Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:45

Snautserit

Siirry sivulle: 1 ... 14 15 16 17

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 03.02.2015 klo 09:42  
+
0
Meillä Napo täytti juuri vuoden ja se viettää oikein leppoisaa kotikoiran elämää. Pääsääntöisesti se pötköttelee seinän tai sohvan vieressä jalat ylhäällä. Naapurin koira kävi uuden vuoden alla Napon päälle kahdesti, mutta ei tuo pahasti näyttänyt siitä traumatisoituvan. Lenkkeily minun kanssa menee oikein mukavasti, mutta heti jos on koiraseuraa tai lapset mukana, meininki on villimpää. Kävimme snautserikerhon järjestämässä koulutuspäivässä tutustumassa rallytokoon ja siitä innostuimme kovasti, mutta ei me vielä olla treenattu kisat mielessä laisinkaan. Lähinnä olemme keskittyneet leppoisaan oleiluun ja ulkoiluun. Ehkä me tästä vireydytään treenitaajuudelle, kunhan lumet vähän sulavat.
Mukana menossa snu Napo

sabriel

sabriel
Viestimäärä: 1

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 12.02.2015 klo 17:55  
+
0
Heipsan!

Itsellä pikku hiljaa edessä ensimmäisen ihka oman koiran hankinta. Aikasemmin perheessä ollut labradorinnoutaja, tosin se hankittiin kun olin kymmenen, niin en hirveästi pentuaikojen todellisuudesta esimerkiksi muista.

Joka tapauksessa kääpiösnautseri on mielessä pyörinyt todella pitkään yhtenä erittäin kiinnostavana vaihtoehtona. Hiukan tosin pelottaa kun kuulee niiden "jääräpäisyydestä" tai olemattomasta miellyttämishalusta, mutta toisaalta taas kuulee rodun olevan helppo koulutettava. Kuitenkin haaveissani olisi kokeilla erilaisia harrastuksia agilitystä koiratanssii tai vaikka pelastuskoiratoimintaan.

Olisikin kiva kuulla, mitkä asiat yllättivät teidät aikoinaan kun hankitte kääpiösnautserin? Oliko jokin ihan toisin kuin aluksi kuvittelitte?
Esimerkiksi yllättikö vilkkaus / omapäisyys / helppo koulutettavuus / karkailevuus ....

Mielenkiinnolla kuulisin kokemuksianne! :)

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 13.02.2015 klo 08:51  
+
0
Ihan OT, mutta ottaen huomioon, paljonko käppänöitä on, niin melkoisen vähän täällä pyörii kommentoimassa käppänien omistajia :mietiskel:
Mukana menossa snu Napo

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: SNAUTSERIT - Sunnuntaina, 15.02.2015 klo 19:43  
+
0
Mää käyn harvakseltaan lueskelemassa täällä, ja yleensä huomaan, että joku on kysynyt jotain käppänöihin liittyvää, kun kysymys on jo useita kuukausia vanha :D nyt pitääkin vastata heti, kun satuin paikalle.

Oon myös kuullut käppänöiden jääräpäisyydestä ja kyllähän niiltä sitä löytyy. Niiden kanssa saa olla hyvin mustavalkoinen mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Vedättää kyllä 6-0 jos sen sallii :D

Mut kuitenkin yllätti se miten helposti motivoitavia mun koirat on olleet. Molemmat on ahneita ja toiminnanhaluisia eli juuri passeleita harrastuskoiriksi. Mutta käppänöitä löytyy myös flegmaattisia ja erittäin omapäisiäkin yksilöitä. Mun ihannekäppänä on toiminnanhaluinen ja itsenäinen, mutta helposti motivoitavissa työskentelyyn. Koiraa, etenkin harrastuskoiraa valitessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen millaiset pentueen vanhemmat on kotona, lenkillä, treeneissä. Leikkiikö ne innokkaasti? Ovatko helposti motivoitavissa? Tykkään, että koiralta löytyy vauhtia ja energiaa, mutta hermojen täytyy olla kunnossa.

Pidän omia koiriani paljon irti, eivätkä karkaile, mutta saalisvietin takia täytyy olla vähän tarkkana. Toinen saattaa lähteä pakenevan eläimen perään, mutta toinen ei niin herkästi. Saalisvietistä on toisaalta ollut myös paljon hyötyä harrastuksia ajatellen. Mun toinen koira treenaa tokoa ja toinen agia. Ollaan myös kokeiltu hakua ja jälkeä.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

Miinastiina

Miinastiina
Viestimäärä: 1

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 16.03.2015 klo 15:27  
+
0
Onko täällä kellään snautserinomistajalla perheessään pieneläimiä? Tarkoitan jyrsijöitä, kaneja, terraarioeläimiä...

Kääpiö- tai keskikokoisen snautserin hankinta on alkanut kutkutella, mutta saalisvietti huolettaa. Onko kyseessä aivan mahdoton yhtälö? Kuulisin mielelläni kokemuksia, kuinka hyvin tai huonosti snautserit ovat tulleet toimeen pieneläinten kanssa.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 24.03.2015 klo 11:23  
+
0
^Mä en kyllä tiedä ketään, kenellä olisi. Tiukkaa valvontaa ja eri huoneisiin eristämistä se taatusta vaatisi, jos jyrsijän ja snautserin aikoo yhdistää. Tai näin ainakin luulisin. Rottakoiran vietit ovat kuitenkin vahvat.
Mukana menossa snu Napo

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Sunnuntaina, 29.03.2015 klo 11:53  
+
0
Esittäydytään nyt näiden kuvien myötä täällä rotupuolellakin. Kuvissa 8-viikkoinen suursnautseriuros. Viikko yhteiseloa takana ja pentu vaikuttaa tosi kivalta! Reipas, ahne ja taistelunhaluinen pieni pissakone. Nimi on vielä mukamas mietinnässä, mutta varmaan siitä Tolvi tulee.







Kuvien ottaminen on hyvin haasteellista, koska heti, kun laskeudun kyykkyyn, pentu ryntää syliin repimään. En kyllä valita ollenkaan -kaikki muhun kohdistuva toiminta on tässä vaiheessa vaan hyvä hyvä.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 29.03.2015 klo 11:56)

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 30.03.2015 klo 10:43  
+
0
Kaveri on perin ihana :love: Onnea pissakoneesta! Hauska, miten jo pentukuvista näkee, että kyseessä on riiseni. Miten tulevat koirat keskenään toimeen?
Mukana menossa snu Napo

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 30.03.2015 klo 17:57  
+
0
Vehnä on suhtautunut pentuun nihkeemmin kuin olisin koskaan osannut kuvitella. Ignooraa pennun tyystin ja ärähtää, jos pentu liikaa härppii. Ei siis käyttäydy pentua kohtaan mitenkään päin agressiivisesti, vaan itsekin voisin ottaa mallia siitä kärsivällisyydestä, jolla se jaksaa härnäävää kakaraa. :nauru:

Martin käytös selittyy kyllä sen voinnilla, koska se on kärsinyt nyt monta viikkoa eturauhasvaivoista ja se on varmasti kipeänä. Jospa se innostuu uudesta leikkikaverista, kun saadaan vaivat hoidettua. :peukku:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Sunnuntaina, 05.04.2015 klo 18:40  
+
0
Mä oon yrittänyt tehdä jotain selkoa tohon turkinhoitoasiaan ja laitoin eilen tilaukseen vähän pohjavillarautaa ja trimmauskiveä yms. Vaikka oon vielä ihan ulapalla hommasta, niin ei se kuitenkaan miltään rakettitieteeltä vaikuta ja tarkoitus olis alusta saakka harjoitella tekemään se itse periaatteella: tekemällä oppii.

Eniten mua kai hämmentää se, etten oikein tiedä, minkä verran jengi oikeasti nyppii riiseneitänsä -aika moni vaikuttaa käsittelevän turkin coat kingillä ja sen jälkeen ajelevan peitinkarvat veke.. :mietiskel:

Toisaalta vähän jopa haaveilen, että yrittäisin alkaa rullailla turkkia. Saas nähdä, yllättääkö homman työläys jossain vaiheessa niin, että luovun ajatuksesta. Täällä ei vissiin kukaan aktiivisista palstailijoista rullaile -vai?

Eli saas nyt nähdä, millainen turkki pennelle tulee ja miten pidän sen kuosissa. Missä vaiheessa teillä on alkanut toi pentuhöttö vaihtua? (Siis olla kypsää kiskottavaksi..)
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 07.04.2015 klo 16:54  
+
0

sändi kirjoitti:

Täällä ei vissiin kukaan aktiivisista palstailijoista rullaile -vai?



Mistä aktiivisista, kun menee näin yksinpuheluksi? :ylpea: :nauru:

Meillä on tosiaan tällainen hörökorvavaihe meneillään:

Saas nähdä, joutuuko jossain vaiheessa miettiä noiden korvien teippaamista vai lähteekö ne vielä asettumaan. Muistan ainankin, että mun terrierimixillä oli jossain ikävaiheessa ihan järkyttävät hörökorvat, mutta loppuen lopuksi ne kuitenkin kääntyi nätisti poskenmyötäisiksi ilman askarteluja. On tässä ainakin vielä pitkästi aikaa ennen kuin hampaat alkaa vaihtua, jos sitä pidetään korvien asettelun takarajana.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 12:00  
+
0
Joo, ei täällä kovin aktiivisia kirjoittelijoita ole. Harmi sinällään. Mutta mulla on siis tavoitteena, että alkaisin rullata tuota turkkia, mutta jotenkin onnistun aina nyppimään tuon kaljuksi. Kasvattajan mukaan olen liian tehokas nyppijä. Riisenissä sitä nypittävää pinta-alaa on melko tavalla enemmän, mutta jos näyttelyissä meinaa käydä, niin kyllä sitä ainakin alkuun kannattaa nyppiä, jotta karva paranisi. Napolla alkoi karva lähteä 5 kk iässä. Tiedän kyllä, että jotkut ovat nyppineet jo tuota ennen ja usein se saattaa kypsyä vasta esim. 7 kk iässä. Keskareissa ainakin jotkut tekevät niin, että nyppivät ensin karkeamman karvan ja sitten jäljelle jääneen pohjavillan ajelevat pois. Jos sitä karkeaa peitinkarvaa ajaa, se pehmenee melko rivakkaan ja turkin palauttaminen on melkoinen homma. Nyppimisen oppii kyllä jokainen, se on ihan yksinkertaista. Sormikumit olen itse todennut hyviksi nyppiessä. Ja niitä trimmausveitisä eli pohjavillan poistoon tarkoitettuja veitsiä kannattaa olla ainakin kaksi erilaisella hammastuksella, tiheä ja harva. Harva poistaa pohjavillaa pidemmän peitinkarvan alta ja tiheällä voi työstää sitten päätä, korvia ja lyhyen peitinkarvan alueita.

Ai niin, korvien teippaamisesta pitää mainita, että meillä ainakin Napolle tuli pitkittynyt korvatulehdus korvien teippaamisesta. Pään paketoimisen sijaan voi kokeilla teipata vaikka 2 euron kolikot korvanlehtien sisäpuolelle, jos on huolestunut korvien asettumisen suhteen. Toki ne kauniimmin laskeutuu, jos korvat teippaat nyt, mutta riiseneillä näkee melko lennokkaitakin korvia kehässä, joten ehkä asiaa voi harkita ja pohtia mahdollisia etuja ja haittoja ennen kuin teippaat korvat. Ja kasvattaja varmaan osaa neuvoa, kannattaako teipata. Sun pennun korvat näyttää mun silmään aika isoilta, joten sikäli voisi ajatella, että voivat laskeutuakin jossain vaiheessa ihan hyvin itseksiin. Ja missään nimessä sun ei kannata karvoja ajella korvista ennen kuin hampaat ovat vaihtuneet. Tulee siitä lisää painoa korviin.
Mukana menossa snu Napo
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.04.2015 klo 12:04)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 20:22  
+
0
^ Munki mielestä pennun korvat näyttää suurilta, minkä takia kolikkokikat ei kuulosta houkuttelevilta. Pelkään, että ne kiskoo korvien asentoa alas saaden ne näyttämään entistä isommilta ja pahimmassa tapauksessa tuloksena on suunnilleen ajokoiran korvat. (Näin kärjistettynä..)

Martilla on sillon 6 vuotta sitten ollu korvat liimattuina eikä mulle jääny siitä mitään huonoja kokemuksia, joten oikeestaan mua ei ollenkaan epäilytä alkaa teippailla pennun korvia. Tietty projektin vois vaikka aloittaa ajoissa, niin teippejä vois pitää aina vaan pari päivää kerralla ja välissä tuuletella päivän tai pari tulehdusriskien välttämiseksi. Mä en muutenkaan ollu ajatellu paketoida päätä vaan teipata korvat sykeröiksi tähän tyyliin.. Noin korvien luulis pääsevän tuulettumaanki.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 09.04.2015 klo 11:15  
+
0
Eikö tuo ole sellainen terrierien korvien teippaustyyli? No, en tiedä niistä sen tarkemmin, mutta yleensä snautserin korvat ainakin teipataan tähän tyyliin, kun linkistä löytyy. http://pippurisuola.com/historia Mutta varmasti teippaustyylejä on yhtä monta kuin teippaajaakin :hymy: Tuossa sun linkiin tekstissä sanotaan, että teippausta pidetään aina 10 päivää ja sitten katsotaan ja tuuletellaan pari päivää. Mulle kans sanottiin, että teippauksesta ei ole apua, ellei teippejä pidä ainakin viikon ajan. Eli jos alat teippailla, kannattaa teippien antaa olla ihan reilusti ja sitten vasta tuuletella. Ja korvista kannattaa nyppiä irti lähtevät karvat ennen teippausta, mikä helpottaa tuulettumista. Tuo sun linkissä ollut teippaustyyli vaikuttaa kyllä selvästi ilmavammalta kuin tuo pippurisuola.comista löytämäni tyyli on. :peukku:
Mukana menossa snu Napo

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 09.04.2015 klo 17:12  
+
0
^ Tosta kuvasta oli blogiteksti, missä sanottiin, että snautsereita harrastava tyyppi oli neuvonut ton teippaustyylin :wink: Ja löysin tota käytettävän monenmoisille luppakorville, minkä takia ajattelin sen sopivan myös risuparroille -tarkoitushan on vaan kääntää toi yksi väärään suuntaan taittuva vekki oikeinpäin. Mutta hyvä tietää, jos ei ole mitään hyötyä pitää teippejä vaan muutamaa päivää!
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
(Viestiä on muokattu torstaina, 09.04.2015 klo 17:13)

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 10.04.2015 klo 09:04  
+
0
Joo, mä kans katsoin, että snautsereita kasvattava eläinlääkäri oli tuon neuvonut eli kyseessä lienee Wanhan Purolan -kennelin kasvattaja. Jos ja kun toisen snakun joskun hommaan, taidan tarvittaessa käyttää tuota teippaustyyliä. Laitahan kuvia tulemaan, miten homma edistyy. Mutta pidä tosiaan vähnintään viikko teippauksia ja sitten päivä, pari ilman ja tarvittaessa taas vähntään viikko. Jos näyttää, että korvat pääsevät tuolla teippaustyylillä hyvin tuulettumaan teippauksen aikana, pitäisin itse sen 10 päivää teipattuna, että varmasti olisi hyötyä teippauksesta.
Mukana menossa snu Napo

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 17.04.2015 klo 22:55  
+
0
Onneksi meidän käppänöillä (Rip Tepi) ja Pikillä ovat korvat asettuneet nätisti. Olen nähnyt muutaman snautserin ja suursnautserin joilla myös luontaisesti korvat ovat ns. rotumääritelmän mukaisesti. En ymmärrä miksi pitää pakottaa koiraa esim. teippauksilla, esim. naapurissa asuu ssn jonka korvat asettuivat nätisti kolmen vuoden iässä:aurinko:
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Lauantaina, 18.04.2015 klo 15:24  
+
0
Vasta tänään kävin hakemassa teippiä ja askartelin pennun korvat äsken sen nukkuessa. Katsotaan nyt, näyttääkö ne pennun noustessa ollenkaan symmetrisiltä tai muutenkaan siltä, miltä pitäis.. :roll:

Munki mielestä korvien teippailu ja liimailu on aika älytöntä puuhaa, mutta niin kauan kuin muutkin sitä tekee ja sillä saavutetaan merkittävää etua mahdollista näyttelyharrastusta ajatellen, niin mä sitä teen. Yhtäkään mun lähipiirin koiraa korvien laittaminen ei ole häirinnyt alkukummastuksen jälkeen pätkääkään enkä mä mielestäni pakota koiraa mihinkään..

Varmasti on lukemattomia riiseneitä, joiden korvat asettuu oikaan kohtaan ihan luonnostaan, mutta tässä kohtaa mulla ei ole riittävästi luottoa painovoimaa kohtaan.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

seibrin

seibrin
Viestimäärä: 43

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 26.05.2015 klo 00:05  
+
0
Eipäs oo tullut tänne kirjoiteltua.

Resko on jo 1,5-vuotias ja luonteeltaan dynamiittia. VILKAS, reaktiivinen, terävä, rohkea, leikkisä, itsepäinen, uhoava, herkkäpoika, hellantelttu. Ja mahdottoman rakastettu. Tää matka keskareiden maailmaan on ollut ihana seikkailu, eikä Resko varmastikaan jää viimeiseksi keskisnautseriksi minun elämässä. Reskosta joko pitää, tai sitten ei. Yks tuttu sanoi sen olevan "ärsyttävän iloinen". Monen muun sanoin Reskolla hakkaa apina kattilankansia pään sisällä yhteen. Mie näen Reskossa lojaalin kaverin, potentiaalisen harrastuskoiran, herkän kainaloisen, vahvan ja erittäin hyvin jousitetun snautserin ja hurjan puolustajan. Jos minua kohti tulee uhkaa, Resko aloittaa välittömän huudon ja asettuu eteeni asemiin ja louskuttaa menemään. Maailman paras pieni mies!

Ilmoitin sen kesäksi näyttelyihin, debytoidaan Oulu KVssa - mennään molempina päivinä.

Uusia kuvia:

snautseri AD RTK1 CIB POHJ FI SE NO EE RU MVA Wanhan Purolan Wallstreet "Resko" (2013)
kääpiösnautseri CIB FI SE EE MVA Lamigras Black Younger Panther "Kasko" (2015)
muistoissa mukana kääpiösnautseriuros Lamigras Black Pride Panther (2003-2014)
–› snautserit.net

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 27.05.2015 klo 13:51  
+
0
Reskosta on kasvanut koma nuorukainen. Onnea näytelmiin! Me mennään kehään vasta elo- tai syyskuussa. Nypin talvella Napolta koipikarvat kokonaan pois eivätkä ne vielä ole kunnolla kadvaneet takaisin. Resko kuulostaa muutoin ihan Napolta, mutta Napolta puuttuu vahva puolustusvietti. Napo ei vaan pysty kuvittelemaan, että joku ihminen tekisi pahaa. Fifinä se menee kaikken rapsutettavaksi. Opettelua on ollut reaktiivisen koiran kanssa, mutta tällä viikolla sain sen huudettua pois jäniksen perästä juoksemadta, joten kehitystä on tapahtunut.
Mukana menossa snu Napo

  Siirry sivulle: 1 ... 14 15 16 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 00:00)