Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 14.05.2010 klo 16:53

Parson- ja jackrussellinterrierit

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Lauantaina, 26.03.2011 klo 10:47  
+
0
Annihelena// Eroja uroksen ja nartun välillä ei välttämättä juurikaan ole joten en osaa minä ainakaan sanoa kumpi olisi parempi. Koska uroksissa ja nartuissa molemmissa löytyy erillaisia tapauksia. Itse kun ekan koiran otin ajattelin että narttu olis helpompi ja niinhän se onkin ollut mut ei se silti sano et kumpi sun kohdalla sattuis olemaan helpompi. Jos sulla ei ole väliä sukupuolella niin kasvattaja osaa kyl neuvoa oikean pennun sinulle, niin kuhan se oikea kasvattaja sinulle ensin löytyy.
-Tokoon parson käy ja monet treenaakin sitä tietty haastavaa voi olla mutta jos tykkää haasteista niin sopii siihenkin touhuun. Parsonillahan on hieman kumminkin miellyttämisenhalua joka auttaa tokoilussa.
-Itse lähtisin katselemaan ensin hyviä yhdistelmiä ja kun mieleinen löytyy niin kyselisin kasvattajalta vanhemmista enempi tietoa. Esim juuri metsästysviettiä yms.
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Lauantaina, 02.04.2011 klo 20:33  
+
0
Nerol oli tänään JAUn jäsenkatselmuksen ensimmäinen 'erä'. Ohjelmassa perustottista, ym. Tarkempi selostus Neron blogissa. Huomenna on sitten itse agilityyn tutustumista ja ens viikolla saa titää saadaanko me koejäsenyys kesäkaudelle. Nyt pidetään peukut pystyssä. :peukku:
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Maanantaina, 04.04.2011 klo 19:06  
+
0
Jee!!! Nero pääs JAUhun koejäseneks! Heti tuli hirvee agility into. Saatiin uus lelu vinkkiki. Eli villasukka+vinkupallo=maailman paras lelu. Kannattaa ihmeessä kokeilla jos ei vielä sitä ole tehnyt. :peukku:
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 19:03  
+
0
Jee onnea. Siitä se lähtee, agility on kivaa. :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Russellson

Russellson
Viestimäärä: 6

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Maanantaina, 02.05.2011 klo 22:37  
+
0
Moikka,
Liitynpä minäkin tänne keskusteluun. Kotona kolme russelia ja agilityä harrastetaan aktiivisesti. Pienimuotoisesti myös kasvatan russeleita ja esikoispentueen olisi tarkoitus syntyä maailmaan nyt kesällä :)

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Lauantaina, 21.05.2011 klo 22:10  
+
0
Jee!!! Jos saatais jotain säpinää tähänkin palstaan.
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Sunnuntaina, 22.05.2011 klo 17:24  
+
0
Mites on lähtenyt kevät käyntiin? :)
Meillä ei sen kummemmin, Inon kanssa yritetään reenata Agia ett jos joskus kisaamaankin.. :)
Sain kanssa ei oikeen touhuilla mitään. Tavallista arkea lähinnä.
Luonnetestiä Saille oon ajatellu mut sit pääteinkin et ens vuonna vasta ku poika on vasta niin nuori..
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Tiistaina, 24.05.2011 klo 10:19  
+
0
Nerolla alkoi agitreenit kolme viikkoa sitten ja agiin ollaan nyt sytytty ja oikein olan takaa. Murrosikä kyllä pukkaa päälle ja näin joten tottis ei ole aina niitä kaikkein vahvimpia... :aurinko:

Näyttelyihin pitäis taas ilmoittautua, en oon nimittäin koskaan ollut ulkonäyttelyssä ja poikakin kaipais näyttis kokemusta. Eukanuba summer showhon ois tarkotus ilmottautua, mutta taita unohtua se kuitenkin ja palautua mieleen näyttelyn mentyä ohi.
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

torpets

torpets
Viestimäärä: 7

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 19:18  
+
0
Ensimmäiset pentunäyttelyt takana parsonin kanssa. Kyröskoskella 21.8.11 ja saatiin KP ROP RYP1. ! :)
Onko kukaan tulossa Muuramen ryhmänäyttelyyn 4.9.11?

mnn

mnn
Viestimäärä: 2

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Tiistaina, 13.09.2011 klo 20:15  
+
0
Olen hankkimassa itselleni jackrusselia :) olen vain mietiskellyt, että otanko uroksen vai nartun. :)
Kertoisitteko hieman kokemuksianne? Onko sukupuolilla paljon eroa?

Lisäksi haluaisin kysyä, paljonko teillä menee kuukaudessa ruokakuluihin?

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 16:42  
+
0
MNN// joissakin tilanteissa nartuissa ja uroksissa ei ole eroja. Urokset ovat monesti vähän omapäisempiä/kovapäisempiä tapauksia. Kasvattaja kyllä osaa valita pentueesta sen sulle juuri sopivan yksilön jos sukupuolella ei ole sulla väliä kun kerrot vähän millaiseen luonteeseen olet valmis :).
Mä syötän kahdelle koiralle neu:ta ja yks pötkö menee noin päivässä (puoliks) ja pötkö maksaa 3e-3.80e en muista tarkkaa hintaa. Sehän riippuu ihan ett millaista ruokaa koiralle syöttää että kuinka paljon se tulee maksamaan. Eikä aina välttämättä tarvitse olla sitä kalleinta kun se ei takaa sitä että sopiiko se just kyseiselle koiralle, testaamalla löytyy se sopiva ruoka.
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 22:55  
+
0
En jaksa nyt lukea kaikkia viestejä, mutta haluaisin muuten vaan kysyä että minkä luonteisia teidän parsonit on? Kun mun mies haluais semmosen...Olen yrittänyt sanoa hänelle että ei ne oo niin helppoja ja sosiaalisia koiria ku esim meidän collie, että voi tulla jotain vaikeuksia. Mutta kertokaa te joilla on omakohtaisia kokemuksia. Tuleeko ne toimeen muiden koirien kanssa? Voiko niitä pitää vapaana, onko paljon metsästysviettiä? Onko ne yhtään tottelevaisia? Onko helppo vai vaikea kouluttaa?
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

ontsu

ontsu
Viestimäärä: 4

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Tiistaina, 13.03.2012 klo 19:33  
+
0
GASELLI/ No meillä nyt murrosikä urosparsonilla päällä mutta ihan hyvin menee :) Tottelevaisuus hyvin kunnossa joten vapaana pidän paljon, tosin jos koira tulee vastaan otan ihan kohtelevaisuudestakin kiinni :) Muiden uroksien seurassa pitää olla tarkkana, mutta hyvin tuo on tullut toimeen.. Parin kanssa jotain rähissyt.

Saisikos täältä neuvoja näyttelykäyttäytymiseen? Ei olla pojan kanssa kuin mätsäreissä käyty ja nyt olisi oikeat näyttelyt edessä, mutten oikein tiedä tarkalleen miten tämmöinen pitäisi esittää?
- Kun seisotetaan, pitääkö minun olla polvillani vai seisoa ja edessä vai sivulla?
- Spannataanko Parsonit usein?
- Onko kehässä samaan aikaan kuinka monta koiraa?

Tiinul

Tiinul
Viestimäärä: 5

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Lauantaina, 14.04.2012 klo 11:03  
+
0
Hei te Jackien ja Parsonien omistajat :) !

Osaatteko sanoa, sopiiko tämä koira karvatyypiltään perheeseen jossa esiintyy allergiaa vai puskeeko hilse karvan läpi kovin nopeasti? Tiedän, että rodut menevät yksilöittäin, joku allergisoi ja joku ei. Mikä karvatyypiltään olisi ehkä sopivin, sileä, puolikarkea vai karkea?

Muuten luonteenpiirteeltään rotu sopisi meidän perheeseen.

Ja eroavatko nämä rodut toisistaan miten koulutuksen kannalta? Olen ainakin lukenut, että jackillä on suurempi metsästysvietti, mikä ainakin hankaloittaa vapaana olemista.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 14.04.2012 klo 11:05)

keopardi

keopardi
Viestimäärä: 30

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Torstaina, 19.04.2012 klo 12:00  
+
0
Hei kaikki russellia harkitsevat!
Tuosta nartun ja uroksen eroista; se vaihtelee paljonkin pentueen mukaan. Oman koirani pentueessa nartut on tosi kovia, metsästysviettisempiä ja terävämpiä, kun taas urokset paljon rauhallisempia. Eli kannattaa kuunnella kasvattajaa ja antaa sen valita pentu (ja valita tietenkin se kasvattajakin huolella). Hyvä kasvattaja myös opastaa pennun kanssa ja vastaa niihin tyhmimpiikin kysymyksiin :)

Moniko teistä tokoilee parsonin kanssa?
Miten on mennyt?
Me harrastetaan agia, mut jotenkin kiinnostaisi kokeilla, kuinka se toko sujuisi tuon luupään kanssa :)

func

func
Viestimäärä: 37

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Lauantaina, 28.04.2012 klo 21:11  
+
0
Parson oppii mitä vaan ja on fiksu mutta ei varmana tee mitään jos ei oo hyötyä tiedossa. Tuossa se haaste tiivistettynä. Toki paikallaolot yms toimii kunhan vaan löytyy auktoriteettia.

keopardi

keopardi
Viestimäärä: 30

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Torstaina, 03.05.2012 klo 18:57  
+
0
Parson on fiksu kyllä. Ja tosiaan varsin toimiva, kun palkkio on mieleinen.
Mä olen kokenut tämän ensimmäiseni kanssa, et parson vaatii ihmiseltä sellaista yhdessä tekemistä ja sitä, että sun pitää olla myöskin se hauskin asia maailmassa, että se sit jaksaa totella ja kuunnella sua. Meillä kaikki kiva lähtee musta, eli palloilla ja vetoleluilla leikitään vaan yhdessä (pallojen kans on muuten hyvä opettaa luoksetuloa) ja ulkona useimmiten. Panostan siihen, että mulla on hyvä suhde koiraan niin hyvässä kuin pahassakin.
Hyvä on olla myös johdonmukainen, ei saa antaa pennulle periksi ja kyllähän se jaksaa aikansa sun hermoja kokeilla, mutta kun pidät huolen siitä, että sinä "voitat", niin tuloksena on oikein mukava ja ihana ystävä. Mä olen tämän koiran myötä rakastunut rotuun iäksi, eli kahta en vaihda ja toinen on parson <3

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Maanantaina, 07.05.2012 klo 21:02  
+
0
Tulee vähän myöhässä, mutta Tiinul: Meillä sileäkarvainen russeli ei allergisoi. Mun miehellä on koira-allergiaa ja se on nukkunut samassa sängyssäkin tuon koiran kanssa, eikä ole oireita tullut.

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Maanantaina, 21.05.2012 klo 10:14  
+
0
Facessa kiertää:


Pankaapa kaikille tutuille jakoon: eilen
poimittiin Keravan Kaskelan liepeiltä
harhaileva ja holtittomasti
singahteleva Jack Russel -terrieri. Sillä
oli kaulapanta, mutta ei mitään
merkintöjä pannassa. Huikean
selvittelytyön tuloksena päädyttiin
viemään koira Juppsgård Kenneliin,
joka sijaitsee lähellä Järvenpäässä
olevaa Honkarakenteen aluetta.
Lisätietoja: sami.salli@tipico.fi tai
0400-882292
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

Lydia

Lydia
Viestimäärä: 85

VS: PARSON- JA JACKRUSSELLINTERRIERIT - Keskiviikkona, 23.05.2012 klo 12:56  
+
0
^Löytänyt eilen kotiin :)
Senna - jackrussell - 3/12

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 09:30)