Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:45

Snautserit

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 17

Naver

Naver
Viestimäärä: 111

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 13.09.2013 klo 21:20  
+
0
Pitkästä aikaa tännekin päätin kirjoitella.

Monet näköjään ovat kiinnostuneita snautserista, joten päätin kertoa jotain.
Meidän Luka on nyt 2,5 vuotias kääpiösnautseri. Kaikki ovat kehuneet oikein rauhalliseksi pojaksi, oltiin sitten kotona tai kyläilemässä. Toki osaa innostuakin ja välillä ehkä hieman liikaakin, mutta siis erittäin rauhallinen ollut pennusta asti kaikinpuolin eikä pentuaikoinakaan tuhonnut mitään. 1,5-2 vuotiaana taisi puraista tietokoneen laturin poikki, en tiedä miksi mutta sekin tapahtui kun oltiin kaikki kotona. Pennusta asti tykännyt rukkasia yms kantaa ulos ja nykyään Luka saattaakin eteisestä käydä nappaamassa sandaalit ja viedä ne ulos aitaukseen.
L rakastaa vapaana oloa ja se vapaana olo tuntuu olevan se kaikista haastavin juttu mitä ollaan koettu, sillä välillä tulee aikoja jolloin koira tottelee täydellisesti namipalojen kanssa, mutta joskus sitten jurottaa eikä suostu tulemaan luokse millään kutsuttaessa. Ei auta vaikka miten yritettäisiin saada koira iloisesti juoksemaan luokse, vaan Luka vain seisoo ja tuijottaa :nauru: Osaa siis olla juro. Mutta muuten tottelee hyvin käskyjä ja ne on opittu sormia naksauttamalla, ei ole siis tarvinnut etsiä mitään yhteistä säveltä. Hihnassakin osaa kävellä nätisti, mutta kaupungilla tuppaa vetämään jonkin verran alussa ja on tosi innoissaan nähdessään lenkillä muita koiria, joskus ihmisetkin innostavat liikaa..
Ainut mikä aiheuttanut päänvaivaa on TRIMMAUS! Se yllätti todella paljon, ei se ollutkaan niin helppoa mitä kaikki koirakirjat, koiraihmiset ja kasvattajat antoivat ymmärtää. Oikeasti.

Joku kyseli myöskin, että miten sitten yksinolo, niin meillä ainankin sujuu todella hyvin. Pienestä asti ollaan sitä harjoiteltu ja aivan alkuaikoina oli labradorin kanssa keskenään :)
Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.
- Muumipappa

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 16.09.2013 klo 10:36  
+
0
Täälläkin haaveillaan snautserista :heiluti: Keskikokoisen partasudin pitäisi tulla meille viimeistään ensi kesänä. Rotuvalinta tehtiin melkoisella hartaudella ja kasvattajiakin vertailin pitkään. Nyt on pieni mahdollisuus, että jo tämän vuoden puolella saadaan oma pentu kotiin arkea sekoittamaan. Suuria tavoitteita koiran suhteen meillä ei ole, enemmän harrasteluun kaipaamme koiraa (tottis, agility, rally-toko ja jäljestys kiinnostavat alkuun kokeilumielessä - ja sitä joskus jossain näyttelyssäkin käydään). Itse toivon, että koiran myötä kehityn kouluttajana. Tällä viikolla alkavat ilmoittautumiset tammikuun pentukursseille, joten sellaiselle ajattelin ilmoittautua ihan varmuuden vuoksi, vaikka pennut eivät ole vielä edes syntyneet. Eikö se ole hyvä olla ajoissa liikkeellä :kieli: Nähtäväksi jää, millainen koirakansalainen saadaan. Innolla ja pienellä jännitykselläkin odotan tiineyden etenemistä.
Mukana menossa snu Napo

stressu

stressu
Viestimäärä: 124

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 27.09.2013 klo 15:22  
+
0
^ Ootkos mustaa vai pippurisuolaa ottamassa? :)
Team out of space:
snn Stara 7/08 (asuu vanhemmilla) TK1 TK2 VOI1 BH
snn Stella 12/10
xn Luna 3/12
xu Juno 1/13

muistoissa ksnu Castlewolf Poison Tessu 1.4.1995 - 2.7.2008
----
blogi

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Perjantaina, 27.09.2013 klo 15:53  
+
0
Musta keskari on meille tulossa. Alunperin olin sitä mieltä, että p&s on ainoa oikea keskarin väri, mutta sitten luin erään p&s kasvattajan sivuilta, että mustan trimmaaminen on helpompaa, kun ei tarvi värivaihtelua huomoida. Tiedä sitten, onko totta vai ei. Ja on se vähän sellainen kompromissikin meillä, kun mies olisi halunnut mustan suursnautserin ja minä p&s keskarin :)
Mukana menossa snu Napo

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: SNAUTSERIT - Lauantaina, 19.10.2013 klo 14:13  
+
0
Onko jo tiedossa koska pentu olisi tulossa? :hymy:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Sunnuntaina, 20.10.2013 klo 22:51  
+
0
^Ei ole mitään varmaa tietoa. Vielä pitää odottaa ja katsoa. Todennäköisesti ensi vuoteen menee meillä pennun saaminen. No, hyvää jaksaa odottaa :) Tietty keväällä/kesällä pennun kanssa eläminen olisi vähän helpomaa kuin keskitalvella, mutta olisihan se ihana saada pentu jo nyt.
Mukana menossa snu Napo

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 21.10.2013 klo 20:06  
+
0
Voivoi kun mulla on kauhea snautserikuume :nauru: Laitat sitten paljon kuvia tänne! :hymy:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Maanantaina, 21.10.2013 klo 22:51  
+
0
:) Kuvasaaste on taattu, kunhan joskus se pentu saadaan. Levollinen mieli on minulla asian suhteen. Malttamattomuus on hävinnyt ainakin hetkeksi. Päivä päivältä edetään lähemmäs pennun kotiutumista, olipa se sitten kuinka monen kuukauden jälkeen tahansa. Milloinkas sinä ajattelit seuraavan koiran ottaa? Parin vuoden päästäkö se oli?
Mukana menossa snu Napo

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 22.10.2013 klo 00:32  
+
0
Odotus palkitaan :D
Juu parin vuoden päästä olisi ajankohtaista ottaa pentu. Tai jos hyvin käy ja pääsen opiskelemaan ensi vuonna niin sitten ehkä jo 2014 syksyllä. Pentukuume on nyt taas pahimmillaan kun yhdelle tutulle tuli just pari kuukautta sitten musta snautseri :hymy:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 22.10.2013 klo 14:10  
+
0
Ai themaara kaipaa snakupennelikuvia? :cool: ai on vielä pentukuumekin lisäksi?





Vitsit, mä niin tykkään tuosta pennelistä.

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 22.10.2013 klo 16:28  
+
0
^Voivoi mikäs ihana pupelo siellä onkaan :love: Kyllä on varmaan jäätävä pois töistä kun on niin kauhee kuume :nauru:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 22.10.2013 klo 18:31  
+
0
Tyyne on mainion oloinen pakkaus. Mä olen jo ihmetellyt, miksi mulla on ollut koko syksyn lämpöä, mutta kyllä se täytyy uskoa, että tämä pentukuume sen on aiheuttanut :) Meillä täällä neiti kommentoi näitä kuvia, että onpa hieno nausteri! "Minä olen niin kovasti toivonut meille tuollaista nausteria!" Odotus on kova täällä meillä muillakin. Ei tarvi yksi kärsiä ;)
Mukana menossa snu Napo

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 22.10.2013 klo 21:26  
+
0
Toivottavasti ei käy odottelu liian pitkän tuntuiseksi :) vaikka omalta osaltani voin sanoa, että ne yksittäiset päivätkin tuntuu liian pitkältä ajalta odottaa :D

Tyyne on kyllä mainio pakkaus, se on totta. Hirveä into tehdä asioita mun kanssa ja virtaakin löytyy kuin pienestä kylästä. Rakastaa _todella_ paljon ihmisiä, vieraat koirat ei ihan hirveästi yleensä kiinnosta. Harrastuskaverina toivottavasti jatkossakin yhtä kiva kaveri kuin mitä on tähän asti ollut :)

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: SNAUTSERIT - Tiistaina, 22.10.2013 klo 23:29  
+
0
Sanon nyt tähän väliin että vems sun koirilla on niin ihania nimiä! Ihastelen aina kun näen ne :hymy: Mistä ovat koirat saaneet näin hienot nimet?
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 23.10.2013 klo 07:22  
+
0
Kiitos! Väinö on ihan mun idea ollut, Ukko taas armaan mieheni keksintö ja Tyyne on ollut jo kasvattajalla tuolla nimellä. :hymy:

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 23.10.2013 klo 09:16  
+
0

vems kirjoitti:

Toivottavasti ei käy odottelu liian pitkän tuntuiseksi :) vaikka omalta osaltani voin sanoa, että ne yksittäiset päivätkin tuntuu liian pitkältä ajalta odottaa :D

Tyyne on kyllä mainio pakkaus, se on totta. Hirveä into tehdä asioita mun kanssa ja virtaakin löytyy kuin pienestä kylästä. Rakastaa _todella_ paljon ihmisiä, vieraat koirat ei ihan hirveästi yleensä kiinnosta. Harrastuskaverina toivottavasti jatkossakin yhtä kiva kaveri kuin mitä on tähän asti ollut :)



Ei tämä odotus liian pitkäksi käy. Onneksi on muuta puuhaa odotellessa. Alun perinkin varauduimme siihen, että ihan heti meille ei pentua tule, kun kasvattajaan otimme yhteyttä. Tyyne kuulostaa kyllä aika optimaaliselta snautserilta. Täytyy toivoa, että omassa koirassa on sitten samankaltaisia piirteitä aikanaan. Minkä kokoiset nuo teillä käytössä olevat valjaat ovat, vems? 70 vai 80? Ovatko ne teillä olleet käytössä kotiutumisesta lähtien vai oliko teillä silloin joku pienempi koko käytössä?
Mukana menossa snu Napo

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 23.10.2013 klo 11:45  
+
0
Nuo on alunperin ostettu mittelille jälkivaljaiksi, ja ottanut jossain vaiheessa Tyynelle käyttöön kun hirvitti se hihnassa toisinaan sinkoilu niin kamalasti. Koko on muistaakseni 50 ja nuo ovat nyt pienet. Menee päälle kun säädöt isoimmillaan, mutta eivät istu niinkuin kuuluisi. Eli valjasostoksille ollaan menossa kun kerkeän. Käytetään treenatessa ja toisinaan muutenkin sit mittelin vanhaa pantaa, joka sekin on pian pieni.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 23.10.2013 klo 12:44  
+
0
Ok, ehkä mä maltan mieleni siihen, että pääsen koiran kanssa sovittelemaan valjaita. Nyt vaan on ollut niin hyviä tarjouksia, että oli suuri houkutus ostaa jo heijastimilliset valjaa. Mikä koko Tyynellä on kaulapannoissa? Niitähän olen toki jo shopannut :D Alkoi jännittää, että menevätkö nuo ikinä meidän karvanaamalle.
Mukana menossa snu Napo

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 23.10.2013 klo 18:39  
+
0
Varmempaa on juu sovittaa. Nuo 50 koon valjaat menisi mun mutun perusteella kyllä melkein luovutusikäisellekin. Ja öö kaula... Mitähän mä sanoisin etten kauheasti valehtelisi :D arviolta jotain 33-34 cm? Kun Tyyne tuli 14-viikkoisena mulle, niin kaula oli vajaa 30senttiä, eli meidän kleinin pannat oli silloin typykällä lainassa :)

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: SNAUTSERIT - Keskiviikkona, 23.10.2013 klo 21:05  
+
0
Edesmenneen snautserin kasvattaja kyseli kesällä olisinko halunnut tarjota kodin hänelle palautuneelle urokselle. Harmi vaan, että meille oli juuri tuo belgi tullut. Jos olisi ollut jo kauemman aikaa olisin mielelläni ottanut kaveriksi. Taitaa meille nausteri tulla tuolle kaveriksi sitten joskus kun muutetaan ok-taloon :hymy:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 23:15)