Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:42

Shetlanninlammaskoirat

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 15:26  
+
0
Ahaa, no joo sit voisin harkita.
Mut nykyään tietotekniikan aikakaudella noi nettisivut on aika kova myyntivaltti. Vaikka tuollaisella listalla joku myisi aivan "kenneltason" pentuja, niin ne ilmoitukset kyllä harmillisesti jää niiden "ei niin tutkittujen" pentujen sekaan.
Ja muutenkin nettisivuilla pääsee helposti tutustumaan paikan muihin koiriin, kasvatteihin ja saa siitä yleisilmeestä jonkinmoisen käsityksen muutenkin.

Mut mä oon tällänen "tarkkamarkka" tällästen asioiden suhteen. Sellanen tietty taustojen penkominen oli ja on edelleen hauskaa. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:04  
+
0
Minä olen varma, että meiltä löytyy myös tota johtajuusongelmaa, ainakin minun osaltani. Olen koirien kanssa ihan liian lälly. Toisaalta ne kuitenkin totteleekin minua ja molemmat hakevat turvaa ja rohkaisua minulta tiukan paikan tullen. Että miten sen nyt sitten ottaa. Minusta toi johtajuus juttu on pikkasen monisyinen, eikä ihan yksinkertainen tai helppo käsite. Omia koiria seuratessa on tullut sellainen tuntuma, kuin niidenkin arvojärjestys laumassa vaihtelee tilanteen mukaan ja ihan fyysisen paikankin mukaan. Eli esimerkiksi toisinaan, kun päästän Heilan häkistä se saa aika körmyytystä noilta kahdelta muulta. Jos taas sheltit menevät Heilan häkkiin oven ollessa auki, ne tulee oitis pois, kun Heila päättää mennä sisälle. Aika mystisiä joskus nää koira jutut, jos multa kysytään.:mietiskel:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:58  
+
0
Uimaan?



Siru hurjan innostuneena :nauru: Ensikesän venereissuille ostin Sirulle varalle omat pelastusliivit, tai jos tuos saisi uimaan ensi kesänä. No pakko oli ostaa kunhalvalla sai :shifty:

Käytiin tänään taas agikentällä pyörähtämässä. Otin ensin toko treeniä ja sitten kontakteja ja keppejä, ihan kivasti meni. Nyt alkaa vain jännittää pikkuhiljaa niin että taidan olla totalisen lukossa lauantaihin mennessä.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 22:12  
+
0
Ihan yli innostuneen näköinen kyllä.. :D

On muuten samanlaiset verhot kun meillä. OT :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 16.04.2010 klo 08:12  
+
0
Tana, kele ttu! Jouduin sitten kolariin heti aamusta. Voi kuinka mukavaa. Onneksi ei jäänyt kuin kosmeettisia haittoja, pääsin ajamaan töihin mutta potuttaa silti rankasti.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 16.04.2010 klo 08:28  
+
0
Onneks ei käynyt pahasti. Tuleeko kallis korjaamo reissu?

Eilen kävi kylässä yks innokas perhokalastaja, joka tekee itse perhonsa. Sanoi, että oravan hännästä saa hyvää ainesta perhon sidontaan. Olikin nähnyt tienlaidassa kuolleen oravan ja eikun jarrut pohjaan... takana ajanut ei oikein tykännyt ideasta. Onneks ei kolahtanut. Ajeli lähimmälle levennykselle ja käveli hakemaan oravaa... eipä ollut kurrella enää häntää. Oliskohan pikkasen harmittanut jos olis tullut törmäys...ehkä :viheltel:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 16.04.2010 klo 08:59  
+
0
Ei onneksi käynyt pahemmin. Ajoin ihan koti tietä rauhassa, kun tämä toinen peruutti pihasta eteen. Ehdin hieman väistää, niin osumaa ei tullut kuin takakylkeen. Eipä tämä maksa minulle kuin vaivan, kun en ollut aiheuttaja. Takapuskuriin ja -kylkeen tuli syvät naarmut. Onneksi tämä toinen myöntää selkeästi oman virheensä, ja nyt vain odottelen yhteydenottoa hänen vakuutusyhtiöstään.

Edit typo.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu perjantaina, 16.04.2010 klo 09:00)

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 16.04.2010 klo 14:28  
+
0
Hui, hyvä ettei Suzunalle kuitenkaan käynyt mitään ja vahingotkin korvataan. Kyllä ne vaan silti aina säikäyttää tuollaiset jutut :neutral:

Mäkin lensin ihan kunnolla eilen hevosen selästä, en olekaan pudonnut varmaan moneen vuoteen. Tänään olin kyllä vielä tallihommissa ja ratsastamassa mutta nyt on kyllä niin kipeä olo että taidetaan otta viikonloppu ihan rauhallisesti. Nuorempana putoilin harva se päivä eikä koskaan sattunut, enkä mä nyt ihan niiiiin vanha kuitenkaan mielestäni vielä ole :nolo:

Te harjaattekin koiria perusteellisesti :viheltel: Mä harjailen vain silloin tällöin vähän, tosin eipä meillä nyt ole juuri turkkiakaan. Noita perskarvoja ja korvantauksia pitää harjailla, kaikki muu olis varmaan sama vaikka ei harjaisi koskaan, kun niihin ei mitään takkuja tule. Nyt kun oli karvanlähtö harjasin toki vähän perusteellisemmin. Mä harjaan vaan sellaisella "haravalla" (pyöriväpiikkinen karsta se on nimeltään, mutta koska mun mielestä karsta on ihan erinäköinen en oikein miellä tuota karstaksi :mietiskel: ) irtoavat pohjavillat ja sitten tavallisella metallipiikkisellä harjalla ne korvantaukset ja pehvakarvat. Mulla on sellainen Parakin, jonka olen hankkinut ihan itselleni joskus ajat sitten, mutta mun mielestä se sitten taas ei ole kovin hyvä koiran harja :nauru:

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 16.04.2010 klo 15:51  
+
0
Että mua nyt ketuttaa. Tänään lenkillä tuli putkeen neljä!! räyhäävää koiraa. Ensimmäiset seisoivat keskellä tietä, kun omistajat siinä juttelivat. Eihän sitä voi tietenkään väistää nurmikolle juttelemaan ei. Väistivät ehkä kymmenen senttiä, kun yritettiin mennä ohi. No näistä kahdesta koirasta selvittiin helposti, nami piti Rommin huomion minussa. Toki puolijuoksua paineltiin ohitse, kun toiset koirat (kääpiösnautseri ja jokin valkoinen puuhka) huusivat kurkku suorana. Sitten vastaan kymmenen metrin päässä tuli käppänä, joka intoutui kanssa huutamaan koko ajan. Onneksi sen omistaja oli fiksu ja väisti kauas rauhoittamaan omaa koiraansa.

Sitten tuli se pahin.. Parin metrin päässä iso vaalea koira, en rotua tunnistanut tuli vastaan. Omistaja _näki_ että me olemme tulossa ja mä vielä väistin nurmikolle kauemmas Rommia yhä nameilla ohjaten. Äijä ei sitten kuitenkaan voinut ottaa sitä koiraa haltuunsa, vaan kun oltiin kohdalla, niin se itun rakki hyökkäsi meitä kohden. Kyllä siinä sydäntä kylmäsi, kun 30-40 kiloa räyhäävää koiraa tulee päälle fleksissä. Sydän jätti pari lyöntiä väliin, kun pelkäsin, että nyt se fleksin naru katkeaa. Miksi nuo ihmiset eivät voi kouluttaa sitä koiraansa?!? Yleensä en kannata näitä pakollisia koiran omistajan kursseja (musta on väärin yhtä ryhmää diskriminalisoida näin), mutta tuollaiset idiootit tarvitsisivat parikin kurssia.

Luojan kiitos Rommi ei enää noista välitä vaan namit ovat kiinnostavampia. Ohi pääsee helposti. Yleensä en nameja lenkillä käytä, mutta onneksi tällä kertaa niitä otin. Tuon käppänä olen ennenkin nähnyt ja se on sellainen räyhääjä.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 16.04.2010 klo 17:41  
+
0
Rommitus, nuo kyllä aina pistää raivostuttamaan. Onneksi kuitenkin pääsitte ohitse. Flexi pitäisi ehdottomasti kieltää sellaisilta ihmisiltä, jotka sitä eivät osaa käyttää!

Ja meiltä jääkin huomiset kisat välistä :( juoksut alkoivat tänään. Harmittaahan tässä varsin reippaasti, mutta ei auta. Seuraava ensimmäinen kisa olisikin sitten 16.5 Kirkkonummella.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 16.04.2010 klo 22:30  
+
0
^Voi harmi. :suru: Se on tätä narttujen kanssa elämistä, koskaan ei voi tietää, millon ne juoksut tulee. Seuraavissa kisoissa sitte räjäytätte koko potin! :nauru:

Remmiräyhät on kyl kurjia. Alissalla on hassu tapa parin pienen räksyttävän koiran kohalla: se menee monta kertaa leikkiasentoon, kun ohitetaan niitä. Oikeen loikkii riehakkaasti niitä kohti, outoa. :mietiskel: Alissalla ei oo kyllä muutenkaan ohitukset vieläkään täysin hallussa. Ohi päästään kyllä, mutta välillä toi innostuu innoissaan vetämään toista koiraa kohti ja kontakti on vähän niin ja näin. Ton takia mulla on aina namia taskussa. :wink: Nykyään on kyllä menny ohitukset hyvin, alkaa toikin tajuamaan, että me ei jäädä kaikkien kanssa leikkimään.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Adetson

Adetson
Viestimäärä: 125

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 09:53  
+
0
Meillä on tainnu Adalle sen verran 'kokemusta karttua' aiva pentuiästä että kiertää aikalailla koirat lenkillä eli on helppo ohittaa, mutta sitten ku on päästy ohi, niin rupee vilkuileen ja pomppiin taakse että minne se menee.. Ennen yrittettiin rynnätä kaikkien luo. On kyllä välillä tosiaan sellasia räyhääjiä tullu, että on varmaan siitä tullu sellanen että kierrämpä kauempaa. Mutta onneksi meilläkää ei edes haukuta takas vaikka toinen haukkuis, enemmänki tuo vetää vain hämilleen että mikä tuota toista vaivaa :)

Olitte tainneet täälä jossain vaihees keskustella tuosta ruoasta. No meillä menee nyt vasta vipa pussi penturuokaa :shhh: Olis varmaan pitäny jo ennemmin vaihtaa mutta oon sokeesti luottanu RC:n pussin kylkeen että 10kk asti penturuokaa saa syöttää :) Nyt en kyllä tiedä mihin vaihtaisin, en ehkä haluaisi enää RC:tä, eikä sitä taida moni ainakaan täälä edes syöttää koiralleen? Kiinnostais kyllä niin tuo Jahti Vahti! Ja sieltä varmaan kana-riisi. Jos vielä kysyis kasvattajan mielipidettä..

Meillä alkaa kans ny näyttelykurssit ja tokossa luokka1 viikonpäästä. Mukavaa ku on taas tollasta järjestettyä ja pakollista menoa illoille ja vielä koiran kanssa :) Ihana kevät :aurinko:

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 12:32  
+
0
Mä syötän BentoKroenin Performancea. Se on sitä aktiivisen koiran ruokaa. On sopinut Rommille tosi hyvin. Ainoa miinushan tuossa on se, että ei saa tavallisesta eläinkaupasta vaan pitää tilata jälleenmyyjiltä. Onneksi he kyllä tuovat pyytäessä ovelle asti. Voin kyllä kovasti suositella tuota merkkiä.

Aiemmin syötin 1st Choicea. Noin neljän viiden kuukauden ikään asti syötin pentumuonaa ja sitten vaihdoin aikuisruokaan. Vuosi sitten totesin, että Rommi ei saa tarpeeksi irti siitä perusmuonasta vaan tarvitsi vahvempaa muonaa. Kasvattaja suositteli tuota Performancea. Hirveä sota siinä oli vaihtaa ruokamerkkiä, jostain syystä Rommi nirsoili aluksi (ei _ikinä_ nirsoile), mutta nyt tuo ruoka uppoaa ihan täysillä, ei enää edes naapurin kiimaiset nartut aiheuta syömättömyyttä.

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 14:34  
+
0
Mä lopetin penturuuan syöttämisen 4 kk:n iässä kun tuo kasvoi melkein silmissä. Aikuisena tosiaan tuli vähän herkkävatsaisuutta eikä mikä tahansa ruoka enää käykään. Sopivimmaksi on nyt osoittautunut JWB:n ruoka jonka penturuokaa sai myös pentuna, joten sitä syö nyt. Toinen koira syö Acanaa joten siihen kai koitetaan vaihtaa sitten kun mennään kotiin ettei tarvi kahden ruuan kanssa pelata, mutta Suomessa tuo acana on niin kallista ja hankalaa hankkia että en ole jaksanut sen kanssa pelata :nolo: Toivottavasti se sitten sopii, tai sitten vaihdetaan vanhemman koiran ruokaa. Puolet ruuasta on kuivaruokaa ja puolet on tuoretta, tosin nyt olen antanut lähinnä neuta kun se on niin helppoa... Kotona ei sitten ole mitään sellaistakaan joten täytyy sitten vain antaa lihaa ja jotain lisukkeita, onneksi mikään tuore ruoka ei ole aiheuttanut mahaongelmia. Öljyä saa sitten vielä ihan kunnon loraukset, kun tuo JWB on aika köykäistä.

Me käytiin tänään vähän irroittelemassa :nauru:



Nyt meillä on vieraita ja koira nukkuu tuossa olkkarissa :shifty: Joko se on aikuistunut tai sitten se vain väsähti vinttikoirien vauhdissa (mikä on toisaalta aika epätodennäköistä). Kyllä se alkuun pyöri kaikkien kimpussa, mutta rauhoittui yllättävän nopeasti.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 16:17  
+
0
Kävin sitten ottamassa tuntumaa kuraan äitin shelttipojan kanssa eilen. Poitsu on mukamas joskus itsepäinen lenkillä, mutta tais olla vähän vieraskoreutta matkassa, kun nyt mentiin niin nätisti. :D
Pahimman saven kohdalla nostin Rucan syliin muutaman metrin matkaksi, kun ajattelin, et ei viedä äitille ihan hirveesti pestävää.
Päästiin eteiseen ja hihkaisin, et "Tääl olis tassupyykkiläinen.." Vastaukseks kuului, et "Joo, pese vaan, pyyhe on siinä pesuhuoneen oven päällä.." :eek:
Mä en oo ikinä nähnyt pojan korvia niin pitkin päätä ja sen silmät suunnilleen sanoi siinä kylppärin lattialla seistessä "Sä et taida tietää mitä sä oot tekemässä.." :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

tepastelija

tepastelija
Viestimäärä: 20

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 19:52  
+
0
Meillä on todella herkkähaukkuinen vanhempi koira, ja ollaan suunniteltu shelttipennu ottamista..
Onko sheltti miten kova haukkumaan? Ottaako mallia, jos vanhempi koira haukkuu paljon?

Kuinka tilanteessa kannattasi toimia, miten herkkähaukkuisuuteen kannattaisi puuttua :mietiskel:

Entäpä onko teidän sheltit olleet tekemisissä terriereitten tai kääpiöpinserin kanssa? Entä isojen koirien kanssa?
Miten tulleet toimeen?

Minkälaisista leikeistä sheltit tykkää? Vetoleikeistä, painileikeistä?

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 19:53  
+
0
Me syötiin penturuokaa ihan pussinkyljenmukaan sinne 9kk asti :) Ei tuosta mitään haittaakaan ollut, kun Siru oli niin hitaasti kasvava.

Paulchen, kivan vahdikas kuva! :wink:

Minäkin yritin tänään ottaa Sirusta onnistuneen seisotuskuvan. Jotenkin tuo onnistui lopulta.


Tänään käytiin pyöräilemässä noin 12km, hyvin tyttö jaksoi ravata, osan matkasta kuitenkin istui napitti nätisti pyöränetukorissa :hymy:

Eilen harmitti kyllä hirvesäti, kun olin kisoissa hommissa ja rataa katsellessani se oli varsin helpon näköinen. Käytin Sirun kuitenkin siellä mittauksessa, kun se oli ok. Ja kooksi sille tuli kolmessa mittauksessa 35,5-35,8 väliltä. Eli sheltiksi tuo onkin sitten ihanne kokoinen, vaikka itse luulin että mitta olisi lähemmäs 37cm.. Niin se karva vain hämää, agilitytuomari kuitenkin mittasi sään karvan alta. Kuitenkin tuolla 5millin ylityksellä me mennään siis medi luokkaan.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.04.2010 klo 12:33)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 20:03  
+
0


tepastelija kirjoitti:
Meillä on todella herkkähaukkuinen vanhempi koira, ja ollaan suunniteltu shelttipennu ottamista..
Onko sheltti miten kova haukkumaan? Ottaako mallia, jos vanhempi koira haukkuu paljon?

Kuinka tilanteessa kannattasi toimia, miten herkkähaukkuisuuteen kannattaisi puuttua

Entäpä onko teidän sheltit olleet tekemisissä terriereitten tai kääpiöpinserin kanssa? Entä isojen koirien kanssa?
Miten tulleet toimeen?

Minkälaisista leikeistä sheltit tykkää? Vetoleikeistä, painileikeistä?



Sheltti varmasti haukkuherkkänä yhtyy vanhemman koiran haukuntaan. Koulutuksella sheltin haukunta on helposti karsittavissa, mutta jos toinen koira yllyttää haukkuun on tilanne hankalampi.

Itse kielsin haukkumisesta ensin tiukasti sanallisesti, sen jälkeen otin nokasta kiinni. Kerrasta/kahdesta oppi ettei haukku kannata. Yhdestä haukusta en nykyisin kiellä, hiljenee "shh" äänellä.

Kääpiöpinseri-kaveri ainakin Sirulla on ja mukavasti tulevat toimeen. Kakkoseksi kuitenkin yhteenottaessa Siru jää, pienemmälle kääpiöpinserille. Yleensä tulee kaikkien koirien kanssa toimeen, jotka eivät ole liian rajuja.

Eniten meidän sheltti tykkää jahtausleikeistä, ja sitten keppien/lelujen heittelystä. Vetoleikitkin ovat kivoja, kunhan eivät vain ole liian rajuja. Painiminen ei ole ainakaan oman shelttini mieleen.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

tepastelija

tepastelija
Viestimäärä: 20

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 20:26  
+
0
Kiitos Suzuna vastauksesta! :kieli:

Onko teillä useampi koira?
Minkälaisia leikkejä Siru ja kääpiöpinseri-kaveri leikkii?
Leikkiikö Siru isompien koirienkin kanssa, minkälaisia leikkejä?
Meidän kavereilla on isoja, mutta kilttejä koiria!

Miten Siru reagoi vieraisiin koiriin, esim. lenkillä? Meneekö rohkeasti tutustumaan?

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 20:41  
+
0
Meillä on sheltin lisäksi jackrussellinterrieri. Sheltti tykkää mm. vetoleikeistä :nauru:



Ja oikeastaan kai kaikista muistakin leikeistä... Jos vanhempi koira on kova räksyttämään, oppii sheltti (ihan niin kuin lähes mikä tahansa muukin koira) varmasti helposti sitä matkimaan.

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545662
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 05:15)