Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:45

Snautserit

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 17

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 20.09.2011 klo 09:32  
+
0
Mä olen Suloa 12 vk nykkinyt jo nyt. Tänään ois rokotukset että en tiedä viitsinkö sitä tänään kyniä kun korvatkin on teipattu, mutta joka ilta olen sitä pentukarvaa vähän kyninyt. Ja kohta se onkin taas siistin näköinen snautseri. Korvien kanssa en tiedä mitä tekisi, että nykkisikö ne ulkopuolet vai ajelisiko, noh onhan tässä aikaa vähän miettiä vielä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Naver

Naver
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 20.09.2011 klo 17:27  
+
0
Lukalta lähtee tyyliin karva kerrallaan.
Olen itse koneella ajanut korvat ulkoa ja sisäreunastakin.
Eilen kymmenen aikaan jalkakarvoja (koristekarvoja siis) tuli siistittyä saksilla, mutta tietty kovan tuulen takia sähköt katkesi ja mä leikkasin sille kivan loven karvoihin, kun äkkiä valot vaan katos :ttou: No, ensi kerralla paremmin sitten :roll: Itseasiassa ajattelin kyllä viikonloppuna siistiä ne jalat, ihan sama vaikka menisi jalkakarvat ihan lyhyiksi, mutta ei ole kivan näköistä kun yhdessä jalassa näkyy se leikauksen pieni söherrys. Sitten olisi suunnitelmissa koittaa nyppästä tolta pari karvatuppoa, joistain kohdista Lukalta lähtee ihan karvatuppo, mutta jostain kohdista ei lähde ollenkaan. Pitäiskö mun sitten nyppiä siltä ne karvat mitkä lähtee ja nyppiä loput karvoja pois sitä mukaan kun ne alkaa irtoilemaan vai odottaisinko että kaikki karvat lähtis kerralla?
Tolle pienelle Lukalle pitää hankkia joku sadetakki, helpottaisi kaikkien elämää. Luka ihan värisee kylmissään, kun sataa vettä. Talvimantelikin olisi suunnitelmissa hankkia, jos mun tekemä fleecepuku ei pidä koiraa lämpimänä.
Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.
- Muumipappa

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 21.09.2011 klo 11:00  
+
0

Naver kirjoitti:

Lukalta lähtee tyyliin karva kerrallaan.
Olen itse koneella ajanut korvat ulkoa ja sisäreunastakin.
Eilen kymmenen aikaan jalkakarvoja (koristekarvoja siis) tuli siistittyä saksilla, mutta tietty kovan tuulen takia sähköt katkesi ja mä leikkasin sille kivan loven karvoihin, kun äkkiä valot vaan katos :ttou: No, ensi kerralla paremmin sitten :roll: Itseasiassa ajattelin kyllä viikonloppuna siistiä ne jalat, ihan sama vaikka menisi jalkakarvat ihan lyhyiksi, mutta ei ole kivan näköistä kun yhdessä jalassa näkyy se leikauksen pieni söherrys. Sitten olisi suunnitelmissa koittaa nyppästä tolta pari karvatuppoa, joistain kohdista Lukalta lähtee ihan karvatuppo, mutta jostain kohdista ei lähde ollenkaan. Pitäiskö mun sitten nyppiä siltä ne karvat mitkä lähtee ja nyppiä loput karvoja pois sitä mukaan kun ne alkaa irtoilemaan vai odottaisinko että kaikki karvat lähtis kerralla?
Tolle pienelle Lukalle pitää hankkia joku sadetakki, helpottaisi kaikkien elämää. Luka ihan värisee kylmissään, kun sataa vettä. Talvimantelikin olisi suunnitelmissa hankkia, jos mun tekemä fleecepuku ei pidä koiraa lämpimänä.



Teillähän on nyt Lukassa sitä pentukarvaa (mitä mä nyt nykin Sulosta) ja sitten uutta karvaa, mikä on kypsää vasta sitten puolen vuoden iässä tai niillä main. Eli sulta on jäänyt "pentuputsi" väliin, missä otetaan se pitkä pentu haippu pois. Eli mun mielestä sä voin niitä karvoja mitkä lähtee suosiolla nykkiä pois, mutta älä revi väkisin muuta karvaa.

Meillä ois vielä yhden illan kynimissessio ja sitten Sulo ois siisti. Ei viitsi tuntitolkulla sitä alkaa hinkkuuttamaan.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Naver

Naver
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 21.09.2011 klo 16:09  
+
0
Nojoo, se meiltä jäi väliin kun ei kasvattaja tai Lukan sisaruksen omistaja puhunut siitä mitään, mutta ei se haittaa. Ei tolta edes se pitkähamppu ole lähtenyt pois, lähtekööt kaikki sitten kerralla. Perjantaina vien Lukan eläinkauppaan ja toivon mukaan siellä olis eräs käppänäkasvattaja paikan päällä. Hän sitten katsois onko tuo Lukan turkki missä kunnossa ja mahdollisesti sovitaan trimauksesta. Ajattelin kyllä ton pentukarvan nyppiä itse, koska Lukan sisaruksen omistaja kertoi että hänen edellinen kääpiösnautseri oli silmät punaisena kiljunut, kun joku trimmaaja oli väkisin nyppinyt sen karvan ihan kaljuksi. Lopputulos oli se, että koira oli ihan verillä. :suru: Jäi siis aika pelottava ajatus, varsinkin kun täällä yksi trimmaaja on juuri tuommoinen. Noh, jos ei trimmaus aikaa sovita niin ainakin Luka saa ruokapussin, nahkapannan ja nahkahihnan :nauru:
Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.
- Muumipappa

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 21.09.2011 klo 18:25  
+
0

Naver kirjoitti:

Nojoo, se meiltä jäi väliin kun ei kasvattaja tai Lukan sisaruksen omistaja puhunut siitä mitään, mutta ei se haittaa. Ei tolta edes se pitkähamppu ole lähtenyt pois, lähtekööt kaikki sitten kerralla. Perjantaina vien Lukan eläinkauppaan ja toivon mukaan siellä olis eräs käppänäkasvattaja paikan päällä. Hän sitten katsois onko tuo Lukan turkki missä kunnossa ja mahdollisesti sovitaan trimauksesta. Ajattelin kyllä ton pentukarvan nyppiä itse, koska Lukan sisaruksen omistaja kertoi että hänen edellinen kääpiösnautseri oli silmät punaisena kiljunut, kun joku trimmaaja oli väkisin nyppinyt sen karvan ihan kaljuksi. Lopputulos oli se, että koira oli ihan verillä. :suru: Jäi siis aika pelottava ajatus, varsinkin kun täällä yksi trimmaaja on juuri tuommoinen. Noh, jos ei trimmaus aikaa sovita niin ainakin Luka saa ruokapussin, nahkapannan ja nahkahihnan :nauru:



Ei meilläkään Sulolta ole pitkä hamppu itsestään tippunut vaan kyllä se on pitänyt ihan nykkiä pari karvaa kerralllan. :hymy:

Käppänähän on kierä kuin korkkiruuvi. Meillä huudetaan ku päätä revittäis irti kun ihan vaan katsookaan korviin. Hammasta tulee harvase kerta kun yrittää edes nykkiä sielä karvoja, saati että saisi kynsiä leikata. Se vaan on pidettävä päänsä ja tehtävä se mitä on aloittanut. Antaa koiran rauhoittua siinä vähän ja sitten vaan sitkeästi jatkaa. Suurin virhe on antaa koiralle periksi.

Jos et ole ikinä käppänää trimmannut niin ensimmäinen trimmi ei ole se mistä kannattaa aloittaa. Ainakaan yksin. Se ei ole ihan simppeli homma ja se kannattaa opetelle jonkun avulla, vaikka sitten sen kasvattajan. Saati sitten ylipäätään pennun trimmaus on haastavaa jo koiran iänkin takia. Todennäköisesti se kasvattaja vetää koiralta kaiken karvan alas, ja saattaahan siinä muutama pieni punertava kohta jäädäkin ihoon, mutta kokonaan vereslihalle ei koiraa saa repiä. Eikä nykkiminen saa tehdä kipeää, ainakaan liian, kokenyt trimmaaja näkee kyllä koiran esityksen läpi. Meillä on Nasulla tiukka paikka pepun päällinen ja kyljen alaosat, niistä vähän nipistää kun niitä nykitään, mutta vereslihalle koira ei silti koskaan mene.

Mähän käytin Nasun trimmattavana pari ensimmäista vuotta ja olin siellä aina mukana ja se trimmaaja opetti että miten mitäkin tehdään. Eli jos viet Lukan trimmattavaksi niin mene mukaan ja opettele siinä samalla miten se tehdään. Ja jos alkaa näyttämään siltä että koira kärsii liikaa niin sitten vaan vaadit että koira ajellaan. Ja tosiaan jos Lukan emän turkki on ollut huono, niin se voi olla sitä Lukallakin ja silloin se tarkoittaa sitä että karva pitää ajella jatkossa, mutta sen osaa kyllä se kasvattaja sinulle kertoa.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Naver

Naver
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 22.09.2011 klo 14:27  
+
0
Se tyyppi oli ihan vereslihalle nyppinyt koiran, pelottava ajatuskin koko hommasta. Apuja ollaan saatu kasvattajalta, Lukan sisaruksilta ja sitten tolta yhdeltä käppänäihmiseltä. Apuja siis on vinotpinot, pitäisi vain aloittaa. Homma on tiedossa miten alotetaan, mutta olisihan se kiva jos ekalla kerralla joku olisi ihan kädestä pitäen vielä näyttämässä :).

Luka on onneksi aina antanut kokeilla kaikkea, hampaiden tarkastus, kynsien leikkuu ja korvakarvojen nyppiminen + kokeilut muidenkin karvojen nyppimiseen on sujuneet hyvin. Kynsienleikkuussa aluksi annoin namin kun oli yhden tassun kynnet leikattu ja korvakarvojen nyppimisessä aluksi oli nami tolla koko ajan pureskeltavana.

Meidänkin pieni pentu on niin pieni. Tuli äskettäin naureskeltua Lukan veljen omistajalle, että Lukakin on vain jotain 30 senttiä korkea. Noh, sitten mittasin niin Luka oli jo 35 senttinen! Luka on jo iso poika, voi herttinen sentään! :jjei: Ensimmäinen kuva mikä saatiin Lukasta oli semmoinen,kun pieni poika makoili kasvattajan kämmenen päällä :love:
Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.
- Muumipappa

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 26.09.2011 klo 21:00  
+
0
Täälläkin olisi parin viikon päästä taas karvasirkus tiedossa. Messari nyt jää välistä, on meinaan aivan törkeän kallis mennä hakemaan se H tai EH, niin samapa tuo jos tuon nykii kaljuksi. Tai tällä kertaa en tosin veistä pohjavillaa kokonana poies, vaan ajelen vaan sen lyhkäiseksi.

Heh, pitää ottaa sitten kunnolliset ennen-jälkeen kuvat elukasta sitten trimmin jälkeen. :nauru:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 26.09.2011 klo 21:46  
+
0
Mä kans aloitan trimmauksen tällä viikolla Nasulle. Kerkeää karvaakin vähän tulla ennen talvea. Eikä kerkeä uutta karvaa puskemaan vanhan alle.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Naver

Naver
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 29.09.2011 klo 17:46  
+
0
Lukasta on alkanut irtoomaan akarvaa ihan tupottain :jjei: ! Eli siis meilläkin tiedossa trimmausta viikonloppuna :hymy:
Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.
- Muumipappa

Naver

Naver
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 11.10.2011 klo 15:45  
+
0
Luka näyttää nyt jopa ihan siistiltä snautserilta!
Nyppiminen on siis tuottanut tulosta :jjei: Harmi vaan, kun ostama trimmiveitsi katkoo karvoja, mutta kyllä sitä karvaa sorminkin saa. Pääsis vaan nopeammalla jos sais veitsellä vetästyä niitä karvoja :nauru:

Ei tässä muuta juttua ollutkaan, paitsi että pikku 6kk koiruus on jo 35cm
Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.
- Muumipappa

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 11.10.2011 klo 17:48  
+
0
Se veitsi katkoo karvaa jos sitä ei osaa käyttää. Mutta kyllä senkin oppii ajan saatossa. Siihen saakka kannattaa nykkiä sormin.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 13.10.2011 klo 20:45  
+
0
Veitsellä nyppiessä pitää vaan olla tarkkana ettei sitä nyppimistä tee ranteella vaan kyynärvarrella. Opetellessa kannattaa ensin yrittää pitää koko käsivarsi suorana ja vetää olkapäällä, ja kun tajuaa miten se karva irtoaa "oikein" niin laskea kyynärpää koukkuun.

Arttu sitten kaljuuntui jo pari viikkoa sitten, ja alkaa taas näyttää melkein snautserilta. :D
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 14.10.2011 klo 10:44  
+
0
Veitsen käyttöönkin oppii itse, mutta tosiaan helpointa olisi jos olisi joku opettamassa.

Meillä on Nasu nyt muli, kerkeää onneksi vielä kasvattaa karvaa ennen isompia pakkasia. Ensin kynittiin ja sitten vielä ajeltiin, tällä kertaa ei mennyt "kuin" 4 tuntia. Ensimmäisellä kerralla meni n 20 tuntia. Tosin olihan sitä pohjavillaakin ihan toisella tavalla ja eka vastusteleva käppänä käsissä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 17.10.2011 klo 13:45  
+
0
Laitas Naver kuvia kun saat Lukan trimmattua. :kieli: Ei ole tuolla pentupulinassakaan hetkeen tainnut niitä olla.

Muoks. meillä kun Nasu on nyt täysin karvaton niin mä pidän sillä sellaista Hurtan huomioliiviä ulkona lämmittämässä, mikä on jotain vähän paksumpaa ja vettähylkivää kangasta. Ja se on toiminut hyvin. Suosittelen muillekin. Tosin itse löysin omani käytettynä vähän reilu 10 eurolla taitaa uutena olla vähän kalliimpi.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu maanantaina, 17.10.2011 klo 13:47)

Naver

Naver
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 14:44  
+
0
Nyt musta tuntuu, että oon oppinu tolla trimmiveitsellä vetelemään niitä karvoja.
Lukan trimmaus kestää varmaan jouluun asti. :nauru:
Ajattelin, että pikkuhiljaa nypitään ja jatkuvasti, niin on aina siistin näköinen koira. Trimmaus helpottuu nyt, kun ostin kaupasta kunnon trimmauspöydän. Talveksi Lukalla on nyt hurtan talvimanteli.

Voin sanoa, että Luka on nyt paljon siistimpi kuin tuossa kuvassa ennen trimmausta:


/muoks ÄH tuli väärä kuva, tuossa jotain suttuakin taustalla :roll:
Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.
- Muumipappa
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.10.2011 klo 14:47)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 15:57  
+
0
siinä on vaan se ongelma että siinä koirassa on pian niin monen ikäistä karvaa että se on hankala trimmata. Kun se "tuore" uusi karva ei lähde irti muuta kuin repimällä ja vanha karva pitäisi kuitenkin saada pois. Laita vaikka tavoite saada se kuukaudessa trimmattua, koiran karva paranee mitä enemmän sitä trimmataan eli seuraavalla kerralla se onkin taas helpompaa. Jos rullaamista tarkoitit/meinasit niin se olisi pitänyt aloittaa jo aikaa sitten. Eli helpompaa olisi että joko itse otat sen nopeampaa alas tai sitten viet trimmaajalle. Etenkin jos teillä on jossain vaiheessa tarkoituksena käyttää koiraa näyttelyssä. Saatte sitten kunnon turkin esim kevättalven näyttelyihin ja saatte ottaa koiralta karvan alas ennen kesän kesän helteitä.

Muutoin on kyllä hienoa että olen innostunut itse trimmaamaan.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Naver

Naver
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 20.10.2011 klo 10:56  
+
0
Aluksi oli ajatus, että Luka viedään trimmaajalle niin näkisi miten koko homma tapahtuu, mutta ei sitten löytynytkään sopivaa trimmaajaa. Mahdollisimman nopeasti olen koittanut nyppimisen hoitaa loppuun, mutta nyt tässä on ollut hieman kiireitä kun entinen koirakin kupsahti ja koulujutut painaa päälle. Nyt on onneksi syysloma, niin voikin pyhittää pari päivää kokonaan trimmaukseen.
Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.
- Muumipappa

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 20.10.2011 klo 14:34  
+
0
Kyllä minäkin silloin ensimmäisellä kerralla hinkkasin ja nykin Nasua varmasti 20 tuntia jos en jopa 30. Mutta mulla oli jo silloin tiedossa että vien sen sitten "lopulliseen käsittelyyn" trimmaajalle joka oli varattuna parin viikon päähän. Itse en olisi kuuna päivänä saanut koiraa minkäänlaiseen kuosiin yksin. Kun ei vaan ollut käsitystä että mites se sitten oikeasti pitäisi tehdä ja miltä koiran pitäisi näyttää. Vaikka sitä karvaa helposti irti sainkin. Suosittelen sitä sinullekin että etsit jonkun joka opettaa ja neuvoo siinä, etenkin ennen kehään viemistä apuja tarttee. :nauru: Eka trimmi vie aina enemmän aikaa, koska koira ei ole siihen tottunut eikä karva useastikaan ole niin hyvää mitä se huolellisesti ja hyvin tehdyn trimmin jälkeen alkaa pikkuhiljaa olemaan.

Nyt kun olen viitisen kertaa käynyt trimmaajan opissa, saanut neuvot nykkimiseen, pohjavillan poistoon, ajeluun ja ylipäätään koiran käsittelyyn on se itsellekin huomattavasti helpompaa lähteä yksin tekemään koko hommaa. Saati että kun koira on hyvin ja ikävistä hommista luistamatta trimmattu on pohjavillaa vähemmän ja karva karkeampaa. Ja toki koirakin jo tietää mikä on homman nimi.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Naver

Naver
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Torstaina, 20.10.2011 klo 15:51  
+
0
En ole löytänyt ketään joka voisi edes neuvoa.
Kuvia ja videoita olen katsonut, niin toivon niillä ohjeilla pärjäävän. Lukan veljen omistajakin kertoi, että kuvia ja videoita katsomalla hänkin oppi nyppimään koiransa kun trimmaajaa ei löytynyt.
Tänään Lukaa on trimmattu yhden tunnin ajan ja karvaa on lähtenyt kourallisen verran. Jospa se siitä lähtis :jjei:
Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.
- Muumipappa

Janita

Janita
Viestimäärä: 4

VS: SNAUTSERIT - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 18:58  
+
0
Minkä luonteisia suursnautserit ovat? Minkä säkäisiä? Missäpäin hinnat pyörii ulkomailla (esim. virossa) ja suomessa?

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28180
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265837
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 11:15)