Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 12:20

Suomenlapinkoirat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 23

sassu

sassu
Viestimäärä: 89

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 17.03.2014 klo 07:33  
+
0
nann: Tällä hetkellä se on 8½ kuukautta (jos oikein laskin). Joo meilläkin se haukku on aika.. korvia hyytävää. Kyllä Nooa osaa käyttäytyä kuhan saan siihen kontaktin, toivotaan vaan ihmettä ettei sitä kiinnostaisi yhtään mikään muu kun minä. :D

ozlappie: Minä oon sitä mieltä et sosiaalistaminen on paljon tärkeämpää kun tautien varominen. Toki terve maalaisjärki on paikallaan: en tuota pentuna päästänyt nyt jokaseen koiran paskakasaan pyörimään tai vienyt koirapuistoihin yms. Lenkeillä ei ketään haisteltu, ainoastaan nähtiin tuttuja koirakamuja. Me oltiin 8-viikkosina jo bussissa ja junassa yms. Koiratapahtumaankin olisin vienyt jos täällä lähellä sellainen olisi ollut. Ohjatut treenit aloitettiin heti rokotusten saamisen jälkeen, ei pidetty edes varoaikaa. Toki vähän uhkarohkeaa, mutta niinkuin muutkit ovat sanoneet voi sen parvon saada ihan mistä vain.
Jotkut kasvattajathan ovat muutenkin sitä mieltä että emän vasta-aineet suojaavat pentuajan. Kaverillani oli kasvattaja jolla oli logiikka että 12-viikkoseksi emän vasta-aineet suojasivat pentua ja 12-16 viikkojen aikavälillä taas piti välttää ja varoa jokaista asiaa. Tiedä sitten. Itse käytän maalaisjärkeä. :)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 17.03.2014 klo 08:58  
+
0

OZLappie kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista. Vietin viikonnlopun lueskellen eri keskustelupalstoja ja paikallisten juttuja ja enpä tainnut tulla hullua hurskaammaksi. Täällä tosiaan ON parvo-epidemia menossa paraikaa, ollut jo jonkun hetken. Mutta kuten muutkin suomalaiset on tässä todenneet, niin yhtä suurella todennäkösyydellä pentu sen parvon saa tuosta tontin rajalta kuin 200 m päästä siitä tontin rajasta, jossainhan sen on kuitenkin ulkoiltava ja ulostettava. Koirapuistoista jne pysytään tietysti poissa, puppy pre schoolia on mainostettu turvallisena vaihtoehtona desinfektoiduin lattioin.. :O Onneksi tässä on lähellä pari järkevää suomalaista koiranomistajaa, niin on joku paikka missä pentu saa sosiaalistua koirien kanssa!

Kolme viikkoa aikaa saada oma pää selkeytymään..

Ja kun se parvo voi tulla sinne omaan kotiin/pihalle vaikka omassa kengänpohjassakin. Itse en lähtisi hysterioimaan sen suhteen, että pitäisin pentua pussissa, mutta tämä tosiaan on aika yleinen tapa suomessa. Voi olla, että joskus sattuu huono mäihä, yleensä ei.

Tuolla aiemmin rokotuksista kysyit, suomessa tosiaan koirat saa rokotukset perusrokotusohjelman mukaisesti 12vkoisena ja 16vkoisena, eli huomattavasti myöhemmin kuin siellä.

sassu kirjoitti:

Onko täällä koiratanssijoita muitakin kuin Sarahia? Me ollaan ihan innostuttu lajista! Pujottelua ja pyörimisiä yms. perusjuttuja ollaan treenailtu kotona tokon rinnalla. Nooakin näyttää tykkäävän vähän vaihtelua jäykälle ja pilkuntarkalle tokolle. :D

Kiva, lisää koiratanssijoita vaan! :hymy: Muita suomenlapinkoiria kuin Ruka ei ole ainakaan virallisissa kilpailuissa kilpaillut vielä kertaakaan. Muutamia harrastavia tiedän, en tosin täältä.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 17.03.2014 klo 17:24  
+
0
^ Pitäiskö skarpata, kasata esitys ja lähteä kisaamaan? Tuossa ois huhtikuussa kivasti aikaa höntsäillä kaikennäköstä, kun mulla on sotasuunnitelmana käydä toukokuussa kolmissa tokokisoissa ja niitä ennen pari viikkoa olla melkein totaalitauolla tokosta. Kyllä kahessa viikossa saisi kasattua jotakin, varsinkin, kun meillä on jo melkonen repertuaari temppuja valmiina ja ainoo homma ois niitten kasaaminen esitykseks.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Sarahia

Sarahia

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 17.03.2014 klo 17:49  
+
0
^Etelän kisoihin tuntuu olevan aika kortilla päästä, menevät tosi nopsaan nimittäin täyteen. Ilmoittautua pitää yleensä sitten ihan heti kun ilmoittautuminen alkaa :hymy:

Mulla menee itsellä yleensä aina paljon aikaa sopivan musiikin valitsemiseen, mutta toki myös ohjelman kasaamiseen menee. Meilläkin on liikkeitä kyllä "liikaakin", eli en niitä kaikkia ohjelmaan tunge, mutta aina silti siinä sen sujuvan ja musiikiin sopivan kokonaisuuden suunnittelussa menee aikaa. Ainakin mulla :nauru: Sitten sen jälkeen opettelussa niin, että muistaisi itsekkin liikkua järkevästi musiikkiin, eikä tule niitä "ohos, mitäs nyt pitikään" :nauru: Ja itse kisassa on sitten aina se, että koira joutuu tekemään omistaja paiseessa sen parin minuutin ohjelman putkeen ilman taukoja tai välipalkkauksia, toisin kuin vaikka tokossa, jossa koiran voi jokaisen yksittäisen liikkeen jälkeen vapauttaa, kehua ja virittää seuraavaan liikkeeseen esim. vinkkisanalla. Itse koen tokon alaluokat tietyllä tapaa huomattavasti helpommaksi kuin koiratanssiohjelman kasaamisen ja esittämisen, mutta toki se on kaikille vähän eri :hymy:

Strikku

Strikku

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 17.03.2014 klo 21:44  
+
0
^ Musta meille on helpompaa se, että saan ite valita ne jutut, mistä tuo tykkää. Tokossa taas on pakko tehdä valmiin kaavan mukaan (tosin mä henk. koht. tyklään selkeistä, valmiista ohjeista). Mutta en usko, että koiratanssiesityksen kasaaminen olis mitenkään erityisen vaikeeta muulta osin kuin yhtenäisyyden osalta. Mä oon siis (tässäkin) se heikoin lenkki, ja pelkään, että menee vaan sarjaks epämääräsiä temppuja peräkkäin.

Mutta jottei ihan pelkäksi koiratanssihöpinäksi menisi, pistetään agiliitokuva mukaan. (Syyttäkää epätarkasta kuvasta ton hallin surkeeta valoo, ei saanu riittävän lyhyttä suljinaikaa, jotta ois saanu teräväks, ilman, että koko kuva oli ihan tumma)

Sarahia

Sarahia

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 17.03.2014 klo 21:49  
+
0

Strikku kirjoitti:

pelkään, että menee vaan sarjaks epämääräsiä temppuja peräkkäin.

Tuo on just ohjelman kasaamisessa se haaste ja se syy, miksi siinä menee helpolla aikaa :hymy: Ettei olisi liian sekava, muttei liian toistava, ettei olisi vaan temppu siellä temppu täällä, vaan ne pitäisi myös saada kytkettyä yhteen ja sopia oikeaan kohtaan musiikissa. Ja siirtymät olla järkeviä ja samalla käyttää kehää laajasti. Ja sitten vielä muistaa itse liikkua järkevästi :nauru:

Ainiin, viikonloppuna laitettiin alulle pikku-Rukia. Saa nähdä onnasiko, toivottavasti tulisi pentusia! :hymy:

(Viestiä on muokattu maanantaina, 17.03.2014 klo 21:51)

Strikku

Strikku

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 20.03.2014 klo 11:48  
+
0
^ Hei, kenen kanssa pentusia toivottavasti tulee?

Ja mulla on vielä sekin ongelma, että jos biisissä on sanat, mä en voi olla ajattelematta, miten siihen saisi tarinan ts. jos ei ole tarinaa, homma tuntuu vaan sarjalta temppuja. Jos taas on biisi, jossa ei ole sanoja, mun mielestä biisi on tylsä enkä saa siihen mitään ideaa. Huoh.

Sarahia

Sarahia

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 20.03.2014 klo 11:56  
+
0
^Jos kaikki onnaa, niin tulee useampi pentue loppukeväälle/alkukesälle kun tekivät nuo tyttöset yhtä aikaa juoksuja :nauru: En tiedä noista kaikista vielä saako niitä yhdistelmiä julkistaa kun en ole kysynyt kaikilta narttujen omistajilta, yhdeltä vaan kysynyt julkistamisluvan vasta.
Näkyi tuo yli 9v vanhapoika kuitenkin astutushommat hoksaavan ja osaavan, kun sitä vähän jännäsin :hymy:

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 21.03.2014 klo 08:06  
+
0
^No vau! Toivotaan, että tulee monta pientä palleroa :) Kait niistä joku tulee sulle sitte? :wink:
Ja sitä lenkkiäki meijän pitäs taas suunnitella.

Mulla on jotain ihme iltahepulieläimiä.. Jonku aikaa onki ollu illat rauhallisia, vaan nyt on tässä taas pari viikkoa saatu seurata kahen otuksen hepuleita illalla. En tiijä onko nuillaki jo kevättä niin rinnassa, että pitää iltasin hepuloida vai mikä on :nauru:
Oli ääntelyistä juttua tuolla aikasemmin (huomaa, että on taas jääny koneella olo vähiin ku ei oo kerenny lukemaan ja vastailemaan), niin meillähän tuo pikku jätkä on se joka päästää mitä ihmeellisempiä ääniä, leikkiessä tulee örinäpörinäulinaa, usein ku tuun kotiin jätkä pitää mulle semmosen "itku"-ulvonta(kuulostaa lähinnä semmoseltä wäywäywäyyyyy) konsertin ja jos näkyy orava takaoven ikkunasta niin sille sitte pitää laulaa. Typyllä on paljo pienempi toi ääntelyiden skaala, se haukkuu (ja jos sille sanoo että ei noin lujaa, niin sitte se saattaa "kuiskaamalla sanoa" hau) ja välillä se kuulostaa ihan kissalle. :viheltel:
tassun jälkiä seuraten..

Sarahia

Sarahia

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 21.03.2014 klo 08:50  
+
0
^Kyllähän sitä kovasti Rukan pentua mieli tekisi, mutta en jaksa enää toista suomenlapinkoiraa. Eikä nyt kyllä ole muutenkaan kovin ideaali pennun aika :hymy: Suurena toiveena ennen seuraava olisi, että oltaisiin muutettu tästä, kun tämä asunto ei ole pennun kanssa hyvä.

sassu

sassu

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 09:57  
+
0
^Mikset halua toista suomenlapinkoiraa? :)

Meillä on koettu isoja muutoksia Nooan elämässä. Tokossa ollut muutama kuukausi vähän hankalaa (haukkuu, käy ylikierroksilla) ja pari viikkoa sitten ulkopuoliset koirakouluttajat tulivat Nooaa katsomaan. Tilannearvio oli aika järkyttävä: erittäin kovapäinen ja sinnikäs, haastava ensimmäiseksi koiraksi. Saatiin kyllä tuon järkytyksen päälle kuulla hyviäkin asioita: hyvä taisteluhalu, tekniikka on hyvä ja moottori on kunnossa. Pää on vaan enemmän luuta kuin aivoja. :D
Nyt ollaan saatu kotiin aivan uudet säännöt, jota kautta lähdetään rakentamaan ekaks parempaa kunnioitusta ja sitä kautta luottoa häiriötilanteisiin. Muutaman kerran oon purru Nooaa jopa korvasta kun ei ole meinannut uskoa. Tässä lyhyessä ajassa muutokset on jo mielestäni hyvät: ei ole enää hyökkinyt ulkona käteen kiinni ja ei mene niin helposti ylikierroksille lenkillä enää.

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 12:44  
+
0
^Tsemppiä murkkuikäisen luupään kanssa :peukku:.

Oon aina ihmetellyt kuinka lappareita myydään "helppona kotikoirana", kun ei ne nyt niiiin helppoja perusluonteeltaan ole. Sitä kovapäisyyttä löytyy, ja välttämättä miellyttämisenhaluakaan ei liikoja ole.
Sitten kun nämä on niin fiksujakin vielä kaiken päälle, että osaavat kyllä kaikki konstit ja keinot "käyttää hyväkseen" jos vaan isäntäväki antaa.
Kyllä meilläkin on tuon Vilman kanssa nuppeja kolisteltu vastakkain aika-ajoin.
Jo Vilmaa ottaessa oli tiedossa ja kasvattaja avoimesti kertoi, ettei tuo ole narttu pehmeimmästä päästä. Olenkin monesti ajatellut, että jos Vilma olis tullut mulle ekaksi koiraksi, niin siitä olis tullut ihan hirviö :nauru:.
Ei se täydellinen ole suinkaan nyttenkään, mutta tietää paikkansa ja kunnioittaa omistajiaan.
Toki lällättelee edelleen aika-ajoin...

//Ja muakin kiinnostaa miksei sarahialle tule lapparia enää ? Kiinnostaa siksi, että minkäkään en halua lapparia ehkä enää :viheltel::nauru:.
Kiva rotu ja silleen, mutta jotain tuossa yli-ystävällisyydessä ja liian seurakoiramaisuudessa on mikä ei mua sitten kuitenkaan viehätä. Ehkä. Ja liian iso turkki sekä ulkomuodollisesti liian neliömäinen ja nallemainen :mietiskel:. Eli jos tulee vielä joskus lappari niin se on sitten paimensukuinen.
Kyllä tuo porokoira tuntuu sopivan mulle käteen jotenkin vaan paljon paremmin.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.03.2014 klo 12:50)

Sarahia

Sarahia

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 13:11  
+
0

nnora kirjoitti:

//Ja muakin kiinnostaa miksei sarahialle tule lapparia enää ? Kiinnostaa siksi, että minkäkään en halua lapparia ehkä enää :viheltel::nauru:.
Kiva rotu ja silleen, mutta jotain tuossa yli-ystävällisyydessä ja liian seurakoiramaisuudessa on mikä ei mua sitten kuitenkaan viehätä. Ehkä. Ja liian iso turkki sekä ulkomuodollisesti liian neliömäinen ja nallemainen :mietiskel:. Eli jos tulee vielä joskus lappari niin se on sitten paimensukuinen.
Kyllä tuo porokoira tuntuu sopivan mulle käteen jotenkin vaan paljon paremmin.

Ruka ei ole kauhean yli-ystävällinen (se lämpenee vieraille hitaasti), käy moikkaamassa kyllä, mutta ei tyrkytä itseään sen jälkeen enää rapsutettavaksi jne. On ollut aina todella vaivaton ja pystyy kuljettamaan huoletta ihan missä vaan mukana. Ruka ei myöskään ole kauhean neliömäinen ja ei omaa valtavaa turkkia.

Luonteen ja harrastusominaisuuksien puolesta voisin ottaa toisen Rukan ihan koska vaan, mutta en kestä suomenlapinkoiran turkkia kurakeleillä. Mulla hajoaa pää ihan totaalisesti aina kurakeleillä siihen, että joka hemmetin lenkin jälkeen on koira rapainen. Siinä kun lpk voi vaan kävellä sisään, tai odottaa hetken eteisessä ja täts it, pitää slk pyyhkiä tai pestä ja silti se tiputtaa hiekkaa, jostain karvan uumenista.

sassu

sassu

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 13:25  
+
0
^Joo, aivan samaa oon minäkin ihmetellyt! Pelkästään aktiivisuuden takia en tätä voisi kuvitella pelkäksi kotikoiraksi sohvalle löhöilemään. Tän parin viikon aikana (meillä nyt siis kaikki treenaus poissa) oon huomannut miten toi kiipeilee seinille, kun ei touhuta normaaliin tapaan, eikä se lenkki sitä todellakaan väsytä.
Itseäni ihmetyttää miten Nooan sisarukset on kaikki helppoja kotikoiria, samaa ihmetteli myös noi kouluttajat. Tulivat kyllä siihen tulokseen ettei kotikoirassa luonteen kovuus välttämättä samalla tavalla edes näy, kun ei niiltä vaadita niin paljon. Monesta "perusomistajasta" on vaan hellyyttävää kun koira tulee kerjäämään rapsutuksia, tyrkyttää lelua tai tottelee vain silloin kuin huvittaa. Vaikka kaikki tuo vain viittaa pomottamiseen ja kunnioituksen puutteeseen.
Mutta onneksi mulla on niin mahtava treeniryhmä, että takovat kokemattomallekin järkeä päähän. Nyt on kyllä hermo kireällä jatkuvasti, mutta varmasti pari vuotiaana mulla on ihana kunnioittava nuoriherra kodissa. Tänäänkin viisi kertaa hain niskapersotteella "kauhusta huutavan" (kuhan vaan esitti) ja rimpuilevan teinin luokse kun ei haluttu totella käskyä. Viidennen kerran jälkeen kyllä korvat löytyi ja oikein nätisti teki niinkuin käskettiin.. Ai mitenniin luupää :D

Itselläni on käynyt yön pimeinä tunteita myös mielessä otanko koskaan enää lapparia.. Mutta tuo on vasta 9kk, joten vielä en kyllä vakavissaan asiaa ole edes miettinyt. Nooan luonteen hyvät (ja huonot) puolet näkee kuitenkin vasta parivuotiaana kun ollaan aikuisia. Ja toisen koiran ottaminen on muutenkin vasta ajankohtaista ehkä viiden vuoden päästä, jos edes silloinkaan.

//muoks, sarahia ehti väliin. Jännä huomata ihmisten turkkimieltymykset, itsellä taas kriteeri rodun valinnassa oli tuuhea turkki. Toki turkkia pitää sitten hoitaakin, kurakeleillä meilläkin hiekka pyörii nurkissa, mutta tykkään siivota joten sekään ei haittaa. :D Ja harjaus/pesu yms. on taas mun mielestä kivoja hoitotoimenpiteitä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.03.2014 klo 13:36)

Strikku

Strikku

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 14:38  
+
0
Onks tää taas joku välinputoaja? Tää ei meinaan kanna hiekkaa sisälle nimeksikään, riittää kun kurakelillä pyyhkii tassut ja mahanalusen, niin thäts it. Sadekeleillä kyllä kastuu ja sitten kastelee paikat, mutta hiekkaa ei tule. Mä en oo myöskään koskaan pessyt tuon tassuja sen takia, että olisivat olleet rapaisia. Harjasinkin viimeksi varmaan joskua syyskuussa :shifty: :shhh:. Mutkun ei oo ollu hirveesti ylimäärästä aikaa ja se on edelleen samanlainen kuin harjausta seuraavana päivänä.

Sarahia

Sarahia

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 15:15  
+
0
^Toki siinä on eroa, että miten ja missä koira liikkuu. Kulkeeko kaikki kurakot ja lätäköt läpi läiskien vai varooko tassujaan ja kiertelee. Rukaa imee kaikki lätäköt puoleensa :nauru: Mutta suuri ero on myös siinä, miten omistaja kokee sen kuraantumisen :hymy: Nuorena tuttaviemme dopperia lenkittäessä kurakeleillä pesin joka kurakelilenkin jälkeen tuolta dopperilta tassut ja mahanaluisen, koska omistajansa olivat sitä mieltä, että se tuo kuraa ja hiekkaa sisään. Itse taas en varmaan juuri vaivattomampaa turkkia sen suhteen olisi voinut kuvitella :wink: Harjata Rukaa ei kyllä luojankiitos pidä usein, sillä on ihan hyvänlaatuinen turkki.

sassu kirjoitti:

//muoks, sarahia ehti väliin. Jännä huomata ihmisten turkkimieltymykset, itsellä taas kriteeri rodun valinnassa oli tuuhea turkki. Toki turkkia pitää sitten hoitaakin, kurakeleillä meilläkin hiekka pyörii nurkissa, mutta tykkään siivota joten sekään ei haittaa. :D Ja harjaus/pesu yms. on taas mun mielestä kivoja hoitotoimenpiteitä.

Minä taas en pidä lainkaan turkinhoidosta ja harjaamiset/pesut yms on minulle jotain välttämätöntä pahaa, jota joskus täytyy tehdä. Onneksi ei usein, nuo hommat voisin suoraan kyllä ulkoistaa jollekkin muulle :nauru: Minä en myöskään halua tuuheaturkkista koiraa, siksi toisaalta minulla on myös paimensukuinen lapinkoira, jotta riski tuuheaan turkkiin olisi vähäisempi. Hyvin monella suomenlapinkoiralla on minun makuuni turhan paljon karvaa.

Strikku

Strikku

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 15:19  
+
0

Sarahia kirjoitti:

Hyvin monella suomenlapinkoiralla on minun makuuni turhan paljon karvaa.

Niin myös mun mielestä. Ja sitten myös se, että karva on monesti ihan höttöö.

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 15:28  
+
0
Minä taas en luonteen enkä harrastusominaisuuksien, erityisesti jälkimmäisen, takia enää lapinkoiraa mitä suurimmalla todennäköisyydellä tule ottamaan. Lisäksi ulkonäkö menee koko ajan huonompaan suuntaan eikä paimensukuisistakaan saa varmuudella niukkaturkkista. :nauru: Ja tosiaan toi Sarahian mainitsema kuran kantaminen sisälle on kans aivan kamalaa, vaikkei mullakaan oo mikään runsasturkkisin lapikas.
Mulla nyt onkin tällainen sekundalappalainen, jonka harrastusominaisuudet on varmaan vielä sata kertaa huonommat kuin keskivertolapikkaalla, mut silti. Ykkösryhmä vei mukanaan ja sille tielle taisin jäädä.
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 18:25  
+
0
Kahen lappalaisen omistajana kyllä huomaa eron koirissa, niin turkissa kuin luonteessa. Typy oli pentuaikana aivan kauhea terroristi; puri sormia, varpaita, kenkiä, vaatteita, hihnaa (huonekalut ei niinkään olleet tuhojen kohteena) yms, mutta se rauhottu nopeesti eikä varastellu pöydiltä mitään (ilmeisesti liikaa vaivaa). Toi pikku jätkä oli taas aivan eri maata; se ei ihmisiä purru, ku sillä oli typy jota purra ja sen kaa leikkiä, mutta huonekalut ja muu omaisuus onki sitte saanu kyytiä, varastelee pöydiltä jos jättää jotain syötävää (sillon ku ei oo ihmisiä paikalla). Edelleenki joutuu kaiken varmuuden vuoksi siirtämään syömiset kaappeihin ja muuteni pistämään tavaroita jemmaan ihan kaiken varmuuden vuoksi. Tuhoamiset on kyllä jo aikalailla loppuneet kokonaan, harvakseltaan löytyy enää tuhottuja lehtiä/kirjoja vaikka onki unohtunu esille. (edelleen katkerana siitä ku jätkä söi mun Insomnia kirjasta lopun enkä tiijä miten se päättyy.. :ylpea: )

Turkeissahan nuilla on kans huomattava ero, typyllä on tuuhea ja paksuhko (ei onneksi kuitenkaan liian pörrönen mun makuun) ja jätkällä on taas sitte huomattavasti niukempi turkki.
Ja nuitten kanssa ku treenaa, niin eron huomaa selvästi noitten kahen välillä. Tietty typyllä on muutaman vuoden etumatka, mutta typy ei oo ollu koskaan niin haastava treenattava entä ku pikku jätkä. Typy on "hidas", mutta varma suorittaja, pikku jätkä kuvittelee vauhdin ja innostuksen korvaavan suoritusten tarkkuuden. Nyt ollaan jo pikku jätkän kaa siinä pisteessä, että pystyn jopa kehumaan ja olemaan itekki innokas ku treenataan. Aikasemmin ku ite olin ilonen ja innokas, pikku jätkä hyppi suunnilleen seinille. Typyä on taas vastaavasti aina saanu innostaa tekemään. Nuitten kombinaatio ois aivan huippu yksilö treenaamista ajatellen! :nauru:

muoks. tarkennus sanaan
tassun jälkiä seuraten..
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.03.2014 klo 18:26)

helimiau

helimiau
Viestimäärä: 10

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 28.03.2014 klo 08:53  
+
0
Moikka! Olen miettinyt koiran hankintaa ja aivan rakastunut suomenlapinkoiriin. Asun toistaiseksi allergisen äitini kanssa joka allergiasta huolimattaan on koko elämäni ajan antanut pitää kaikenmaailman otuksia kotonamme. Mm. rottia, marsuja ja kaneja. Nyt kuitenkin tilanne on se että haluaisin koiran, mielellään lapparin, meille kotiin ja olisinkin kiinnostunut siitä jos joku osaisi sanoa siitä onko lapinkoira kovin vahvasti allergisoiva rotu? Kuitenkin tiivis pitkä turkki mikä herättää ainakin minulle ajatuksen siitä ettei hilse välttämättä pääsisi karkailemaan kovin herkästi.

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä26165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä5813
Viestejä yhteensä543789
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös263761
(Tilastot päivitetty viimeksi 21.10.2020 klo 16:45)