Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 12:20

Suomenlapinkoirat - osa 2

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 23

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 12:20  
+
0
Uutta keskustelua kehiin :hymy:
Osa 1 löytyy tämän linkin takaa
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 13.08.2013 klo 22:56  
+
0
Yorath, oltiinhan me siellä :heiluti:. Mun on pitäny sanoo sulle asiasta, mutta aina se on vähän jäänyt... Ja on se Väinö hieno poika :)
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Lona

Lona
Viestimäärä: 12

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.08.2013 klo 15:55  
+
0
Tulen myös mukaan tänne lapinkoira keskusteluun. :heiluti: Meiltä löytyy kotoa suomenlapinkoira narttu Kiisa, ja haaveissa olisi toinen lapinkoira. Olen aivan rakastunut tähän rotuun, niin hölmöjä ja rakastettavia karvapalloja kun ovat!
Suomenlapinkoira tyttö - Kiisa s. 12/-11 & Kultainen noutaja tyttöpentu Maisa s. 4/-15

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.08.2013 klo 20:47  
+
0

Strikku kirjoitti:

Yorath, oltiinhan me siellä :heiluti:. Mun on pitäny sanoo sulle asiasta, mutta aina se on vähän jäänyt... Ja on se Väinö hieno poika :)

Kato näin pitkät piuhat mulla on, vasta tuosta viimeisimmästä Rollen kuvasta tajusin että "heeetkinen..!!".. :nauru: Rolle oli kyllä niin symppis tyyppi :love:

^ Lona, saako ihan mielenkiinnosta kysyä että mimmoinen typsykkä sieltä löytyy? :hymy: (ei ole pakko kertoa (esim. virallista nimeä) jos et tahdo! :hymy: ) Mutta kuvasaastetta sun on kyllä pakko laittaa, ei lapparikuvia saa pantata näinkin hiljaisessa ketjussa. :ylpea: :hymy:

Menin jo Strikulle lupaamaan uusia kuvia Väpästä tälle viikolle, mutta miksi tuo lapsi ei osaa nyt esiintyä tällä hetkellä kameralle yhtään.. :mad: :nauru: Pitänee vielä tossa illalla kokeilla kun mies tulee kotiin josko nyt kerrankin tyyppi seisoisi silleen että emäntä(kin) olisi tyytyväinen? :kieli:

Mitäs lappariomistajille kuuluu näin kesän viime hetkillä?! Kovin on hiljaista täällä taas. Meillä alkoi nyt ns. tauko näyttelyhommailusta, seuraavat näytelmykset ovat näillä näkymin Hämeenlinnan RN lokakuussa (eka junnukehä jee! :jjei:), sitten marraskuulle Kouvolan RN ja sitten joulukuulle on ne tietyt kolme.. :wink:

Meillähän meni eka "virallinen" näyttelykehä tosi kivasti, oltiin Porin erkkarissa viime lauantaina pentukehän PU1 KP VSP ja jatkettiin hyvillä otteilla Heinolan näyttelyyn sunnuntaille PU1 KP ROP-pentu! :hymy: Sai olla kyllä kakarasta niin ylpeä. Kyllä sai todeta Väpän siskoon verraten, että on tuo kyllä rauhallinen lepsukka sisaruksiinsa nähden. Vähän semmoin vanhan papan kulunut tohveli. :nauru: Oma pikku sohvaperuna. :wink:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.
(Viestiä on muokattu torstaina, 22.08.2013 klo 20:48)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.08.2013 klo 22:20  
+
0
^Onnea kivasta tuloksesta :hymy:

Me ei näytelmiä harrasteta, mutta nyt tulevana viikonloppuna on taas pitkästä aikaa agikisat tiedossa. Onkin ollut nyt pitkä "vauvalomailutauko", eikä olla kisoihin päästy. Molempien poikien kanssa käyn yhdet radat menemässä. Saa nähdä miten menee :nauru:

Tullut huonosti käytettyä kameraa viimeaikoina, mutta laitetaas vanhoja, kun tuli vastaan kolmen vuoden takaisia mökkikuvia, joita en ollut nettiin laittanut :hymy: Näissä Ruka ei etes ole kesätukassa.

Ruka


Pöks poseeraa


ja laitetaas yks kesätukkakuvakin, jonkun kuukauden takaa tämä


Edellisestä ketjusta piti sanoa, että Josulla oli niin symppis vanha rouva siellä :love:

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.08.2013 klo 22:20  
+
0
Onnea vielä yorathille hienosti alkaneesta näyttelyurasta!

Meidän kesään ei kuulu oikeastaan muuta kuin laiskottelua. Pahemmin en oo jaksanut edes treenailla ja kun koiraakaan ei kiinnosta, niin se vaan jää. :D Toissapäivänä tosin pitkästä aikaa treenailtiin tokoa, vähän heikolla menestyksellä vaan. Ensi viikon sunnuntaina olis taas edessä tokokoe, eipä kyllä vieläkään sitä vikaa ykköstä varmaan tule! Vielä ton jälkeen on pari koetta kiikarissa tälle vuodelle, jos tosiaan sitä vikaa ykköstä ei nyt saada ja sit alkaa määrittelemättömän pitkä (ehkä lopullinen) koetauko, treenaillaan satunnaisesti avoimen liikkeitä jos sille päälle satutaan..

Hupsistahan ei siis kiinnosta treenaaminen lainkaan, välillä se vaikuttaa siltä että nyt olis treenin paikka ja ulos se on aina lähdössä innolla, mutta heti kun se tajuaa mitä on tulossa, laskee tunnelma kuin lehmän häntä. :D Taidetaan keskittyä tästä lähtien vaan turhien temppujen opetteluun, niistä se sentään tykkää.

Hups on myös viime aikoina paineistunut ihan ihme asioista, kuten käskystä mennä tekemään tarpeensa. Herrahan käytännössä osaa siis "pissille"-käskyn, mutta sitä ei enää voi sanoa ollenkaan, kun koira menee lukkoon. :/ Lisäksi toi ei kestä yhtään, jos pissatusreissulla joudun komentamaan muita koiria jostain, vaan mahdolliset pissimisyritykset katoaa saman tien..äh.
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.08.2013 klo 22:23  
+
0
Niin joo, kesäkuussa käytiin Rukan kanssa korkkaamassa koiratanssikisat. Taidettiin olla jopa ensimmäinen virallisissa koiratanssikisoissa käynyt suomenlapinkoira ja tuloksena oli ALO-FS luokasta 165p KUMA :hymy: Jatkossa voimme siis nousta halutessamme AVO-luokkaan :hymy:

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 23.08.2013 klo 07:18  
+
0
^Vau, teillähän meni hyvin :) Ruka on kyllä niin ihana mies, että oksat pois :love:
Et varmaan pahastu jos joku kerta ihan vahingossa otan sen itelleni.. :viheltel:

Me tutustuttiin "uuteen" lajiin (mulle se ei ollu uutta, mutta otukselle kyllä), nimittäin rallytokoon. Ja voin sen sanoa, että tuo mun neiti-nirppanokkaki tykkäs ja jakso ja maltto tehä ilman ihmeellisiä motivaatiokatkoksia, joita on tullu eteen tokossa ja agissa. Ehkäpä siinä on se meidän laji sitte. :)
Juniorin kanssa jatketaan (kun muistetaan/keretään) tokon parissa ainaki hetki vielä. Se ku kuvittelee, että into ja suuri vauhti kompensoi sitten tarkkuuden :ttou:
Nyt on kyllä selkeesti saanu huomata tuon eron nuissa kahessa treenamisen osalta, toista saa ja pitääkin vähä innostaa tekemään ja toista saa päin vastoin sitte rauhotella. Ja emäntä ku vielä sitte muistais, että mitkä käskyt on kummalle koiralle niin ei tulis niitä tilanteita, että koira kattoo mua ku ö aapisen laidalta :shifty:
tassun jälkiä seuraten..

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 23.08.2013 klo 09:21  
+
0
^ :nauru: Onneksi Ruka on sen verta hitaasti lämpeävä, ettei se taitais suostua ryöstöön :lallati: Pitäis joku kerta ny koittaa saada nuo aikataulut natsaamaan ja käydä lenkillä taas!
Rallytoko on kivaa, usein ohjaajalle vähän rennompaa kuin toko :hymy: Ja koiratanssiin kans vaan lisää lappalaisia, sekin on kivaa!

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 23.08.2013 klo 09:37  
+
0
Mekin päästiin kokeilemaan rallya siellä lappalaisleirillä. Sen jälkeen, kun kouluttaja sai taottua mun päähän ajatuksen, ettei kaiken tarvitse olla täydellistä, alko homma sujuun toden teolla. Alusta asti tuo oli innolla mukana ja teki kaiken mitä pyydettiin ja vielä vähän enemmänkin. Meidäthän sitten loppujenlopuksi palkittiin Leirin Vauhtitottelija -diplomilla, josta olin ite todella yllättynyt. Rally oli kyllä todella helppoa, se rata mikä siellä oli niin saatiin mentyä ihan niinkuin kisoissakin olisi pitänyt - ilman herkkuhoukutteluja yms. Kyllähän tuota vois sivulajina ajatella, jos vaikka joskus vielä kisoihinkin asti etenisi.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Lona

Lona
Viestimäärä: 12

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 23.08.2013 klo 13:08  
+
0
Meidän tyttö on siis ihan viralliselta nimeltään Kiisa, syntynyt 1.12.2011, väriltään musta vaalein merkein ja mun ihka ensimmäinen oma koira. Aina olen omaa koiraa halunnut ja sitten kun omaan kotiin muutin niin oli tietenkin heti pakko hankkia sellainen. Kiisa on siis nyt 1,5-vuotias, mutta elämää jo kokeneena. Ihan pienenä metsälenkillä ollessa Kiisaa puri kyy muutaman kerran kuonoon, mutta siitäkin onneksi selvittiin. Kiisa on kaikkien kaveri, jokaisesta asiasta yli-innostuva ja hyperaktiviinen haukkukone. Energiaa ja virtaa riittää vaikka muille jakaa! :lallati:

Meidän kesä meni hujauksessa, käytiin paljon uittamassa Kiisaa ja asuntovaunuilu oli hänen mielestä paras juttu! Meinataan aloittaa nyt syksyllä tuon läheisen koirakoulun alkeiskurssi, silloin joskus käytiin pentukurssi kyllä, mutta ei perusasioita voi ikinä harjoitella liikaa. Varsinkin rauhoittumisen ja odottamisen harjoittelu olisi ihan tosi tarpeen!

Tässä muutama kuva Kiisasta. Olen kyllä hukannut kamerani johdot, joten kauhean tuoreita kuvia en saanut laitettua koneelle.


Vauvana. :aurinko:





Karvanlähtöaika..

edit. Tulipas kuvat pieninä. :suru:
Suomenlapinkoira tyttö - Kiisa s. 12/-11 & Kultainen noutaja tyttöpentu Maisa s. 4/-15
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.08.2013 klo 13:30)

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 23.08.2013 klo 14:59  
+
0
Sarahia ehottomasti pitää taas päästä treffaileen. Meilläki todennäkösesti ens kuussa on helpompi liikkua typyn kanssa kahestaan.
Kyllä huomas tosiaan sekä koirasta, että emännästä, että rallytokossa meno oli rentoa, johtunee paljolti hyvästä kurssin vetäjästä =) Toki, kun meillä on tokotaustaa, niin emäntä vaatii hyviä (ja varsinkin suoria ) suorituksia edelleen.
Tuo koiratanssi vois toisaalta olla sitte tolle pikku jätkälle hyvä, pitäs selvästikki tutustua tarkemmin lajiin.
No, ootpas kyllä huonosti kouluttanu Rukan, jos se ei kerta kaikkien mukaan oo lähössä :wink:

muoksista.. Sormet ku toimii nopeemmin ku ajatukset tällä hetkellä niin unohtu ihastella Kiisaa. Nätti otus =)

Sekä muutama kuva

Talvea odotellessa :shifty:


Pikku jätkä leikkitreffeillä
tassun jälkiä seuraten..
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.08.2013 klo 15:05)

sassu

sassu
Viestimäärä: 89

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 24.08.2013 klo 18:24  
+
0
Mekin voitaisiin tulla esittäytymään, varmaankin lähemmäs puolivuotta oon ketjua jo lueskellukkin!

Reilu viikko sitten munki unelma toteutu ja kotiin tassutteli Soutajan Merimetso, meiän pikkuherra Nooa. Hyvin on meillä lähtenyt menemään, vaikka pentu onkin oikein kunnon draamailija.. Mun suihkussa käyminen,syöminen tai sohvalla istuminen on ihan kamalaa aina ja sitä huomiota yritetään saada sillä komentamisella. Ei tuota tulosta kuitenkaan! Muuten pikkuinen on oikeen taitava katsekontaktia ollaan jo harjoiteltu ja vapaana pidetty monet kerrat. Eilennä käytiin junailemassakin huomenna tulee ekat koirakaverit kylään. :) Kuvaa en yritä edes saada tähän ketjuun lisättyä (tulisi kuitenkin liian isona tai jotain muuta).
http://aijaa.com/QEYbZj Nooan "perusilme" on tuo mulkoilu harrasti sitä ensimmäisestä päivästä lähtien kun kotiin haettiin :D

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 24.08.2013 klo 20:04  
+
0
^Omaps suloinen pikku Nooa :love:
tassun jälkiä seuraten..

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 25.08.2013 klo 22:35  
+
0
^^ Awws kuin ihana pentu!
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 26.08.2013 klo 15:44  
+
0
Olipas meillä sangen "erikoinen" lenkki.. Eräs nainen alkoi juttelemaan meille, kehu koirien ulkonäköä, rauhallisuutta jne.. Juteltiin hetki siinä ja sitte se nainen osotti pikku jätkää ja kysy, että onko tuo lapinkoira. Minä hieman ihmeissäni vastasin, että "juu, molemmat on lapinkoiria". Siihenpä nainen sitte tuumasikin, että "jaa, niitäkö on tuommosiakin, tuolla ku on pidempi ja paksumpi tuo karva (tuijottaen typyä)". Se mikä tästä niin erikoisen teki, oli se, että mua jäi nyt ihan oikeesti vaivaamaan, että minkäköhän rotusena se sitte tota mun typyä piti.. :mietiskel: :nauru: Ois pitäny tajuta kysyä, niin ei nyt vaivais :ylpea:
En siis pahottanu mieltäni siitä, ettei se kumpaaki tienny lappalaiseksi, mutta kieltämättä tuli vähä semmonen wtf-olo, kun yleensä se on typy, joka tunnistetaan lappalaiseksi.. Pikku jätkästähän mulle on sanottu, että se näyttää (naamasta) saksanpaimenkoiralta.. Mun omat sekasikiöt :nauru:

muoks. kirjotuserhe
tassun jälkiä seuraten..
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.08.2013 klo 15:46)

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 26.08.2013 klo 19:51  
+
0
Meidän kakara täyttää viikon päästä kahdeksan kuukautta, hui! :hymy:



{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Lona

Lona
Viestimäärä: 12

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 27.08.2013 klo 12:42  
+
0
^Voi kuinka hän on suloinen! :love:

Mulla pentukuume vaan kasvaa, haluaisin niin Kiisalle kaverin kun hän nauttisi niin paljon toisen koiran seurasta! Yhteen kasvattajaan olen jo yhteyttä ottanut, saa nyt nähdä jos sieltä meille saataisiin toinen lappalainen. :nauru:
Suomenlapinkoira tyttö - Kiisa s. 12/-11 & Kultainen noutaja tyttöpentu Maisa s. 4/-15

sassu

sassu
Viestimäärä: 89

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 30.08.2013 klo 20:17  
+
0
Kaikilla niin nättejä lappalaisia Yorath kävin blogissasi jo kieli pitkällä kuolaamassa miten nätti väritys tuolla otuksellasi on ! Oi että :)

Oliko muille pentuajalla samaa ongelmaa vieraiden ihmisten kanssa? Missään saa kävellä rauhassa ilman, että ohikulkevat ihmiset pysähtyvät juttelemaan/paijjaamaan. Suurin osa ei edes kysy lupaa syöksyy vain pennun kimppuun ja mun toiveet vieraiden huomioimattomuudesta lenkillä on historiaa.. Tänäänkin joku nainen yritti tulla juttelemaan sanoin napakasti, että "älä tule meillä on koulutus kesken" ja mitä se tekee jää seistä tököttämään kahden metrin päähän tuijottamaan.. Sama juttu, kun vieraita koiria menee ohi omistajat antaa koiriensa jäädä seisomaan ja tuijottamaan Nooaa, vaikka huomaa että syötän nameja ja toistelen ohi-käskyä. Onneksi kouluaamuisin herätään niin aikaseen ettei kukaan tule vastaan, vaikka kuinka yritän vaihdella aikaa milloin mennään ulos AINA siellä on joku tulossa häiritsemään. Huokaus..

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 31.08.2013 klo 16:53  
+
0
^ Olihan meilläkin tuontapaista ongelmaa. Itse olin vielä nuori ja ymmärtämätön, niin en tajunnut ollenkaan harjoitella mitään ohituksia. Ja vietiin minulta kerran hihna kädestäkin... Mutta ei siinä mitään, nykyään menee tosi hienosti ainakin ihmisistä ohi, vaikka silloin pentuna saikin mennä kaikkia moikkaamaan.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 21:15)