Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:45

Snautserit

Siirry sivulle: 1 ... 15 16 17

seibrin

seibrin
Viestimäärä: 43

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 04.06.2015 klo 00:49  
+
0

Kasko & Resko
snautseri AD RTK1 CIB POHJ FI SE NO EE RU MVA Wanhan Purolan Wallstreet "Resko" (2013)
kääpiösnautseri CIB FI SE EE MVA Lamigras Black Younger Panther "Kasko" (2015)
muistoissa mukana kääpiösnautseriuros Lamigras Black Pride Panther (2003-2014)
–› snautserit.net

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 05.06.2015 klo 10:45  
+
0
^ Onnea pennusta! :love: Ihana kuva pojista :)

Reskosta on kasvanut kivan näköinen nuorukainen. Millainen se on luonteeltaan: Löytyykö riistaviettiä? Kuinka hyvin palkkautuu leluilla/ruualla? Millainen muuten koulutettavuus?

Mun snurre on edelleen ihan loistava! Kokoa on tullut valtavasti lisää ja vihdoin tällä viikolla saatiin korvat teipillä alas. Puhuin siitä jo monta viikkoa sitten, mutta en saanut niitä yksin laitettua ja kasvattajastakaan ei kuulunut mitään, vaikka hän lupasi miettiä, kenet tuntisi täältä läheltä avukseni.. Toivottavasti ei ole liian myöhäistä vaan korvat asettuu vielä nätisti. Tolvilla ei ole ollut mitään ongelmaa antaa teippien olla rauhassa ja ne on yllättäen pysynyki jo monta päivää putkeen.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

seibrin

seibrin
Viestimäärä: 43

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 11.06.2015 klo 23:53  
+
0

sändi kirjoitti:

^ Onnea pennusta! :love: Ihana kuva pojista :)

Reskosta on kasvanut kivan näköinen nuorukainen. Millainen se on luonteeltaan: Löytyykö riistaviettiä? Kuinka hyvin palkkautuu leluilla/ruualla? Millainen muuten koulutettavuus?



Kiitos! :) Resko on VILKAS. Se kyllä hyvinkin rauhoittuu kotona, eikä pahemmin hypi silmille ja seinille vaikka maattais pari päivää sohvalla, mutta kun jotain tehdään niin voi kiesus. Järki ei oo kasvanut käsikädessä loppukoiran kans.
Resko on hauska, se on vahva, iloinen, kiltti, luotettava, se puolustaa, se reagoi kaikkeen (ja 95% kaikesta reagoinnista on "HÖHÖÖÖÖ MIKÄS SIELLÄ HAUHAUHAU TUU TÄNNE SAAT TURPIIN xD" tai *pomp pomp* hypin tässä sun naamalle).

Lähtee kaiken liikkuvan perään. Usein kääntyy kyllä esim. lintujen perästä viheltämällä (ja siksi annankin sen joskus ihan luvan kans revitellä lintujen perässä ja vahvistan luoksetuloja). Jos haistaa metsässä/kaupungissa pupun jäljet tai muuta jännittävää (myyrä, hirvi, mitä näitä nyt on ollut) niin puskee höyryä korvista. Touhuaa ja nuohoaa ja korvat on kiinni, mutta ei se vielä mitään oo hengiltä saanut. Palkkautuu parhaiten ruoalla, koska leluilla homma menee sellaseksi että "HÖÖÖ. PALLO. PALLO. ANNA PALLO. EN TIIÄ MITÄ ISTU TARKOTTAA, PALLLLLLLLLO RESKON PALLLLLO!" :D

Hauska sen kans on tehdä, toivottavasti päästäis agiliiteleen pian (haluisin vaan kuvauttaa sen ennen oikeata treenaamista). Pk-hyppy menee yli melkosella ilmavaralla. Tarjoaa ihan kaikkea, jos ei heti tajua mitä haetaan. Sellanen se on.
snautseri AD RTK1 CIB POHJ FI SE NO EE RU MVA Wanhan Purolan Wallstreet "Resko" (2013)
kääpiösnautseri CIB FI SE EE MVA Lamigras Black Younger Panther "Kasko" (2015)
muistoissa mukana kääpiösnautseriuros Lamigras Black Pride Panther (2003-2014)
–› snautserit.net

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 12.06.2015 klo 14:08  
+
0
^ Kuulostaa ihan kivalta harrastuskoiran alulta, jos osaa/oppii patoamaan eikä ala vuotaa. Touhukkaat koirat on kyllä mun mieleen! :nauru:

Turkkia oon tosiaan alkanut rullailla. En ole saanut siihen mitään ohjeistusta, niin vielä on ihan hakusessa, kuinka paljon karvaa pitäis kerralla ottaa veke. Eiköhän sen sit opi tekemällä huomaamaan ja ajattelen, että nyt on hyvä harjoitella, kun näyttelyihin ei ole asiaa vielä moneen kuukauteen. Vaikka rullailuinnostus loppuiski jossain vaiheessa, niin oppiipahan pentu käsittelyyn nyt, kun sitä viikottain tehdään.

Kauheesti yritän kuvista opiskella oikeita trimamauslinjoja, mutta jossain vaiheessa pitäis pyytää neuvoja ja ohjeita joltain kokeneemmalta. En oikein edes tiedä, mikä rungossa olis sellainen karvan ihannepituus..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SNAUTSERIT - Lauantaina, 04.07.2015 klo 23:51  
+
0
Toi seibrinin Kasko on kyllä niin hellyyttävä! Eikä toi sändin Tolvikaan jää yhtää kakkoseksi, niin ihana, kun oon tuolla pitkin poikin kc:ta kattellu sen kuvia.

Meidän Tyyne on nyt sen 2 vuotta täyttänyt. Treenaillaan pk-lajeista tällä hetkellä vaan hakua, sitten kakkoslajina on toko ja agsaa ollaan lähinnä vaan koklattu ja rally-tokossa startattu pari kertaa, siitä haetaan nyt ekana koularia.
Tyyne on varsin epäsnautserimainen - se on ehkä maailman kiltein tyyppi, todella ohjaajapehmeä ja tietyllä tapaa harrastuksissa tosi helppo koira, mutta tuo se kyllä mulle haastettakin. Jonkin aikaa painittiin sen kanssa, mitenkä me nyt oikeasti yhdessä toimitaan parhaiten. Saalista löytyy jonkun verran, ja riistaakin. On se vaan aivan erityisen ihana ja hellyyttävä tapaus sekin. :love:

Tää kuva on Tuunen näyttelydebytointipäivältä. Tuloksesta yllätyin positiivsesti - tuli JUN EH1.


Tää kuva mulla on instassa ja kuvatekstinä: "Aivoissa toimii ei mikää-ä-ä-ään ei mikää-ä-ä-ään ei mikää-ä-ä-ään". Tiedättehän sen Kummelin Musavisan Vibrato-laulun? :nauru:

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Sunnuntaina, 05.07.2015 klo 20:26  
+
0
^ Sorry, mulle ei kyllä nuo lyriikat sano mitään. :nauru: Sivistyksessä aukko selvästi. Muoks. Piti vielä näyttelyavauksesta onnitella! :peukku: Millaset tavoitteet/haaveet teillä on näyttelyistä? Onko tarkoitus käydä paljonkin?

Meillä tuli 5 kk täyteen. (Taas hyvin epätoivoista rakennekuvan yritystä: Seisoisitnytedessekunnin??)


Istuessa ehti vähän tähdätäkin.


Korvat on saatu alas. :jjei: Eiköhän ne tohon asetu ja laittaa sit hetkeksi uutta teippiä, jos yrittävät vielä nousta.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 05.07.2015 klo 20:29)

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 06.07.2015 klo 21:46  
+
0
Omg, todellakin sulla on sivistyksessä aukko :nauru:

Ei meillä ole näyttelyistä mitään tavoitteita, kunhan käydään pariin otteeseen ihan huvin vuoksi :hymy: Eikä Tyyne ole mikään kauhea näyttelystarban näköinen oikein muutenkaan.

Ja aika Hessu Hopon oloinen tuo herra 5 kk :nauru::nauru:

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 09.07.2015 klo 16:43  
+
0
Voee tuota Tolvia! Aivan ihana napero :love:

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Lauantaina, 11.07.2015 klo 15:17  
+
0

vems kirjoitti:

Ja aika Hessu Hopon oloinen tuo herra 5 kk :nauru::nauru:


Miten niin muka?? :ylpea: Se on kyllä livenäkin just sitä! :nauru:

Mä olen niin kovin tykästynyt tohon pentuun! :love: Toivottavasti saan vietyä sitä toivottuun suuntaan sen kasvaessakin.

Suursnautseri on ylittäny mun ennakkoajatukset ja tää saattaa olle mulle The Rotu. Mullahan ei ollut juuri ollenkaan livekokemusta riiseneistä ennen pennun hankintaa ja suurimmat ennakkoluulot mulla oli rodusta tavoitteellisena harrastuskoirana. Kesän aikana oon tutustunu uusiin riiseneihin ja joka kerta oon yllättynyt positiivisesti koirien työskentelyinnosta ja ohjaajan ja koiran välisestä yhteistyöstä. Tänään alkoi vielä riisenimestikset ja oli tosi kiva nähdä hienoja tottissuorituksia.

Ensiviikko menee riisenileirillä ja fiilis on. :jjei:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 24.08.2015 klo 18:07  
+
0
Aikuisten palstalla törmäsin ihanaisen Tolvin (:love:) kuviin ja mielenkiinnosta täytyi tulla kyselemään, että miten paljon tuosta parrasta on harmia? Jääkö siihen miten paljon likaa ja törkyä vai pysyykö se miten hyvin puhtaana?

Mulla ois suursnautseri yhtenä vahvana vaihtoehtona, jos joskus tahtoisin rotua vaihtaa, mutta mua epäilyttää kovasti tuo parta. Jäi pienet traumat, kun eräs briardi pääsi kalakeittoon käsiksi ja sotki partansa ihan kokonaan, eikä se haju meinannut lähteä pesunkaan jälkeen. :nauru:

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 25.08.2015 klo 06:45  
+
0
No, joko mä en ole kovin tarkka puhtaudesta tai sit ei siitä erityisesti ole haittaa. Okei, jotkut ruoka-aineet on tosiaan sellaisia, mitä en kovin mielelläni anna (esim. jauhettu, raaka maksa, joka on tosi veristä ja löllöä), mutta en mä esim. Tolvin partaa ole pessyt vielä ollenkaan.

Juodessaan Tolvi on melkoinen sottapytty ja vettä valuu joka paikkaan, mutta senkin vesimäärän oon analysoinut säilöytyvän enemmän huuliin kuin itse partaan. Martti käy kuivaamassa parran mattoon (tai farkunlahkeeseen) aina juomisen jälkeen. :nauru:

Sanoisin, että huomattavasti enemmän siisteyshaittaa on vaikkapa tuon koiran mieltymyksestä kylpeä nevassa.. :viheltel:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 25.08.2015 klo 11:49  
+
0
Huh, se oli helpottavaa kuulla, sillä muuten mulla olisi ollut mahdolliset rotuvaihtoehdot hyvin vähissä :nauru:

Tuo vedellä sotkeminen on tuttu juttu, kun tuon meidän beussin perässä saisi olla jatkuvasti rätin kanssa, mikäli meinaisi, ettei se kastelisi koko kämppää juotuaan. Eli ehkä tässä uskaltaa aloittaa paremman tutustumisen rotuun ja alkaa miestä pehmitellä, että josko ehkä joskus... :shhh:

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 28.08.2015 klo 18:38  
+
0
Mun koiralla kyllä aika ajoin sottaantuu tuo parta sillä tavalla, että se on pakko pestä. Ruoka jää siihen jotenkin tosi tujakasti kiinni ja vaikkei koira pusuttele kauheasti, niin silti se löyhkä käy nenään. Lisäksi mun koiralla on taipumus syödä lenkillä kaikki muu uloste paitsi koiran skeida, joten mä oon kyllä joutunut partaa pesemään aika useasti. Jos kehtaisin, niin ehkä leikkaisin sen pois... eiku!

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: SNAUTSERIT - Lauantaina, 05.09.2015 klo 13:41  
+
0
^ No voihan harmi. Tuosta p*skan tarttumisesta mua on vähän tässä peloteltukin rotupiirien ulkopuolelta ja se on yksi suuri syy, että miksi tuo parta epäilyttää. Ilmeisesti ei turhaan varoiteltu...

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SNAUTSERIT - Lauantaina, 05.09.2015 klo 14:17  
+
0
Jos riiseni mua tosissaan kiinnostaisi, ja vaikka tietäisin millainen paskamagneetti se parta pahimmillaan on, niin ei se rotuvalinta mulla siihen kaatuisi. Se parta on kuitenkin kohtuu nopea pestävä, eikä sitä välttämättä tarvitse kauhean usein tehdä - mulla sattuu vaa olee vähä boheemimpi mimmero toi elukka, joka ei itseään juurikaan siisti koskaan. Mulla toinen koira aika usein putsaa nausterin partaa ruoasta, joten ruokailun jälkeen en yleensä pese partaa. Se paskan syöminen on sit kyllä niin oksettavaa puuhaa, että sen jälkeen se pesu vaan on tehtävä, mutta niinkuin sanoin, se on aika nopeasti hoidettu.

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: SNAUTSERIT - Lauantaina, 05.09.2015 klo 22:27  
+
0
Tokihan näinkin, mutta meillä tuo parta on miehelle aika suuri kynnyskysymys. Niin ulkonäöllisesti kuin myös siisteyden kannalta. Ei sillä, etteikö mua ilkeittäisi kovinkin ajatus paskaisesta parrasta, mutta tuo mies on aika vaikea vakuutettava asian tiimoilta. :nauru: Täytyy nyt jäädä seurailemaan ja tutustumaan rotuun, sillä kiinnostusta löytyy kuitenkin yhä. Moneen vuoteenhan ei mulla ole koiranhankinta ajankohtainen asia, joten pohditaan rauhassa.

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Sunnuntaina, 06.09.2015 klo 09:19  
+
0
No, okei mun on pakko myöntää vielä näin jälkikäteen, että parran kohdalla ajattelin enemmän tota vehnistä, josta mulla on 6 vuoden kokemus. Ja mun vehnispappa on siisti eläin. Se nyrppii ruokansakin uskomattoman siististi.

Tolvi ei ole vielä päässyt tunkemaan partaansa mihinkään sontaan, mutta voin kuvitella, että se on just sellainen tyyppi, joka työntäis nokkansa ja naamakarvoituksensa syvälle sitä itseään.. :shifty: Meillä syödään kuitenkin raakaa, enkä mä ole ruuan kanssa kokenut ongelmia. Pyyhkäsen märällä pyyhkeellä, jos oon antanut elukan putsata jugurtti- tai jätskipurkin, eikä se mun mielestä ole iso juttu. Mitään ruuanpalasia tohon karkeeseen karvaan ei jää.

Mäkään en ulkonäöllisesti ole mikään partakoirien suurin fani, mutta jotenkin niitä vaan on tossa nyt kaksi. :viheltel: Muut asiat painoi enemmän.. Toki parran voi pitää myös aika lyhyenä niin helpottaa elämää.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 11.09.2015 klo 03:22  
+
0
Kivaa, että tämäkin porukka on aktivoitunu keskustelemaan..
Viimeksi täällä palstalla ollessani tuntui, ettei snauteriporukka keskustele mistään.

Täällä siis löytyy melkein 7 v. käppänä tyttö
Aloitettiin nyt syksyn alussa agilityssa kisaaminen ja olen niin tyytyväinen, millaiseksi tuo koira on kehittynyt.

Tuohon riiseni keskusteluun.. Miten Riisenin turkkia hoidetaan? Eroaako käppänästä.. Joskus miettisin, että riiseni olisi kiva, mutta epäilyttää se turkinhoidon määrä..?
Tänään siiistisin tuon käppänän turkkia ja vasta ehtisin nyppimään jalkakarvoja ja leikkaamaan ne, runko jäi melkein kokonaan koskematta. Aikaa tähän meni joku 3 h.
Tosin tuolla käppänällä on erittäin pehmeät jalkakarvat, jonka takia niitä aina yritän nyppiä, jotta edes hiukan vahvistuisi.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 11.09.2015 klo 19:11  
+
0
^ Suurinosa riiseni-ihmisistä kai nyppii pari kertaa vuodessa enimmät pois ja ajelee loput. Ja pitää sit esim. kesän ajelemalla siistinä. Osa nyppii koko koiran samaan tyyliin kuin kai käppänätkin.

Mä oon alkanut rullaamaan turkkia ja se tuntuu niin helpolta, että en keksi mitään syytä, miksen jatkaisi sitä. Ainakin kerran viikossa käsittelen turkin Coat Kingillä ja trimmauskivellä. Sit ehkä joka toinen viikko (tai vähän useammin) käyn turkin vielä läpi Greyhoundin trimmauspuikon kanssa.

Trimmauskone on ostoslistalla tässä jossain vaiheessa, mutta toistaiseksi oon pitänyt koko koiran siistinä vain nyppimällä. Jatkossa olis tarkoitus säästää aikaa (ja saada siistimpi lopputulos) tekemällä normaalit konetyöt (pää, kaula, peräpää). Runkoturkki rullautuu melkeenpä pelkästään ton pohjavillaharavan ja trimmauskiven kanssa, ja aika vähän jää nyppimistä enää sen jälkeen, joten ei siihen älyttömästi mene aikaa.

Nämä puheet tosin kotitrimmille, mutta luulen, että ton vois viedä tuomarin eteen vaan pienellä siistimisellä.

Mutta mä oon vielä niin riiseninoviisi, etten tiedä, onko Tolvilla vaan eityisen helppo karva tai oonko mä vaan niin tottunut säännölliseen turkinhoitoon, etten pidä sitä työläänä. Karkeahan sen karva on (mikä ei vissiin ole itsestäänselvyys) mutta sitä on aika paljon..

--

Mä oon koko ajan puhunut, että Tolvista tulee noin 41±2 kg painava, mutta tällä viikolla järkytyin kuullessani, että itse asiassa sen isä on aivan rotumääritelmän ylärajoilla spekseillä 73cm/50kg.. :nauru: Mä tiesin kyllä, että se isä on suuri, mutta mä oon aina ajatellut, että suuri on 45kg.. :shifty: Hyvin mäki oon näköjään perehtynyt koiraa hankkiessani.. :roll::nauru:

Oon nähnyt Tolvin isän tottistelu- yms. videoita ja se menee heittämällä esteiden yli ja on muutenkin vahvan ja ketterän oloinen. Herkästi nimittäin liian iso koko alkaa olla pois sporttisuudesta, mutta onneksi ei pitäis olla pelkoa siitä.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 19.10.2015 klo 17:18  
+
0
Mitäs muille naussereille kuuluu??

Mä oon tuolla ylhäällä selvästikin tuulettanut liian aikaisin tota korvatilannetta. :eitietoo: Vasen korva höröttää sivulla (ja välillä molemmat) ja oon nyt luovuttanut sen suhteen. Höröttäköön, vaikka mua harmittaa ainakin vielä tässä vaiheessa tosi paljon. En ollenkaan nyt tykkää tosta ilmeestä, mutta eiköhän siihen totu.

Trimmausta oon edelleen harjoitellut itsekseni ja oon kyllä ihan tyytyväinen koiran lookkiin. Kiva, että se pysyy koko ajan perussiistinä. Konetyöt oon tehnyt nyt yhden kerran itse, mutta se vaatii vielä paljon harjoittelua. Ei sitä konetta ollukaan ihan niin helppo käyttää, mitä videoilta näyttää.. :nauru:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

  Siirry sivulle: 1 ... 15 16 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 11:15)