Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 14.05.2010 klo 16:53

Parson- ja jackrussellinterrierit

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 6

esss`

esss`
Viestimäärä: 127

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Tiistaina, 02.11.2010 klo 08:22  
+
0
Herran on kotiutunut vallan hyvin! :) Muutama ensimmäinen päivä meni totutellessa, ja olikin hirmu rauhallinen poika ja söi huonosti. Nyt on alkanut ruoka maistua ja virtaakin löytyy siihen malliin että huh huh :D Kuntonsa puolesta ei vielä ihan aina pysy meidän sakun mukana leikeissä, mutta kyllä se tästä, kunhan saadaan herran kunto kasvatettua! :D

Muuten on hienosti käyttäytyvä herra, mutta tekee mut hulluksi yrittämällä merkkailla sisälle ! :( Onko kellään vinkkejä siihne, miten tuosta pääsis eroon? Muuten todella hyväkäytöksinen, ei hauku sisällä ollenkaan jne. Mutta ongelmaksi on muodostunut tuo merkkailu. :(
2x Jackrusselinterrieri

Muistoissa
1x saksanpaimenkoira
1x sileäkarvainen noutaja

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 17:40  
+
0
Täällä kaksi ja puolivuotias russeliuros. Parin kuukauden päästä on uusi pentu tulossa taloon, saa nähdä kuinka meidän käy, kun mammanpoika ei enää olekaan se ainoa musukka :kieli:

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Torstaina, 23.12.2010 klo 11:45  
+
0


Hyvää joulua russelisteille!
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Tiistaina, 28.12.2010 klo 14:58  
+
0
Mun kaveri kerto, et niiden naapuriin on muuttanut uus koira. Sen omistajat väittää, et se ois jackrussellinterreri, mut sillä on kuulemma sen verran pitkät jalat (vähän pidemmät ku Nerolla), et se mun kaveri on sitä mieltä, et se on parsoni.
Mä ehdotin, et jos se ois Jack Russell Terrier. Mut se koira ei kuulemma lähe vapaana kanin perään joten tuskin on Jac Russell.
No jaa... se on kuulemma tuotu Austraaliasta joten ehkä siellä on vähän eri käsitys jacrussellinterrieristä... Mä en kyl tienny, et niitä ois sielläki (siis Aurstraaliassa)... :nolo:
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Tiistaina, 28.12.2010 klo 16:48  
+
0
Onhan noita työlinjaisia russeleita vielä, ne on pitkäjalkaisia. Mutta jos se on paperiton, niin sehän voi olla vaikka parsonin ja jackin risteytys..?

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Perjantaina, 14.01.2011 klo 12:01  
+
0
Minkäslaisia suunnitelmia teillä on koirienne kanssa tälle vuodelle?
Me yritetään Ino saada agilityssä kisakuntoon ja Saita pitäis opettaa noutamaan (lintua). :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Perjantaina, 14.01.2011 klo 14:43  
+
0

Ladaatti kirjoitti:

No jaa... se on kuulemma tuotu Austraaliasta joten ehkä siellä on vähän eri käsitys jacrussellinterrieristä... Mä en kyl tienny, et niitä ois sielläki (siis Aurstraaliassa)... :nolo:



Australia on jackrussellinterrierin kehittäjämaa, joten juu, kyllä niitä on siellä :nauru:

Australialaiset russelit (tai ainakin sellaiset mitä sieltä tuodaan Suomeen) ovat jackrussellinterrierejä, mutta ei niiden jalkojen pituus nyt niin millin päälle ole määritelty. Tappijalan erottaa parsonista enemmänkin kehon mittasuhteiden kuin jalkojen pituuden perusteella, ja vaihtelua on vielä aika paljon :hymy:

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 20:49  
+
0

eeelisa kirjoitti:

Minkäslaisia suunnitelmia teillä on koirienne kanssa tälle vuodelle?
Me yritetään Ino saada agilityssä kisakuntoon ja Saita pitäis opettaa noutamaan (lintua). :)



Meiän pitäis jatkaa lisää agilityä (Nero on siis käynyt pentuagi 1-kurssin ja tällä hetkellä käynnissä pentuagi 2-kurssi) ja noh luoksetuloa vois vielä huomattavasti vahvistaa. Seisomistaki voisi treeneta +jotain ToKo juttuja... Niin ja sit remmikäyttäytymistä, ohitusta ja julkisilla paikoilla nätisti olemista. Pyöräilyä, hiihtoa ja juoksua. Sinnä nyt suunnitelmia... Jää tosin nähtäväks kuinka moni toteutuu... :aurinko:
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Torstaina, 27.01.2011 klo 09:33  
+
0
^Paljon on jo teillä suunnitelmaa. :) Toi allekirjoituksen linkki ei toimi jos sen on tarkoitus viedä Neron blogiin/kotisivuille.

Hitsit ku pääsis reenaa kunnon ratoja agissa. Lyhyitä ratoja menee jo tosi hyvin. Paikallinen agiseura JAT on vaa aika pirun kallis ja talviaikaan toiseks ainoa paikka jossa kunnon ratoja pystyy reenaa. Toinen paikka olis TT mut sekin maksaa jo aika liikaa. :/
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 12:22  
+
0

eeelisa kirjoitti:

Toi allekirjoituksen linkki ei toimi jos sen on tarkoitus viedä Neron blogiin/kotisivuille. :/



Kiitti. Mä en ollu huomannu vaihtaas sitä ku muutin osotetta. Nyt pitäis toimia. Joo onhan meillä paljon suunnitelmia. nyt ilmottauduttiin JAUn jäsenkatselmukseen saa nähä päästäänkö seuraan. Onhan toi harrastaminen nykyään kallista... Eikä meillä oo ees omaa pihaa jolla vois sit vapaa ajalla treenata jos tekis vaikka jotai esteitä... No jos ei nyt tonne päästä ni sit me yritetään AgiToko Dogs ry. alkeiskurssille.

Nero on kuitenki vast kohta vuoden joten meillä on kyl aikaa odottaa et saadaan treenipaikka. :peukku:
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

miltsukka

miltsukka
Viestimäärä: 4

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Torstaina, 17.03.2011 klo 16:37  
+
0
Meillä on 1,5v. sileäkarvainen jackrusseli-uros. Kyllähän sitä monesti ollaan sormi suussa tuon tarmon ja innon kanssa, mutta toisaalta emmepä sohvaperunaa halunneetkaan. Kovin johdonmukaisia pitää tuon kaverin kanssa olla, tai on lirissä. Ja jos koiruli sisällä hyppii pitkin seiniä niin peiliin saa usein katsoa, jos ei ole riittävästi tarjonnut aktiviteetteja. Välillä mietin, että "kotiäitiys" mahdollistaisi huippulaadukkaan elämän koiralleni, raskaan työpäivän jälkeen olisi ihanaa jos koira voisi edes hitusen antaa energiastaan minulle. ;) Onneksi meidän epeli osaa leikkiä yksinkin, ja lempileikki yksinään on lelujen hautaaminen vilttien, oman sängyn tai sohvatyyynyjen alle, ja sieltä niitä häntä heiluen sitten kaivelee. :)

Mitä kaikkea puuhailette russeleittenne kanssa? Siis lähinnä kaipailisin vinkkejä erilaisiin kotiympäristön puuhiin metsässä ja ns. älyleikkeihin kotona.

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 11:33  
+
0

miltsukka kirjoitti:

Mitä kaikkea puuhailette russeleittenne kanssa? Siis lähinnä kaipailisin vinkkejä erilaisiin kotiympäristön puuhiin metsässä ja ns. älyleikkeihin kotona.



Me ainakin piilotellaan nameja sekä ulkona ja sisällä. ulkona voi käyttää vähän enemmän mielikuvitusta ja laittaa herkkuja vaikka puiden alaoksille tai kivien/puunrunkojen päälle. Sisällä yritän välttää korkeita paikkoja ettei koira opi tonkimaan hyllyjä, pöytiä, tms.
Tietenkin jos ei ennen ole piilotellut niin kannattaa miettiä ensin helppoja piiloja ja varmistaa, että ne ovat koiralle mahdollisia. meillä ollaan myös pantu namia pahvipaketteihin ja annettu koiran sitten avata pakkaus.

Jos ei herkut kiinnosta niin voihan sitä lelujakin jemmata. meiän Nero osaa ainakin tennispallon etsiä jos sen piilottaa.
Myös erillaiset "älypelit" on ihan hyvää virikettä. Meillä on esim. Kongi joka on kyllä tosi hyvä. Niin jatietenkin voi opettaa uusia temppuja. Tässä nyt muutama vinkki. Toivottavasti edes joku on teilläkin ihan toimiva. :peukku:
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Tiistaina, 22.03.2011 klo 08:35  
+
0
joo kaikenmaailman repimis jutut on noiden lemppareita kuten maitopurkit ja siellä sisällä nameja ja sanomalehteen käärityt herkut myös. Etsimisleikit on kans kivoja. :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 18:08  
+
0

eeelisa kirjoitti:

joo kaikenmaailman repimis jutut on noiden lemppareita


Meki ollaan todettu toi. Mä annoin nimittäin Nerolle parina päivänä jonkun pahvi jutun revittäväks. Tänään aamulla jätin hetkeks mun kuvistyön rullalle käärittynä lattialle ja kohta olohuoneeseen tulee eräs iloisesti tuo työ suussa ja on jo alkamassa repimään sitä ku mä ehin estämään. :wink: Sit ku mä kannoin sitä takas mun huoneeseen niin hirvee pomppiminen. Raukka ois niin halunnu repii sen vaikkei sen sisällä mitään ollutkaan.
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

AnniHelena

AnniHelena
Viestimäärä: 48

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Torstaina, 24.03.2011 klo 18:16  
+
0
Hei te kaikki russelleiden omistajat! :heiluti:

Luin tuolta rotukysely palstalta, että jos on jo jokin tietty rotu mielessä niin sen rodun keskustelupalstalle voi tehdä kyselyn erityisesti siitä rodusta, joten here I am!:hymy: Elikkäs, oon opiskelu ikäinen tyttö, joka etsii ensimmäistä koiraa. Ollaan siskoni kanssa ( jolla koirakokemusta 2 koiran verran) etsitty minulle hyvää ensimmäistä koiraa ja ollaan kumpikin pidetty molempia russeleita hyvänä vaihtoehtoina ja nyt haluaisin kuulla teidän -russeleitten omistajien- mielipiteitä voisiko rotu olla oikea minulle?

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
Liikuntaa olisi tarjolla siis ainakin aamuisin arkena n.20min kävely ja viikonloppuisin sitten 30min- 2 tuntiin kestävä metsälenkki, jossa kaverina punainen irlanninsetteri.
Iltapäivisin lyhyenläinen pissatuslenkki 30 min ja illalla juoksu n. 1tunnin verran tai pitkä kävely joko metsässä tai tiellä. Arkena ainakin tämä. Ja olisi hienoa jos koira jaksais viikonloppuna lähteä kesällä pitemmille vaelluksille Lappiin tai talvisin hiihtämään/ lumikenkäilemään (umpihanki)+ koirapuistoilut mahdollisuuksien mukaan
¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
Tällä hetkellä asun vanhempieni luona pienemmässä kunnassa asutusalueella. Parin vuoden sisään kuitenkin muutto kerrostaloasuntoon, johon koiraa kävisin kyllä jo pentuna totuttamassa (rapunäänet)
¤ Lapsien määrä
Olen nuorin lapsi, mutta veljilläni on alakouluikäisiä lapsia, joista nuorin menee ensi vuonna kouluun.
¤ Aiemmat koirakokemukset
Kyseessä olisi siis ensimmäinen oma koirani, mutta ei kuitenkaan olisi ensimmäinen kosketus koiraan. Kotona on ollut Englanninspingerspanieli kun olin pieni ja siskollani on ollut dobermanni ja nyt on irlanninsetteri, joita kumpaakin olen hoitanut. Lisäksi olen ollut "hoitaja" (lenkittänyt n. 2 kertaa viikossa ja ruokkinut, sekä omistajien ollessa reissussa asunut luonani) silkkiterrierille ja labradorinnoutajalle, berninpaimenkoiralle.
¤ Harrastustoiveet
Haluaisin, että koira olisi mahdollisimman monipuolinen, sillä olen innostunut harrastamaan (en tiedä kilpailusta) useita lajeja. Kuitenkin eniten kiinnostunut olen agilitystä ja canicrossingista, sekä tokosta.
¤ Turkkitoivomukset
mahd. helppoturkki, joka kestää joka sään. En halua pitkäkarvaista koiraa sen kovan työn takia. Karkea karva on iha ok, vaikka se pitäisikin nyppiä.
¤ Minkä kokoinen koira
pieni tai keskikokoinen koira, ei siis mitään iha pikkuriikkistä. Ja koira ei saisi olla liian heiveröinen, koska siskollani on irlanninsetteri, jonka kanssa olisi pystyttävä leikkimään ja juoksemaan. Haluaisin mieluiten ison koiran pienessä paketissa :jjei:
¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
metsästysvietti ei haittaa, mutta ei myöskään ole pakollinen. Jos koiralla on kova metsästysvietti antaisin sille mahdollisuuden käyttää sitä esim. alkamalla harrastaa esim. keinoluolia.
Toivoisin, että koira ei olisi liian herkkä, koska sen pitäisi tulla toimeen myös isompien koirien, mutta myös hevosten kanssa. Luonnetta saa olla, mutta toivoisin koiran kuitenkin olevan koulutettava. Ja tähän varmaan liittyen, että parson tai jackrussellinterriereistä kannattaako ensimmäisen koiran olla narttu vai uros?:mietiskel:
¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
Niinkuin aikaisemmin sanoin. ollaan siskoni kanssa mietitty rotua lähemmäs puoltaa vuotta ja se on osoittautunut vaikeaksi. Tällä hetkellä vaihtoehtoina on parson-, jackrussellinterrieri ja kromforländer ja borderterrieri. Sanokaa jos saitte tästä kuvan että mikä sopisi mulle mahdollisesti paremmin. :nauru:
Parsonrussellinterrieri Tico syntynyt 09.05.2011, kotiutuu 21.07.2011
Blogi: http://ticonareena.blogspot.com/
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.03.2011 klo 18:38)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Torstaina, 24.03.2011 klo 19:12  
+
0

AnniHelena kirjoitti:

Luin tuolta rotukysely palstalta, että jos on jo jokin tietty rotu mielessä niin sen rodun keskustelupalstalle voi tehdä kyselyn erityisesti siitä rodusta, joten here I am!:hymy: Elikkäs, oon opiskelu ikäinen tyttö, joka etsii ensimmäistä koiraa. Ollaan siskoni kanssa ( jolla koirakokemusta 2 koiran verran) etsitty minulle hyvää ensimmäistä koiraa ja ollaan kumpikin pidetty molempia russeleita hyvänä vaihtoehtoina ja nyt haluaisin kuulla teidän -russeleitten omistajien- mielipiteitä voisiko rotu olla oikea minulle?:


Ehkä olet nyt hieman ymmärtänyt väärin :wink: Toki russeli-keskusteluunKIN voi tehdä rotukyselyn, mutta jos/kun sulla on joku tietty rotu mielessä (kuten nyt russeli) ei mitään varsinaista kyselyä tarvitse enää tehdä. Kyselet vain kaikenlaista russeleista. Ja esim tuosta borderterrieristä taas voit kysellä border-keskustelussa.

Se rotukysely palsta on tarkoitettu just näille "pitkän kaavan mukaan" -kyselyille, missä kaikki voivat ehdottaa sulle rotua.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

AnniHelena

AnniHelena
Viestimäärä: 48

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Torstaina, 24.03.2011 klo 20:30  
+
0
Hups heh. :nolo: okei sori. mitäs mä nyt, pitääks mun poistaa tää :mietiskel:
Parsonrussellinterrieri Tico syntynyt 09.05.2011, kotiutuu 21.07.2011
Blogi: http://ticonareena.blogspot.com/
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.03.2011 klo 20:31)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Torstaina, 24.03.2011 klo 21:16  
+
0
^Nou hätä, anti olla. Ota vaikka kopio tuosta tekstistäsi ja laita "kunnon kysely" sinne rotukysely -palstalle :peukku: Jos siis haluat muitakin rotuehdotuksia.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Perjantaina, 25.03.2011 klo 08:34  
+
0
Annihelena// Kyllä sulle vois sopia russelli, itsellä ei niinkään kokemusta jackrussellista mut parson sulle ainakin sopis. Kun et haluaisi välttämättä metsästysviettistä niin etsit semmoisen yhdistelmän jossa molemmat vanhemmat eivät ole kovin viettisiä. Tuon tiedon saat kasvattajalta kyselemällä ja kasvattaja muutenkin osaa neuvoa mikä pentu pentueesta sopii ensikertalaiselle. Mut metsästysvietti on hallittavissa kun heti pentuna opetta kunnolla esim luoksetulon et jos joku jänis näkyy niin koiraa osaa tulla luokse. Tosin jos on kovin viettinen niin emännän huudot ei kyllä mee kuuleviin korviin välttämättä. Parsonit sopii mielestäni ensikoiraksi jos ihminen osaa vaan olla johdonmukainen ja panostaa koulutukseen, esim pentukurssit ovat suotavia. Russellit jaksaa lenkkejä kuin lenkkejä, sopii siis raskaaseenkin liikuntaan. Russelli vaan tykkää, tietty pentuaikana ei kannata liikaa liikkua kun koira vaatii sit semmoisia koko loppuelämän eikä osaa välttämättä rauhottua tarpeeks. Eli lusmuilupäiviä on hyvä pitää heti alusta lähtien. Sit koira osaa myös vanhempana olla tarvittaessa useampiakin päiviä kun ei tapahdu mitään erikoista. Olen siis todennut tuon lusmuilun hyväks keinoks oppia se että ei aina olla menossa. :)
Kysyit myös et olisko narttu vai uros parempi, hirveesti eroja noissa ei ole, molemmissa löytyy kaikenlaisia tapauksia. Eli ihan kumpaa itse haluat nii ja kasvattaja osaa kans sanoa pentueesta paremmin et mikä yksilö sopii jos sukupuolella ei ole väliä. Itselläni on narttu ensimmäinen joka on nyt muutenki iha ihme parson, ovat uroksemme kanssa kuin yö ja päivä siis tosi erillaisia.
Oletko tutustunut: parson linkki jack linkki
Kysele ihmeessä lisää. Ja onnea koiranmietintään.
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

AnniHelena

AnniHelena
Viestimäärä: 48

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Perjantaina, 25.03.2011 klo 22:40  
+
0
eeelisa// Kiitos kovasti vastauksestasi on hyvä kuulla mielipide myös parsonin omistajalta asiaan. :peukku: Olisi tosi siistiä jos parsoni sopis mulle rotuna, kun niitä on aina hevoshommissakin paljon ihmisillä ollut ja olen ihastunut rotuun :nauru:
Ja lisää kysymyksiä sai esittää joten...Kumpi olisi parsoneista parempi narttu vai uros? Sopiiko parson tokoon millään lailla? Ei siitä siis tarvi mitään kilpailu koiraa tulla, mut sillain että kursseilla voi käyä ja ihan omaksi iloksi myös kotona reenailla. Joissain rotukirjoissa on kato sanottu että ei välttämättä sovellu tokoon. Ja viimeiseksi miten lähden kartoittamaan oikeaa kasvattajaa ja oikeaa yhdistelmää eli nyt tässä tapauksessa siis yhdistelmää jossa vanhemmilla ei olisi hirmuinen metsästysvietti? :nolo:
Parsonrussellinterrieri Tico syntynyt 09.05.2011, kotiutuu 21.07.2011
Blogi: http://ticonareena.blogspot.com/

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 00:45)