Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 12.06.2010 klo 19:17

Siperianhusky

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 19

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: SIPERIANHUSKY - Tiistaina, 18.06.2013 klo 09:51  
+
0
Meillä on onneksi sellainen tilanne tällähetkellä, että teen osa-aikaista työtä, eli olen töissä vain viikonloppuisin ainakin vuoden loppuun saakka, ja miehellä on aina viikonloput vapaata. Eli periaatteessa koiraa voisi pitää silmällä lähestulkoon kokoajan.

Tietenkin niitä yksinoloja pitää harjoitella sitten erikseen, että siihenkin tottuu, kun täällä on melkeinpä aina joku kotona.

Oliko sulla, Kukikas, silloin toista koiraa, kun huskysi oli pentu? Meillähän on tosiaan kaksi koiraa ja kolme kissaa jo ennestään, joten "laumaa" on kotona silloinkin, kun ihmiset ovat poissa. Tiedä sitten vaikuttaako se millään tavalla pennun mahdolliseen tuhoamisvimmaan. :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: SIPERIANHUSKY - Tiistaina, 18.06.2013 klo 21:04  
+
0
Ei sitä mun mielestä kannata kauheasti pelätä, että kämppä on hajalla. Jos ihan pentuna ei tule kovin pitkiä yksinoloja ja väsytys hoituu, niin ei meillä ainakaan hajonnut ensimmäisen kanssa yhtään mitään. Se oppi pienin askelin totutellen yksinoloon ja silloin se vain nukkui (kai?) ja niin se tekee edelleen kun on yksin.

Kukikas

Kukikas
Viestimäärä: 78

VS: SIPERIANHUSKY - Keskiviikkona, 26.06.2013 klo 10:08  
+
0
^^ Ei ollut kuin yksi koira silloin. Kaverit auttavat tuohon puuhasteluvimmaan aivan varmasti! Lyhyet yksinolot normaalihermoinen pentu jaksaa kyllä hajottamatta taloa, meillä valitettavasti joutui heti olemaan 8h päiviä yksin. Nykyisinhän tuon voi jättää ihan minne vaan yksinään, eli suht normaali siitä on kasvanut :nauru:
A Siberian is not your whole life, but makes your life whole.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Keskiviikkona, 26.06.2013 klo 13:26  
+
0
Nuo kauhutarinat siitä miten husky on tuhonnut koko asunnon on varmasti lähtösin juurikin siitä, että ei ole tarpeeksi saanut liikuntaa ja muita aktiviteetteja.
Ja tosiaan käyttölinjaisissakin on hyvin paljon eroja, rakenteessa ja siellä pääkopan sisällä. Käyttölinjaisissa on sukulinjoja, joista uskaltaisin väittää, etten tule koskaan ottamaan koiraa.
Niin ja roturasistejahan nämä huskyt on. Ensimmäiselle huskylle kelpasi hyvin sekarotunen kaveriksi, mutta sitten kun tuli toinen ja kolmas husky niin kyllä niillä on ihan omat jutut ja leikit mihin ei seropia huolita.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: SIPERIANHUSKY - Perjantaina, 28.06.2013 klo 15:45  
+
0
Alkoipa ärsyttämään, kun kerroin mun vanhemmille meidän husky-hankinnasta, ja sieltä (lähinnä isän toimesta) tuli sellaista tekstiä, että huhhuh. "Nehän on vihaisia koiria!", "eihän sitä voi pitää sisällä!", "sehän tappaa teidän kissat!", "hullujahan te ootte!". :mad:

Tiedän, ettei pitäisi välittää, mutta kyllähän se risoo, kun itse on asiasta tosi innoissaan ja varsinkin, kun mä olen huskysta haaveillut ihan lapsesta asti ja tiedän, mitä se vaatii ja olen valmis satsaamaan koiraan tosi paljon, että ne omat haaveet ja innostus lytätään ihan täysin. :neutral:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Perjantaina, 28.06.2013 klo 16:18  
+
0
En oo kerenny näkemään vielä yhtään vihaista huskya, on toki varmasti niitäkin niinkuin kaikissa roduissa. Osa on toki pidättyväisempiä vieraita kohtaan. Omat on ainakin huoletta voinut heittää vieraaseen valjakkoon ja omassa valjakossa on käynyt vieras koira juoksemassa eikä niitä ole siinä tilanteessa kiinnostanut onko mukana vieraita vai ei kun töitä tehdään.
Ja tuohon kissa-asiaan, mulla on myös kaks kissaa ja ei nuo niitä ole tappanut. Ainut joka turhan innokkaasti jahtaa on sellainen joka ei ole ollut mulla pennusta saakka vaan tullut 7kk ikäisenä. Ei sekään pure, mutta touhottaa perässä ja läpsii tassuilla. Omat kissat on oppineet vaan heittäytymään veteläksi niin ei koiraa sitten enää kiinnosta, toinen juttu jos ne juoksis karkuun. Pihalle en siltikään laskis koiria ja kissoja vapaaksi keskenään ja katsois mitä tapahtuu.
Niin ja just muutin pois rivarista ja ihan sain takuuvuokran kokonaisena takaisin. :wink: Ainut mitä piti laittaa uusiksi oli takapihan nurmikko kun keväällä rälläsivät mudassa siellä sen verran tehokkaasti, ettei nurtsi enää kasvanut tiiviin multakerroksen läpi.
Kuulihan sitä itsekin kaikenlaista kun ekaa huskya olin hankkimassa, se oli kuitenkin mun haave ja onnellinen olen kun uskaltsin sen ensimmäisen silloin hankkia. Siinä vaan on se piilevä vaara, että ei se siihen yhteen jää.. :shifty:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: SIPERIANHUSKY - Perjantaina, 28.06.2013 klo 16:31  
+
0

smiushki kirjoitti:

Siinä vaan on se piilevä vaara, että ei se siihen yhteen jää.. :shifty:



Tiedostan tämänkin riskin, ja olen valmis sen ottamaan. :nauru:

Epäilen, että monella luulo siitä, että huskyt olisi vihaisia, lähtee niiden ulkonäöstä. Kyllähän ne saattavat ehkä näyttää hurjilta sellaisen silmiin, joka ei rodusta mitään tiedä, ja pitää "susimaisuutta" pelottavana tekijänä. Eihän huskyistä ole edes vahtikoiriksi niiden ystävällisen luonteen takia.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: SIPERIANHUSKY - Torstaina, 01.08.2013 klo 22:30  
+
0
Oonkohan mä ihan outo, kun musta tuntuu aina hirveän pahalta nähdä kuvia/videoita huskyistä, jotka asuu trooppisissa olosuhteissa?
Siis joo, kyllähän täälläkin on kesäisin välillä lähes trooppinen ilmasto, mutta melkein puolet vuodesta on kuitenkin kylmää/viileää/pakkasta.

Jotenkin vierastan sitä, että arktinen rekikoira makaa jossain palmujen alla +40 asteen lämmössä year after year. :ylpea:
Ei että niitä koiria ei muuten pidettäisi hyvin, niin silti se ajatus on jotenkin absurdi mulle.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 03.08.2013 klo 09:23  
+
0
^ Onhan se hurjaa. Joskus näkee myös videoita miten ne ylpeänä käyvät vetolenkeillä. Eipä siinä mitään, että käyvät, mutta kun videossa on kuskit t-paitasillaan ja shortseissa niin se kyllä jo kertoo tänne, että on liian kuuma. Tosin ei kai niillä siellä oo vaihtoehtoja paljon lämpötilojen kanssa.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 03.08.2013 klo 10:54  
+
0
^ Minusta tuossa on jännää myös se, että eikös yleinen sääntö, ainakin täälläpäin, ole se, ettei ventolenkeille (ainakaan kovin pitkille) lähdettäisi silloin, jos lämpötila on yli 15+?
Noissa lämpimissä maissa nuo lämpötilat ei taida laskea tuon alle edes talvipuoliskolla.

Mä olin fb:ssä mukana jossain ulkomaisessa huskyryhmässä, ja oli pakko erota siitä, kun alkoi jotenkin niin ärsyttämään ne biitsillämakaamiskuvat huskyjen kera..
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 03.08.2013 klo 14:23  
+
0
Moni pitää rajana +10c ja ilmankosteus huomioidaan myös. Meilläkin keväällä taidettiin vetää muutaman kerran sillein, että oli vajaa 10c, mutta syksyn treenit ajattelin aloittaa vasta kun mennään jossain +5c tietämissä. Kyllähän moni kesän aikana käy viileinä öinä vetämässä, tai ainakin kuvia aina satelee eri yhteisöihin välillä. Meillä koirat on vetohommista lomilla koko kesän. Sehän on tosi paha jos husky ylikuumenee tai saa jopa lämpöhalvauksen, sen jälkeen se kuumenee tosi herkästi uudestaan. Puhutaan "termostaatin rikkoutumisesta".

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 03.08.2013 klo 14:24  
+
0
keväällä, kun viimeiset vetolenkit tehtiin 8-9asteessa, niin kyllä se alkoi olla jo paljon. Ohkolan kevätajoihin olisi vähän ajatusta lähteä, mutta lämpötilat olivat reilusti yli 10, niin jätettiin suosiolla väliin.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 03.08.2013 klo 14:25  
+
0
Niin ja tähänkin ketjuun liittyen, Suomi sai ens talven valjakkourheilun EM-kisat järjestettäväkseen! :cool:

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: SIPERIANHUSKY - Sunnuntaina, 04.08.2013 klo 21:02  
+
0
Kyllähän Suomessakin moni harrastaja treenaa kesäkuumallakin, koska "kyllä koirat tottuu siihen". En varmaan koskaan tule tätä ymmärtämään, mutta eipä se ole tarpeenkaan...

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Maanantaina, 05.08.2013 klo 08:39  
+
0
^ Joo ja monesti asiasta kysyessä on syynä se, että koirat kiipee seinille jos ei pääse vetämään.. Noh oli miten oli, onneks omat makkaa tyytyväisenä kopin katolla kun on lämmintä. Pari viikkoa sitten oli kyllä tosi kylmä aamu, ehkä jotain +9c ja sillon oli erittäin odottava tunnelma tarhassa. Koirat seuras todella tarkkaan mitä pihalla tapahtuu ja olivat ihan jännittyneitä. Kovasti teki mieli vilauttaa vetoliinoja tai valjaita ja kattoa mitä tapahtuu, mutta jätin väliin ihan naapureiden takia eikä viittiny koiriakaan kiusata kun ei ne ois päässy kuitenkaan. :nauru:

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: SIPERIANHUSKY - Maanantaina, 05.08.2013 klo 09:04  
+
0
^Sama juttu, viileämmät päivät saa ihan erilaisen vastaanoton täälläkin :nauru: Kävelylenkeilläkin meinaa keulia koko ajan, kun olis niiiiin kiva päästä vähän juoksemaan...

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: SIPERIANHUSKY - Perjantaina, 09.08.2013 klo 22:30  
+
0
Nyt täytyy kyllä kysyä viisaammilta kun alkoi mietityttämään.
Eli mikä on huskylle sopiva paino kun se on aktiivisessa käytössä?
'Pitääkö' sen olla luuta ja nahkaa, vai ns. normaalin koiran painoa oleva(kylkiluut tuntuu hieman)?
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 10.08.2013 klo 07:40  
+
0
Painohan riippuu tietty rakenteesta, mulla on tyttöset jossain 17-18kg:n kieppeillä ja ylikorkea uros sitten 25-26kg ja hoikkapoika on kun vielä kasvuiässä. Mutta niin, kylläpä mä olen nähnyt enemmän laihoja huskyja kuin lihavia tai ees yhtään paksuhkoja. Jos siis käyttöpuolen koirista puhutaan. Kesällä ja syksyllä sen tietty huomaa parhaiten kun ovat kevyessä karvassa niin kylkiluut saattaa näkyä koko ajan (meillä ei onneksi). Syystreenin alkaessa monesti menee hetki, että ruoka-annos saadaan sopivaksi suureksi räjähteen energiatarpeen takia, on toki varmasti niitäkin joilla on kauden ruokintamäärä aina sama, oli koira hoikka tai ei. Ja geeneillä on oletettavasti merkitystä, mulla on tuo yks omaan silmään turhan hoikka, mutta vaikka syöttäisin sille hevosen päivässä niin se ei vaan liho. Lihakset sillä kuitenkin on. Ja olen siis nähnyt tuota omaakin hoikempia koiria, kai ne kuitenkin riittävästi sapuskaa saa jos ne jaksaa työskennellä. Ja kovastihan ne puhuu, että yhtään lihava koira ei jaksa työskennellä, mutta kyllä mun mielestä aliravitulla ja hoikalla koiralla on ero.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 10.08.2013 klo 11:29  
+
0
^Kiitos infosta!
Näin tosiaan hetki sitten tuttavan huskyn joka on käyttökoirana ja se oli aivan luuta ja nahkaa. Ei kyllä houkutellut rapsuttelemaan! :nauru:
En kyseenalaistanut koiran painoa, mutta jäi vain pohdituttamaan että onko se ns. yleistä mallia joillekkin huskylle, ettei ruoka imeydy, tai pidetään laihana.
Kaverini huskytarhalla on kuitenkin kesät ja talvet ns. normaalipainoisia koiria, jonka vuoksi tämä koira pistikin silmään. Kyseessä oli nuori uros ja lihaksiakaan ei kyllä ollut nimeksikään. On aloitellut vasta valjakkouraansa.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: SIPERIANHUSKY - Lauantaina, 10.08.2013 klo 19:58  
+
0
Minulla nuori uros oli keväällä melkoisen laiha. Ruokin sitä aina enemmän ja rasvaisemmalla ruualla kuin siskoaan, mutta tilanne pysyi samana. Nyt kummatkin ovat ihan hyvässä lihassa ja saavat suunnilleen samanverran ruokaa. Ikää taitaa olla 1v8kk tällä hetkellä.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 19
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545430
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 17:15)