Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 09.11.2010 klo 16:42

Shar Pei.

Siirry sivulle: 1 2 3

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: SHAR PEI. - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 17:47  
+
0
Itse en ole shar pein omistaja, mutta taytyy kommentoida tuohon alkuperaiseen linjaan ja ryppyisyyteen. Asun siis Espanjassa, ja taalla nakee yllattavan paljon shar peita kaduilla - ja mika viela yllattavampaa, juuri noita alkuperaisia bone moutheja.

Ennen en edes tajunnut kuinka kaunis shar pei voi olla, ennen kuin kavin Etela-Espanjassa ja nain ensimmaisen espanjalaisen shar pein. Muutettuani sitten maan paakaupunkiin olen paassyt toteamaan rypyttomien yksiloiden kauneuden monet kerrat.

Sita vastoin kaikki Suomessa (siella tosin olin tormannyt niihin vain ja ainoastaan nayttelyissa) nakemani olivat olleet meat moutheja, joiden ulkonaosta en henkkohtaisesti tykkaa. Sanoisin etta taalla Espanjassa keskimaarin shar peit nayttavat viela vahemman ryppyisemmilta kuin tuo Bruno, joka siis alkuperaisen linjan edustaja naemma sekin.

Viimeksi nain sellaisen, jolla oli ainoastaan kaksi ryppya niskassa ja muualla ei ainuttakaan - ja oli niin ihmeellisen kaunis, etta jai pitkaksi aikaa mieleen! Ennen olin taatusti sita mielta, ettei shar pei kuulunut lahellekaan mielirotujani enka olisi ikina uskonut sanovani viela jonain paivana, etta onkin alkuperaislinjaisena yksi komeimmista ja uljaimmista roduista.


Ja viela lisayksena: nama paikalliset shar peit nayttavat aika samalta kuin Luikurin avatarissa... Ei voi kuin sanoa etta Luikurin koira on todella omaa silmaani miellyttava :D
Haaveissa kl u
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.12.2010 klo 17:49)

luikuri

luikuri
Viestimäärä: 6

VS: SHAR PEI. - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 22:32  
+
0
Kiitos Beauceron. Maximin olen tuonut Kiinasta ja se on ainoa Traditional type pohjoismaissa. Veli asuu Englannissa ja serkku saapui juuri Saksaan. Itse olen enempi bone mouth ihminen eikä minulla koskaan muuta ole ollutkaan tämän rodun puitteissa. Selvennöksenä vielä että bone mouth tyyppi edustaa länsimaista alkuperäistyyppiä ja Traditional type alkuperämaan eli Kiinalaista alkuperäistyyppiä, jotka valitettavasti ovat erittäin harvinaisia. Jos tämä tyyppi ja historia kiinnostaa niin suosittelen vierailemaan kennel sivustollani, jossa on mielenkiintoisia artikkeleita aiheesta. Tosin ovat englanninkielisiä.











Beauceron kirjoitti:

Itse en ole shar pein omistaja, mutta taytyy kommentoida tuohon alkuperaiseen linjaan ja ryppyisyyteen. Asun siis Espanjassa, ja taalla nakee yllattavan paljon shar peita kaduilla - ja mika viela yllattavampaa, juuri noita alkuperaisia bone moutheja.

Ennen en edes tajunnut kuinka kaunis shar pei voi olla, ennen kuin kavin Etela-Espanjassa ja nain ensimmaisen espanjalaisen shar pein. Muutettuani sitten maan paakaupunkiin olen paassyt toteamaan rypyttomien yksiloiden kauneuden monet kerrat.

Sita vastoin kaikki Suomessa (siella tosin olin tormannyt niihin vain ja ainoastaan nayttelyissa) nakemani olivat olleet meat moutheja, joiden ulkonaosta en henkkohtaisesti tykkaa. Sanoisin etta taalla Espanjassa keskimaarin shar peit nayttavat viela vahemman ryppyisemmilta kuin tuo Bruno, joka siis alkuperaisen linjan edustaja naemma sekin.

Viimeksi nain sellaisen, jolla oli ainoastaan kaksi ryppya niskassa ja muualla ei ainuttakaan - ja oli niin ihmeellisen kaunis, etta jai pitkaksi aikaa mieleen! Ennen olin taatusti sita mielta, ettei shar pei kuulunut lahellekaan mielirotujani enka olisi ikina uskonut sanovani viela jonain paivana, etta onkin alkuperaislinjaisena yksi komeimmista ja uljaimmista roduista.


Ja viela lisayksena: nama paikalliset shar peit nayttavat aika samalta kuin Luikurin avatarissa... Ei voi kuin sanoa etta Luikurin koira on todella omaa silmaani miellyttava :D

Kennel Lonfumun
Traditional type Shar pei
http://kennellonfumun.kotisivukone.com

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SHAR PEI. - Maanantaina, 20.12.2010 klo 11:55  
+
0
Shar peit on kyllä upeita koiria..tai siis varsinkin se alkuperäismuunnos. Jos vielä shar pein ostan niin täytyy katsoa joku rekisteröity pentu ja hyvältä kasvattajalta.Ei ne sit vissiin niin sairaita kuiteska olekkaan vai. Mun shar pei oli joku epäonnistunut yksilö.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: SHAR PEI. - Maanantaina, 20.12.2010 klo 13:14  
+
0
^En yhtään ihmettele, että koirasi oli "epäonnistunut" yksilö, jos se ei ollut edes oikealta kasvattajalta. Paperittomat pennut ovat aina riski ja niiden terveydestä ja taustoista ei ole yleensä mitään tietoa. On siis hyvin mahdollista saada sairas pentu. Enemmän olisin huolissani niiden sairauksista kuin "sisäsiittoisten" rotukoirien, jollaisina ne näet. On huomattavasti turvallisempaa ostaa rekisteröity pentu terveystutkituista vanhemmista, vaikka koskaan ei voi luvata 100-prosenttisesti täydellistä ja tervettä pentua kellekään.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SHAR PEI. - Maanantaina, 20.12.2010 klo 21:13  
+
0
En edes tiedä oliko oikealta kasvattajalta.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

VS: SHAR PEI. - Keskiviikkona, 22.12.2010 klo 11:36  
+
0

Misteli kirjoitti:

^En yhtään ihmettele, että koirasi oli "epäonnistunut" yksilö, jos se ei ollut edes oikealta kasvattajalta. Paperittomat pennut ovat aina riski ja niiden terveydestä ja taustoista ei ole yleensä mitään tietoa. On siis hyvin mahdollista saada sairas pentu. Enemmän olisin huolissani niiden sairauksista kuin "sisäsiittoisten" rotukoirien, jollaisina ne näet. On huomattavasti turvallisempaa ostaa rekisteröity pentu terveystutkituista vanhemmista, vaikka koskaan ei voi luvata 100-prosenttisesti täydellistä ja tervettä pentua kellekään.




Juuri tätä oon yrittänytkin painottaa että tälläisillä elvytetyillä roduilla on erityisen tärkeää ottaa pentu kunnon kasvattajalta joka antaa paperit mukaan,sekä selvityksen sukutaulusta että sisäsiittoisuusprosentista.
Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

VS: SHAR PEI. - Tiistaina, 04.01.2011 klo 01:40  
+
0
Aika kuluu ja bruno tulee pian 5kk ikään.
Kaikki on mennyt vallan mainiosti ja suut avoimena ihmettelemme pennun mahtavaa luonnetta ja fiksuutta.
Tyyppi on vaan niin helposti pidettävä luonne että olen sanaton.
Terveys brunolla kulkee samaa linjaa, edelleen hyvänä siis. Silmät ovat alkaneet muotoutua ja alahuuli kääntyy nätisti ulospäin, painoa tulee ja punkero onkin nyt sen n. 2o kiloa :P

Tässä pari kuvaa loppuun, seisontakuvaa kun saan taas kameran käyttöön. :)


Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

VS: SHAR PEI. - Perjantaina, 21.01.2011 klo 11:48  
+
0
Nostelen vähän. Bruno 5kk kasvaa ja vahvistuu, kaikki hyvin terveydelliseltä puolelta sekä psyykkeen puolelta.:=)
Kuulin aika villin huhun liittyen apexin shar pein hoitokieltoon liittyvästä tai sen aiheuttaneesta asiasta, ja ei voi kuin ihmetellä. :O
Lauantaina ajattelin lähteä katsomaan turun kv-näyttelyyn sharppeja kehään, että millaista linjaa siellä arvostetaan...
Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

VS: SHAR PEI. - Tiistaina, 25.01.2011 klo 16:12  
+
0

Kotona ei saa istua sohvalla, niin muualla otetaankin sitten siitä kaikki irti.
Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: SHAR PEI. - Lauantaina, 05.02.2011 klo 17:01  
+
0
ihgu :) Voitko kertoa mulle yksityisviestillä mistä kennelistä kannattaa ostaa shar pei?
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

VS: SHAR PEI. - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 11:08  
+
0
Yv laitettu!
Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

tigru79

tigru79
Viestimäärä: 4

VS: SHAR PEI. - Maanantaina, 14.02.2011 klo 12:55  
+
0
Olenkin joskus muutamia vuosia tänne kirjoitellut, mutta tunnukseni olivat jostain syystä kadonneet ja piti luoda nyt sitten uudet.

Elikkäs, mulla asustelee kotona shar pei neiti Elli (Jasdoren Anabel Audible), ikää nyt 7v 8kk.
Yhteisomistuksessa on myös sharppu-uros Urho (Brown Lovelas Iz Kitaiskogo Kvartala), ikää 5v 9kk.

Tässä kuvat kaveruksista:
Elli



Urho

wasp

wasp
Viestimäärä: 1

VS: SHAR PEI. - Torstaina, 03.03.2011 klo 02:25  
+
0
Tällä kasvattajalla on sisäsiittoisuusprosentti 0,00% joten toivotaan parasta=) Bruno on alkuperäisen linjan Sharpukka, bone mouth, jolla jää rypyt pelkästään otsan päälle.
Silmät ovat nyt avautuneet kunnolla 3kk iässä ja sitä toki edesautti se että kasvattaja antoi kunnon ihonvenyttelyohjeet ^_^ Eli ei ainakaan tässä tapauksessa käänny sisäänpäin. Samaten alahuuli taipuu normaalisti hieman ulospäin.
Hyväluontoiselta ja oppivalta tuntuu kyllä rotuna, 11 viikkoinen ja viimeksi tullut pissa sisälle 2 viikkoa sitten, sinä yönä kun saapui. Tosin meillä on nyt vanhempi koira apuna neuvomassa, joten se saattaa auttaa asiaa!=)

Otan mielelläni vastaan lisää kokemuksia!=)[/quote]

Sisäsiittoisuusprosentilla tarkkoittanet sukusiitosastetta? Joka tällä Brunollasi on 1.17%. Sukukatokerroin on 1,0 , mikä ei sekään ole hurrattava. Mutta näin on kaikilla Shar Pei koirilla.
Mitenkäs on Brunon rypyt oienneet??? Sanot Brunosi olevan alkuperäisen linjan Sharpukka. Ei kai nyt sentään kuitenkaan? Missä näitä alkuperäisiä linjoja täällä Suomessa on? Ei ainakaan tässä kennelissä mistä sinun koirasi on hommattu.

tigru79

tigru79
Viestimäärä: 4

VS: SHAR PEI. - Torstaina, 03.03.2011 klo 10:49  
+
0

wasp kirjoitti:

Tällä kasvattajalla on sisäsiittoisuusprosentti 0,00% joten toivotaan parasta=) Bruno on alkuperäisen linjan Sharpukka, bone mouth, jolla jää rypyt pelkästään otsan päälle.
Silmät ovat nyt avautuneet kunnolla 3kk iässä ja sitä toki edesautti se että kasvattaja antoi kunnon ihonvenyttelyohjeet ^_^ Eli ei ainakaan tässä tapauksessa käänny sisäänpäin. Samaten alahuuli taipuu normaalisti hieman ulospäin.
Hyväluontoiselta ja oppivalta tuntuu kyllä rotuna, 11 viikkoinen ja viimeksi tullut pissa sisälle 2 viikkoa sitten, sinä yönä kun saapui. Tosin meillä on nyt vanhempi koira apuna neuvomassa, joten se saattaa auttaa asiaa!=)

Otan mielelläni vastaan lisää kokemuksia!=)



Sisäsiittoisuusprosentilla tarkkoittanet sukusiitosastetta? Joka tällä Brunollasi on 1.17%. Sukukatokerroin on 1,0 , mikä ei sekään ole hurrattava. Mutta näin on kaikilla Shar Pei koirilla.
Mitenkäs on Brunon rypyt oienneet??? Sanot Brunosi olevan alkuperäisen linjan Sharpukka. Ei kai nyt sentään kuitenkaan? Missä näitä alkuperäisiä linjoja täällä Suomessa on? Ei ainakaan tässä kennelissä mistä sinun koirasi on hommattu.[/quote]

Brunon isän puolella on paljon bone mouth-linjaisia koiria (ei niinkään alkuperäislinjoja, niitä ei ole juuri missään, tässä siis mennyt termit sekaisin). Uskoakseni sitä tässä tarkoitettiin.
Ja vaikka laitetaan yhteen meat mouth ja bone mouth niin on mahdollista että jälkeläisestä tulee jompikumpi tai sitten näitten välimuoto, joita iso osa tämän maan koirista on.

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

VS: SHAR PEI. - Torstaina, 03.03.2011 klo 20:16  
+
0
Bruno 6kk <3

Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

paulah

paulah
Viestimäärä: 116

VS: SHAR PEI. - Lauantaina, 05.03.2011 klo 15:30  
+
0
bruno 10 viikkoa.

Bruno 6kk.
Shar Pei Bruno, Bokseri Olga.

pitkäjussi

pitkäjussi
Viestimäärä: 1

VS: SHAR PEI. - Keskiviikkona, 11.05.2011 klo 21:32  
+
0
^ Hyvin on poika kasvanut. Mua kiinnostaa ne vanhemmat kun kehuit kasvattajan linjaa ja terveitä koiria, joita mainitsit jossain niiden olevan.
Alla lainaus.
Ja tosiaan, eipä todellakaan näytä mitenkään sairaalloiselta tapaukselta tuo paulah:n koiran isä. Komea, terveennäköinen koira omaan silmääni. Ero pahimpiin näyttelylinjaisiin on kyllä kuin yöllä ja päivällä! Ehkä rodulla on vielä kuitenkin toivoa, jos tuollaiset yksilöt pääsevät yleistymään...

Onko Brunon jälkeen pentueita. Onko tulossa näyttelyihin, missä voisi nähdä sen isän? Kuulostaa niin eksoottiselta, "alkuperäinen linja"
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.05.2011 klo 09:29)

tigru79

tigru79
Viestimäärä: 4

VS: SHAR PEI. - Maanantaina, 23.05.2011 klo 20:09  
+
0

pitkäjussi kirjoitti:

^ Hyvin on poika kasvanut. Mua kiinnostaa ne vanhemmat kun kehuit kasvattajan linjaa ja terveitä koiria, joita mainitsit jossain niiden olevan.
Alla lainaus.
Ja tosiaan, eipä todellakaan näytä mitenkään sairaalloiselta tapaukselta tuo paulah:n koiran isä. Komea, terveennäköinen koira omaan silmääni. Ero pahimpiin näyttelylinjaisiin on kyllä kuin yöllä ja päivällä! Ehkä rodulla on vielä kuitenkin toivoa, jos tuollaiset yksilöt pääsevät yleistymään...

Onko Brunon jälkeen pentueita. Onko tulossa näyttelyihin, missä voisi nähdä sen isän? Kuulostaa niin eksoottiselta, "alkuperäinen linja"



Brunon isän ja sisarukset löytää http://www.jasdoren.com/freimisivu.htm ja sieltä "aiemmat pentueet" G-litter.
Brunon isänäiti on oman koirani tytär (kuulostaapa sekavalta :) )

sikafa

sikafa
Viestimäärä: 1

VS: SHAR PEI. - Lauantaina, 09.07.2011 klo 08:05  
+
0
Kertokaa tästä shar pein munuaissairaudesta

miten ilmenee?
kauanko elinaikaa oireiden ilmaannuttua?
onko mitään hoitoja?
kuinka yleistä?
onko määrätyissä linjoissa?

kuinka vanhaksi shar peit yleensä elävät?

luikuri

luikuri
Viestimäärä: 6

VS: SHAR PEI. - Torstaina, 14.07.2011 klo 12:27  
+
0
http://www.sharpeiharrastajat.fi/Terveys.php




sikafa kirjoitti:

Kertokaa tästä shar pein munuaissairaudesta

miten ilmenee?
kauanko elinaikaa oireiden ilmaannuttua?
onko mitään hoitoja?
kuinka yleistä?
onko määrätyissä linjoissa?

kuinka vanhaksi shar peit yleensä elävät?

Kennel Lonfumun
Traditional type Shar pei
http://kennellonfumun.kotisivukone.com
(Viestiä on muokattu torstaina, 14.07.2011 klo 12:28)

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28098
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 12:45)