Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:45

Snautserit

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 17

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Lauantaina, 15.05.2010 klo 20:25  
+
0
stressu Onnee :)

Näyttääpä nyt siltä että täällä tassuttelee tänä syksynä tai myöhemmin käppänä vaavi! ainaki eletään siinä toivossa :peukku:
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10

stressu

stressu
Viestimäärä: 124

VS: SNAUTSERIT - Lauantaina, 15.05.2010 klo 23:22  
+
0
^ Kiitti! :)
Oi että, ootte sitte viimein saanu valittua käppänän ja keskarin väliltä?:wink: Minkäs värinen käpy on suunnitelmissa?
Team out of space:
snn Stara 7/08 (asuu vanhemmilla) TK1 TK2 VOI1 BH
snn Stella 12/10
xn Luna 3/12
xu Juno 1/13

muistoissa ksnu Castlewolf Poison Tessu 1.4.1995 - 2.7.2008
----
blogi

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Lauantaina, 15.05.2010 klo 23:32  
+
0
No värillä ei periaatteessa oo väliä :) Mustia pentuja mahdollisesti ois tulossa kasvattajalle keneltä pentu otetaan. tosin viel ei tiiä onko tärpänny.. :) Jos ei tärpänny nii sit katotaa uusiks mutta se on selvää että tältä kasvattajalta pentu tulee :D

Muoks/ No ehkä mä sit voin laittaa väri toiveet tähän :'D Musta on se ensisijainen mutta valkonen on heti kakkosena ja sen kaa samalla sijalla on mustahopee :) mutta musta tai valkonen ois kiva saada:love:
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.05.2010 klo 20:41)

barabbas

barabbas
Viestimäärä: 9

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 20.05.2010 klo 12:37  
+
0
Meille tuli sunnuntaina musta keskarin pentu. On todella aktiivinen tapaus.

_Maiju_

_Maiju_
Viestimäärä: 2

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 21.05.2010 klo 13:52  
+
0
Barabbas: Onnea uudesta lauman jäsenestä. Onko uros vai narttu? Itse olen kanssa miettinyt pitkään että keskari vai käppänä. Nykyään minulla on kolme vuotias käppänäuros. Onko teillä muita koiria tällä hetkellä?

barabbas

barabbas
Viestimäärä: 9

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 21.05.2010 klo 16:06  
+
0
_Maiju_: Kiitoksia. Narttu on. Työtä kyllä riittää, mutta onneksi vajaa seitsenvuotinen newfoundlandinkoira hoitaa oman osansa tosi hyvin! Kuvissa pentu näyttää lähinnä nöffin hännänjatkeelta. :)

stressu

stressu
Viestimäärä: 124

VS: SNAUTSERIT - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 14:41  
+
0
Staran kanssa oltiin tänään kolmannessa tokokokeessa ja saatiin kolmas ykkönen, eli TK1 se sieltä tulla napsahti. Kaikki muut liikkeet oli kymppejä paitsi maahanmenot (paikkamakuu ja liikkeestä), snautseria kun ei tänään huvittanut yhtään pistää maate...
Team out of space:
snn Stara 7/08 (asuu vanhemmilla) TK1 TK2 VOI1 BH
snn Stella 12/10
xn Luna 3/12
xu Juno 1/13

muistoissa ksnu Castlewolf Poison Tessu 1.4.1995 - 2.7.2008
----
blogi

joVast2

joVast2
Viestimäärä: 2

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 15:12  
+
0
Olen mielenkiinnolla seurannut sekä lähipiirissä, että täällä palstalla koirarotuja miettiviä, miksi snautseri ei saa paljon kannatusta varsinkin keskarit. Onko se ulkonäkö vai eikö rotua vain tunneta? Tosin olemme saaneet paljon kehuja kun ollaan oltu lenkillä ja ne jotka rodun tuntevat sanovat sen olevan paras.

Meillä on kohta 5 kuukautta täyttävä keskaripoika kotona ja voiko hauskempaa pentua olla. Okei, jästipää ja hermoja koettelevahan se on, mutta jos luonnetta kaipaa sitä saa keskarin kanssa.

Pentukurssilla on ollut kuin mallioppilas ja kotona sitten välillä ei niinkään. Mutta kyllä se sitten lopulta palkitseekin kun huomaa, että hei joku oppihan on mennyt perille :ylpea:. Olen kyllä ylpeä ja iloinen, että tuli valittua snautseri.

Olemme menossa kesäkuussa pentunäyttelyyn ja innoissaan on koko perhe.

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 19:34  
+
0
Mä ainaki ottaisin keskarin jos äiti ei ois esteenä :D Snautserit on joka koossa yhtä lutusen näkösiä :) äiti vaan ei halua 'isoo' koiraa tähän taloon :/
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10

Västäräkki

Västäräkki
Viestimäärä: 1

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 31.05.2010 klo 10:29  
+
0
Moikka! Kirjoittelinkin tuossa aamulla tuonne jonnekin toiselle palstalle, kun vähän sekaisin tämän palstan kanssa, uusi kun olen ;)
Eli kyselin kokemuksia kääpiösnautserista lapsiperheessä. Ollaan pidemmän aikaa harkittu koiran ostoa ja nyt vaaka alkaa kovasti kallistua kääpiösnautserin puoleen. Ollaan menossa katsomaan pentua tällä viikolla ja olisi kiva kuulla mielipiteitä ja kokemuksia tästä rodusta. Kovasti olen kyllä lukenut netistä tästä rodusta, mutta aina ne omistajien kokemukset kertoo enemmän. Tiedän kyllä, että kaikkihan on niin yksilöllistä, mutta kuitenkin olisin kiinnostunut kuulemaan ja tietämään esim. Miten tulee lasten kanssa toimeen, entä toisten koirien? Onko miten kova haukkumaan? Entä onko helppo opettaa olemaan irti omalla pihalla? Tässä muutamia ja kiitos paljon, jos joku voisi auttaa näissä minun mietinnöissä... :)

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 31.05.2010 klo 10:52  
+
0

Västäräkki kirjoitti:

Moikka! Kirjoittelinkin tuossa aamulla tuonne jonnekin toiselle palstalle, kun vähän sekaisin tämän palstan kanssa, uusi kun olen ;)
Eli kyselin kokemuksia kääpiösnautserista lapsiperheessä. Ollaan pidemmän aikaa harkittu koiran ostoa ja nyt vaaka alkaa kovasti kallistua kääpiösnautserin puoleen. Ollaan menossa katsomaan pentua tällä viikolla ja olisi kiva kuulla mielipiteitä ja kokemuksia tästä rodusta. Kovasti olen kyllä lukenut netistä tästä rodusta, mutta aina ne omistajien kokemukset kertoo enemmän. Tiedän kyllä, että kaikkihan on niin yksilöllistä, mutta kuitenkin olisin kiinnostunut kuulemaan ja tietämään esim. Miten tulee lasten kanssa toimeen, entä toisten koirien? Onko miten kova haukkumaan? Entä onko helppo opettaa olemaan irti omalla pihalla? Tässä muutamia ja kiitos paljon, jos joku voisi auttaa näissä minun mietinnöissä... :)



Ehdottaisin tutustumaan käppänien omistajien vaikka kotisivuihin.
Meillä on kääpiösnaurseri, ja uskon, että kääpiösnautseri sopii lapseperheeseen varsinkin, jos lapset on ollut ennen koiraa. Mielestäni kääpiösnautserista saa oivallisen kaverin kunhan muistaa, että rotu on hyvin aktiivinen, ja omapäinen. Myöskin kannattaa pyytää kasvattajalta apua pennun valintaan.
Pentua kannattaa sosiaalistaa mahdollisimman erilaisiin koiriin.
Saako kysyä mistä päin olet kotoisin? Myöskin tutustu oman alueesi kääpiösnautsereiden toimintaa. Suomen kääpiösnautserikerho
kääpiösnautseri keskustelufoorumi
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 31.05.2010 klo 16:07  
+
0
Käytiin eilen kasvattajan kans kattoo sen kaverin pentuja <3 oli muuten suloisia! Vauvojen kuvia voipi katella tuolta -> http://sinni.kuvat.fi/kuvat/Kennel+Jettaharjun+pennut+30.5.10/ (en saa linkitettyy :/)

Ja huomenna päättyy jännitys tuleeko pentuja tälle nartulle kenestä pentu pitäis tulla.. huomenna siis ultra :) pidetään peukut pystyssä! :peukku:
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10
(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.05.2010 klo 16:12)

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 31.05.2010 klo 23:02  
+
0
Västäräkki: Mun käppänä on vahtiviettinen eli haukkuu kyllä omalla reviirillä liikkujia jonkin verran. Haukkumisen saa opetettua vähemmälle kun siihen jaksaa panostaa. Samoin pihalla irtioleminen kannattaa opettaa pienestä pitäen. Kotona en pidä pihassa irti kun on autotie ihan vieressä, mutta mökillä pysyy kyllä hyvin pihassa kun vähän kattoo perään.

Toisten koirien ja varsinkin toisten käppänien kanssa tuntuvat tulevan hyvin toimeen. Mun koira ei oo tottunu lapsiin, mutta muuten käppänä varmasti sopii lapsiperheeseen vallan hyvin, kunhan sille on tarjolla omaa rauhaa ja riittävästi kivaa tekemistä omistajien kanssa.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 01.06.2010 klo 19:07  
+
0
Noniin syksyllä(?)(/alku syksystä) tänne mitä varmemmin nyt sit kotiutuu musta kääpiösnautseri narttu jos vaan narttuja syntyy ja äitin pään saadaan käännettyy :D Kasvattajalta tuli viesti että ainakin neljä naperoo näkyny masussa :)

niin ja kiinnostais miten käppänä pennut teillä on oppinu sisäsiisteiks? varsinki kerrostalossa asuvien kertomukset kiinnostaa :)
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.06.2010 klo 19:09)

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 17:48  
+
0
Täälläpäs on hiljasta. (Anteeksi toinen peräkkäinen viesti mutta jos sais vähän eloo tänne?)

Meilel on nyt siis kaks kuukautta sitten kotiutunutkin valkoinen neiti joka on nyt 6kk ja juoksutkin alko :) Vitsi että pikkunen osaa olla ihana! On menny tosi hyvin meillä ja tässä on kyllä hyvä harrastuskoiran alku eli sain sen mitä halusinkin. Kuvia löytyy täältä
Mitäs muille snautseri ihmisille kuuluu? :)
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 30.09.2010 klo 01:32  
+
0
Oi mikä ihana pikku-Vaula! :)

Me ollaan ahkerasti tokoiltu ja agilityilty tässä loppukesällä ja syksyllä ja sama tahti jatkunee edelleen. Toistaiseksi ollaan kisattu vaan epävirallisesti, mutta ehkä jossain vaiheessa mennään ihan virallisestikin kisaamaan.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

Jondde

Jondde
Viestimäärä: 20

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 01.10.2010 klo 22:11  
+
0
Moikka vaan kaikille! Kauhea koirakuume on ja nyt mietin eri rotuvaihtoehtoja. Oon ollu paljon koirien ja etenkin hevosten kanssa, joten tietynlainen jämäkkyys löytyy (ei tietenkään liian!). Millasia snautserin eri koko/(väri)muunnokset on? Kuinka terveitä ja miten niistä lähtee karvaa? Onko turkki vaikeahoitoinen? Koiralta toivoisin aktiivisuutta (kunnon lenkit ja olen ajatellut, että voisin alottaa agilityn ja/tai tokon), suht helppo koulutettavuutta, ei mielellään metsästysviettiä ja sillee, että ei olisi ihan heti kaikkien kaveri, vaan on ns. perheen koira, mutta niin, että pystyy eri paikoissa käymään ilman suurta kohtausta (olen ajatellut totuttaa koiraa uusiin asioihin mm. tallilla). Kiitos kaikille, jotka viitsivät neuvoa! :)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 11.10.2010 klo 15:00  
+
0

Jondde kirjoitti:

Moikka vaan kaikille! Kauhea koirakuume on ja nyt mietin eri rotuvaihtoehtoja. Oon ollu paljon koirien ja etenkin hevosten kanssa, joten tietynlainen jämäkkyys löytyy (ei tietenkään liian!). Millasia snautserin eri koko/(väri)muunnokset on? Kuinka terveitä ja miten niistä lähtee karvaa? Onko turkki vaikeahoitoinen? Koiralta toivoisin aktiivisuutta (kunnon lenkit ja olen ajatellut, että voisin alottaa agilityn ja/tai tokon), suht helppo koulutettavuutta, ei mielellään metsästysviettiä ja sillee, että ei olisi ihan heti kaikkien kaveri, vaan on ns. perheen koira, mutta niin, että pystyy eri paikoissa käymään ilman suurta kohtausta (olen ajatellut totuttaa koiraa uusiin asioihin mm. tallilla). Kiitos kaikille, jotka viitsivät neuvoa! :)



Mulla on pippuri&suola kääpiösnautseri ja sen kanssa voi touhuta melkeen mitä vaan. Melkoinen jauhopää se on aika ajoin, ahne varasteleva porsas ja selkeästi oman väen koira. Toisaalta se on myös rakas kainaloinen ja pusukone. Mutta Nasun sisaruksissa on sellaisia nirsoja koko maailmaa rakastavia yksilöitä myöskin. Eli luonteita löytyy monensorttisia. Toki on tärkeää sosialistaa koiraa pentuvaiheessa ihan kuin mitä tahansa muutakin rotua. Itse harrastan koiran kanssa tottelevaisuutta, mutta myös agi on ollut suunnitelmissa, myös jäljestyksestä olisin kiinnostunut. Sen kanssa voi heittää pitkääkin lenkkiä ja kuitenkin se ei hypi seinille jos päivä tai pari jää pitkiä lenkkejä väliin. Lelujaan Nasu rakastaa älyttömästi ja niitä on sitten myös kertynytkin.

Nasu on melko nopea oppimaan, mutta kun se on sillä mielellä että reenaaminen on pyllystä niin siitä ei sitten tule mitään. Karvaa Nasusta ei lähde, mutta kun jalkakarvat pääsee pitkiksi niin risuja ja hiekkaa tulee senkin edestä. Turkki on helppo hoitoinen ja jos saa hyvä karvaisen riittää 2 kertaa vuodessa nykkiminen jolloin karva otetaan alas. Senkin voi teettää jollain trimmaajalla, jos ei itse viitsi siihen paneutua. Korvakarvoja joutuu nykkimään siinä välissä ja se tuottaa ainakin alkuun tuskaa (ainakin omistajan hermoille) Itse opettelen ja saan ohjeita trimmaajalta ja ehkäpä jo neljännen kerran jälkeen pärjään omillani trimmaamisen kanssa. Metsästysviettiä ei juurikaan ole, tosin meillä on hieman luoksetulo hakusessa kun jotain ihanaa löytyy tai näkyy. Mutta sekin on koulutettavissa, eli mikään lähden tästä Norjaan pupua jahtaamaan tyyppinen tapaus ei käppänä ole. Ja tosiaan Nasu on melko helppo seuralainen ottaa mukaan, jos vaan kyläpaikkaan koiran saa mukaan ottaa.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Jondde

Jondde
Viestimäärä: 20

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 07.12.2010 klo 23:22  
+
0
Millasia luonne-eroja eri kokojen välillä on? Entä onko karvanlähdössä jotain eroja?

Kisse95

Kisse95
Viestimäärä: 30

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 23.12.2010 klo 21:52  
+
0
http://www.koirat.com/keskustelu/rotukyselyt/hirveasti_rotuja_mutta_mika_sopisi_minulle_147238 mielipiteitä? :)
Donna Jämtlanninpystykorva 29.3.2005
Hippi Jämtlanninpystykorva 21.10.2011
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.12.2010 klo 21:52)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 19:45)