Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 12:20

Suomenlapinkoirat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 23

sassu

sassu
Viestimäärä: 89

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 27.12.2013 klo 20:32  
+
0
Strikku: No on kyllä aika erikoista toimintaa. :o Meinaatko lähtee metsästämään Rollelle uutta narttua vai tehä ensin kaikki mahdolliset tutkimukset (pompen yms.) ja sen jälkeen vasta.
Remsku: No riippuu varmasti yksilöstä. Asutaan kerrostalossa ja rappukäytevää tai ovikelloa ei haukuta mitenkään. Ääntään käyttää kyllä leikkiessään rajusti ja komentaessaan.. Toisille koirille myös haukkuu, mutta muuten on suht hiljainen kaveri. Ja riippuu toki miten on osattu kouluttaa. ;)

Mites täällä ihmiset suhtautuu uuteen vuoteen? Iteäni vähän ihmetyttää joidenkin koiraihmisten kauhu ja viha uuttavuotta kohtaan. On siis mustakin ikävää että raketteja pamautellaan ennen ja jälkeen virallisten ampuma-aikojen, mutta joidenkin olen kuullut puhuvan miten kaikki raketit pitäisi kieltää laissa. Sehän on vaan herranjumala 10 tuntia kerran vuodessa?
Sisätiloissa pärjää aikuinen koira ilman lenkkiä, pennuille on pissipaperit ja todella paukkuarkojen koirien kanssa voi lähteä kauemmas kaupungista/viedä hoitolaan yms. Muo haittaa uudessa vuodessa ainoastaan se etten pääse kattomaan kaupungin ilotulituksia tänä vuonna tai juhlimaan kavereiden kanssa. :D
Eka uusvuos ollaan kolmisteen puolivuotiaan kanssa kotona katotaan sitten seuraavana vuonna uudestaan, kun nähdään tuleeko uudestavuodesta sirkusta. Tuntuu että osa aiheuttaa itse koiralleen koko rakettikammon aloittamalla jo aamusta tän hössötyksen :"voiikultaraukkakohtapaukkuuapuanytpamahtiälämammankultasäikähdä".
Meilläkin pamahtanut pari kertaa tuolla lenkillä ollessa raketti, mutta jatkettu vaan kaikessa rauhassa kävelyä ja vähän haukoteltu perään.

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 27.12.2013 klo 20:44  
+
0

sassu kirjoitti:

Strikku: No on kyllä aika erikoista toimintaa. :o Meinaatko lähtee metsästämään Rollelle uutta narttua vai tehä ensin kaikki mahdolliset tutkimukset (pompen yms.) ja sen jälkeen vasta.
Remsku: No riippuu varmasti yksilöstä. Asutaan kerrostalossa ja rappukäytevää tai ovikelloa ei haukuta mitenkään. Ääntään käyttää kyllä leikkiessään rajusti ja komentaessaan.. Toisille koirille myös haukkuu, mutta muuten on suht hiljainen kaveri. Ja riippuu toki miten on osattu kouluttaa. ;)

Mites täällä ihmiset suhtautuu uuteen vuoteen? Iteäni vähän ihmetyttää joidenkin koiraihmisten kauhu ja viha uuttavuotta kohtaan. On siis mustakin ikävää että raketteja pamautellaan ennen ja jälkeen virallisten ampuma-aikojen, mutta joidenkin olen kuullut puhuvan miten kaikki raketit pitäisi kieltää laissa. Sehän on vaan herranjumala 10 tuntia kerran vuodessa?
Sisätiloissa pärjää aikuinen koira ilman lenkkiä, pennuille on pissipaperit ja todella paukkuarkojen koirien kanssa voi lähteä kauemmas kaupungista/viedä hoitolaan yms. Muo haittaa uudessa vuodessa ainoastaan se etten pääse kattomaan kaupungin ilotulituksia tänä vuonna tai juhlimaan kavereiden kanssa. :D
Eka uusvuos ollaan kolmisteen puolivuotiaan kanssa kotona katotaan sitten seuraavana vuonna uudestaan, kun nähdään tuleeko uudestavuodesta sirkusta. Tuntuu että osa aiheuttaa itse koiralleen koko rakettikammon aloittamalla jo aamusta tän hössötyksen :"voiikultaraukkakohtapaukkuuapuanytpamahtiälämammankultasäikähdä".
Meilläkin pamahtanut pari kertaa tuolla lenkillä ollessa raketti, mutta jatkettu vaan kaikessa rauhassa kävelyä ja vähän haukoteltu perään.



Mä kuulun varmaan enemmän näihin raketit pitäis kieltää -ihmisiin. Onhan ne ihan kauniita katsottavia silloin kun niitä pilviltä näkee, mutta mua ärsyttää niin suunnattomasti se, että niitä raketteja ei vaan osata ampua VAIN silloin, kun niiden aika on. Lisäksi ihmiset ei osaa kerätä raketeista tulevia roskia pois ja ainakin täällä ympäristö näyttää ihan kaamealta uudenvuoden jälkeen. En siis näe syytä, miks niitä raketteja pitäisi ampua, mut mulle on sinänsä sama onko ne sallittuja vai ei, kunhan ihmiset osais pitää kiinni niistä sallituista ampuma-ajoista.

Mun koirista kumpikaan ei pelkää raketteja, Hupsis viime vuonna vähän arasteli ulkona, kun just silloin sattui vähän kovempi räiske olemaan, mutta sekin johtui enemmän rakettien välkkeestä kuin itse äänestä. Mut jos noista jompikumpi sattuis olemaan paukkuarka, niin sit varmasti ärsyttäis raketit vielä enemmän. Kaikilla kun ei ole sitä mahdollisuutta lähteä pois kaupungista tai varaa viedä koiraa hoitolaan yhden suht turhan päivän takia. Eikä mun mielestä koiran tarviis kestää pitkää aikaa ilman lenkkiä vaan siks, että ihmiset sais juhlistaa vuoden vaihtumista.
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 27.12.2013 klo 20:54  
+
0

sassu kirjoitti:

Strikku: No on kyllä aika erikoista toimintaa. :o Meinaatko lähtee metsästämään Rollelle uutta narttua vai tehä ensin kaikki mahdolliset tutkimukset (pompen yms.) ja sen jälkeen vasta.


En näkisi kovinkaan erikoiseksi toiminnaksi kasvattajalta hylätä uros, jonka kanssa yhdistelmään tulisi jalostustoimikunnan mukaan liian korkea kilppaririski.

sassu kirjoitti:

Mites täällä ihmiset suhtautuu uuteen vuoteen? Iteäni vähän ihmetyttää joidenkin koiraihmisten kauhu ja viha uuttavuotta kohtaan. On siis mustakin ikävää että raketteja pamautellaan ennen ja jälkeen virallisten ampuma-aikojen, mutta joidenkin olen kuullut puhuvan miten kaikki raketit pitäisi kieltää laissa. Sehän on vaan herranjumala 10 tuntia kerran vuodessa?


Siksihän ihmiset siitä lähinnä valittaa kun se ei monissa paikoissa ole sen 10 tuntia, vaan huomattavasti pitempään, useita päiviä kun niitä raketteja paukutellaan.

Omat koirat ei paukuista välitä, joskaan ei niitä toki pahimpien paukutusten aikaan pihalle viedä. Ikkuna kuitenkin voi olla auki ryskeen aikaan ja koirat koisii lattialla.

sassu

sassu
Viestimäärä: 89

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 27.12.2013 klo 21:54  
+
0
Sarahia: Oho joo missasin kokonaan ton kilppaririskin tuolta alusta (minä ja mun lahopää..). Sitten kyllä ymmärrän hyvin. Ite vaan kummastelin tota muuten miten eka halutaan just sellanen ja sellanen uros ja sitten päädytään ihan erilaiseen mitä suunnitelmissa oli ollut.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 28.12.2013 klo 15:59  
+
0

sassu kirjoitti:

Mites täällä ihmiset suhtautuu uuteen vuoteen? Iteäni vähän ihmetyttää joidenkin koiraihmisten kauhu ja viha uuttavuotta kohtaan. On siis mustakin ikävää että raketteja pamautellaan ennen ja jälkeen virallisten ampuma-aikojen, mutta joidenkin olen kuullut puhuvan miten kaikki raketit pitäisi kieltää laissa. Sehän on vaan herranjumala 10 tuntia kerran vuodessa?
Sisätiloissa pärjää aikuinen koira ilman lenkkiä, pennuille on pissipaperit ja todella paukkuarkojen koirien kanssa voi lähteä kauemmas kaupungista/viedä hoitolaan yms. Muo haittaa uudessa vuodessa ainoastaan se etten pääse kattomaan kaupungin ilotulituksia tänä vuonna tai juhlimaan kavereiden kanssa. :D
Eka uusvuos ollaan kolmisteen puolivuotiaan kanssa kotona katotaan sitten seuraavana vuonna uudestaan, kun nähdään tuleeko uudestavuodesta sirkusta. Tuntuu että osa aiheuttaa itse koiralleen koko rakettikammon aloittamalla jo aamusta tän hössötyksen :"voiikultaraukkakohtapaukkuuapuanytpamahtiälämammankultasäikähdä".
Meilläkin pamahtanut pari kertaa tuolla lenkillä ollessa raketti, mutta jatkettu vaan kaikessa rauhassa kävelyä ja vähän haukoteltu perään.



No mä von rehellisesti sanoa, et mun mielestä ilotulitteet vois jättää pelkästään esim. kaupunkien ammuttavaks ja kieltää niiden myynnin yksityisille kokonaan. Sillon halukkaat vois nauttia raketeista, mut koiranomistajien ei tarttis pelätä paukkuja montaa päivää ennen uuttavuotta. Lisäks raketeista tulee ihan valtavat määrät roskaa, niinku vatakohtakin jo sano, ja harva niitä korjaa paukuttelujen jälkeen. Joka vuosi lisäks monta ihmistä vammautuu, koska niitä raketteja ei vaan osata käyttää oikein. Joka vuosi monia koiria traumatisoituu loppuiäkseen, karkaa tai katoaa lopullisesti, koska ihmisten on pakko ampua ilotulitteita etukäteen ja vielä aaton jälkeenkin.

Ja se aika ei todellakaan oo vaan kymmentä tuntia vuodessa. Mä kuulin ekat pamaukset eilen, neljä päivää ennen uudenvuodenaattoa. Ja varmasti joku pamauttelee rakettejaan joka päivä aattoon asti ja vielä sen jälkeenkin, paukkuarimmat koirat voi siis joutua säikkymään pahimmillaan noin viikon. Uudenvuodenaattona voi olla vaikeeta löytää paikkaa, jossa ei raketteja kuuluis, ei pelkkä kaupungista lähteminen auta, kun niitä ammutaan joka puolella. Koiran kuulo on myös niin hyvä, että kauempaakin kuuluvat pamaukset saattaa pelottaa. Mun siskon kaverin collie pelkäs jo pelkkää ruudin hajua, herkkänenänen koira haistaa sen ruudin hajun kauan. Hoitolaan en veis raketteja pelkäävää koiraa, se ois vaa yks stressinaihe lisää. Eikä koirakaan voi loputtomiin pidättää, pakkohan sen on päästä jossain vaiheessa ulos. Siinä on sit kiva oottaa, et ihmiset vois lopettaa rakettien ampumisen, vaikka sallittu aika ois loppunu ajat sitten.

Alissa pelkää ilotulitusta ja mä vietän jokaisen uudenvuodenaaton sen kanssa kotona. Mä kattelen leffoja koko illan, suljen verhot ja koitan olla itte normaali. Sen pelko ei onneks oo paniikkia ja se kestää yksittäiset pamaukset ihan ok. Pystyn onneks viemään sen ulos jo yöllä, ku pahimmat paukuttelut on ohi, kaikki ei pysty, koska rakettien ampuminen jatkuu aamuyöhön asti. Eilen lenkillä kuultujen pamausten jälkeen se pälyili ympärilleen ja lopetti haistelemisen, mut pelokkaampi koira ois voinu mennä niistä täysin paniikkiin ja esim. karata pannasta. Viime vuonna oltiin lenkillä uudenvuodenpäivänä valosaan aikaan ja sillä lenkillä kuultiin ja nähtiin neljä rakettia. Me pystyttiin jatkamaan lenkkiä, mut säälin niitä koiria, jotka pelkää raketteja kuollakseen. Niin kauan, ku ihmiset ei noudata lakia, ymmärrän paremmin ku hyvin, miksi monet vihaa ilotulitteita.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Remsku

Remsku
Viestimäärä: 11

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 28.12.2013 klo 18:54  
+
0
Mun on viel pakko kysyy et onks noi suomenlapin koirat välinpitämättömiä vierait kohtaa?
Ku omaa omistajaa se ei seurannu mut mua se seuras jo ekan päivänku vein sen lenkille:nauru:
Rakastaisipa isäntäni perhettään ja ystäviään yhtä vilpittömästi,
kuin minä häntä rakastan.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 28.12.2013 klo 20:23  
+
0

Remsku kirjoitti:

Haukkuukos teijän koirat paljo?
Ku oon kuullu et noi ois herkkähaukkuisia mut mulla hoidossa ollu koira ei haukkunu millekkää.
Tiettyhän se siitä kasvatuksestaki on kiinni.
:kieli:


Rotutyypillisesti on herkkähaukkuisia, mutta toki yksilöllisiä eroja löytyy. Lisänä sitten koulutukselliset erot. Mun omista lappalaiskoirista toinen on haukkuherkkä, toinen ei. Kumpikin koulutettu olemaan hiljaa sisällä ja omalla pihalla yms.

Remsku kirjoitti:

Mun on viel pakko kysyy et onks noi suomenlapin koirat välinpitämättömiä vierait kohtaa?
Ku omaa omistajaa se ei seurannu mut mua se seuras jo ekan päivänku vein sen lenkille:nauru:


Taas, rotutyypillisesti ovat avoimia ja luoksepäästäviä. Luonnetestissä n.89% suomenlapinkoirista on saanut arvion hyväntahtoinen, luoksepäästävä, avoin. Kuitenkin taas toki niitä yksilöllisiä eroja löytyy. Jotkut on pidättyväisempiä tai välinpitämättömämpiä vieraista.

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 28.12.2013 klo 20:59  
+
0
Täältä tulee komppailut Tutulille koskien uutta vuotta ja rakettien ampumista (sekä luvallisena aikana että sen ulkopuolella). Meillähän tuo vanhempi koira on (melko) ääniarka tapaus. Ja omalla toiminnalla ei oo siihen asiaan ollu vaikutusta suuntaan eikä toiseen. Typy kun meille tuli, se asu oikeestaan rakennustyömaan keskellä, pauketta ja kovia ääniä kuulu melkeen joka päivä. Ihan pienenä se ei pelänny ääniä, mutta esim eka uus vuosi teki sen selväksi, että kovat äänet on pelottavia. Mua "harmittaa", että tänne meidän lähelle on (alle 100 metriä meistä) on muuttanu lapsiperheitä paljon, se kun on tienny jo useempana vuonna hirmusta pauketta meidän talon lähellä ("harmitus" koskee siis vaan uuden vuoden aikaa, ei muuten). Ja se ruudin haju on kans yks, mitä typy välttää. Ulkonahan me ei pahimpaan aikaan ees käydä.

Pikku jätkä ei oo onneksi ainakaan viime uutena vuotena näyttäny kovinkaan pelokkaita merkkejä, toki vähän säikähti jos ulkona oltiin ja lähellä paukahti. Ikkunasta tuijotteli ulos ja alko haukkumaan ku eka kerran raketteja näki.

Kotona me vietetään uusi vuosi. ehkä pyydetään vieraita kylään, ihan vaan häiriö mielessä, ettei typy keskittys paukahduksiin. Pieni ajatus porukoiden mökille lähdöstä on pyöriny mielessä, siellä ei ainakaan ammuta raketteja (ainakaan samassa mittakaavassa mitä täällä). Se harmittaa myös, että ne roskat jätetään tonne ulos. Niitä löytyy ja paljon.

Muoks. selvennystä epäselvyyteen
tassun jälkiä seuraten..
(Viestiä on muokattu lauantaina, 28.12.2013 klo 21:03)

Remsku

Remsku
Viestimäärä: 11

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 28.12.2013 klo 21:15  
+
0
Kiitti ku vastasitte!:nauru:
En meinaa oikee tiiä noist suomalaisist mittää:eitietoo::eitietoo:
Rakastaisipa isäntäni perhettään ja ystäviään yhtä vilpittömästi,
kuin minä häntä rakastan.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 15:01  
+
0

Sarahia kirjoitti:


En näkisi kovinkaan erikoiseksi toiminnaksi kasvattajalta hylätä uros, jonka kanssa yhdistelmään tulisi jalostustoimikunnan mukaan liian korkea kilppaririski.



sassu kirjoitti:

Strikku: No on kyllä aika erikoista toimintaa. :o Meinaatko lähtee metsästämään Rollelle uutta narttua vai tehä ensin kaikki mahdolliset tutkimukset (pompen yms.) ja sen jälkeen vasta.



Mä ymmärrän täysin sen, että jätti käyttämättä kilppaririskin takia. Mutta sitä en ymmärrä, miksi kasvattaja vaihtaa linjauksiaan (käyttämätön uros lähinnä), sillä en usko, että Suomesta löytyy vain kaksi urosta, joita voidaan harkita.

Mutta suunnitelmissa on odotella niitä tuloksia Kennelliitolta ja katella sitä pompen taudin testausmahollisuutta. Jos joku tästä kiinnostuu ja koirat sopivat toisilleen, olemme mukana. Olemme myös miettineet, että kunhan kaikki terveyshommelit on kunnossa, voisi siitä pistää ilmoituksia laajemmallekin.

sassu kirjoitti:

Mites täällä ihmiset suhtautuu uuteen vuoteen? Iteäni vähän ihmetyttää joidenkin koiraihmisten kauhu ja viha uuttavuotta kohtaan. On siis mustakin ikävää että raketteja pamautellaan ennen ja jälkeen virallisten ampuma-aikojen, mutta joidenkin olen kuullut puhuvan miten kaikki raketit pitäisi kieltää laissa. Sehän on vaan herranjumala 10 tuntia kerran vuodessa?



Se on enemmän kuin 10 tuntia vuodessa. Raketteja paukutellaan muutama päivä ennen ja jälkeen aaton ja useampi päivä on pitkä aika pelkäävälle koiralle. Lisäksi tänä vuonna tuli muistaakseni elokuun loppuun sallittu rakettien paukittelupäivä, "Venetsialaiset". Eli jatkossa pelkäävät koirat (ja muutkin) joutuvat kärsimään rakettien paukkeesta kahdesti vuodessa noin 5-7 päivän ajan. Toki auurin sesonki ajoittuu edelleen uuteen vuoteen, mutta pelkäävälle yksikin on liikaa. Ja kun mukaan lasketaan vielä esimerkiksi konserttien ja juhlapyhien aikaan tapahtuva paukuttelu, tosin silloin ei yksityisien ihmisten toimesta, jolloin paukuttelu ei veny.

Ite mä en koe rakettien paukuttelua ylipäänsä järkevänä. Kaunista katseltavaahan ne on, mutten koe millään tavalla järkeväksi maksaa ensin ilotulitteesta paria kymppiä ja sitten katsoa, kun se alle minuutissa haihtuu taivaan tuuliin - paitsi niiden roskien osalta, joita kukaan ei kerää.

Tämä ottaa ihan lunkisti rakettien kanssa. Kunhan katsoo, ettei omassa pihassa paukutella, voi hyvin lähteä lenkille. Ja ne tilanteet, kun tämä säpsähtää, johtuu välkkyvistä valoista.

Mutta esimerkiksi naapurin koirat pelkäävät raketteja kuollakseen. Ne pitää viedä jonnekin muualle, yleensä lähtevät mökillensä, joka on 4 km lähimmästä naapurista. Silti kumpikaan koirista ei pysty olemaan rento, toinen hautautuu sänkyyn peittojen alle ja toista ei saa autosta ulos.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 02.01.2014 klo 20:15  
+
0

Väpätin tänään yksivuotias! :love:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 02.01.2014 klo 21:16  
+
0
^Onnea! Väpättimellä on sama synttäripäivä kuin Rukalla :hymy:

Meilläkin siis tänään tulee vuosia täyteen kun Ruka-rakas täyttää 9 vuotta! :aurinko:

Ruka tänään 9v iässä


Ruka vajaa 9v sitten, 14vkon ikäisenä

(Viestiä on muokattu torstaina, 02.01.2014 klo 21:19)

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 03.01.2014 klo 10:07  
+
0
Paljon onnea synttäripojille! Hauska yhteensattuma, kun merkkiväritkin ovat molemmilla vielä vähän saman näköisiä :hymy:
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 03.01.2014 klo 12:42  
+
0
Suuret onnittelu rapsutukset synttärisankareille!! (täällä vielä ootellaan jokunen päivä ennenku me juhlitaan synttäreitä)
tassun jälkiä seuraten..

Lydia79

Lydia79
Viestimäärä: 175

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 07.01.2014 klo 14:51  
+
0
Myöhästyneet onnittelut synttäreitä viettäneille!

Meillä alkuvuosi on kulunut agilityn merkeissä. Lauantaina saimme vihdoin ensimmäisen luvan, eikä eilisetkään kisat huonosti menneet, sillä Enja teki puhtaan radan yliajalla ja se riitti voittoon. Nyt sitten odotellaan juoksuja ja sitten juoksujen jälkeen jatketaan kisaamista.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 07.01.2014 klo 14:52)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 07.01.2014 klo 16:38  
+
0
^Onnea luvasta! :hymy:

Minen olekkaan täällä tainnut mainita. Rukan kanssa tosiaan otettiin tuossa marraskuun lopulla agikisoissa tuplanolla, kaksi luvaa ja sitä myötä serti ja menolippu kolmosiin :hymy: Siitä sitten viikon päästä käytiin yllytyshulluna tokon alokkaassa pyörähtämässä ykköstuloksen verran, pisteitä kertyi yhteensä 176,5.

Lydia79

Lydia79
Viestimäärä: 175

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 08.01.2014 klo 23:22  
+
0
Kiitos!

Nyt on sitten hyvä rallatella, kun tuloksilla ei ole väliä. Jos saattuu tulemaan vielä pari luvaa, niin sitten tulee ja sitten rallatellaan kakkosissa. Enjahan täyttää kolmen kuukauden päästä yhdeksän vuotta, joten olen päättänyt, että tämä vuosi on viimeinen kisavuosi.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 08.01.2014 klo 23:40  
+
0
^Joo, Rukahan täytti muutama päivä sitten kans yhdeksän :hymy: Seniorikerhoagi :nauru: Mekin jatketaan kolmosissa hömppäilylinjalla. Varmaan jokuset kisat käydään humputtelemassa kun eipä koirassa vielä ikä näy ja tykkää kovasti hommasta.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 09.01.2014 klo 19:17  
+
0
Tänään käytiin sitten silmätarkissa pyörähtämässä ja terveet oli näkimet edelleen :hymy: Tämä oli nyt todennäköisesti viimeinen silmätarkki Rukalle.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 09.01.2014 klo 22:42  
+
0
Myöhästyneet synttärionnittelut Väinölle ja Rukalle!
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 11:45)