Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:42

Shetlanninlammaskoirat

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:50  
+
0
Tutuli

Voitaisiin koittaa kerätä muutamia kiinnostuneita yhdessä tokoilemaan / harrastamaan agilityä Turun seudulle. Esim. Koirakeskus vuokraa hallitiloja yksityiskäyttöön.
http://www.koirakoulu.net/koirakeskus.php#vuokra

Mä voisin kyllä olla kiinnostunut. Pari kun saisi meidän lisäksi niin jakautuisi vuokra jo kivasti.

Edit.

Ostin tänään Ikeasta sellaisen tunnelin ja oli kyllä mielestäni paljon tukevampi kuin kuva antaa ymmärtää. Koitan huomenna ottaa videokuvaa, kun Manna menee läpi. :)
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.04.2010 klo 00:12)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 08:47  
+
0
Siirretty

TinyZ kirjoitti: Hei!
Osaisiko joku teistä sheltti-ihmisistä ehdottaa minulle jotakin kenneliä jossa olisi tällä hetkellä pentuja joita ei vielä kaikkia ole varattu?
Olen etsinyt niin monesta kennelistä, mutta lähes kaikissa kenneleissä pennut on varattu jo niin hirmu aikaisin että eihän tästä tule mitään :D

Olisi todella mukavaa jos joku pystyisi minua tässä pulmassa auttamaan, koska luulen tosiaan että olen kolunnut läpi kaikki ne suht. tunnetut / tuntemattomat kennelit :p
p.s. apua nyt tämä meni väärään paikkaan, sen piti mennä tuonne shetlanninlammaskoira-keskusteluun :( olen pahoillani

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 08:49  
+
0
^Tuohon TinyZ kysymykseen liittyen, vastaukset pennuista ja kenneleistä yksityisviestein.

p.s. Kun haluat vastata johonkin viestiketjuun, paina VASTAA nappulaa (ei kirjoita -> mikä aloittaa täysin uuden aiheen)
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 08:57  
+
0
No enpä kyllä usko, et missään kennelissä olis pentuja valmiina niin ettei niistä olis jo jono kyselyitä. Eli silloin kun pentuja jo on, niin oot kyllä auttamatta myöhässä.
Sheltit on kovin kysyttyjä ja osaan kenneleistä mistä mä kyselin (narttua ei oltu vielä edes astutettu, tai jos oli, niin pentujen määrästä tai astutuksen onnistumisesta ei ollut takeita) niin oli jo paljon kyselyitä ja joillain ihan jopa varauksia.

Nettisivuilla on yleensä tietoja pentuesuunnitelmista, eli nyt kannattaa kysellä sellaisista joissa pentuja on suunnitteilla kevääksi/kesäksi 2010.
Miksi pennun pitäisi olla jo syntynyt ennen kun kyselet siitä?
Onko koiraa harkittu pidempään, vai onko yhtäkkinen pentukuume kyseessä?
Tuli vaan mieleen, että jos pennun pitää olla heti nyt, niin vois olla kyse jälkimmäisestä, joka ei ole kyllä hyvä syy ottaa koiraa.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 09:23  
+
0
Paulchen, Kiitos :aurinko:

Minulla menee Sirun perinpohjaiseen harjaamiseen vähintään tunti. Yleensä teen sen mukavasti telkkaria katsellen, Siru makoilee maassa ja minä käyn koiran kohta kohdalta lävitse. Peppukarvat mekin harjaamme seisaaltaan. Itse en ole kastellut koiraa, vaan kuiviltaan harjannut ja jakauksittain käynyt läpi käyttäen paraa ja ihan metalli piikkiharjaa(karstaa?).

Meillä leikellään tassukarvat ja talvisin pistän lyhyeksi jalkakarvat. Korvakarvoja leikellään tarpeen mukaan, aina näyttelyihin kuitenkin.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 10:06  
+
0
Kattelin, että Turussa olis shelttilenkki toukokuun toinen päivä. Onko ihmisiä menossa sinne? Jospaa minäkin tunkisin tuon riehuvan ja ton oksentavan elukkani autoon ja ajelisin sinne:mietiskel: Se on kyllä sillon sunnuntaina vapun jälkeen, että kai ihmiset siihen mennessä on juhlimiset juhlinu.

Mulle on iskenyt ihan kauhee masennus noista Toffoliinin korvista. Eihän ne mun silmissä koirasta tee yhtään huonompaa, mutta... Tekis mieli oikein kiroilla ja rikkoa muutama astia tai jotain, jos sitten helpottais. Tuhma minä:heristel:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 10:35  
+
0
^
Me ollaan ainakin Mannan kanssa tulossa sinne! :) Joten laitappa vain kalenteriin ylös.
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 11:03  
+
0
Rommitus, joo en mäkään tiiä, miten sheltti pitäis "oikeasti" harjata, kaipa siihen on monta hyvää tapaa. Kerran aattelin, että harjaan vain Paralla, mut kammalla saa kuitenkin karvat irtoamaan paremmin, nii kävin turkin vielä silläkin läpi. Aattelin, et ois nyt keväällä kiva pestä Alissa kokonaan, kun en oo koskaan sitä tehny. Kuinka usein te pesette shelttejänne? Näyttelyissä käyvät pesee varmaan vähän useemmin. Ihan vielä ei viitti, ku ulkona on niin pölystä. Mä leikkelen myös tassukarvoja: käpälistä siistin hapsuttavat karvat sekä tassunpohjat ja lisäksi takatassuista lyhennän karvat kintereeseen saakka. Korvakarvoihin en oo ikinä kajonnu.

Suzuna, kiva kuulla, että jollain muullakin menee harjaamiseen vähintään tunti. :wink: Joskus Alissaa harjaillessani oon miettiny, et miten joku jaksaa jotain turkkirotua, mulle toi pari kertaa kuussa harjaaminen riittää ihan mainiosti. :nauru: Mut miten sää voit harjata Sirun kuivana? Eikö ne karvat vaan sähkösty ja katkeile?

Mannatus, tollanen omatoiminen treeniporukkakin vois toimia, mut toisaalta ois kiva saada ohjausta. Agilityyn sitä ainakin tarvitaan, mutta tokossa sellanen vois toimia hyvänä häiriötreeninä. Ja mäkin haluun tollasen putken! Täytyy kattella kesämmällä. :hymy:

Ja noista pentukyselyistä... Tietysti kannattaa olla ajoissa liikkeellä ja kysellä kasvattajien pentusuunnitelmia, mutta kyllä joskus voi onnistaa, vaikka pennut oiskin jo syntyneet. Alissa oli "jo" kaksiviikkoinen, kun otin kasvattajaan yhteyttä, eikä hän ollut ottanut yhtään varauksia vastaan, sillä hän halusi tavata mahdollisia pennunostajia ennen pentujen varaamista. Toisaalta pentue oli kasvattajan ensimmäinen, joten ihmiset eivät ehkä olleet ehtineet eivätkä huomanneet kysellä pentusuunnitelmista etukäteen.

Mäkin oon varmaan tulossa sinne shelttilenkille, jos vaan ei oo mitään muuta silloin. Kuulostaa tosi kivalta! :hymy: Missä siitä lenkistä ois lisätietoja? Onkohan siellä vapaanpitomahollisuus? Toivottavasti, remmissä ei koirat pysty kovin hyvin leikkimään.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 11:06  
+
0
Hapokasta. Sähän voisit kokeilla Toffon korviin sitä glyserolia ja painoa. Et ainakaan menetä mitään ja jos onnistut, niin sitten se tuntuu vain entistä paremmalta. Eihän nuo pystyt korvat estä muun kuin näyttelymenestyksen, mutta ymmärrän hyvin harmistuksen. Kesällä voi laittaa vaikka aamuin illoin sitä glyserolia kärkikolmannekseen. Varoitus: se on sitten tosi juoksevaa nestettä, joten kannattaa etukäteen miettiä millä sitä korvaan levittää..

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 11:16  
+
0
^^En ole huomannut että mitään varsinaisesti katkeilisi, vähän sähköistyy hetkeksi mutta en ole kokenut sitä ongelmaksi :hymy: Näyttelyissä pöyhin turkin kyllä kosteana, mutta kotona mennään ihan kuivameiningillä.

edit/kirotushäriö.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.04.2010 klo 11:17)

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 12:06  
+
0
Tutuli kirjoitti:


Mäkin oon varmaan tulossa sinne shelttilenkille, jos vaan ei oo mitään muuta silloin. Kuulostaa tosi kivalta! :hymy: Missä siitä lenkistä ois lisätietoja? Onkohan siellä vapaanpitomahollisuus? Toivottavasti, remmissä ei koirat pysty kovin hyvin leikkimään.



Olen kerran ollut samaisella lenkillä joka järjestettiin viime syksynä ja pystyy pitämään vapaana, ainakin osan matkaa. :)
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 12:22  
+
0
Jos mun pitäis käyttää nitroa ja Toffolla olis glyserolia korvissa taidettais olla aika räjähdysherkkä pari:wink: Kyllä tämä tästä. Hitto Melli alko kyökkimään....
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 12:23  
+
0
^:nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 14:19  
+
0
Kävin shelttien kanssa puolentoista tunnin lenkillä. Menin tonne ihan korpeen, että uskalsi päästää ne irti molemmat. Molemmat seuras mua kuin hai laivaa ja tekivät pyrähdyksiä pusikkoon. Välillä kyykistyin odottamaan, että mitä likat tuumaa. Nehän tuli heti mamin kylkeen rapsuteltaviksi:jjei: Ei tarvinnut miettiä, että miksi olen koirat ottanut ja miksi just sheltin:love: Harmitti kun en ottanut evästä mukaan. Siellä oli aivan ihana suojainen mäennyppylä, jonka päällä paistattelimme hetken ennen paluumatkaa. :aurinko:kin näyttäytyi just sillon. Vähän jännitti antaako ne laittaa hihnat, kun se aika koittaa, mutta ei mitään ongelmaa tällä kertaa. Välillä Melli ainakin aavistelee, että nyt tää hauskuus loppuu ja tylsä remmikävely alkaa.
Kaiken hyvän lisäksi poika oli pesemässä mun autoa, kun tultiin pihaan:jjei: Aikoo ilmeisesti vastakin saada sitä lainaan:wink:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

TinyZ

TinyZ
Viestimäärä: 2

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 14:29  
+
0
Heippa!
Olisin kysynyt teiltä sheltti-ihmisiltä jos teillä olisi tietoa pentueista jossa olisi vapaita Shetlanninlammaskoiria. Tiedän että suuri osa on varattu jo aikoja sitten, mutta ajattelinkin että jos tällä palstalla olisi sellaisia, joilla olisi joko omia pentuja / tai enemmän informaatiota kuin minulla :)

Iloista kevään jatkoa!
:aurinko:
Kääpiöpinseri Cherryfellow´s Tiny Zetor
Whippet Gaselle´s Pure Yankee

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 14:32  
+
0
TinyZ, sulle on vastattu tuolla ylempänä jo, kun moderaattori siirsi sen sun väärään paikkaan kirjoittaman viestin tänne. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 14:42  
+
0
TinyZ, sheltti on nykyään sen verran suosittu rotu, ja pentueet kohtuu pieniä, niin odotusaika saattaa olla pitkäkin.

Eilen kyllä törmäsin keltaisessapörssissä shetlaninlammaskoira pentujen myynti-ilmoitukseen. Tiedä sitten minkälainen pentue ja kasvattaja on kyseessä..
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.04.2010 klo 14:43)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 14:54  
+
0
Mä en kyllä jotenkin uskaltais ostaa koiraa minkään tollaisten pörssien kautta. :/
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 15:04  
+
0
Luonamme kävi tänään koirakouluttaja. Itseasiassa sama henkilö, jonka TOKO kurssilla nyt olemme. Keskustelimme hänen kanssaan ensin sähköpostitse ja hän kehotti kotikäyntiä niin, että voisimme rauhassa käydä asioita läpi.

Tuli aika nopealla aikataululla, kun halusin nopeasti kuulla vinkkiä, koska myöhemmin kuitenkn näemme vielä 5 kertaa kurssilla missä voimme vaihtaa sanan siellä toisen täällä.

Alun perin halusin neuvoja siihen kuinka Manna käyttäytyy lenkillä / muita koiria kohtaa. Keskustelimme Mannan arjesta täällä kotona ja kuinka se sujuu. Kaiken tämän tiedon alta paljastui, että meillä on rakkaan tupsukorvan kanssa pienoinen johtajuus ongelma, mitä en itse ollut edes tiedostanut, mutta keskusteltuamme miten se oireilee yms. niin Manna teki niitä kaikkia.

Nyt täytyy vain pureskella tänään kuullut asiat, poimia ne "omat jutut" sieltä ja katsoa syntyykö muutosta.

Kirjoitin blogiin pidemmät pätkät aiheesta. :)
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 15:18  
+
0
Sonik, olen aivan samaa mieltä. Itse en menisi minkään myyntipalstan kautta pentua ostelemaan. Nuo kuitenkin olivat ilmeisimmin jostain kennelistä ja rekisteröityjä sekä tutkittuja.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään7
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 19:15)