Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 01.08.2013 klo 12:51

Shetlanninlammaskoirat - osa 8

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Lauantaina, 16.05.2015 klo 16:08  
+
0
^Hauskaa, miten Myrn sai melkeen samat loppupisteet ku Alissa, mut ohan siel osioissa eroja. Tossa testissä varmaan tulee just toi laukausalttius esille, ku koiran hermostoa on kuormitettu. Meillekin tuomari sano, et tuskin Alissa arjessa pelkää laukauksia, vaiks testissä se reagoi vahvasti. Onko Myrn muuten oikeestikki hiukan pidättyväinen, ku mite mul on semmonen kuva, et se ois sosiaalinen pusukone? Miten se lähesty tuomareita? Mä olin aatellu, et Alissa ois voitu arvioida myös hieman pidättyväiseksi, mut en oo kyl varma, miten käyttäytyvä koira sen arvion saa. Alissa siis meni suoraan tuomarien luo ja jäi sinne rapsuteltavaksi. Löysiks Myrn sut pimeestä huoneesta?

Mua niin harmittaa, ettei oo testistä videota, sisko oli mukana ja sen piti kuvata, mut se oli jotenki jäätyny, ei tajunnu, et testi alkoki jo ja ei sit kuvannukkaa, ku ei kehdannu enää alottaa. :roll: Mä olin muuten ennen testiä kirjannu paperille mun arvioni Alissan pisteistä ja olin arvioinu osiot täsmälleen samalla tavalla ku tuomaritki. Kyl sitä vaan koiransa tuntee. :hymy:

Alissalle tehtiin maanantaina PRP-hoito ja nyt täytyis kuukausi rajottaa lenkkeilyä, tää viikko käydään ulkona vaan tarpeiden teon verran ja sit lisätään asteittain liikuntaa. Ens viikol saadaan kyl jo taas mennä vesiallasterapiaan. Saa nähä, miten Alissa kestää liikkumattomuuden, ku sen Tramal-kuuri loppuu tänään ja niiden takia se on ollu aika väsyny. Päivälenkil se koitti jo vetää rallia hihnassa, ku se oli niin ilonen. :nauru: Nyt se on parina päivänä venytelly takajalkansa oikeen kunnolla, mitä se tekee nykyään aika harvoin, se on ainakin hyvä merkki. Kuukauden päästä kontrollissa nähään sit, miten hoito on auttanu. :) Lonkan pälvikalju jää onneks pitkien karvojen alle peittoon, mää pelkäsin, et tyyliin koko jalka ajellaan paljaaks. :nauru: Molemmissa etujaloissa on kyl tyylikkäät karvattomat kaistaleet, mitkä piti ajella kanyyliä ja verenottoa varten.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Lauantaina, 16.05.2015 klo 18:28  
+
0
Myrn ei oo pidättyväinen arjessa, sehän on siis sellainen kaikkia rakastava pusukone tosiaankin. :nauru: Tuolla se ei mennyt tuomarien luokse normaalilla jeejeeootihana-asenteellaan vaan huomattavasti varovaisemmin, hyppäsi kuitenkin polvea vasten. Pimeä huone oli hulvaton, Myrn etsi ihan todenteolla ja tuomarikin sanoi että "tosi kovasti se teki töitä", mut aika kauan siinä meni että löysi mut. :nauru: Sain kuiskata sen nimeä useampaan otteeseen ja kävipä se puolen metrin päässä hyppäämässä pöytääkin vasten eikä silti tajunnut mua. Veikkaan et kun se kävi niin kierroksilla paineistumisen takia, niin se ei vaan pystynyt keskittymään kunnolla etsimiseen ja siksi kesti niin kauan. Loppujen lopuksi neiti kuitenkin mut löysi, ei tarvinnut tuomarien osoittaa et tuolla se omistaja on. :nauru:

Nyt on videota blogin puolellakin!
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi
(Viestiä on muokattu lauantaina, 16.05.2015 klo 20:53)

farrier

farrier
Viestimäärä: 19

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Lauantaina, 16.05.2015 klo 22:21  
+
0
Hain viikko sitten kotiin aivan ihanan shetlanninriiviökoiran, mustavalkoinen Varjo-poika :) Lisäisin kuvan tai pari, mutta en taida osata :D Yöt on nukuttu oikein nätisti, saan nukkua 7-9h helposti eikä aamulla ole ollut pissaa lattialla kuin ekana yönä. Toki parina aamuna oon noussu päästämään ulos, kun Varjo on pyytäny tuntia paria ennen herätystä pissalle. Kakkoja ei oo tarvinnu vielä kertaakaan siivota :) Lopetan maanantaina pissatuksen yöllä, ens yönä tuun nukkumaan niin pitkään että taidan suosiolla käydä aamupissalla taas.
Sheltti uros Varjo s. 13.3.2015

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Lauantaina, 16.05.2015 klo 23:52  
+
0
^Oi, Varjo on ihana nimi! :hymy: Kuvia ois kyl kiva nähä, jospa mä koitan neuvoa: Missä sulla on kuvat? Kuvat pitää lisätä johonkin kuvapalveluun ja linkittää ne sieltä tänne. Klikkaa kuvan kohdalla hiiren oikeeta näppäintä ja valitse valikosta: "Kopioi kuvan osoite" tms. (.jpg-loppuinen) ja kopioituasi osoitteen klikkaa tossa viestikentän yläpuolella olevaa kuvaketta, jossa on puu, ja liitä linkki avautuvaan kenttään. Valmis! :)

vastakohta, kattelin ton luonnetestivideon ja mua kyl oikeesti ihmetyttää, miten Myrn on voitu arvioida aavistuksen pidättyväiseksi. :eek: Sehän nousee tuomaria vasten ja suukottelee sitä häntä heiluen. Arvosteluohjeissa sanotaan näin avoimesta ja luoksepäästävästä koirasta: "Koira, joka houkuttelematta hakeutuu kosketukseen myös vieraiden ihmisten kanssa käyttäytyen ystävällisesti ja avoimesti. Luoksepäästäväksi kutsutaan myös sellaista koiraa, joka ei tutustu ihmisiin oma-aloitteisesti, mutta sallii tutustuttaa itsensä heihin."
Alissa meni testissä tuomareiden luo paljon hillitymmin, ei se todellakaan esim. heiluta häntää noin innokkaasti vieraille, mitä Myrn. No, kaipa tuomareilla sit oli omat syynsä arvioida Myrn noin. Harmi tosiaan, ettei nyt ole sitä videota Alissan testistä...

Ja voi Myrniä, ku raasu vähän säikähti tossa hyökkäyksessä. :( Tosiaan oli kyl vaikee pysyy ite ihan ilmeettömänä ja tuijottaa vaan eteensä, ku puskista tuli ties mitä kelkkaa, tynnyriä ja hyökkääviä ihmisiä. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu lauantaina, 16.05.2015 klo 23:54)

Meemi

Meemi
Viestimäärä: 6

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 8 - Sunnuntaina, 17.05.2015 klo 13:16  
+
0
Meidän naperot täytti eilen kolme viikkoa :) En saanut tähän kuvia, mutta jos saan linkittää blogini niin siellä on eiliseltä kuvia: www.bellanelamaa.blogspot.fi
Blogi osoitteessa: sheltit.vuodatus.net

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 06:30)