Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 19.10.2010 klo 21:35

Shetlanninlammaskoirat - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 45 46 47 ... 50

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 01:41  
+
0

Rose kirjoitti:

Lillistähän ei voi vielä sanoa mitään perustavanlaatuista, kun se on niin vauva vielä, mutta se on kyllä aina ihan täpinöissään, jos joku vastaantulija haluaa tervehtiä.


Alissakin oli pentuna tuollainen, ja muistan tuskailleeni sitä, koska vastaantulijoista oli vaikeaa päästä ohi innokkaan pennun kanssa ja kaikki vastaantulijathan ois mieluusti moikannu söpöä pentua. Jossain vaiheessa lenkillä vastaan tulevat ihmiset lakkas pahemmin kiinnostamasta Alissaa. Nykyään se saattaa heiluttaa hiukan häntää ohikulkeville ihmisille, jos joku kattoo sitä päin, mut ei se enää heti syliin ryntäis.

Rose kirjoitti:

Olishan se koiranomistajien kannalta kätevää, jos tuota rotumääritelmää muutettaisiin niin, että avoimuutta suosittaisiin. Mieluummin pusuttelija kuin arkajalka, kun tuo pidättyväisyys näyttää olevan noin monimutkaisesti määriteltävissä.


Ei musta pidättyväisyys oo ollenkaan vaikeesti määriteltävissä, jotkut vaan käyttää sitä sanaa väärin. :wink: Esim. Alissassa sen pidättyväisyyden huomaa selvästi, vaikka se ei ookkaan arka. Nyt kun ootte kuvaillu omia koirianne, niin huomaan, että vaikka pidänkin Allua aika sosiaalisena, niin siltä löytyy kuitenkin jonkin verran tota pidättyväisyyttä. Jos katotte näitä luonnetestin luoksepäästävyyden kriteerejä, niin mihin luokkaan laittaisitte koiranne:

+3 Hyväntahtoinen, luoksepäästävä, avoin
Koira, joka houkuttelematta hakeutuu kosketukseen myös vieraiden ihmisten kanssa käyttäytyen ystävällisesti ja avoimesti. Luoksepäästäväksi
kutsutaan myös sellaista koiraa, joka ei tutustu ihmisiin oma-aloitteisesti, mutta sallii tutustuttaa itsensä heihin.

+2a Luoksepäästävä, aavistuksen pidättyväinen
Koira, joka houkuttelematta tai pienin houkutuksin hakeutuu kosketukseen myös vieraiden ihmisten kanssa, käyttäytyen ystävällisesti.
Koira on ns. ujo.

+2b Luoksepäästävä, hieman pidättyväinen
Koira, joka ei itse etsi kosketusta vieraaseen ihmiseen ja joka vaatii houkuttelua ennen kuin suostuu tutustumaan.

+1 Mielistelevä
Koira, joka on hyvin halukas hakeutumaan ihmisten seuraan ja osoittaa tyytyväisyyttään liioitellen, esim. hyppimällä, nuolemalla, maassa
pyörimällä.

–1 Selvästi pidättyväinen
Koira, joka ei lainkaan salli vieraan ihmisen kosketusta ja johon ei houkutukset tehoa.



Mä jätin tosta nyt pois -2: hyökkäävän ja -3: salakavalan, koska aattelin, et kenenkään koira ei oo sellanen. :wink: Mä luulen, et Alissa menis tohon 2a-luokkaan. Ois kyllä todella mielenkiintosta käydä luonnetestissä ja tosiaan nähdä, onko oma koira sellanen kuin on kuvitellut.

Paulchen, mä en ainakaan ikinä kyllästy jauhamaan tästä aiheesta. :nauru: Mä tykkään jauhaa tästä myös tuolla rotukyselypalstalla ja mulla oikeen kiehahtaa aina, kun jollekkin ehdotetaan shelttiä ja joku ei sheltti-ihminen kommentoi heti, et: "Nehän on kauheen arkoja ja hermoheikkoja, ainakin kaikki mun tapaamat sheltit on ollu." :mad: Jep, mäkin oon tavannu hirveen määrän esim. räksyttäviä chihuja ja silti en yleistä, et ne kaikki ois sellasia. Musta on vaan hyvä, että aiheesta puhutaan.

Rose kirjoitti:

Katselin muuten vanhoista ketjuista kuvia, joissa oli Alissa pentuna, (huom, elämän puute) ja näen hirveästi samaa Lillissä. Voi olla, että tulee aika saman näköinen. :hymy:


Mäkin nään paljon samaa Lillissä. :hymy: Kattelitko siis tän uuden KC:n kolmea shelttiketjua? Ku eihän niitä vanhan KC:n ketjuja taida vieläkään löytyä mistään. Niitä ikivanhoja keskusteluja oiskin hauska lukea, mäkin oon ollu KC:ssä jo vuodesta 2005. :eek: Tässä vielä muutama Alissan pentukuva sulle vertailtavaks :wink::



Samaa näköä? :nauru:



Hassu otus. :nauru:


Noista Lillin ja Allun nukkumakuvista näkee kyllä hyvin sen, että Alissa on paljon jytkympi. Etenkin noi sen tassut näyttää ihan hirveen jykeviltä! :eek:

Voi voi, tommonen pallero ku ois taas paapottavana... Vaikka äkkiähän ne kasvaa, niinku Mannatus kauhisteli.

Adetson, millanen on full ADHD? :nauru:

Huh, ku kello on jo paljon! Mä "hiukan" taas jämähdin tähän koneelle, huono tapa... :viheltel: Kerran tää mun mammuttiviesti katos jonnekkin ja piti alottaa alusta... Huomenna sitten agikisoihin töihin! :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 27.02.2011 klo 01:47)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 10:13  
+
0
Riippuen ihmisestä, Nelli olis joko 2a tai 2b. Nyt on jostakin syystä alkanut haukkumaan "epäilyttävän" näköisille ihmisille, voi että mä toivon että tuo haukkumisvaihe menisi ohi (meneehän se?). Ei onneksi kuitenkaan hauku kaikille liikkuville aina, mutta ihan liikaa ainakin minun mielestä.

Jees, käytiin just tunti ulkoilemassa Nellin kanssa.. Nyt voi siis istuskella tietokoneella hyvillä mielin :)

Ihania kuvia Viivistä, se on jo tosi kaunis tyttö! Ja ihania kuvia myös Lillistä ja Alissasta!
shelam 4/10
Blogi

Nemes

Nemes
Viestimäärä: 104

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 12:08  
+
0
Uskon terveystulokset saapuivat: Selkä ja polvet ok, kyynärät 0/0 ja lonkat B/B. Agilityssä pitää siis keskittyä tekniikkaan, etenkin hyppyjen kanssa, eikä liikaa toistoja.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 13:51  
+
0
^Onnea hyvistä tuloksista! :aurinko:

Mä olin tänään siellä agikisoissa ja siellä vilahteli shelttejä koko ajan. Ja onhan ne nopeita! Mulle tuli itelle pieni "ahdistus", kun taas mietin Alissaa ja meiän agilityä. Pitäis tosiaan varata aika sille ortopedille... Ja ai niin, en mä siellä missään töissä ollu, vaan tutustumassa kisatöihin, olin kirjottanu väärin. :wink: Miten muuten muissa seuroissa, onko kaikilla kisatyövelvoite?

Kyseltiin myös pienryhmäpaikoista, ku meiän jatkokurssi loppuu ens kuun lopussa. Kuulemma niitä voi joutua jonottamaan, et luultavasti menee ens syksyyn meiän agin jatkot, jos me jatketaan. Mut lauantaisin tuolla on kaikille avoimia koulutuksia, niissä me voidaan sit ainakin käydä.

Nyt ulos, aurinko paistaa niin ihanasti ja sulattaa lunta! :aurinko:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 17:56  
+
0
Iuh! Sulosia tuhisija kuvia! Veti vertoja tänään näkemälleni kaksi viikkoiiselle vauvalle(ihmis-):aurinko:

Olisit vaan Tutuli laittanut ne hyökkäävän ja salakavalan kuvaukset kans. Meillä nämä koiruudet syöksyvät ovelle siihen malliin, että epäilyttää välillä mitä niillä on aikomuksena :nolo:

Lähinnä ajattelisin kuitenkin, että 2a/2b sopisivat kuvaamaan kumpaakin. Käytökseen vaikuttaa myös missä ollaan. Omalla reviirillä vieraat otetaan vastaan äänekkäästi ja ryminällä, mutta lenkillä haluttaisiin tervehtiä vastaantulijat vähän hillitymmin, häntä heiluen ja kiemurrellen. Joka tapauksessa nämä menevät vieraan lähelle, mutta koskettaminen on asia erikseen ja siihen pitää houkutella.

Niin ja sitten on tietysti näitä poikkeuksia jotka vahvistavat säännön eli jotkut eivät saa koskea ollenkaan ja kerran Toffo kiipesi ventovieraan asiakkaan syliin ja viipyi siinä vaikka kuinka pitkään rapsuteltavana. Ja eräs rouva sai koirat nukkumaan tuolinsa viereen, jopa Mellin, joka ei yleensä nuku kenenkään muun lähellä, kuin minun.

Mellin emä on selvästi tyyppiä 2b. Oleilee kyllä samassa huoneessa, mutta mieluummin omissa oloissaan, kuin liian lähellä vierasta ihmistä.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Jannnika

Jannnika
Viestimäärä: 55

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Maanantaina, 28.02.2011 klo 11:38  
+
0
Oho, enpä ole täälläkään taas pitkään aikaa käynyt. No, täällä sitä taas ollaan :D

Tuosta pidättyväisyydestä, niin Freddystä kyllä löytyy sitä pidättyväisyyttä, mutta kyllä se ihan mielellään tervehtii vieraita ja antaa koskeakin. Ei kuitenkaan yleensä jää siihen siliteltäväksi eikä ole mitenkään innostuneen oloinen, seisoo vaan siinä neutraalin näköisenä ja lähtee sitten jossain vaiheessa pois. Veikkaisin että menis tohon 2a-kategoriaan, mutta en sitten tiedä miksikä se oikeesti merkattais. Olis kyllä mielenkiintosta käydä luonnetestissä!

Freddyn emähän ei kasvattajalla käydessämme kovinkaan pidättyväiseltä vaikuttanut, vaan tuli kyllä heti tervehtimään ja oli mielellään silitettävänä. Tosin Freddy ainakin käyttäytyy vieraita kohtaan hieman erilailla kotona kuin esim. lenkillä.

Meidän koiratanssin alkeiskurssi loppui eilen ja minä jäin ihan koukkuun lajiin! Freddykin tykkää ihan hirveesti. Oltiin ilmoittauduttu jatkokurssillekin mutta sen jouduin sitten perumaan kun luistelut menivät niin pahasti päällekkäin. Sen dobo-kurssinkin, josta jossain vaiheess puhuin, jouduin samasta syystä perumaan. Tekis mieli yrittää päästä johonkin Ketterien Koirien ryhmään, niin pääsis treenaamaan säännöllisesti häiriön alla. Onko teistä joku Ketterät Koirat Ry:n jäsen? Tai onko muita kokemuksia ko. yhdistyksestä?

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Maanantaina, 28.02.2011 klo 17:42  
+
0
Tutuli, niimpä näyttääkin jytkymmältä Alissa. :nauru: Varmaan siitäki on jo huomannu että tulee olemaan isompi?
Katsoin Mannatuksen blogista Nemin kasvua ja oikeastaan täsmälleen samoissa mitoissa ollaan kuin Nemi saman ikäisenä. Nyt Lilli 4kk 4,8kg ja n.32cm.

Nyt on TOSI jännät paikat; lähdetään Lillin kanssa perjantaina lentokoneella Helsinkiin! :eek: Vieläköhän tuo mahtuis tuohon Paavon kantokoppaan, ettei tarvis ostaa sellaista kantokassia joka jäis sitten heti pieneksi.
Hui kun jännittää, mutta matka kestää onneksi vaan sen tunnin kuitenki, ja Lilli on ollu autossa aina tosi mallikkaasti, eikä pahoinvoinnista oo tietoakaan. Lähinnä pelottaa että jos se paine käy korviin ja se alkaa uikuttaa siellä. Ja senhän on pakko olla koko ajan siellä boksissa. Sen jälkeen vielä bussimatka Helsingin keskustaan isän työpaikalle, josta sitten taas bussilla Sipooseen. Mahtaa olla pieni väsynyt tuon kaiken jälkeen.

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Maanantaina, 28.02.2011 klo 19:56  
+
0
Eevus, tosi suloinen sun sheltti!:love:
Onko se pienikokoinen vai näyttääkö vaan siltä?
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Tiistaina, 01.03.2011 klo 09:29  
+
0

gaselli kirjoitti:

Eevus, tosi suloinen sun sheltti!:love:
Onko se pienikokoinen vai näyttääkö vaan siltä?



=) Kyllä sen säkä jotain ~38 cm luokkaa on. Mun täytyis koittaa taas mitata se kun viime kerrasta on aikaa. Vaikka ei mulla oo mitään väliä minkä kokonen se on/mitä siitä tulee. Niin kaunis, pieni ja ihana se on joka tapauksessa.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Tiistaina, 01.03.2011 klo 12:39  
+
0

Rose kirjoitti:

Tutuli, niimpä näyttääkin jytkymmältä Alissa. :nauru: Varmaan siitäki on jo huomannu että tulee olemaan isompi?



Joo, kyllä Alissasta näki jo ennen luovutusikää, että todennäkösesti siitä tulee aika iso. Se oli siskojaan paljon rotevampi, tassut ja kuono oli aika eri kaliiberia. :wink: Ja koko ajan se oli pennuista painavin, 7-viikkosena se oli jo kilon siskojaan painavampi ja 8-viikkosena se paino jo 3,2 kiloa. Ja 16-viikkosena Alissa on painanu 7,1 kiloa. :nauru: Mistäköhän toi jytky ruumiinrakenne onkin sille periytyny...

Toivottavasti teiän lentokonereissu sujuis ilman ongelmia!

Ai niin Eevus, onko toi Viivin kuva uusi? Onko sen korvat nykyään alhaalla? Nätti se on kyllä. :love:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Tiistaina, 01.03.2011 klo 13:30  
+
0

Tutuli kirjoitti:


Ai niin Eevus, onko toi Viivin kuva uusi? Onko sen korvat nykyään alhaalla? Nätti se on kyllä. :love:



Toi on joku enintään kuukauden vanha kuva. Sillä on tällä hetkellä eri pari korvat :hymy: toinen alko yllättäen lurpattaa, mutta toinen on pytyssä. On noi korvien asennot niin mystisiä juttuja.. mallia tätä nyt:
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

ewetys`

ewetys`
Viestimäärä: 5

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Tiistaina, 01.03.2011 klo 19:19  
+
0
Uutena tänne pomppaan, vaikka shelttiä en vielä omistakkaan... Mutta kuten Mannatusenkin, on tännekkin pentukuume iskenyt! Tuollaista ihanaa pientä sheltti palleroa olen etsinyt, mutta onko teillä koiranomistajilla ja -kasvattajilla neuvoa mistä löytyisi hyvä sheltti? Värillä ei niin väliä, mutta trikki ja soopeli ovat kyllä kauniita!
bouvier Jade 23/10/09

haaveissa sheltti (:

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Tiistaina, 01.03.2011 klo 23:41  
+
0
^Shelttiä etsiessä kannattaa ensin miettiä, mitä hakee. Haluatko harrastuskoiran vai etsitkö vaan kotikoiraa? Shelttikasvattajia on vaikka millä mitalla, siitä vaan tutustumaan ja lähettämään pentukyselyitä. :hymy: Mä oon tehny niin, että kattelen ensin kasvattajan tietoja KoiraNetistä ja sitten googlettelen, kotivuista pystyy päättelemään jo paljon kasvattajan "kasvatusfilosofiasta" ym. Potentiaalisille kasvattajille voi sitten lähettää sähköpostia tai soittaa. =IArticleShow::showArticle('2484')Täältävoit kattella pentueita, mutta ainakin viime aikoina tuolla on ollut ilmoituksia harvakseen, voi olla, että nyt kevään mittaan vilkastuu.

Eevus, hassu Viivi! :nauru: Jännä, et toinen korva päättikin laskeutua. Meinaatteko liimata tota toista? Jos ei haluu liimata, niin korvan ruston hierominenkin voi auttaa, jos toinenkin korva kerta laskeutu ihan ite.

Muoks. En tiiä, mikä ihme tota linkkiä vaivaa...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.03.2011 klo 23:46)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 02.03.2011 klo 08:44  
+
0
Hullun kiilto silmissä :nauru:


:lallati:


Even tassu maistuu hyvälle!


Sirulla hieno pepsodent hymy. Oikeasti tytöillä on vain hyvät leikit menossa :wink:

^muoks. No näkyypäs tuossa että onhan noilla kuonoilla kokoeroa :nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.03.2011 klo 08:46)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 02.03.2011 klo 08:52  
+
0
Ja varsinkin käpsyillä:eek::nauru:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 02.03.2011 klo 10:15  
+
0
Sirun melkein kaikki neljä tassua vastaa Even yhtä käpälää :nauru:


Eilen käytiin kärryttelemässä heposella, ja Siru oli sitten juoksemassa mukana. Hyvin jaksoi koko lenkin juosta kärryn matkassa, vaikka suurinosa oli vielä ravivauhtia. Tuossa kartasta laskeskelin että melkein kymmenen kilometriä tuli reitille matkaa, hyvää treeniä lihaksille :peukku: Tänään pitää kyllä rentoutushieroa koira lävitse. Mutta ai että oli raivostuttavaa, Siru jaksoi melkein koko matkan paimentaa meitä kärryissä ja välillä aina hevosta, kurkku suorana huutoa... Sitten koitti ihana hiljaisuus kun aina välillä hetken juoksi vain nätisti hiljaa mukana. No joskos tuo tähänkin tottuisi kun useamman kerran käy juoksemassa, ei tämä ollutkaan kun vasta kolmas kerta kärryttelemässä mukana.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 02.03.2011 klo 12:40  
+
0
Kiva kuulla, että jonkun muunkin koirasta lähtee ääntä. Itteäni harmittaa, kun se äänenavaus osuu aina 'väärään' kohtaan.
Mitenkähän Melli mahtais suhtautua hevoseen, ainakin se paimentaa kaikki muut kaks- ja neli- jalkaiset/pyöräiset.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 02.03.2011 klo 13:01  
+
0
Nauratti hieman kun tallille päästiin takaisin ja siellä ollut nainen kysyi että oliko se tuo koira joka haukkui tiellä... En kyllä yhtään ihmettele että haukku varmasti peltojen lävitse kantoi ja kauas :nauru:
Ei Siru kyllä aikaisemmin mukana ollessaan haukkunut niin paljoa kuin nyt. Onneksi hepalla on pitkät hermot, eikä välittänyt pätkääkään jaloissa pyörivästä kiljukaulasta :nauru:
Seuraavilla kerroilla kyllä pitää ottaa jotain kättäpitempää että tuota saattaa tökkiä, saisi ojennettua tuosta haukkumisesta. Aina karjaisun jälkeen oli hetken hiljaa ja sitten jatkoi taas. Jos juoksi kärryn vieressä ja sain läppäistyä niin oli ihan hetken vielä pidempään hiljaa. Ihan omaksi iloksi haukkuu tai sitten se tosiaan paimentaa, tiedä häntä :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Torstaina, 03.03.2011 klo 09:27  
+
0
Soittelin eilen eläinlääkärille, että onkohan ne Toffon tiedot lähteneet milloin eteenpäin kennelliittoon, kun eivät vielä näy netissä. Kuulemma olivat lähteneet 'siinä viikko pari käyntinne jälkeen'. Just! Eli kennelliiton väellä on ollut helmikuun alusta aikaa laittaa ne nettiin:heristel:
Näemmä byrokratian rattaat pyörii hyvin hitaasti ja ilmeisesti sinne on lähetetty paperiversiot, eikä sähköpostia, joten asia vaikeutui heti moninkertaisesti.:roll:

Mutta paistaa se aurinko risukasaankin. Toffon kauan odotetut juoksut alkoi eilen. Melkein päivälleen kuukauden myöhemmin kuin vuosi sitten keväällä. Liekö tavallisesta poikkeavalla talvella ollut vaikutusta asiaan. Jänskättää:eek::aurinko:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Torstaina, 03.03.2011 klo 11:10  
+
0
CaraMelli Niin onkos Toffolle suunnitteilla pentuja näistä juoksuista? Olen vähän pihalla näistä kuvioista :mietiskel:

Voi miten hyvin Eve ja Siru näyttää tulevan toimeen, ootko Suzuna joutunut puuttumaan vielä tyttöjen väleihin?

Mun pitäis alkaa lukemaan tenttiin ja kiinnostus on aika lähellä nollaa. Mutta eipä auta, pakko lukea että valmistuukin joskus. Kiva vaan, kun mulla on nyt tulossa 5-6 tenttiä seuraavien 5-6 viikon aikana :nauru: Voin kertoa, että jossakin vaiheessa saattaa lakata naurattamasta!
shelam 4/10
Blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 45 46 47 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6265
Viestejä yhteensä545428
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 14:45)