Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:42

Shetlanninlammaskoirat

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 20:44  
+
0
tepastelija, yksi sheltti vain. Näiden kääpiöpinsereiden kanssa luoksevat kilpaa ja jahtaavat toisiaan. Siru yleensä juoksee edellä ja käppänät perässä.
Isoja koiria aina alussa arastelee, mutta jos ovat rauhallisia niin leikkii mielellään. Yhden suuren sakemanniuroksen kanssa leikkivät mielellään jahdaten.

Siru on erittäin sosiaalinen ja haluaisi yleensä kaikkia tervehtiä, sekä ihmisiä että koiria. Tututstuu rohkeasti :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Adetson

Adetson
Viestimäärä: 125

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 20:52  
+
0
Mulla oli maailman paras lenkki äsken Adan kans! Meillähän on tätä paimennusviettiongelmaa vähä ollu autojen suhteen.. No kuitenki, katottiin vähä Koirakuiskaajaa ja lähdin suurena Johtajana lenkille Adan kans ;) Tästä johtajuudesta nyt niin puhutaan :) Päätin että pidän hihnaa koko matkan löysänä tuli mitä tuli enkä reagoi ite millään tavalla yhteenkää autoon tai pyörään. Meillä ei menny yhtäkään namua, eikä ryntäilly tai haukkunu yhdenkään pyörän tai auton perään! Voitte kuvitella kuinka hihkuin itekseni jo puolessa välissä lenkkiä enkä olisi malttanu millää tulla kotia! :aurinko: Ada kyllä reagoi, saatto katsoa autoa ja sitten mua, eli katto miten mä reagoin ja kun en reagoinu mitenkää, niin sekää ei reagoinu! Jatkoin vain kylmän rauhallisesti kävelyä enkä kiristäny yhtää hihnaa. Tai sitte se oli vaan superrauhallisella päällä, mutta nyt näyttää niin valosalta :nauru: Oon nyt niin ylpee meistä kummastaki :) Ja mentiin vielä lenkki niin päin, että Ada oli autotien ja mun välissä, yleensä mä oon autotien ja Adan välissä (siis pyörätiellä). Heti huomenna kokeilemaan uudestaan :)

Meidän Adan paras kaveri on mun kaverin kääpiöpinseri :) Adalla siis ikää 9,5kk ja kääpiöpinserillä 6kk. Tää kääpiöpinseri on siis uros. Kyllä huomaa että pinserillä on isompi luonne ku Adalla, mutta ne tulee kyllä niin hyvin toimeen! Pääasias nuo painii keskenään :) Mutta yleisesti oon huomannu meidän sheltistä että leikkii mieluiten ittensä tai pienempien kanssa. Vähä pakkaa alistua (kellahtaa selälleen ja jalat ilmaan)/mennä pakoon jos leikkii itteään isompien kanssa.. Mutta mitään ongelmaa ei meidän sheltillä oo ollu ainakaa toisten koirien kanssa :)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 21:25  
+
0
Sopiiko kysellä Adetson, et mikä Aadan koko nimi on?
Voi laittaa yksäriäkin, jos et tänne halua laittaa.. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:36  
+
0
tepastelija,

Alissa tykkää myös toisten koirien kanssa eniten jahtausleikeistä ja on vähän harmi, et niin harva innostuu niitä leikkimään. Toi jaksais vaikka kuinka kauan, mut monet koirat kyllästyy jahtaamiseen aika nopeasti. Kerran tosin sattu puistoon corgi samaa aikaan, ni sen kanssa tuntu löytyvän yhteinen sävel nopeesti. :hymy: Aika harvoin Alissa intoutuu painimaan muitten koirien kanssa ja tarkkailee aina aikansa, että miten muut koirat käyttäytyy. Alissa on myös hirmu sosiaalinen toisten koirien kanssa, mutta pelkää hiukan liian rajuja koiria, pehmeä kun on. Tähän kastiin menee terrierit ja isot koirat. Ongelmana on lähinnä se, että monet terrierit on niin dominoivia ja rajuja leikeissään, et yhteistä säveltä ei oikeen löydy ja Alissa vetäytyy helposti taustalle, jos meno käy liian rajuksi. Koirapuistossa me ollaan aina pienten puolella (siellä Alissa näyttää usein aika isolta ja jyrää joskus pienempiään alleen :nauru:), mutta mun kaverilla on kultsu ja sen äidillä kaks ja niiden kanssa Alissa tulee hyvin juttuun. Varmasti kaikki on kiinni siitä, millasiin leikkeihin ja leikkikavereihin pentu pienestä pitäen oppii sekä siitä kuinkan pehmeä tai kova koira on.

Ihmisten kanssa Alissa tykkää myös leikkiä jahtausleikkejä, mut ihmiset on turhan hitaita siihen. :wink: Lelujen heittely on myös superkivaa, toi ihan sekoaa, kun kuulee sanan "frisbee" ja Alissa jaksaa tuoda lelua uudestaan ja uudestaan heittäjälle. Vetoleikit ei oo ihan niin suosittuja, mut niitäkin leikitään välillä, eniten toi innostuu liikkuvista leluista. Parhaita on leikit, jossa saa juosta tai käyttää nenäänsä = lelun tai namin piilotus. Oon myös paininu Alissan kanssa ja sekin sujuu, tosin jossain vaiheessa on pakko lopettaa, kun kierrokset nousee liian koviks. :wink:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 10:04  
+
0
Syötin molemmille shelteille penturuokaa 8-10 kk ikään asti eli kunnes 15 kg säkki loppui.
Jos kotona on ennestään haukkuherkkä koira, niin sheltti kyllä haukkuu mukana kiellät tai et. Näin ainakin meillä.
Leikeistä mukavimpia ovat jahtausleikit. Hyvänä kakkosena tulevat vetoleikit sekä toisen kauluksen repiminen ja korvien nyhtäminen. Vetoleikit ovat kivampia shelttien kesken, koska ainakaan minun kanssani kumpikaan ei vedä tosissaan, vaan vähän niin kuin anteeksi pyydellen.
Toisten koirien kanssa tytöt tulee toimeen ihan hyvin. Parhaat leikit syntyvät useamman sheltin kesken.
Meille on tulossa vapun aikoihin mieluisia vieraita. Mellin Suffeli poika tulee Imatralta asti. Se on semmonen pikkupoika 52cm ja 15 kiloa. :nauru: En oikein tahdo pysyä nahoissani. Kovasti omistaja on kehunut luonnetta. Ihana nähdä livenä minkälainen hurmuri pojasta on kasvanut. Vauvana oli ehdottomasti mun lemppari, mut niin oli Kismet ja Dumle ja Toffokin.:shifty:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 11:44  
+
0
ääh... mulla menee nyt niin hermot ton koirulin kanssa ja ihan koko ajan! Taitanee koirakin sen aistia, että emäntä on kireä, kun ei niin mikään onnistu. Lenkillä tuntuu, että autoja haukutaan vielä herkemmin kuin normaalisti. Mitkään herkut ei nyt sitten kelpaakkaan. Hyvä että koira viitsii pyynnöstä sisällä edes istua... aargh..

Perusasentoakin kun on harjoiteltu niin jää aina liian taakse ja sivulle vaikka kuinka yrittää ohjata. Ainut hyvä puoli, että ruoka on nyt alkanut maistua... tai no tänään ei sekään kiinnostanut.

Onko muilla täällä kuinka arkoja shelttejä (ei enää muista, vaikka varmasti on keskusteltu)? Tuntuu, että melkein kaikki juttelevat "meidän murre on niin sosiaalinen kaikkien ihmisten ja koirien kanssa" iskee jo vatutus, kun tää yksi ei millään muotoa halua tutustua toisiin ihmisiin. Hyvällä tuurilla menee haistamaan kerran, mutta yleensä haukkuu.

Iskee jo ahdistus ensi kuun näyttelyidenkin kanssa, kun neljään olen ilmoittanut. On sellainen olo että sinne meni nekin rahat ja Manna kuitenkin vain riekkuu kehässä, kähisee hihna kireällä ja koittaa jahdata ja haukkua muita, kun mennään kehää ympäri....:pyssyt:

Koitettiin eilen illalla avokin kanssa tuota adetsonin käyttämää "ylenpalttisen rentona"-lenkillä... no haukkui ja syöksyi kahta enemmän autojen kimppuun, kun hihnakin oli kivasti löysällä niin sai vedettyä kunnon vauhtikaaren.

Laitan kohta koiran pahtilaatikkoon ja timbuktuun -pelkkä menolippu! *turhautuminen*
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 11:59  
+
0
Kauheasti tsemppiä Mannatukselle!

Uskaltaako kysyä... olitko tulossa Järvenpäähän? :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 12:05  
+
0
Juu... olen mä ton toopen kanssa sinnekin ilmoittaunut. Serkku asuu järvenpäässä niin tullaan jo lauantaina sinne yökylään ja sunnnuntaina sitten helppo lähteä näyttelypaikalle.
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 12:09  
+
0
Siellä sitten nähdään :aurinko:

Oletko kokeillut vieraisiin totuttaa niin että tämä vieras henkilö antaa koiralle nameja? Auttaisiko rohkaisemaan tutustumisessa? Meillä Siru tokon luoksepäästävyydessä aluksi usein perääntyi kun vieras lähestyi pelottavasti yläviistosta, tässä sitten tehtiin niin että hän antoi koiralle herkkuja lähestyttyään. Auttoi ainakin meillä :)
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 12:26  
+
0
Joo, siellä nähdään sitten. Katselin juuri Sirun kasvattajan sivuja ja tosi kiva, kun on pennuista jaksanut laittaa myös tiedot ja kuvia esille. Aika nappula Siru ollut pienenä! :)

Pitää yrittää tosiaan tuota namien antamista vieraille, että menisi rohkeammin tutustumana. Huomenna on meillä taas TOKO treenit edessä. Saas nädä miten menee...
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 14:03  
+
0
Yleensä tuohon sosiaalisuuteen. Ei kaikki koirista ole niin sosiaalisia ihmisiä kohtaan. Toki en ole Mannan käytöstä luonnossa nähnyt, joten paha sanoa, mutta jos se käy haistamassa ihmistä ja lähtee pois, niin ei se ole arkuutta. Se on sitä sheltin pidättyväisyyttä. Jos Manna on lähtökohtaisesti pidättyväinen, et siitä millään tempuilla saa yltiösosiaalista. Se perusluonne ei muutu. Arkuutta kuitenkin voi kouluttaa pois juurikin noin mitä Suzuna ehdotti. Paljon hyviä kokemuksia vieraista auttaa pääsemään arkuudesta tai ainakin siihen pisteeseen, että vieraat iholle tulevat ihmiset siedetään.

Näyttelyissä ota vain itse rauhallisesti. Voit vaikka kehäsihteerille sanoa, että olette ekaa kertaa kehässä, niin he osaavat suhtautua vähän eri tavalla. Mannahan menee junnuluokkaan? Siellä annetaan vielä paljon anteeksi. Onko paikkakunnallasi jonkin seura järjestämiä näyttelykoulutusta tai shelttien järjestämää koulutusta? Ainakin Hämeessä ja Turussa on. Jos on, mene ihmeessä mukaan. Kannattaa suosia oman rodun kursseja, koska siitä saa parhaimmat esitysvinkit, kun he tuntevat rotua paremmin. On ihan eri asia esittää shelttiä kuin esim. aseteltavaa terrieriä. Myös kasvattajasta voi olla apua.

Ei siitä hirveästä ihmisavoimmuudesta aina ole iloa. Rommi oli pentuna todella rasittava ulkoillessa, kun kaikkien ihmisten luo olisi pitänyt päästä ja jos ei päästy tai ihminen ei huomioinut, niin sitten itkettiin. Meille tokossa vaikein liike on luoksepäästävyys, Rommistahan lähetyvä tuomari on yhtä kuin rapsuttelu ja pusutteluhetki. Ei kiva. Koiran perusluonnetta ei voi muuttaa ja minkälainen se koira on vuoden iässä, niin hyvin todennäköisesti se on sellainen läpielämänsä: avoin yksilö on aina avoin, pidättyväinen pidättyväinen. Rommista ei todennäköisesti ikinä tule sellainen kuuluisia shelttipidättyväinen, vaikka sitä haluaisin. Arkuus ei sinänsä ole samanlainen luonteen perusominaisuus, siihen voi vaikuttaa. Tätä mieltä itse olen. Kyllä sä Mannan kanssa selviätte tuosta, olen varma. Voi olla pitkä tie, mutta sen läpikäyminen vain parantaa teidän suhdetta.

edit. Poistettu linkki, kun se ei toiminut kuten piti.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.04.2010 klo 14:04)

Adetson

Adetson
Viestimäärä: 125

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 14:12  
+
0
Ymmärrän niin Mannatus sun vatutuksen! Mulla meinaa niin välillä mennä järki lenkillä tuon koiran kanssa ja iskeä epätoivo. Alkaa niin miettiin että mitä on tehny väärin. No sen tekisin toisin jos nyt pennun saisin, että menisin sen kans heti tuonne keskustan liikenteen vilinään. Ehkä sillä keinolla oltais tältä vältytty. Oon tosi paljo Adan kans liikkunu ja tehny vaikka mitä, mutta keskustaan ei menty pentuna.. No ei sille ny enää mitää voi. Ja tuo paimennusvietti on oikeesti aika rajottava tekijä lenkillä. Pakko miettiä etukäteen minkä lenkin tekee ja millasta liikennettä sielä on, ja miettiä tohtiiko jossain x-paikas pitämään vapaana.. Eilen meni niin hyvin, mutta tänään saatan taas jo kirota kaiken täälä, että..! Mutta se on kyllä totta että koira vaistoaa ja peilaa itteensä omistajan mielialat..

Voi kun joskus törmäisi teihin täällä palstalla oleviin :) Me ollaan menos kesäkuussa Jämsän ryhmänäyttelyyn ja Tuuriin, muita en oo vielä päättäny. Pitää kattoo miten noi menee.. Onko Treella 15.5.10 joku pentunäyttely??

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 14:24  
+
0
Oi, pentunäyttely..
Yhdistyksen sivuilla oli vissiin seuraava treellä oleva näyttely vasta elokuulla, mut jos siellä tollainen on, niin olisi kiva tietää enemmän, jos vaikka lähtis katsomaan.

Vaik meillä taitaa olla varsinainen pentunäyttely kotonakin tuolloin, kun pentunen on sit ollut vasta viikon kotona. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 15:11  
+
0
Mua ja Rommia voi tavata seuraavissa näyttelyissä: 6.6. Jämsän ryhmis, 1.8. Tampere erkkari, 7.8. Nokia. Muista en ole vielä varma, riippuu vähän kuinka edistytään tokossa. Menee pari koetta päällekäin näyttelyiden kanssa, 4.9. on Tampereen ryhmis. Tuonne olisin muuten mennyt, mutta taida olla silloin tokoamassa. Tulisi vain niiden kisojen tiedot nettiin, niin tietäisi, onko siellä alo-luokkaa. Mutta moikkaamaan saa aina tulla, jos samoissa kisoissa ollaan.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 15:22  
+
0
Tampereen erkkarissa nähdään! ;)

Meillä ei vielä ole niin tarkkoja suunnitelmia, mennään vähän sen mukaan mitä tuomarit sanovat. Jos näyttää että tuota kannattaa useammassa näyttelyssä käyttää niin sitten loppukesälle varmasti mennään enemmänkin kiertämään. Näillä näkymin kuitenkin Järvenpäähän 30.5, 6.6 Lohjan ryhmis,11.7 Karjaa, kenties 25.7 Helsingin kesänäyttelyyn, sitten tietysti Tampereelle erkkariin ollaan suunniteltu meneväksi :hymy:

Mutta kun katson tuota kalenteria mihin olen merkinnyt kaikki mahdolliset agility ja toko kilpailut, niin ei vaikuta että meille jää yhtään vapaata vkloppua koko kesälle :viheltel:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Adetson

Adetson
Viestimäärä: 125

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 18:56  
+
0
Oon kans jatkoksi miettiny erkkaria ja Nokiaa, ja tais joku ryhmiski olla Treella. Mutta katotaan ny mitä nuo sanoo, vaikka tuomaristahan se niin kiinni on.

On vetutuskäyrä niin korkeella että ette uskokkaa.. Tultiin äsken lenkiltä ja sain todeta että eilinen oli unta.. Kyllä sitte riehuttiin eilisenki edestä.. Mitä mä sanoin, ja avoki sano että älä ny hirveesti hehkuttele, mutta mä silti vähän toivoin.. #¤%¤&¤&¤(/! Aluksi nauratti :nauru: mutta eipä naurattanu loppulenkistä :ttou: Manna ja Ada vois olla mainio pari lenkillä :nauru:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 19:06  
+
0
Tuonne Treelle mä ajattelin lähteä katselemaan (kun ei toi penska ihan vielä voi osallistua :D ) ja sit tietty tänne Nokiallekkin, kun kerran kotikaupungissa on jotakin tapahtumaa. Voikohan tuonne Nokian kisoihin tulla koiran kanssa, kun se on ulkona? Saako noihin ulkojuttuihin yleensä tulla?
Sisäkisoihin ei saa koiraa tuoda, kun muutenkin on yleensä kai kisapaikalla ahdasta.

Ja tonne treelle aattelin suunnata uuden pannan toivossa. Kasvattaja kun sanoi et tuolla noissa kisoissa on usein joku virolainen myyjä myymässä hyviä pantoja.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 20:16  
+
0
Sonik, eiköhän ulkonäyttelyyn yleensä saa viedä sellaisenkin koiran joka ei osallistu kunhan on rokotukset kunnossa. Pentua jolla ei ole kaikki rokotukset vielä saatuna ei varmaan kannata ihan näyttelyyn kuitenkaan viedä.

Quincy leikkii kyllä ihan mitä vaan, mutta rakastaa vetoleikkejä. Ja se ei todellakaan yhtään himmaile mun kanssa, päinvastoin :roll: Ilman hanskoja ei paljon kannata vetoleikkejä leikkiä, kun hanskojenkin kanssa on kädet mustelmilla... Lisäksi rakastaa palloja. Toisia koiria ei täällä Suomessa ole leikkikavereina kuin vinttikoiria, ja ne taas leikkii lähinnä jahtausleikkejä, mutta kyllä tuo niitäkin leikkii vaikka häviääkin aina :nauru: Parin collieuroksen kanssa on koitettu leikkiä mutta toinen nylkyttää tuota ihan taukoamatta ja koska omistajan mielestä sen täytyy saada näyttää asemansa :roll: en kehtaa alkaa vierasta koiraa komentamaankaan, toinen niistä taas on niin pystyyn kuollut ettei leiki mitään. No kohta päästään kotiin ja siellä on sitten lähes 24/7 leikkikaveri, meidän russeli on myös kova leikkimään ja ihan kaikkea mahdollista ja mahdotonta.

Olikos täältä joku eilen Halikossa mätsärissä? Siellä oli yksi toooooosi pikkuruinen sheltti joka taisi voittaa pienten punaiset :aurinko: Oli tosi sievä, mutta en sitten uskaltanut alkaa arvailemaan olisiko se joku täältä kun en muista kaikkien nickejä ja koirien nimiä, saati osaa yhdistää niitä oikein :ttou:

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 21:13  
+
0
Rommitus kirjoitti

Yleensä tuohon sosiaalisuuteen. Ei kaikki koirista ole niin sosiaalisia ihmisiä kohtaan. Toki en ole Mannan käytöstä luonnossa nähnyt, joten paha sanoa, mutta jos se käy haistamassa ihmistä ja lähtee pois, niin ei se ole arkuutta. Se on sitä sheltin pidättyväisyyttä. Jos Manna on lähtökohtaisesti pidättyväinen, et siitä millään tempuilla saa yltiösosiaalista. Se perusluonne ei muutu. Arkuutta kuitenkin voi kouluttaa pois juurikin noin mitä Suzuna ehdotti. Paljon hyviä kokemuksia vieraista auttaa pääsemään arkuudesta tai ainakin siihen pisteeseen, että vieraat iholle tulevat ihmiset siedetään.



No nyt on jo hieman aamuhöyryjä ehditty päästellä ja Mannakaan ei nyt vissiin ole lähdössä sinne Timbuktuun. :nauru:

Manna on tosiaan shelttimäisen pidättyväinen, kuten kuvailit, mutta mukana on myös hieman tuota arkuutta. Etenkin miehiä kohtaa. Eikä nuo ihmiset nyt se suurin ongelma ole, vaikka olisikin kiva, jos tyttö hieman sosiaalisempi olisi. Taitaa aina mennä niin, että se kenellä on sosiaalinen, haluaisi pidättyväisemmän ja toisinpäin. :) Serkullani on 2kk shelttipentu joka on aivan yltiösosiaalinen ja menisi kenen tahansa syliin lenkeilläkin ja katsoo ihmisiä "silitä ja rapsuta minua, kun olen niin IIIHANA".

Adetson:

Manna ja Ada olisi kyllä todella dynaaminen lenkkeily kaksikko! :nauru:
Ei saisi iloita toisen epäonnistuneesta lenkistä, mutta tuo kieltämättä valoa omaankin tunneliin. :)

Paulcen:

Halikossa ei oltu, mutta olen nähnyt yhden turkulaisen kennelin pienen trikkisheltin, jonka nimikin on osuvasti Kirppu. Oli kyllä tosi pieni.
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 21:18  
+
0
No nyt tuli sit katkos nupissa noista rokotuksista. 12 viikkoisena oli rokotus, oliks sit kuukauden(?) päästä tehoste ja sit vissiin pari viikkoa varoaikaa viel..? :mietiskel:

Jos se nyt meni tuonne päinkään, niin se ehtii sit niihin Noksun kisoihin hyvin hankkia suojan..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6328
Viestejä yhteensä545677
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 23:15)