Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 09.11.2010 klo 16:42

Shar Pei.

Siirry sivulle: 1 2 3

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

SHAR PEI. - Tiistaina, 09.11.2010 klo 16:42  
+
0
Heipähei!
11 viikkoinen musta,alkuperäislinjainen sharpukkapoju etsii kohtalontovereitaan vetämään rypyt suoriksi!
Löytyykö palstalta Shar pei ihmisiä, tai rodusta kiinnostuneita / kokemusta omaavia?=)

Terveisin , Paula, Olga (Bokseri) sekä Bruno (shar pei)
Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SHAR PEI. - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 14:53  
+
0
Hei onneksi olkoon shar peistasi! Mulla oli shar pei ja se oli kyllä kaikkea muuta kuin terve. NOnii mistäs aloittaisin..ensinnäkin sillä oli epilepsia, jalkaa se ontui vähän väliä,en tiedä mikä oli,mutta meni välillä jotenkin pois paikaltaan tai jotain?? se ei pystynyt hengittämään kunnolla, sen luomet painoi sen silmiä silleen että sen silmiin tuli haavoja yms ,sitten se joi epätavallisen paljonkin!!! tässä näin muutamia vaivoja sanoakseni!! Ajattele ,kun silmissä on haavoja,mahtaa sattua todella paljonn!!! Ell ihmettelikin miksi meimei oli kuitenkin niin iloinen ja sellainen ettei hänellä ois muka kipuja ollut .eläinlääkäri sanoi että ehkä meimei ei vaan tiennyt paremmasta=) oli kyllä niin ihanan luontoinen ja oikea symppis koira,kiltti kuin mikä =) mutta ei ikinä shar peita,koska tää rotu ei todellakaan ole terveimmästä päästä..sisäsiittoisia yms.
Kkaikki tykkäs Meimeistä kyllä tosi paljon!!! :aurinko:

Toivottavasti kuitenkin sinun shar peisi olisi terveempi!!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 10.11.2010 klo 15:36)

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

VS: SHAR PEI. - Torstaina, 11.11.2010 klo 17:12  
+
0

magik kirjoitti:

Hei onneksi olkoon shar peistasi! Mulla oli shar pei ja se oli kyllä kaikkea muuta kuin terve. NOnii mistäs aloittaisin..ensinnäkin sillä oli epilepsia, jalkaa se ontui vähän väliä,en tiedä mikä oli,mutta meni välillä jotenkin pois paikaltaan tai jotain?? se ei pystynyt hengittämään kunnolla, sen luomet painoi sen silmiä silleen että sen silmiin tuli haavoja yms ,sitten se joi epätavallisen paljonkin!!! tässä näin muutamia vaivoja sanoakseni!! Ajattele ,kun silmissä on haavoja,mahtaa sattua todella paljonn!!! Ell ihmettelikin miksi meimei oli kuitenkin niin iloinen ja sellainen ettei hänellä ois muka kipuja ollut .eläinlääkäri sanoi että ehkä meimei ei vaan tiennyt paremmasta=) oli kyllä niin ihanan luontoinen ja oikea symppis koira,kiltti kuin mikä =) mutta ei ikinä shar peita,koska tää rotu ei todellakaan ole terveimmästä päästä..sisäsiittoisia yms.
Kkaikki tykkäs Meimeistä kyllä tosi paljon!!! :aurinko:

Toivottavasti kuitenkin sinun shar peisi olisi terveempi!!



Tällä kasvattajalla on sisäsiittoisuusprosentti 0,00% joten toivotaan parasta=) Bruno on alkuperäisen linjan Sharpukka, bone mouth, jolla jää rypyt pelkästään otsan päälle.
Silmät ovat nyt avautuneet kunnolla 3kk iässä ja sitä toki edesautti se että kasvattaja antoi kunnon ihonvenyttelyohjeet ^_^ Eli ei ainakaan tässä tapauksessa käänny sisäänpäin. Samaten alahuuli taipuu normaalisti hieman ulospäin.
Hyväluontoiselta ja oppivalta tuntuu kyllä rotuna, 11 viikkoinen ja viimeksi tullut pissa sisälle 2 viikkoa sitten, sinä yönä kun saapui. Tosin meillä on nyt vanhempi koira apuna neuvomassa, joten se saattaa auttaa asiaa!=)

Otan mielelläni vastaan lisää kokemuksia!=)
Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

luikuri

luikuri
Viestimäärä: 6

VS: SHAR PEI. - Perjantaina, 03.12.2010 klo 13:02  
+
0
Nimimerkki Magikin pentu on kyllä ollut todella ala-arvoinen terveydeltään. Vanhemmat eivät ole ilmeisesti olleet jalostuskelpoisia, silti pentuja vaan tehdään ja omistajat kärsivät. Todella surullista. Mutta valitettavasti kasvattajia on laidasta laitaan ja siksi pennun valinnassa tulee olla todella tarkka, ja tutustua rauhassa rotuun. Alkuun pääsee vaikkapa lukemalla rotuyhdistyksen sivuja.
Kennel Lonfumun
Traditional type Shar pei
http://kennellonfumun.kotisivukone.com

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SHAR PEI. - Perjantaina, 03.12.2010 klo 22:33  
+
0
Joo meinasin viedä Meimein 400euron iholeikkaukseen ettei luomet paina silmiä, varasin jo ajankin kun ensimmäinen lääkäri sanoi että mun kannattaa varata aika tälle toiselle lekurille(niitä leikkauksia ei kovin moni ell tee)mutta tää toinen eläinlääkäri sanoi että se on oikeastaan aika turhaa koska se iho venyy ja joutuu taas leikkaa vuoden-parin päästä. . jne .Joten ei sille sitten tehtykkään sitä leikkausta!Ja tää ell sanoi että tälläiset vaivat on tosi yleisiä shar pei rotuisilla koirilla. Ehkä tää alkuperäismuunos on terveempi...toivon mukaan on,muuten olen erittäin vihainen että miksi shar peita jalostetaan lisää, en hyväksy että vähänkään sairasta koiraa astutetaan.. ja tosiaan ois maksanut tuhansia jos sen kaikki vaivat olisin parantanut eläinlääkärillä. AIKA SAIRAS YKSILÖ OLI!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

luikuri

luikuri
Viestimäärä: 6

VS: SHAR PEI. - Lauantaina, 04.12.2010 klo 15:49  
+
0

magik kirjoitti:

Joo meinasin viedä Meimein 400euron iholeikkaukseen ettei luomet paina silmiä, varasin jo ajankin kun ensimmäinen lääkäri sanoi että mun kannattaa varata aika tälle toiselle lekurille(niitä leikkauksia ei kovin moni ell tee)mutta tää toinen eläinlääkäri sanoi että se on oikeastaan aika turhaa koska se iho venyy ja joutuu taas leikkaa vuoden-parin päästä. . jne .Joten ei sille sitten tehtykkään sitä leikkausta!Ja tää ell sanoi että tälläiset vaivat on tosi yleisiä shar pei rotuisilla koirilla. Ehkä tää alkuperäismuunos on terveempi...toivon mukaan on,muuten olen erittäin vihainen että miksi shar peita jalostetaan lisää, en hyväksy että vähänkään sairasta koiraa astutetaan.. ja tosiaan ois maksanut tuhansia jos sen kaikki vaivat olisin parantanut eläinlääkärillä. AIKA SAIRAS YKSILÖ OLI!




Meimeillä on ilmeisesti ollut Entropia silmissä eli silmäluomet on kiertäneet ja niihin hoitona on ainoastaan leikkaus.Entropia on periytyvä sairaus. Joskus jos pennulle kehittyy paljon massaa päähän, se painaa silmäluomia niin että ne pääsevät kiertämään. Tämä vaiva korjaantuu itsestään kun kallo kasvaa ja nahka suoristuu, edellytäen ettei siis ole tuota Entropiaa joka korjautuakseen vaatii tuon operaation. Jalostukseen tulisikin valita yksilöitä joilla tuota massaa ei ole paljon. Toki muutenkin koira tulisi olla terve jos sitä jalostukseen käytetään ja mieluiten vielä tehty vähintään virallinen silmätutkimus joka kertoo ovatko silmät kunnossa. Mites saikoi Meimein omistaja koskaan mitään korvausta kasvattajalta, sairaasta pennusta?
Kennel Lonfumun
Traditional type Shar pei
http://kennellonfumun.kotisivukone.com

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: SHAR PEI. - Lauantaina, 04.12.2010 klo 16:06  
+
0
^ ja eikös Meimeillä ollut lopulta todella traaginen kohtalo? :suru: Koira tippui korkealta ikkunasta hoitopaikassaan..? Vai muistanko ihan väärin.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SHAR PEI. - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 16:17  
+
0
Jep entropia tais olla ja sillä oli kyllä ihan liikaa nahkaa. En maksanut Meimeistä koko summaa ku mun piti osamaksulla maksaa mut yksi kaunis juhannus ni olin veneessä ja kännykkä putos mereen. Siellä oli sen myyjän tilinumero ja puhelinnumero,joten enpä sitten voinut maksaa. Mulla vaihtui sen jälkeen numerokin,joten se myyjä ei saanut muhun enää yhteyytä enkä minä siihen. En ostanut kasvattajalta siis tätä pentuu......enkä edes tiedä kenen kasvattajan kasvatti se oli =/

Joo hoidossa oli ja putos sieltä 7kerroksen ikkunasta. Hassua sinällään ku se ois muutenkin lopetettu seuravalla viikolla mutta päätti sitten itse päättää päivänsä =S Oli siis kivunnut sohvalta pöydälle ja siitä sitten oli jotenkin kompastunut tai hypännyt,mitä lie?? 3kynnen jälkeä jäi ikkuna laudalle =/
Raukka oli luultavasti aika sokeakin =/ luultavasti just sen entropian takia!!!!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: SHAR PEI. - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 17:59  
+
0

magik kirjoitti:

Hassua sinällään ku se ois muutenkin lopetettu seuravalla viikolla mutta päätti sitten itse päättää päivänsä =S



Ei kai koirat tietoisesti yritä tappaa itseään? :mietiskel:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 05.12.2010 klo 18:02)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHAR PEI. - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 18:04  
+
0
No tuskin sentään. :wink:

Mut enemmän ihmettelen tuota, että katsoit oikeudeksesi olla maksamatta loppua koirasta koska hukkasit kasvattajan puhelinnumeron.. :eek:

Nimen ja paikkakunnan tietäen numeron olisi saanut uudelleen numerotiedustelusta.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

VS: SHAR PEI. - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 20:10  
+
0
Yleisön pyynnöstä, alkuperäislinjaisen Shar Pein, Brunon kehityksestä, Ruttuisesta vähemmänn ruttuiseksi ^_^ Eli perheessä siis on jo shar pei, ja kaipasinkin varsinkin terveellisemmän linjan edistämisestä kiinnostuneita ihmisiä koolle =)

Pentukuvista löytyy brunon kuva 10 viikkoisena, tässä kehitystä 16 viikkoisena. =)



Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: SHAR PEI. - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 20:56  
+
0

Sonik kirjoitti:

Mut enemmän ihmettelen tuota, että katsoit oikeudeksesi olla maksamatta loppua koirasta koska hukkasit kasvattajan puhelinnumeron.. :eek:

Nimen ja paikkakunnan tietäen numeron olisi saanut uudelleen numerotiedustelusta.



Samaa ihmettelen itsekkin. Vähintäänkin outoa tuollainen. :mietiskel:

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: SHAR PEI. - Maanantaina, 06.12.2010 klo 07:47  
+
0
paulahin Bruno on kyllä niin hupaisan näköinen ruttukasa, toisaalta niin hellyyttävä ja toisaalta sillä on niin itsevarma olemus että oksat pois. :nauru: Miten isoksi nuo kasvaa? Ja miten oot päätyny Shar Peihin ylipäätään? Mulla on yksi ainut kokemus noista koirista kun olin näytelmissä Lusiferin kanssa: vessajonossa oli mun takana nainen Shar Pein kanssa ja se koiruus päätti sitten istua mun jalkapöydän päälle. Painava se oli ainakin kuin piru eikä hievahtanu senttiäkään kun omistaja yritti sitä saada takaisin seisomaan. :nauru: Siitä jäi mulle kuvaksi sellainen että on aika oman arvonsa tunteva rotu joka ei paljon muita kumartele, liekö ihan väärä mielikuva?
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

VS: SHAR PEI. - Maanantaina, 06.12.2010 klo 11:59  
+
0
Tästä on varmaan jo kymmenen vuotta, silloin kun tuli oltua 18 vuotias nöösi, näin sharpukan kehässä ja olin ihan hämmentynyt ku ajattelin että se on vielä kiellossa. Yksilö näytti terveeltä ja hyvältä, ja kävin jututtamassa koiran omistajaa, joka oli tuonut alkuperäislinjaisen sharpukan unkarista.. Muuttanut siis itsekkin tähän maahan.
Siitä lähtien rotu on kaihertanut puoliunelmana, ja päätin seurata muutamia kasvattajia ja heidän pentueidensa kehitystä.
Ajattelin olevan rodun hankinnan rahallisestikkin vielä pitkään mahdotonta, kun oon kuitenkin opiskellut ja tehnyt lapsia tän kymmenen vuotta. Pentueen synnyttyä pistin sitten kaikki ylimääräiset säästöön ja nyt mulla on bruno ^_^
Shar pei on ihan uskomattoman viisas rotu, mutta rotumääritelmänkin mukaan itsepäisyys saattaa peittää välillä rodun viisauden =) Mutta toi kengän päällä istuminen tuntuu olevan rodun omaksuma mukavuuskysymys:D:D Bruno tekee sitä jatkuvasti.
Ehkä yksi helpoimpia rotuja pentuna mitä mulle on tullut vastaan ja onhan noita tuossa ollut elämän varrella. Helposti ohjailtavissa, motivoitavissa ja keskittyy ohjaajaansa ja on kuulolla. Tosin jos Bruno PÄÄTTÄÄ mennä pidemmälle kakalle kuin on tarkoitus,bruno todella menee mutta ei karkaa ja tulee varmasti takasin heti kun asiat on hoidettu.
Brunon rotumääritelmän mukaan maksimipaino on siinä 28kg tienoilla, eli olgan painoinen jässikkä, säkäkorkeus hieman pienempi kuin bokserilla. Tosin se tuntuu hassulta, koska bruno taitaa nyt 16 viikon iässä painaa jo lähemmäs 20 kg...:mietiskel:
Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: SHAR PEI. - Maanantaina, 06.12.2010 klo 15:33  
+
0
^ Mitäs muita rotuja sulla on ollu aiemmin? Hullulta tuntuu tätä kautta kysellä kun vois varmaan vaikka FB:nkin kautta näitä kysyä, mutta menköön nyt täällä. :nauru: Mitä muuten tuollasen sharpukan kanssa harrastetaan vai onko se ennemminkin seurakoira vai vaatiiko suuria aktiviteettia? Lisäks mua nauratti tuo sun kommentti että viimisen 10 vuoden aikana oot tehny lapsia ja opiskellu, saa ihan sellasen kuvan että sulla on ainaskin sen seittämän lasta.. :nauru::nauru:
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

VS: SHAR PEI. - Maanantaina, 06.12.2010 klo 15:55  
+
0

Amos kirjoitti:

^ Mitäs muita rotuja sulla on ollu aiemmin? Hullulta tuntuu tätä kautta kysellä kun vois varmaan vaikka FB:nkin kautta näitä kysyä, mutta menköön nyt täällä. :nauru: Mitä muuten tuollasen sharpukan kanssa harrastetaan vai onko se ennemminkin seurakoira vai vaatiiko suuria aktiviteettia? Lisäks mua nauratti tuo sun kommentti että viimisen 10 vuoden aikana oot tehny lapsia ja opiskellu, saa ihan sellasen kuvan että sulla on ainaskin sen seittämän lasta.. :nauru::nauru:



Okei, no, suhteessa : 8vuotta opiskelua ja 2*9kk lapsia:D:D

Walesin Springerspanieli oli silloin just yläasteaikana, sit tuli pystykorvasekoitus,porukoille sakemanni ja sit oli labradori Nala, joka tosin sitten lähti kasvattajalle pentukoneeksi , kiitos sijoitussopimuksen lisäkohdan.=) Bokseri Olga on nyt kohta 4 vuotias, ja siis Brunon kaverina.

Shar pei rakastaa kotiympäristöä ja perhettänsä, ja sen kanssa voi touhuta lähes mitä vaan. Vahtiviettiä löytyy ja mahdollisuudet mihin tahansa atleettiseen toimintaan ja käskytykseen,koska seuraa tarkkana omistajansa pyyntöjä. Ei vaadi silti jatkuvaa aktivitointia, vaan tykkää myös istua,tuijotella ja relailla koivet pitkällä.En tiedä onko Sharpulla varsinaisesti mielyttämisen halua niin vahvasti kuin monilla muilla roduilla, ja toimiikin ohjauksessa kokolailla samalla tapaa kuin boksukka.
Shar peit on tietääkseni aika herkkiä kuumuudelle,mikä rajoittaa kesäharjoittelua, koska monessa paikassa sanotaankin että shar pei on kuin kissa,ylisiisti eikä pidä vedestä.
Missään tapauksessa ei pelkäksi sohvaperunaksi, mutta aktiviteettien jälkeen on just sellanen rapsutettava,lällytettävä ja rutisteltava seurakoira jota en Olgasta itselleni saanut. =)
Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SHAR PEI. - Maanantaina, 06.12.2010 klo 19:24  
+
0
Hehe toi on niin totta että sharpukat töllää ja istuu. Meimeillä oli tapana aina välillä esim kun nukuin niin istui ja tölläs mua =D Ihmettelin sitä välillä mutta näköjään muidenkin sharpukoiden tapa tuo. Mistä kennelistä ostit Brunon?
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

VS: SHAR PEI. - Tiistaina, 07.12.2010 klo 11:54  
+
0
Mites se sääntö ny menikään,kun en oo ihan varma. Oliko se niin että NIMIÄ ei saa mainita vai koskeeko se kennelnimiäkin?...:mietiskel:

No mutta tää kenneli sijaitsi tuollla lahden ja kouvolan välimaastossa.:aurinko:
Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: SHAR PEI. - Tiistaina, 07.12.2010 klo 12:08  
+
0
Kopsasin säännöistä:

6. Nimiä (ihmisten tai kennelten) ei kuitenkaan palstalla mainita, vaan nämä asiat kuuluvat yksityisviestien pariin. Tilanne menee liian helposti siihen, että viestiä tulkitaan väärin, ja alunperin positiivisessa mielessä sanottu nimi muuttuu syyttelyn kohteeksi. Maalaisjärki on sallittua tässäkin, tottakai voitte sanoa vaikka: "doomchild mainitsi aiemmin palstalla..."

artica

artica
Viestimäärä: 1

VS: SHAR PEI. - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 13:24  
+
0
Moi!
Mulla on nyt puolitoistavuotias musta Shar pei uros Ruttu:) Hyvästä kennelistä ja ihanalta kasvattajalta kunnon pentupaketin ja 24/7 toimivan "päivystyspuhelimen" avulla meillä on kaikki mennyt todella hyvin. Jätkä on terve kuin pukki, yhtä silmätulehdusta lukuunottamatta (sekin hoitui kasvattajan avulla ja tietämyksellä) minkäälaisia sairauksia tai ruoka-aine allergioita ei ole meille tullut vastaan. Rodun luonteesta kyllä tiesin jo jonkin verran, ja on kyllä osoittautunut juuri lajimääritelmän mukaiseksi. Itsenäinen, itsepäinen ja erittäin helposti uusia asioita oppiva, jos ja kun herra vain haluaa. Erittäin helppohoitoinen sekä turkin että muiden asioiden suhteen, rauhallinen oli sitten kyseessä kynsien leikkaus tai korvien puhdistus ( siitä nautitaan täysillä) Hankin Rutun täysin seurakoiraksi ja sellaiseksi on myös osoittautunut, tulee ihmisten kanssa erinoimaisesti toimeen ja käyttäytyy sisällä samoin. Ulkoilu onkin väliin hieman eriasia, hajut ja jäljittäminen on suuri intohimo ja siinä menee kyllä moneenkertaan opitut käskyt kuin kuuroille korville. Kova menemään ja aktiivisuudessa jään heti alkuun jalkoihin, mikään lenkki ei ole liian pitkä tai ilma liian karsea:) Toisten urosten ja koirien kanssa väliin on pientä rähinää, mutta enemmän kyse on innokkuudesta kuin mistään irvistelystä, kaikkiin pitäisi päästä tutustumaan. Sitä sosialiseeraamista vaan pitäisi pystyä kokoajan harjottamaan ja sen takia aina pyritään vähän käymään lenkkiä muiden koirien kanssa sekä muutamassa Tokossa ollaan käyty ihan tutustumussa uusiin naamoihin.
Muuten ensimmäinen koirani ja näyttää siiitä ihan tervejärkinen kasvavan. En voisi parempaa ja uskollisempaa koiraa edes kuvitella. Kasvattajan neuvolla, vielä kun pohdin pennun sukupuolta niin totesi että urokset voivat olla jopa vähemmän jääriä kuin nartut. Ainkin rutun sisko vaikutti sellaselta päsmäriltä että oksat pois, menikin jo pitkään koiria harrastaneeseen perheeseen.
Ja ainoa mitä mieltä ehkä muutkin rotua tuntevat ovat, en olisi edes harkinnut Shar pein hankkimista muualta kuin Yhdistykseen kuuluvalta kasvattajalta tai kennelistä, ilman oman kasvattajan tietämystä ja neuvoja olisi moni virhe tullut tehtyä. Ikäviä stooreja oli tässä keskustelussa jo edellä ja toivottavasti niiltä vältyttäisiin.

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 17:15)