leluja jos heittää, kipittää nopsaa tuomaan esim pallon tai köyden.

Minkä kokosia teidän tollerit ovat olleet 12-13 viikon ikäisenä? Saan selville Tuhon painon ensi tiistaina (ensimmäinen rokotus silloin). Mutta kaikki sanoo että hän on liian tukeva. Annamme ruokaa 4 x 1dl päivässä (kasvattajan mukaisesti). Onko se sitten liikaa vai liian vähän? Pentu saa pomppia ulkona, ja sisälläkin vetää omaa rallia.
Terve, virkeä ja tukeva poika! :love:
Pieni hunajakettu muutti taloon 1.1.2011, alkakoot uusi seikkailu.

Tuho s. 8.10.10 - Novascotiannoutaja (oikea nimi on Risto)

nomeilija

nomeilija
Viestimäärä: 74

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 09:13  
+
0
Mielestäni neljä desiä päivässä on liikaa. Tiedän X-kasvattajien suosittelevan tätä määrää, mutta itse annoimme 3 dl/pvä kahdessa erässä alkaen 8-viikkoisesta. Painoa en enää muista, mitä se oli tuon ikäisenä.

Paras neuvo, jonka olen itse saanut on, että koiralta pitää tuntua kylkiluut enempää niitä kaivamatta. Lisäksi kannataa pitää pentu hieman liian hoikassa kunnossa kuin liian tuhdissa
jo pelkästään lonkkien takia. Jos koirasi on lihava muiden mielestä, se todennäköisesti on sitä.

Toivottavasti saat koirastasi kivan harrastuskaverin, itse en koskaan uskaltaisi ottaa harrastuskoiraa yhdistelmästä, jolla ei ole tuloksia kokeista tai näyttelyistä.

tipp

tipp
Viestimäärä: 13

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Sunnuntaina, 23.01.2011 klo 11:14  
+
0
Meillä ei kotona ole tolleria (ei kyllä koiraa koskaan ole ollutkaan). Mutta haaveissa olisi. Itse olen 12, isoveljeni 14 ja pikkuveli reilu 4kk. Siis koira haaveissa. Sopiiko tolleri lapsiperheeseen ensimmäiseksi koiraksi? Koiran kanssa olisi tarkoitus harrastaa agilityä ja ehkä myös tokoa. Myös flyball kiinnostaa hiukan.

nomeilija

nomeilija
Viestimäärä: 74

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 12:03  
+
0
Suosittelen nyt ihan ensin tutustumaan yhdistyksen sivuihin osoitteessa
http://www.tollerit.fi/

"Novascotiannoutaja sopii myös perhekoiraksi, jos sille järjestetään tarpeeksi virikkeitä. Se vaatii myös määrätietoisen johtajan, sillä muuten se saattaa luulla itseään perheenpääksi. Rotu sopii mainiosti aktiivisille ihmisille, jotka liikkuvat paljon luonnossa, mökkeilevät tai viettävät muuten paljon aikaa ulkoilmassa. Tolleri nauttii saadessaan toimintaa ja päästessään juoksemaan päivittäin vapaana. Se pitää uimisesta ja saattaa juosta lenkin aikana jokaisen kuralätäkön ja ojan läpi. Varaudu lenkin jälkeen sisälle tulevaan kuraan ja hiekkaan. Lenkkeilyn lisäksi tollerille pitää antaa jotain aivotoimintaa vaativaa tekemistä esimerkiksi harrastuslajin muodossa. Tolleri sopii hyvin lapsiperheen koiraksi, mutta vaativana rotuna perheen aikuiset ovat aina koiran ensisijaisia hoitajia ja kouluttajia. Koiralle tulee tehdä selväksi, että perheen lapsetkin ovat arvoasteikossa sen yläpuolella."

Tosiaan tämä aktivointi tarkoittaa sitä, että koiran kanssa pitää touhuta jos ei päivittäin niin useita kertoja viikossa, eli esim. pelkät lyhyet kurssit eivät riitä. Kannattaa siis tutustua myös paikallisiin agility-seuroihin, koska usein seurat vaativat esim. talkootyötä jne., koska joskus agi-seuroihin haetaan koeajan tms. kautta. Tokon harrastaminen on helpompaa ja tuosta flyballista en tiedä mitään, mutta

Lisäksi yhdistyksen sivuilla sanotaan
"Joissain koirakirjoissa mainitaan novascotiannoutajan kohdalla, että rotu ei sovi ensimmäiseksi koiraksi. Tämä tarkoittaa, että rotu on erittäin aktiivinen ja vilkas, ja helposti oppivana se oppii myös helposti ei-toivottuja asioita. Tämä johtaa epäjohdonmukaisissa käsissä usein sitten ongelmiin, joita joudutaan myöhemmin ratkaisemaan. Siksi on erittäin tärkeää ottaa etukäteen selville, minkälaisen pakkauksen on kotiinsa saamassa. Rodun suuren energisyyden vuoksi yhdistys on ottanut kannan, että novascotiannoutajaa ei tule hankkia pelkästään seurakoiraksi ainakaan tottumattomiin käsiin."

En ehkä muutenkaan ymmärrä, miksi haluaisitte juuri metsätyskoiran, kun moni muu rotu voisi olla teille sopivampi, helpompi ja monen muun kanssa voi myös harrastaa edellä esittämäsiäsi lajeja.

NtiC

NtiC
Viestimäärä: 503

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Torstaina, 27.01.2011 klo 13:59  
+
0
Meiltä vähä kuva päivitystä Nemo 11kk.

Täysiä mennään, niin ettei tassutkaan pysy maassa!


Tarkkana kuin porkkana!


Talvella kun ei löydy käpyjä niin on tyydyttävä keppeihin


Naurattaa!

NtiC

NtiC
Viestimäärä: 503

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Torstaina, 27.01.2011 klo 14:02  
+
0
... Ja vielä pari lisää :)



Mussunassu




"Eihän vielä ole pakko lähteä kotiin, eihän?"



Meillä on näkyvissä pieniä murkkuiän oireita, pääasiassa ne ilmenee valikoivana kuulona ja niin että keksitään mitä kummallisimpia asioita mitä pelätä, esim. autoon meneminen on nykyisin muka ihan kamalaa! Niin ja hajujen aiheuttamat hössöntössönvouhkotukset ovat myös uusi juttu, välillä remmilenkeillä kysytään tooooodella pitkää pinnaa emännältä! :wink:

Nuppeli

Nuppeli
Viestimäärä: 90

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Tiistaina, 01.02.2011 klo 20:04  
+
0
Oi että ihania talvikuvia Nemosta! :love:

Onko nuo tollerit sitten muka niin kauheita ja vaativia ja ym ym ym kuin väitetään. Verrattaessa siis toisiin rotuihin. Toki on varmaan kyllä ihan koirakohtasta tuo, mutta yleisesti?
Saksanpaimenkoira ''Ira'' s. 14.12.2011

nomeilija

nomeilija
Viestimäärä: 74

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 09:05  
+
0
Riippuu mihin rotuun vertaa luonnollisesti.Tolleri on aivan ihana, kun se tietää laumassa paikkansa ja sillä on tarpeeksi virikkeitä. Omistajan tulee olla tietoinen, mihin on sitoutumassa hankkiessaan
tollerin.

Mutta kyllä tolleri on mielestäni vaativa koira. Tolleri fiksuudessaan vaatii kouluttajalta todella paljon koiranlukutaitoa, vähäisiä toistomääriä koulutuksessa kuitenkin paljon tekemistä. Ilman näitä ominaisuuksia kouluttajalta, on vaara, että tollerista tulee "kauheita ja vaativia ja ym ym ym". Lisäksi tollerille on ominaista äänteleminen, joka voi olla pahimmalaan kauheaa. Fiksuudessaan myös pyrkivät menemään ali siitä mistä aita on matalin, joten vaatii kouluttajalta määrätietoisuuta jo edellä mainitun koiranlukutaidon lisäksi.

Monelle tulee yllätyksenä tollerin aktiivisuus ja tekemisen tarmo. Lisäksi useat tollerit eivät ole niin miellyttämisenhaluisia kuin kultsut, eivätkä kaipaa omistajan läheisyyttä/rapsutuksia/lellittelyjä. Vrt. esim. näy-linjaisiin kultsuihin. Mielestäni tollerin ulkonäkö "huijaa" usein ostajaa.

Itse ainakin luotan tässä suhteessa tolleriyhdityksen rodunkuvaukseen/oheisiin pennunhankijalle, koska heillä on tietoa tollereista nimenomaan yleisemmällä tasolla kuin yksittäisellä omistjalla mahdollisesti. Usein yksittäisen omistajan kokemukset rajoittuvat omaan koiraan/
pentueeseen/muutamiin leikkikavereihin.

Kuten itse totesit, tosiaan tämä on koirakohtaista ja eri kasvattajilta saa kovin erilaisia
koiria-toiset suuremmalla kutsutaan sitä nyt sitten toimintatarmoksi tai aktiivisuudeksi tms.
varustettuja malleja ja toisilta sellaisia, jotka voivat olla kotikoirina oikein tyytyväisiä.

Nuppeli

Nuppeli
Viestimäärä: 90

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 21:01  
+
0
Kiitos vastauksestasi!
Itse olen tosiaan jo lukenut nuo rotuyhdistyksen jutut moneen kertaan. Itse olen maybe hankkimassa tuota tolleria, ja olen välillä miettinytkin, että onkohan tuo oikea rotu minulle, mutta kyllä näin uskon. Kuitenkin siitäkin on ollut puhetta, kelpaako tolleri ensimmäiseksi koiraksi. Sekin on varmaan vähän monipuolinen kysymys ja siitä ollaan montaa mieltä. Tunnen kuitenkin monia, joille tolleri oli ensimmäinen ja hyvin pärjäsivät. Toivotaan nyt sitten parasta, että saisin sen koiran.:hymy:
Saksanpaimenkoira ''Ira'' s. 14.12.2011

nomeilija

nomeilija
Viestimäärä: 74

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Torstaina, 03.02.2011 klo 07:48  
+
0
Nuppeli: miksi haluat juuri tollerin?
(Viestiä on muokattu torstaina, 03.02.2011 klo 13:38)

nomeilija

nomeilija
Viestimäärä: 74

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Perjantaina, 04.02.2011 klo 07:37  
+
0
Tämä ei ole nyt kohdistettu kehenkään henkilökohtaisesti, mutta tuntuu kyllä
siltä, että rotuyhdistyksen ponnistelut ovat monelta osin aivan turhia.

Jokainen pennun ostaja kyllä tuntee näitä koirakoita, joille tolleri on ensimmäinen
koira ja näillä pennunostajilla/yksittäisillä koirakoilla on suurempi kokemus kuin rotuyhdistyksellä, joka on seurannut koiria vuosi ja vuosia ja rotuyhdistyksen aktiivijäsenet olleet
usein tolleritouhuissa mukana jopa vuosikymmenniä-usein kouluttajina, kasvattajina tai jalostusuroksen omistajina. Mutta koska se oma tolleri halutaan niin voidaan helposti kääntää katse toisaalle niiltä osin, kun vastaukset tai suositukset/ehdotukset eivät miellytä itseä.

Jos jollakulla yksittäisellä koirakolla tai parilla on mennyt hyvin niin se ei välttämättä tarkooita, että kaikilla olisi mennyt hyvin tai edes kohtuullisesti. Nämä joilla ei ole mennyt niin hyvin eivät ehkä pidä itsestään meteliä niin paljoa tai edes pysty harrastamaan koiran kanssa sen agressiivisuuden, arkuuden tms. vuoksi.

Samoin, kuin siellä kerrotaan, ettei tolleri sovi lapselle/nuorelle ja harrastuksissa
ensimmäiseksi on mainittu rodunomaiset lajit eli noutaminen. Onnistuu moni rotuun ihastunut koiranpennunhankkija ohittamaan nämä seikat, jos ja kun ne eivät sovi omaan ajatukseen siitä, millainen tolleri on, kun ollaan se yksi kaksi tavattu lenkillä/tuttavilla tms. Samaan kategoriaan lankeaa mm. tollerin haasteellisuus koulutettavana.

Jotenkin tuntuu vain niin turhalta näiden yhdityksessä toimivien ihmisten puolesta, että neuvot kaikuvat kuuroille korville, koska kyllähän pennunostaja, joista suurin osa ei edes vaivaudu
menemään tutustumaan kasvattajiin. Onneksi on poikkeustapauksia ja valveutuneita
pennun hankkijoita. Onneksi on myös valveutuneita kasvattajia, jotka eivät myy kasvattejaan minne tahansa, mutta valitettavasti tollereissa on myös niitä, joille koirat ovat enemmän tai vähemmän rahasampoja ja pentueita tehdään vuodessa useita, miettimättä sen enempää, mitä näillä on annettavaa rodulle. Ja sehän ei ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka maksaa. Valitettavasti.

Tämä samainen vuodatus kävisi varmasti usean eri rodun palstalle...

Nuppeli

Nuppeli
Viestimäärä: 90

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Perjantaina, 04.02.2011 klo 22:48  
+
0

nomeilija kirjoitti:

Nuppeli: miksi haluat juuri tollerin?



Tutustuin rotuun joskus kauan sitten, mutta en edes tiennyt kyseisen rodun nimeä, mutta koska halusin tietysti tietää mikä se tuommoinen komistus on ja halusin tietää enemmän rodusta, otin rodun selville (voiko olla oudompaa tapaa kuin laittaa valiolle viestiä, että mikä koirarotu se siinä niiden pingviinituuttien kesämainoksessa vilahtaa) ja aloin lukea rodusta enemmän. Tollerissa ihastutti sen monipuolisuus. Itse rakastan liikkua luonnossa ja ulkoillla ja kokeilla ja harrastaa eri lajeja. Halusin sen takia aktviisita lenkkiseuraa ja touhuamiskaveria. Tähän voisin sanoa, että monet sanovat, että on muitakin rotuja, jotka täyttää nämä kriteerit, mutta kun oli se toinenkin seikka, koko. En itse haluaisi pientä koiraa, mutta en myöskään ''suurta'' ja kun luin että tolleri on noutajaroduista pienin, mutta ei kuitenkaan liian pieni, niin sekin pisti silmään. Aluksi ihastuin tollerin ulkonäköön, mutta sen jälkeen ihastuin enemmän sen luonteeseen ja siihen miten hyvin se sopisi perheeseemme. Yritin saada nuo omat mielipiteeni kuulostamaan jokseenkin järkeviltä, mutta kai tuosta jotain näkökulmaa saa?:roll:
Saksanpaimenkoira ''Ira'' s. 14.12.2011

Haaveilija

Haaveilija
Viestimäärä: 225

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Perjantaina, 11.02.2011 klo 17:51  
+
0
Kysyn nyt vähän selkeämmin ku en saanu viime vastauksesta kunnolla selkoa.Eli hei, Mä oon aatellu monia rotuja ja kyselly mut mikään ei ooo oikee ollu oikee..=)Mut nyt oon ajatellu et hankkisin parin vuoden pääst tollerin!Eli mä hankkisin sen joskus 15 vuotiaaana ja vuotta aikasemmin kun menisin sen kanssa kannuksen kennellinjalle(voitte lukee ite millane paikka jos kiinostaa;))Eli olis varmasti seuraa!:) Mun ensimmäinen koira onnyt mulla oleva perhoskooira.Mutta mä oon lukenu kaikkee mahollista koirista ja hoitanu toisten koiria!:))Eli sopisko tolleri mulle kysyn teijän mielipidettä!:) Mä en oo varma harrastaisinko tosissaan sen kaa mitää, eli kyllä mä voisin jossai leikkimelisissä kisoissa käydä muuten sillee tosissaan...:)Mä rakastan ulkona olemista ja oonki lenkeillä yleensä melkee puol päivää!!:DDKiitti jos viittitte vastata!=))
Maatiaskissa Luna -10
Maatiaskissa Viiri -06

Muistoissa
Perhoskoira "Bella" s.2002 k.2012
Monirotuinen Tuisku -11


Älä unohda haaveita - kun lakkaat pyydystämästä niitä, ne tulevat luoksesi.

Saniainen

Saniainen
Viestimäärä: 9

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Lauantaina, 12.02.2011 klo 20:47  
+
0

Haaveilija kirjoitti:

Kysyn nyt vähän selkeämmin ku en saanu viime vastauksesta kunnolla selkoa.Eli hei, Mä oon aatellu monia rotuja ja kyselly mut mikään ei ooo oikee ollu oikee..=)Mut nyt oon ajatellu et hankkisin parin vuoden pääst tollerin!Eli mä hankkisin sen joskus 15 vuotiaaana ja vuotta aikasemmin kun menisin sen kanssa kannuksen kennellinjalle(voitte lukee ite millane paikka jos kiinostaa;))Eli olis varmasti seuraa!:) Mun ensimmäinen koira onnyt mulla oleva perhoskooira.Mutta mä oon lukenu kaikkee mahollista koirista ja hoitanu toisten koiria!:))Eli sopisko tolleri mulle kysyn teijän mielipidettä!:) Mä en oo varma harrastaisinko tosissaan sen kaa mitää, eli kyllä mä voisin jossai leikkimelisissä kisoissa käydä muuten sillee tosissaan...:)Mä rakastan ulkona olemista ja oonki lenkeillä yleensä melkee puol päivää!!:DDKiitti jos viittitte vastata!=))



Moikka taas, kannattaa tosiaan tutustua niihin rotuihin, mistä olisit itse kiinnostunut.
Toki täältäkin voi saada ihan hyviä vinkkejä roduista, mutta enemmin katsoisin vaikkapa jonkun kasvattajan läheltäsi, ja kävisit siellä tutustumassa rotuun ja kyselemässä sitä sopiiko tolleri/samojedi/whatever juuri sinulle. Kukaan ei voi sinua tietämättä ja tuntematta sanoa netin välityksellä, että jokin kävisi tai ei kävisi, kun taas asianosaava kasvattaja tai rodun harrastaja osaisi sen kertoa.

Ja tollerin omistajat voivat halutessaan tietysti kertoa omia kokemuksiaan rodusta.

Nuppeli

Nuppeli
Viestimäärä: 90

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Lauantaina, 12.02.2011 klo 23:02  
+
0
Onkos muuten yleisiä sellaiset tolleriseropit vahinkopentujen takia? Eli toisinsanoen onko paljonkin näitä seropeja, joissa olisi mukana tolleria?
Saksanpaimenkoira ''Ira'' s. 14.12.2011

Haaveilija

Haaveilija
Viestimäärä: 225

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Maanantaina, 14.02.2011 klo 14:15  
+
0
Moikka taas, kannattaa tosiaan tutustua niihin rotuihin, mistä olisit itse kiinnostunut.
Toki täältäkin voi saada ihan hyviä vinkkejä roduista, mutta enemmin katsoisin vaikkapa jonkun kasvattajan läheltäsi, ja kävisit siellä tutustumassa rotuun ja kyselemässä sitä sopiiko tolleri/samojedi/whatever juuri sinulle. Kukaan ei voi sinua tietämättä ja tuntematta sanoa netin välityksellä, että jokin kävisi tai ei kävisi, kun taas asianosaava kasvattaja tai rodun harrastaja osaisi sen kertoa.

Ja tollerin omistajat voivat halutessaan tietysti kertoa omia kokemuksiaan rodusta.[/quote]



Moi!Mä oon katellu ja lukenu näistä roduista paljon, mutta haluun just saada tietoo mitä mieltä te olisitte (siis he jotka ite omistaa tollerin)!!Mua ei tartte tuntee jos kysyn ja ei osaa vastata sen perusteella mitä kerrin ni sitte ei vastaa ollenkaa!!:)))):/
Maatiaskissa Luna -10
Maatiaskissa Viiri -06

Muistoissa
Perhoskoira "Bella" s.2002 k.2012
Monirotuinen Tuisku -11


Älä unohda haaveita - kun lakkaat pyydystämästä niitä, ne tulevat luoksesi.

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Maanantaina, 14.02.2011 klo 15:02  
+
0

Nuppeli kirjoitti:

Onkos muuten yleisiä sellaiset tolleriseropit vahinkopentujen takia? Eli toisinsanoen onko paljonkin näitä seropeja, joissa olisi mukana tolleria?


Se riippuu pitkälti siitä kuinka paljon vastuuttomia tollerinomistajia on :wink:
Miksi haluat tollerimixin jos pidät tolleria liian vilkkaana? Se että siihen on sekoittunut jotain muuta, ei laimenna sitä ominaisuutta. Pennut voivat olla ihan mitä tahansa.

Laepp

Laepp
Viestimäärä: 21

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Maanantaina, 14.02.2011 klo 20:29  
+
0
Heippa ! olen nyt pitkään pohtinut itselleni sopivaa koirarotua ja olen aikalailla päätynyt jo novascotiannoutajaan. Se mitä haluaisin teiltä kysyä on, että mistä kennelistä omanne olette hakeneet? aika monessa kennelissä missä tollereita kasvatetaan niin on vaatimuksena että koiralle täytyy tarjota metsästysmahdollisuus, muuten turha edes käydä paikan päällä ym.. itsellä tätä ei ole tarjota(eikä varmaan monella muullakaan olettaisin) , mutta muuta aktivointia kylläkin! esim. agility,toko. Sitten vielä yksi kysymys ,minkä hintaisia (noin) tollerin pennut yleensä ovat? toivottavasti joku vastailee :)
Shetlanninlammaskoira Lumi s.29.4.2011

nomeilija

nomeilija
Viestimäärä: 74

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Tiistaina, 15.02.2011 klo 10:48  
+
0
En ala suositella mitään kenneliä, mutta totta on, että osa vaatii noutoharjoittelua, koska kyse on noutajasta ja metsästyskoirasta ja nämä kasvattajat panostavat kasvatustyössään aikalailla nimenomaan RODUNOMAISTEN ominaisuuksien säilyttämiseen ja ennen kaikkea parantamiseen. En voi suositella siksikään, koska mielestäni noutaja on metsästyskoira ja jos et halua noutamista harrastaa niin suosittelemistani kenneleistä ei koiraa sinulle myydä.

Eli kysyisinkin, että miksi hankkisit koiran, jolle et sitten kuitenkaan tarjoaisi sitä tekemistä, johon se on alunperin jalostettu ja jota se rakastaa yli kaiken? Noihin lajeihin joita suunnittelet on esim. bortsu parempi, pärjäävät huipulla molemmissa mainitsemissasi lajeissa paremmin kuin tollerit tai noutajat yleensäkin.

Ja se, ettei sinulla ole mahdollisuutta tai halua noutoharjoitteluun niin se ei todellakaan
tarkoita, ettei muilla olisi. vertaappa esim. tollerileirin nou/nome/wt-ryhmien osallistujamää
riä jne. Näistä löytyy kyllä mielettömästi esimerkkejä, mutta olkoon tuo nyt vain yksi.
Lisäksi taipumuskoetulos on vaatimus FI MVA -arvon saavuttamiseen ja se motivoi montaa nk. näyttelyihmistäkin treenamaan koiran kanssa noutamista.

Tollerin pennun hinta on yleensä 1200 €.

Ja tuo mix-juttu kuulunee sitten sinne sekarotuiset keskustelun alle. Niillä mixeillä kun ei
ole mitään tekemistä tollerin kanssa, ne ovat sekarotuisia.

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 27
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään7
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 21:30)