Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:28

Saksanpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50

johku

johku
Viestimäärä: 146

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 20.09.2010 klo 08:08  
+
0
Meidän tuo pikkuista vajaa pari vuotias uros on nyt 68cm ja 42kg. Kovin on silti rimpulan ja hoikkiksen näköinen:mietiskel:
Sakemanni uros -Taisto *10
Sakemanni uros -Ukko *08
Sakemanni narttu -Kalinka *11

hamica

hamica
Viestimäärä: 70

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 20.09.2010 klo 20:13  
+
0
Ihan pakko laittaa tää huumoripitoinen faktaa saksanpaimenkoirasta tänne.
Mä aina repeilen, ku luen tätä :hymy: Kyllä tekstistä ihan muutama asia osus ja uppos...


Yleisvaikutelma
Saksanpaimenkoira on keskikokoinen, omasta mielestään jättimäinen, kulmakunnan voimakkain ja lihaksikkain koira.

Tärkeitä mittasuhteita
Urosten säkäkorkeus on 60-65 cm ja narttujen 55-60 cm, ylettyy vaivattomasti nappaamaan nakin ruokapöydältä. Kropan pituus on noin 10-17% säkäkorkeutta suurempi mutta venyy tarvittaessa koko sohvan mittaiseksi.

Luonne ja käyttäytyminen
Humoristinen, oma-aloitteinen, avulias ja tuppautuva jokapaikanhöylä, jota myös seura-, vahti-, suojelu-, palvelus- ja paimenkoirana käytetään.

Pää
Kiilamainen pallero joka pyörii vartalon etuosassa. Pään sisältä saattaa toisinaan kuulua ääniä.

Silmät
Havaitsee helposti naapurin kissat ja pimeissä puskissa vaanivat näkymättömät pikku-ukot.

Korvat
Ne töttöröt siinä pään päällä valikoivat ja suodattavat ääniä koiran mieltymysten mukaisesti.

Leuat/hampaat/purenta
Kovassa käytössä varsinkin elon alkutaipaleella. Käytetään ensin nilkkojen ja varpaiden puremiseen, joista siirrytään kenkien ja kirjojen pilppuamisen kautta aina sohvan raateluun saakka. Puruluihin hampaita ei käytetä.

Kaula
Kaula yhdistää pään ja vartalon, siihen laitetaan kaulapanta. "Kaulapanta? Kaulapanta! Sä laitoit mulle kaulapannan! Jee! Minne me mennään?! Etkö sä ole vielä saanut ovea auki?! Ovi auki nyt! Mä en kestä enääääää!"

Runko
Runko sisältää mm. mahan. Sinne uppoaa vain sitä kalleinta koiranmuonaa. Oveluudella myös ihmisruokaa. Ja kompostiroskaa ja hevosenpaskaa ja...

Eturaajat
Etujaloilla voi kaivautua kukkapenkkiin ja muovimaton alle. Nostamalla etujalkaa ihmiseen päin saa herkkupalan.

Takaraajat
Takajalkojen holtiton heiluminen paljastaa koiran unen olevan sikeää sorttia. Nostamalla takajalkaa ihmiseen päin saa huutia.

Käpälät
Koiran hellyttävin kohta, hyvä että niitä on neljä.

Häntä
Se on se vehje peräpäässä joka heiluu, pyörii, huojuu, sojottaa, vatkaa, paukuttaa ja roikkuu mukana. Sitä pitää ajaa takaa ja varoa ovia sulkiessa.

Liikkeet
Saksanpaimenkoira on ravaaja. Se on myös laukkaaja, löntystäjä, hyppääjä ja hiipijä. Harvoin patsasteleva.

Nahka
On päiviä, jolloin koiraa voi muistuttaa, että koirannahka sopii rukkasten tekoon vallan mainiosti.

Karvapeite
Oikea saksanpaimenkoiran karvapeite on irtonainen, leijuva ja tiukasti kankaisiin tarttuva. Ympäri vuoden.

Väri
Löytyy laidasta laitaan, saviojassa lutraus saattaa tummentaa väriä hyvinkin paljon. Hevosenpaska tuo lisää punaista pikmenttiä. Värillä ei ole väliä, vanhemmiten se haalistuu joka tapauksessa.

Koko ja paino
Urokset: säkäkorkeus 60 - 65 cm, paino 30 - 40 kg. Sopii just eikä melkeen isännän syliin
Nartut: säkäkorkeus 55 - 60 cm, paino 22 - 32 kg. Sopii just eikä melkeen emännän syliin.

Virheet
Niitä ei ole. Tuomari oli epäpätevä puusilmä. Säässä ei ollut kehumista ja kentänlaidallakin oli jotain häiritsevää toimintaa.

:nauru:
Kodin turva saksanpaimenkoira Tyyne 2008

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 20.09.2010 klo 20:18  
+
0
^Oon ton lukenut jo monta vuotta sitten, mutta jaksaa vieläkin naurattaa.. :nauru:

Rikillä tänään 6v synttärit!

Kakun päällä oli tietenkin nakkeja kynttilöinä, mutta ne kummallisesti hävis jonnekin ennenku kerkesin kuvaa ottamaan..
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

hamica

hamica
Viestimäärä: 70

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 20.09.2010 klo 20:35  
+
0
^ Onnittelut Rikille! :poppari::heiluti:
Kodin turva saksanpaimenkoira Tyyne 2008

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 20.09.2010 klo 20:41  
+
0

hamica kirjoitti:


Yleisvaikutelma
Saksanpaimenkoira on keskikokoinen, omasta mielestään jättimäinen, kulmakunnan voimakkain ja lihaksikkain koira.

Luonne ja käyttäytyminen
Humoristinen, oma-aloitteinen, avulias ja tuppautuva jokapaikanhöylä, jota myös seura-, vahti-, suojelu-, palvelus- ja paimenkoirana käytetään.

Kaula
Kaula yhdistää pään ja vartalon, siihen laitetaan kaulapanta. "Kaulapanta? Kaulapanta! Sä laitoit mulle kaulapannan! Jee! Minne me mennään?! Etkö sä ole vielä saanut ovea auki?! Ovi auki nyt! Mä en kestä enääääää!"

Eturaajat
Etujaloilla voi kaivautua kukkapenkkiin ja muovimaton alle. Nostamalla etujalkaa ihmiseen päin saa herkkupalan.

Liikkeet
Saksanpaimenkoira on ravaaja. Se on myös laukkaaja, löntystäjä, hyppääjä ja hiipijä. Harvoin patsasteleva.



Nämä osui kyllä aivan täydellisesti tuohon omaan karvakasaan..:nauru: Toi kaulapantahomma on ihan suoraan meiltä, ja yleensäkin jos vähänkin pukee ylleen jotain josta koira tietää että "Nyt me MENNÄÄN ULOS!!!" niin heti ollaan eteisessä kenkiä kantamassa syliin ja pyörimässä ulisten ympyrää allekirjoittaneen ympärillä.
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 20.09.2010 klo 20:59  
+
0
Mäkin oon lukenut ton monia kertoja, mutta aina sen vaan pistää hekottamaan :nauru: Meillä pätee erityisesti seuraavat kohdat..

Tärkeitä mittasuhteita
Urosten säkäkorkeus on 60-65 cm ja narttujen 55-60 cm, ylettyy vaivattomasti nappaamaan nakin ruokapöydältä. Kropan pituus on noin 10-17% säkäkorkeutta suurempi mutta venyy tarvittaessa koko sohvan mittaiseksi.

Luonne ja käyttäytyminen
Humoristinen, oma-aloitteinen, avulias ja tuppautuva jokapaikanhöylä, jota myös seura-, vahti-, suojelu-, palvelus- ja paimenkoirana käytetään.

Pää
Kiilamainen pallero joka pyörii vartalon etuosassa. Pään sisältä saattaa toisinaan kuulua ääniä.

Silmät
Havaitsee helposti naapurin kissat ja pimeissä puskissa vaanivat näkymättömät pikku-ukot.

Kaula
Kaula yhdistää pään ja vartalon, siihen laitetaan kaulapanta. "Kaulapanta? Kaulapanta! Sä laitoit mulle kaulapannan! Jee! Minne me mennään?! Etkö sä ole vielä saanut ovea auki?! Ovi auki nyt! Mä en kestä enääääää!" (Plus että jos se ovi ei aukene tarpeeksi nopeasti, niin se voidaan myös avata itse..ihan viattomasti avustusmielessä toki..)

Runko
Runko sisältää mm. mahan. Sinne uppoaa vain sitä kalleinta koiranmuonaa. Oveluudella myös ihmisruokaa. Ja kompostiroskaa ja hevosenpaskaa ja...

Eturaajat
Etujaloilla voi kaivautua kukkapenkkiin ja muovimaton alle. Nostamalla etujalkaa ihmiseen päin saa herkkupalan.

Takaraajat
Takajalkojen holtiton heiluminen paljastaa koiran unen olevan sikeää sorttia. Nostamalla takajalkaa ihmiseen päin saa huutia. (Meillä Rho näi kerran niiiiin hurjaa unta, että se riehaantui heilumaan ja juoksemaan niin että heräsi omaan riehumiseensa :nauru: )

Käpälät
Koiran hellyttävin kohta, hyvä että niitä on neljä. <3

Häntä
Se on se vehje peräpäässä joka heiluu, pyörii, huojuu, sojottaa, vatkaa, paukuttaa ja roikkuu mukana. Sitä pitää ajaa takaa ja varoa ovia sulkiessa.

Liikkeet
Saksanpaimenkoira on ravaaja. Se on myös laukkaaja, löntystäjä, hyppääjä ja hiipijä. Harvoin patsasteleva. (lue: ei koskaan paikallaan :roll: )

Nahka
On päiviä, jolloin koiraa voi muistuttaa, että koirannahka sopii rukkasten tekoon vallan mainiosti.

Virheet
Niitä ei ole. Tuomari oli epäpätevä puusilmä. Säässä ei ollut kehumista ja kentänlaidallakin oli jotain häiritsevää toimintaa. (Tosin niin pöljä en taida olla että koskaan kuvittelisin vieväni tuota rimppakinttua näyttelyyn. Se on niin kaukana "uljaasti ravaavasta showchampioonista" kun vaan voi olla :nauru: )
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com
(Viestiä on muokattu maanantaina, 20.09.2010 klo 21:01)

Paukkis

Paukkis
Viestimäärä: 58

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 21.09.2010 klo 10:45  
+
0
Leo


Kuva on kyllä jo vanha, mutta sama hönö ilme tuolla koiralla on aina

johku

johku
Viestimäärä: 146

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 21.09.2010 klo 10:53  
+
0
Tässä tuo meidän hunsvotti :aurinko:
Sakemanni uros -Taisto *10
Sakemanni uros -Ukko *08
Sakemanni narttu -Kalinka *11

Terhi

Terhi
Viestimäärä: 134

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 21.09.2010 klo 10:59  
+
0
Meidän Lissun painoi varmaan kuukausi sitten n. 25kg, säkää en oo tullu mitanneeksi. On aika hoikkanen, vaikka syö mun mielestä tosi paljon. Ahne etten sanois :nauru: Meillä syödään Jahti&Vahti energiaa ja hyvin tuntuu sopivan. Edellisen ruuan (Pedigree..) jälkeen jatkuva itsensä rappaaminen ja ripulointi loppu.

Meilläkin ohitustilanteet alkaa vihdoinkin sujua jo suh hyvin :jjei: Varsinkin jos ei tarvi kovin lähelle mennä toista koiraa. Mä yleensä istutan Lissun tarpeeksi ajoin vähän kauemmas ja sanon vain että ei välitä. Kattelee kyllä toisia koiria, mutta ei inahakkaan ja pysyy paikallaan. Mutta jos on toinen koira esim. toisella puolella tietä tai tulee yllättäen nurkan takaa niin kauheaa haukkumista ja riehumista toista kohti :heristel: Joten harjoitusta, harjoitusta vain!
Äippäliini kera rakkaidensa: mies ja kaksi lasta :)
saksanpaimenkoira s.4.1.09 Royal Coctail on my mind eli Lissu
saksanpaimenkoira s.3.9.10 Jatzarin Janet

Leeca

Leeca
Viestimäärä: 38

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 00:18  
+
0
Mä en ollutkaan nähnyt tollaista sakemmannin rotumääritelmää mitä hamica laittoi, aivan mahtava! :nauru:

+ onnea Rikille näin jälkikäteen ja taas aivan ihania koiruuksia kaikki :love:

Niin ja onko saksanpaimenkoira.infon (tmv) keskustelupalsta enää käytössä? Ainakaan rekisteröitymään ei pääse. Onko muita sakemmanneihin keskittyviä keskustelupalstoja? Muitakin kun liiton ja tuo em.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.09.2010 klo 20:42)

angel

angel
Viestimäärä: 26

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 23.09.2010 klo 14:28  
+
0
Kuinka moni saken omistaja on saanut pitää koiransa ns.terveenä vanhuusikään saakka?(nyt jos tää viesti on taas väärässä paikassa puren itteeni,en oo todella harrastanu kesk.palstoja nääs):shifty:

Leeca

Leeca
Viestimäärä: 38

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 23.09.2010 klo 20:11  
+
0

angel kirjoitti:

Kuinka moni saken omistaja on saanut pitää koiransa ns.terveenä vanhuusikään saakka?(nyt jos tää viesti on taas väärässä paikassa puren itteeni,en oo todella harrastanu kesk.palstoja nääs):shifty:



Ei omat, mutta kummin toinen saksanpaimenkoira kuoli vajaa 16-vuotiaana viitisen vuotta sitten rauhallisesti nukkuen ilman minkäänlaisia vaivoja, oli aivan mahtava koira ja kummin ansiosta oikeastaan sakemmanneihin ihastuin jo pienestä pitäen. Oltiin koiran kanssa samanikäisiä ja samassa kuussa syntyneitä :) Toinen kummin sakemmanni piti lopettaa 12-vuotiaana kun sen jalat alkoi mennä sen verta huonoon kuntoon, ettei enää oikein päässyt ylöskään. Yksi saku kuitenkin mun lähipiirissä kuollut oikeasti terveenä vanhuuteen.

angel

angel
Viestimäärä: 26

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 23.09.2010 klo 21:01  
+
0

Leeca kirjoitti:

[quote=angel]Kuinka moni saken omistaja on saanut pitää koiransa ns.terveenä vanhuusikään saakka?(nyt jos tää viesti on taas väärässä paikassa puren itteeni,en oo todella harrastanu kesk.palstoja nääs):shifty:



Ei omat, mutta kummin toinen saksanpaimenkoira kuoli vajaa 16-vuotiaana viitisen vuotta sitten rauhallisesti nukkuen ilman minkäänlaisia vaivoja, oli aivan mahtava koira ja kummin ansiosta oikeastaan sakemmanneihin ihastuin jo pienestä pitäen. Oltiin koiran kanssa samanikäisiä ja samassa kuussa syntyneitä :) Toinen kummin sakemmanni piti lopettaa 12-vuotiaana kun sen jalat alkoi mennä sen verta huonoon kuntoon, ettei enää oikein päässyt ylöskään. Yksi saku kuitenkin mun lähipiirissä kuollut oikeasti terveenä vanhuuteen.[/quote]

Vau!!Uskomatonta että liki 16 vuotta saavutti.Mikä mahtaa olla nykysakun ikäarvio n.keskimäärin?Pelottavaa ja surullista luettavaa kuinka moni koira jouduttu nukuttamaan ikiuneen perinnöllisten sairauksien/vaivojen vuoksi.Kiinnostuneena seurailen kommenttejanne koska pennun hankinta on mielessä.
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.09.2010 klo 21:12)

Susi

Susi
Viestimäärä: 1

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 25.09.2010 klo 10:47  
+
0

hamica kirjoitti:

Ihan pakko laittaa tää huumoripitoinen faktaa saksanpaimenkoirasta tänne.
Mä aina repeilen, ku luen tätä :hymy: Kyllä tekstistä ihan muutama asia osus ja uppos...


Yleisvaikutelma
Saksanpaimenkoira on keskikokoinen, omasta mielestään jättimäinen, kulmakunnan voimakkain ja lihaksikkain koira.

Tärkeitä mittasuhteita
Urosten säkäkorkeus on 60-65 cm ja narttujen 55-60 cm, ylettyy vaivattomasti nappaamaan nakin ruokapöydältä. Kropan pituus on noin 10-17% säkäkorkeutta suurempi mutta venyy tarvittaessa koko sohvan mittaiseksi.

Luonne ja käyttäytyminen
Humoristinen, oma-aloitteinen, avulias ja tuppautuva jokapaikanhöylä, jota myös seura-, vahti-, suojelu-, palvelus- ja paimenkoirana käytetään.

Pää
Kiilamainen pallero joka pyörii vartalon etuosassa. Pään sisältä saattaa toisinaan kuulua ääniä.

Silmät
Havaitsee helposti naapurin kissat ja pimeissä puskissa vaanivat näkymättömät pikku-ukot.

Korvat
Ne töttöröt siinä pään päällä valikoivat ja suodattavat ääniä koiran mieltymysten mukaisesti.

Leuat/hampaat/purenta
Kovassa käytössä varsinkin elon alkutaipaleella. Käytetään ensin nilkkojen ja varpaiden puremiseen, joista siirrytään kenkien ja kirjojen pilppuamisen kautta aina sohvan raateluun saakka. Puruluihin hampaita ei käytetä.

Kaula
Kaula yhdistää pään ja vartalon, siihen laitetaan kaulapanta. "Kaulapanta? Kaulapanta! Sä laitoit mulle kaulapannan! Jee! Minne me mennään?! Etkö sä ole vielä saanut ovea auki?! Ovi auki nyt! Mä en kestä enääääää!"

Runko
Runko sisältää mm. mahan. Sinne uppoaa vain sitä kalleinta koiranmuonaa. Oveluudella myös ihmisruokaa. Ja kompostiroskaa ja hevosenpaskaa ja...

Eturaajat
Etujaloilla voi kaivautua kukkapenkkiin ja muovimaton alle. Nostamalla etujalkaa ihmiseen päin saa herkkupalan.

Takaraajat
Takajalkojen holtiton heiluminen paljastaa koiran unen olevan sikeää sorttia. Nostamalla takajalkaa ihmiseen päin saa huutia.

Käpälät
Koiran hellyttävin kohta, hyvä että niitä on neljä.

Häntä
Se on se vehje peräpäässä joka heiluu, pyörii, huojuu, sojottaa, vatkaa, paukuttaa ja roikkuu mukana. Sitä pitää ajaa takaa ja varoa ovia sulkiessa.

Liikkeet
Saksanpaimenkoira on ravaaja. Se on myös laukkaaja, löntystäjä, hyppääjä ja hiipijä. Harvoin patsasteleva.

Nahka
On päiviä, jolloin koiraa voi muistuttaa, että koirannahka sopii rukkasten tekoon vallan mainiosti.

Karvapeite
Oikea saksanpaimenkoiran karvapeite on irtonainen, leijuva ja tiukasti kankaisiin tarttuva. Ympäri vuoden.

Väri
Löytyy laidasta laitaan, saviojassa lutraus saattaa tummentaa väriä hyvinkin paljon. Hevosenpaska tuo lisää punaista pikmenttiä. Värillä ei ole väliä, vanhemmiten se haalistuu joka tapauksessa.

Koko ja paino
Urokset: säkäkorkeus 60 - 65 cm, paino 30 - 40 kg. Sopii just eikä melkeen isännän syliin
Nartut: säkäkorkeus 55 - 60 cm, paino 22 - 32 kg. Sopii just eikä melkeen emännän syliin.

Virheet
Niitä ei ole. Tuomari oli epäpätevä puusilmä. Säässä ei ollut kehumista ja kentänlaidallakin oli jotain häiritsevää toimintaa.

:nauru:

KriCa

KriCa
Viestimäärä: 46

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 25.09.2010 klo 20:34  
+
0

angel kirjoitti:

Kuinka moni saken omistaja on saanut pitää koiransa ns.terveenä vanhuusikään saakka?(nyt jos tää viesti on taas väärässä paikassa puren itteeni,en oo todella harrastanu kesk.palstoja nääs):shifty:



Penikkani emä on 6 vuotias, ja kilpailee täysiä, emänemä on 10 vuotias, täysin kunnossa ja kilpailee vielä fh jäljellä:)
RIP Apn Eijatuun norma -05
Bpn Maitotytön Havina -09
Spn Eviloves Nuka-10
sekä muualla:
appn Schellendorfs Charming Chyna -09

kennel Schellendorfs

angel

angel
Viestimäärä: 26

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 25.09.2010 klo 22:36  
+
0
Ehkä en heitä vielä kirvestä kaivoon mutta monilla tuntemillani koirilla mennyt takapää sököksi ja iho-ongelmat ollu varma riesa.Kiva kuitenkin kuulla näitä iloisia esimerkkejä.Pessimismiä en missään nimessä halua kylvää.Rotuna nää on ihan best:aurinko:

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 27.09.2010 klo 20:29  
+
0
Onko täällä muuten ihmiset käyny noissa pelkissä saksanpaimenkoiranäyttelyissä? Kiinnostais tietää miten ne eroaa kaikkien rotujen näyttelyistä, ja onko millasta se meno siellä?

juu en osaa selittää..
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
(Viestiä on muokattu maanantaina, 27.09.2010 klo 20:29)

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 28.09.2010 klo 20:37  
+
0
^ Ainakin eri laatumaininnat siellä, sekä oliko se niin että yli 24kk vanhojen koirien luokassa on vapaana seuraaminenkin? Mulle kanssa vähän vieraita, mutta jotain tiedän jotenkin :nauru:

Leeca

Leeca
Viestimäärä: 38

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 28.09.2010 klo 21:03  
+
0
Tohon rotumääritelmään tulis vielä tämmönen minkä löysin:

Millaista on omistaa saksanpaimenkoira?

Minulla on koira, saksanpaimenkoira.
Lenkkeilijöihin se suhtautuu tosi luontevasti. Iloisesti häntä heiluen se
tulee tervehtimään kaikkia kuntourheilun ystäviä. Minä olen siinä ihan
lähellä, narun toisessa päässä, rähmälläni. Hyvin suhtautuvat lenkkeilijät
poistuessaan paikalta tapaamisemme jälkeen. Kuraiset tassunjäljet
rintapielessä ja naama nuoltuna. Haluavat tavata toistekin. Moni on
huutanut: te kuulette minusta vielä!? Mukavaa sakkia.

Vaikka kyllä koiran koulutus vaatii pitkäjänteisyyttä. Kapulan
heittämisestä se tykkää valtavasti. Kerran heitin. Poliisit toivat koiran
illalla kotiin. Minä sanoin, että ei olis tarvinnut. Luulivat että lasken
leikkiä.

Naapuritkin pitävät meidän koirasta kovasti, ovat antaneet sille
lempinimenkin: ADHD. Outo nimi. Olisiko arabiaa?

Kerran minä vein sen lääkäriin ja sanoin että nyt tälle idiootille on
tehtävä jotain. Lääkäri kysyi, että voiko eläintenhoitaja pitää sillä
välin minun koiraani. Kaikki eläinlääkärit eivät ole tosikkoja.
Uskoihan lääkäri puhetta, ja määräsi koiralle rauhoittavia pillereitä.
Muutaman purkillisen se niitä sitten söikin, nälkäänsä. Antoi vielä tassua
kiitokseksi. Pitihän minunkin yksi maistaa. Viikko meni horroksessa.
Lääkitys lopetettiin tehottomana. Ei siitä ollut huumekoiraksi.

Sakemannit ovat kovia syömään. Aamiaiseksi se vetäisee pari desiä
nappuloita, maksalaatikkoa ja olkkarin sohvan.

Koiran hankkiminen ei ole kovin kallista. Parilla tonnilla saa hyvät
paperit omaavan saksanpaimenen. Remonttiin menee kymppitonnin verran ja ruokaan
viitisenkymppiä kuussa. Meillä lisäkustannuksia aiheutti turvahäkin
ostaminen, mutta se osoittautui liian pieneksi koko perheelle.

Luin koirakirjan. Siinä sanottiin että koiraperheessä johtajuus on
tärkeässä asemassa. Helpotti. Yksi asia on sentään meilläkin hoidettu
oikein: saksanpaimenkoirat ovat loistavia johtajia. Lenkkikaverihan minun piti
siitä itselleni kasvattaa. Ensimmäisellä lenkillä vedettiin yhtä köyttä tosi hienosti. Eri suuntiin.
Koiran kanssa juokseminen vaatii vahvoja
olkapäitä.

:nauru:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.09.2010 klo 21:04)

hamica

hamica
Viestimäärä: 70

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 12:58  
+
0
^ Tuo Leecan laittama juttu kans mainio :nauru:
Kodin turva saksanpaimenkoira Tyyne 2008

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 05:00)