Sekarotuiset - osa 2
magik
Viestimäärä: 3965
Kandee kysyä vanhempien luonteet tietty ja siitä päätellä minkäluonteisia mahdollisesti tulee. Ja kysy kasvattajalta sopiiko kerrostaloon hänhän se tietää paremmin kuiteskin :)
Mulla on "vaan" tämmöset monirotuiset ettei tiedä edes varmaksi mitä kaikkia rotuja mut ainakin näiden isä oli venäjänspanieli/mäyräkoira. Emän geeneissä oli sitten kai sakemanniakin ja jotain muutakin Hauskat veijarit on kyl!! Valitsin just tästä pentueesta kun emä ja isä oli ulkonäöllisesti mun mieleen.
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
Niii
Viestimäärä: 4297
Jos tuon tyyppiset rodut kiinnostaa niin ehdottomasti kannattaa ottaa puhdasrotuinen kun rotikoillakin on vaikka minkälaista vikaa, kasvaimia ja huonoa luustoa.
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
Shamalai
Viestimäärä: 27
Vahtivietti kerrostalossa on kitkettävä heti pennusta saakka systemaattisesti. Ovikello-harjoituksia tehden, tuttavien ravatessa rapussa ja antaen koiralle positiivista palkkausta samalla. Heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Rapusta kuuluvien äänten tulee kuulua normaaleihin ääniin koiran korvissa. Toisaalta, koiralta kuin koiralta on vaikea odottaa reagoimattomuutta mihinkään rapusta kuuluviin uusiin ääniin.
Koetko itse olevasi valmis juuri tällaiseen koiraan ja kaikkeen siihen työhön?
MUOKS. Meillä koiran pari kertaa päivässä-"puksahtelu" kerrostalon äänille loppui kuin seinään muutettaessa paritaloon. Koira ei ole haukkuja sisällä eikä ulkona, eikä omaa vahtiviettiä, mutta nyt oman pihan rauhassa ei paljoa puksahduta
Corleone
Viestimäärä: 7
Tällaisia kaukasianpaimenkoira mixejä on jonkiverran silloin tällöin myytävänä, esimerkiksi juuri rottweilerin ja/tai saksanpaimenkoiran kans pennutettuina, vahingossa tai tarkoituksella.
Erityisesti kaukaasianpaimenkoira on aina kiinnostanut minua rotuna, mutta toki tajuan että en pysty tarjoamaan puhtaalle kaukkarille sen vaatimaa asuinympäristöä. Mutta sekarotuisen kans se vahtikäyttäytyminen voisi olla helpommin kitkettävissä. Pidän myös rottweilerista ja saksanpaimenkoirasta rotuna, niin tällainen yhdistelmä houkuttelee. Joku tais jo kysyä että miks et hommaa puhdasrotuista, no olen ehkä enemmän sekarotuisten ystävä ja pidän siitä miten eri rotujen ominaisuudet yhdistyy yhdessä paketissa...
Tuossa kirjoittelin jo yhden pentueen omistajan kans. Heillä oli/on 2 naaras pentua joiden molemmat vanhemmat on kasvattajan mukaan 50/50% kaukkari/sakemanni mixejä. Upean näköset penikat kyllä, mutta uroksen minä lähtökohtaisesti haluaisin. Edellinenkin oli sellainen, ja uros soveltuu ehkäpä meikäläisen talouteen paremmin. Ei juoksuja,valeraskauksia, vahinkopentuja ym.. Kasvattaja vaan oli sitä mieltä että naaras vois olla helpompi tässä tapauksessa. Vähempi vahti/suojeluviettiä.. Varmaankin pitää paikkansa useimmissa tapauksissa.
No tämä jää vielä harkintaan, mutta mitään "harjoittelukoiria" en ota. Sen on oltava juuri sellainen mikä miellyttää, parempi koiran ja minunkin kannalta. :-)
Niii
Viestimäärä: 4297
shamalai kirjoitti:
Minusta ei ole kysymys niinkään siitä, mihin noita rotuja omaava koira otetaan, vaan millainen koulutustausta tällaisen pennun ottajalla on. Osaavissa käsissä en itse näe ongelmaa kaupunkiin ja kerrostaloon, mutta esim. ensikoiraksi otettaessa voi olla älyttömän kova pala purtavaksi kelle tahansa.
Kyllähän rotikan tai saksanpaimenen voi ihan hyvin sinne kerrostaloon ottaa, mutta laumanvartijan paikka ei ole kerrostalossa eikä kaupungissa muutenkaan. Oma rotikka saa vahtia (asun rt) eikä sen suhteen ole koskaan ollut mitään ongelmaa, lopettaa kun tarkastan tilanteen tai muuten komennan. Aina oon sitä kiittänyt eikä örise turhia
Toki ei kannatakkaan sellaista koiraa ottaa joka ei itseä miellytä, mutta pitää se oikeasti myös koiran kannalta miettiä asiaa. Omasta mielestäni vähän väärin ottaa koiraa joka on jalostettu siihen vahtimiseen ja laumansa puolustamiseen ja jota koira ei voi mitenkään tehdä kaupungissa. Eiköhän niitä parempiakin mixejä löydy ja sulle just se oikea pentu
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
MustaSeropi
Viestimäärä: 10
griffon
Viestimäärä: 5797
Sarahia
Viestimäärä: 4470
griffon
// muoks, miksköhän ne mulla näkyi ihan kuvina
Sarahia
Viestimäärä: 4470
MustaSeropi
griffon
Sarahia kirjoitti:
^Oisko tullut välimuistista, kun avasit ne? Eos. Ei muuten kyllä nuo linkitkään toimi
Voi elämä Pöytäkoneella ne eilen näkyi kaikki ihan ok, mut tabletti heittää herjaa. Muokkaan suosiolla pois ne
MustaSeropi
griffon
MustaSeropi
MustaSeropi kirjoitti:
[quote=MustaSeropi]Kokeilen opiskelle
ja tuon sain näkyvii ni kokeillaa viel
Testi2[/quote]
En tiedä miksi, joko näkyy tai ei näy mutta itellä näkyy molemmat vaikka kirjauduin ulos omasta google drivesta, josta kuvat on, ja välimuistinkin tyhjensin..
Olen todella vähän jakanut kuvii semmosissa paikoissa, jossa en niitä koneelta voi suoraan jakaa. (joskus sitä kokeilin, ni ei onnannu). jok. tap. nämä näkyy niin, että toisessa klikkaa vain linkkitekstiä siis noita kokeiluja ja toisen ku klikkaa oikean puolen hiirinappii ja poimii sieltä. Sitä, täytyykö olla chromella, koska kuvat on Google Drivesta, en tiedä ja kuinka saada ne näkyviin suoraan tohon laatikkoon en myöskään tiedä. Jos ei näy ni täytynee joku krt. opiskella lisää.
_Nao_
Viestimäärä: 2
Pasa
Viestimäärä: 6
Moni on sanonut sekotusta vaikeeks, mut yllättävän helppo tuo otus on ollu. Älykäs, mutta joskus jääräpäinen. Alkaa valittamaan melkein heti kun joku asia ei mene oman halunsa mukaan. :'D
Linkki kuvaan
seropi_koira
Viestimäärä: 6
Julian
Viestimäärä: 3
one
Viestimäärä: 25
Julian kirjoitti:
Laitoin jo kyselyä toisen otsikon alle kun en huomannut että löytyy sekarotuisille oma keskustelu. Eli onko kenelläkään paimensukuisen lapinkoiran ja keskikokoisen villakoiran yhdistelmää? Tai villakoira yhdistettynä johonkin pidempiturkkiseen rotuun. Olisi mahdollisuus tällainen pentu ottaa mutta mietityttää lähinnä turkin tyyppi. Sekä kiinnostaisi minkä tyyppisiä on tullut rakenteeltaan.
Kirjoittelinkin sinulle eilen pientä vastauksentynkää siihen aloittamaasi aiheeseen.
KESKUSTELUN TILASTOJA: | Kpl: |
Rekisteröityneitä käyttäjiä | 28493 |
Moderaattoreita | 16 |
Viestiketjuja yhteensä | 6637 |
Viestejä yhteensä | 546767 |
Uudet käyttäjät tänään | 3 |
Viestiketjuja aloitettu tänään | 6 |
Viestejä kirjoitettu tänään | 10 |
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkki | Sipulu |
Peukkuja ylös | 266049 |
(Tilastot päivitetty viimeksi 11.09.2024 klo 19:30) |