Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 12.06.2010 klo 19:17

Siperianhusky

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 19

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 26.10.2013 klo 17:57  
+
0
Tässä video. Toivottavasti joulupukki viimestään tuo kypäräkameran. :ylpea:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: SIPERIANHUSKY - Tiistaina, 05.11.2013 klo 14:57  
+
0
^ :peukku:

Mä kävin ostamassa Atlakselle viime viikolla sellaset husky-vetovaljaat ja ollaan käyty pyörällä testaamassa niitä pari kertaa, mutta tuntuu ettei tuo höhlä ymmärrä vetämisestä vielä mitään. :nauru:
En tiedä onko kyse vain siitä, että valjaat tuntuvat oudolta tms, kun joka kerta kun remmi kiristyi ja sen olisi oikeasti pitänyt vähän vetää, niin se hiljensi vauhtia ja jolkotteli rauhallisempaan tahtiin niin että remmi oli taas löysällä. :roll::nauru:

No mutta, eipä siinä, harjoituksia jatketaan, eiköhän se huskyveri ala jossain vaiheessa nostelemaan päätään!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: SIPERIANHUSKY - Tiistaina, 05.11.2013 klo 16:13  
+
0

Johannna kirjoitti:

^ :peukku:

Mä kävin ostamassa Atlakselle viime viikolla sellaset husky-vetovaljaat ja ollaan käyty pyörällä testaamassa niitä pari kertaa, mutta tuntuu ettei tuo höhlä ymmärrä vetämisestä vielä mitään. :nauru:
En tiedä onko kyse vain siitä, että valjaat tuntuvat oudolta tms, kun joka kerta kun remmi kiristyi ja sen olisi oikeasti pitänyt vähän vetää, niin se hiljensi vauhtia ja jolkotteli rauhallisempaan tahtiin niin että remmi oli taas löysällä. :roll::nauru:



Jos teillä ei ole mahdollisuutta päästä valjakkoon kokeilemaan, niin viekää yhdessä vaikka ruoka tai joku herkku muutaman sadan metrin päähän (varokaa variksia!). Sitten takaisin ja koira valjaisiin, lähtökäsky ja kyllä pitäisi kulkea =) Ja tietysti kehuja!
Huskyllä ei ole vetoviettiä vaan vetäminen perustuu laumaviettiin. Yhdenkin koiran voi saada innostumaan, kun käyttää vähän vippaskonsteja. Valjakko olisi tietysti paras

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: SIPERIANHUSKY - Tiistaina, 05.11.2013 klo 17:06  
+
0
^ Kiitos vinkistä, tuota ruokajutskaa voisi kokeilla!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: SIPERIANHUSKY - Torstaina, 07.11.2013 klo 15:06  
+
0
Mä olen kyllä eri mieltä Lusun kanssa. Kyllä yhden koiran saa ihan ilman vippaskonsteja vetämään, jos pää on kunnossa. Itse en missään nimessä lähtisi laittamaan mitään nameja/leluja eteen palkaksi, vaan haluan koiran oppivan heti alusta asti oikean asenteen töiden tekoon. Huskyn kanssa ei tarvinut asiaa opetella, se tajusi homman juonen heti saatuaan valjaat päälleen. Aiempin koirien kanssa (ei vetokoirarotuisia) aloitin treenit kevyellä painolla perässä, itse koiraa rinnalla rohkaisten vetämään. Pikkuhiljaa jättäydyin taaksepäin niin, että lopulta koira veti edelläni. Tästä oli vaivaton siirtyä kiinnittämään koira itseensä.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: SIPERIANHUSKY - Torstaina, 07.11.2013 klo 15:37  
+
0
No kun minäkin olen ollut siinä käsityksessä, että vetäminen on nimenomaan huskyillä "veressä", ja että se tulee ihan automaattisesti niillä sen kummemmin opettamatta.
Toki ne koirat, joilla se työmotivaatio ei ole mikään maailman paras, ovat sitten erikseen, mutta ilmeisesti nekin vetävät kuitenkin jotenkuten?

Se meillä aikoinaan kotona ollut hiskinen veti kyllä, eikä sitä tarvinnut sille mitenkään opettaa.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu torstaina, 07.11.2013 klo 15:38)

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: SIPERIANHUSKY - Torstaina, 07.11.2013 klo 21:33  
+
0

Angat kirjoitti:

Mä olen kyllä eri mieltä Lusun kanssa. Kyllä yhden koiran saa ihan ilman vippaskonsteja vetämään, jos pää on kunnossa. Itse en missään nimessä lähtisi laittamaan mitään nameja/leluja eteen palkaksi, vaan haluan koiran oppivan heti alusta asti oikean asenteen töiden tekoon. Huskyn kanssa ei tarvinut asiaa opetella, se tajusi homman juonen heti saatuaan valjaat päälleen. Aiempin koirien kanssa (ei vetokoirarotuisia) aloitin treenit kevyellä painolla perässä, itse koiraa rinnalla rohkaisten vetämään. Pikkuhiljaa jättäydyin taaksepäin niin, että lopulta koira veti edelläni. Tästä oli vaivaton siirtyä kiinnittämään koira itseensä.



Toki jos koira hoksaa yksin mistä on kyse niin mikä ettei suoraan vaan matkaan! Helpointa ja yksinkertaisinta se on niin. Meillä ei kuitenkaan käynyt niin ja sain tuon vinkin mitä käytin. Sitä en heti keksi miten palkka vie asennetta pois?
Mitään vetoviettiä ei ole olemassa vaan vetäminen perustuu laumaviettiin -näin minulle ovat viisaammat kertoneet.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 09.11.2013 klo 20:48  
+
0
Mun mielestä tuota keinoa käyttäessä koira oppii metsästämään palkkaa, ei niinkään itse vetämistä. (Menee omassa päässäni samaan kategoriaan kuin seuraamisen opettaminen imuttamalla, jota en myöskään itse suosi.) Jokainen toki toimii tavallaan, mutta itse halusin alusta lähtien opettaa koiran tekemään töitä, ei niinkään etsimään johonkin jätettyä palkkaa. Tuon paimenpojan kanssakin palkalle juokseminen on ehdoton nounou, kun joskus pisteeseen asti päästään.

Ja ainoalla koirallahan se ihminen on lauma.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Sunnuntaina, 24.11.2013 klo 18:47  
+
0
Enpä mä usko, että koiria kiinnostais vetää useita kilometrejä, jopa kymmeniä, vain ja ainoastaan sen palkan takia. Joka ajon jälkeen omani palkkaan, yleensä juottamalla maustetulla vedellä, mutta palkkahan se sekin on. Joskus on jotain spessumpaakin.

Edit. Ja siis jos jätän palkkaamatta niin ei ne jätä lähtemättä seuraavalla kerralla. :nauru: Alkuun on mun mielestä äärimmäisen tärkeää saada palkka hyvin tehdystä työstä.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 24.11.2013 klo 18:49)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: SIPERIANHUSKY - Maanantaina, 25.11.2013 klo 13:58  
+
0
^On eri asia antaa koiralle palkka tehdyn työn jälkeen kuin juoksuttaa se palkalle. Vai ymmärsinkö mä nyt väärin, mitä ajoit takaa?

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Maanantaina, 25.11.2013 klo 16:39  
+
0
Ensimmäiset huskyt olen totuttanut vetoon niin, että niillä on ollut palkka näkyvissä. Siinä ei jouda ihmettelemään sitten sitä itse vedon/painon tunnetta kun palkka on se mikä kiinnostaa. Ja varsinkin jos on vain yksi niin helpottaa minusta paljon alkua. On nimittäin huskyja, jotka ei vedä yksin välttämättä ollenkaan, vaikka olisivatkin erittäin hyviä rekikoiria isommassa porukassa.
Ei nuo omat ainakaan oo pilalle tuommosella alotuksella menneet. Kai. :shifty:

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: SIPERIANHUSKY - Maanantaina, 25.11.2013 klo 21:03  
+
0
Tuon palkalle juoksuttamis vinkin sain kokeneelta harrastajalta. Jos olisi valjakko ei sitä tietysti tarvittaisi. Tietysti palkka sitten vähitellen häviää näkyvistä. Saavat ainakin homman juonesta kiinni. Edelleen palkkaan aina koirat vedon jälkeen. Joskus runsaammin joskus niukemmin.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: SIPERIANHUSKY - Tiistaina, 26.11.2013 klo 09:32  
+
0
Tapojahan on monia, itselle tuo vaan tuntuu todella vieraalta ja hassulta ajatukselta. Hienoa kuitenkin, jos se on toiminut - itselle se vaan on ns. viimeinen vaihtoehto.

Iglarpok

Iglarpok
Viestimäärä: 4

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 30.11.2013 klo 04:50  
+
0
Huippurekikoiran menohalut on sisäsyntyisiä ja periytyviä ominaisuuksia eikä niitä oikein voi koiralle vippaskonstein opettaa. Harrastelukoiralta voi varmaan saada löysäilyjä pois kouluttelemalla, mutta kyllä rekikoiralle se juoksemaan pääseminen on palkka jo itsessään.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 30.11.2013 klo 08:52  
+
0
Tätänykyä palkka on minun mielestä kiitos hyvästä työstä, joka kyllä annetaan, vaikka olis mennyt vähän kehnomminkin. Lähtöjään tämä tapa on ensimmäisen huskyn kasvattajalta opittua, 30 vuoden kasvatuskokemuksella ei varmaan voi olla kovin väärässäkään eikä hän millään harrastelupossujunalla ajele. Ja minusta siinä ei ole mitään outoa, tulee samalla juotettua koirat treenin jälkeen.

Iglarpok

Iglarpok
Viestimäärä: 4

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 30.11.2013 klo 17:06  
+
0
Työn jälkeen saatu palkka hyvästä työstä yhdistettynä koiran nesteytykseen ja palkkaamisella "vetämään opettaminen" on vähän eri asioita.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 30.11.2013 klo 17:50  
+
0
Voihan tästä vääntää vaikka maailman ääriin. Toimivia rekikoiria on saatu, vaikka ovat alkuun vetäneet niin, että palkka on näkyvissä. Jokainen hoitaa asian kuinka tykkää ja katsoo sitten tuleeko toimivia koiria vai ei.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 14:35  
+
0
Rekikelit!! :aurinko:

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: SIPERIANHUSKY - Maanantaina, 02.12.2013 klo 17:08  
+
0

smiushki kirjoitti:

Rekikelit!! :aurinko:


Tänään en ollut ihan varma olisiko alla pitänyt olla kikkarin sijaan reki. Pystyssä kuitenkin pysyin, vaikka muutamaan kertaan vähän arvoinkin. Nastat on onneksi sentään alla. On tämä mukava harrastus. Itselle tulee aina hyvä mieli kun matka kulkee ja liinat on kireällä.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: SIPERIANHUSKY - Keskiviikkona, 04.12.2013 klo 14:11  
+
0
^Huih, mä en ole useampaan viikkoon valjastanut koiraa, koska en uskalla lähteä kaksipyöräisellä liikenteeseen :nauru: Nyt tosin on niin liukasta, ettei koirankaan kannalta olisi hyvä idea...

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 19
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 08:30)