Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 30.10.2016 klo 07:25

Silkkiterrierit

Edenn_

Edenn_
Viestimäärä: 6

SILKKITERRIERIT - Sunnuntaina, 30.10.2016 klo 07:25  
+
0
En löytäny täältä silkkien keskustelua. Mulla olis muutama kysymys, kun meille kesällä muutti poikaystävän äidiltä tuo koira. Sisu ei ole ruumiinrakenteeltaan mikään kovin hentoinen mutta tullessaan se painoi 8 kiloa. Lisäksi löytyy vielä sydämenvajaatoiminta. Kesä laihduteltiin ja nyt paino on pudonnut 6.9 kiloon.
Koira on silminnähden paremmassa kunnossa, iloisempi ja jaksaa nousta raput toiseen kerrokseen.

Nyt mä mietinkin, että paljonko silkkiterrierit yleensä syö? Ja sitten vielä paljonko liikutte? Esim päivässä tai viikossa?

Tuo koira on kuulemma aiemmin tehnyt joka päivä tunnin hihnalenkin, mitä ihmettelin, kun tuo vihaa hihnassa kävelyä. Jarruttelee, eikä suostu liikkumaan. Sen takia yritetäänkin käydä pari kertaa viikossa jossain missä voi pitää irti.

Ainiin, kuinka usein silkkiterrieriä pitäisi pestä? Tuolla on nyt aika lyhyt turkki ja se tuntuu likaantuvan ihan parissa viikossa. Nyt on pesty jos kuraantuu lenkillä.
Maatiaiskissa Ruuti 3/16

Muistoissa Sisu 4/2012

saantuma

saantuma
Viestimäärä: 5

VS: SILKKITERRIERIT - Perjantaina, 25.11.2016 klo 17:34  
+
0
Moi! Mulla on vajaa 2-vuotias silkkiterrierinarttu. Koitan jotain vastata, mutta joku muu osaa ehkä kertoa vielä tarkemmin :)

Urokset taitaa keskimäärin syödä hieman enemmän kuin nartut. Normipainoiset taitaa syödä nappuloita 1dl - 2,5 dl ja lihaa päälle (Silkkiterrierit-fb ryhmästä katsoin määriä). En ole oman koiran tarkkoja ruokamääriä laskenut, mutta on todella vähäruokainen ja normaalipainossa pysynyt, vaikka steriloitiin syksyllä. Painaa noin 4kg. Syö kupin tyhjäksi aina etenkin pidemmän lenkin tai agilityn jälkeen. :) Jos ollaan enemmän kotosalla, niin ruokaakin menee vähemmän. Taitaa olla paljon yksilöissäkin eroa. Liikutaan yleensä vähintään tunti päivässä ulkona ja sitten on agilityharjoituksia viikossa yhdet tai kahdet. Oma koira jaksaa tehdä kahdenkin tunnin lenkkejä ja tykkää juosta vapaana. Ollaan kokeiltu myös uimista. Se sopisi varmaan tosi hyvin ylipainoisemmallekin koiralle, jos veteen vain uskaltaa mennä.

Turkin kanssa on vähän niin ja näin :D Kurakeleillä saatan huuhtaista vaan tassut ja enimmät hiekat pois, mutta useamminkin voisin pestä (kunhan pesuaineita vähän laimentaa, jos usein pesee). Jotkut silkkiharrastajat pesee koiran kahdestikin viiikossa. Turkin kun kuivaa samalla, se pysyy siistinä eikä takutu yhtä helposti. Mä pesen joka toinen viikko keskimäärin. Koiralla on pitkä turkki.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545662
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 07:15)