Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 14:10

Sveitsinpaimenkoirat (ent. berninpaimenkoirat)

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 11

tintti92

tintti92
Viestimäärä: 9

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 07:23  
+
0
Joo, elikkäs kolmannessa kerroksessa asutaan, 28 porrasta tänne ylös.. Eli joka lenkin aikana tulis portaita 56.

Se voi kyllä olla ihan koiran parasta ajatellen ottaa se sitten vasta kun asutaan rivarissa :/ Taikka alimmassa kerroksessa.. Siihen menee kyllä muutama vuosi :(

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 07:50  
+
0
^Helposti tuon pari vuotta saa kulumaan jo pelkästeen etsimällä hyvän kasvattajan ja vanhemmat. :wink:

tintti92

tintti92
Viestimäärä: 9

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 09:04  
+
0
Se on kyllä totta :wink:

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 11:02  
+
0
Millaista liikuntaa voidaan bernipennun kanssa harrastaa? Mischa on nyt 3kk.

Ollaan käyty nyt vähän koirapuistossa tutustumassa muihin koiriin ja vähän juostu siellä, käydään myös n. 15 min lenkki asfalttiteillä ja n. 15 min kävelylenkki puistossa. Asfalttia ei voida välttää Helsingissä, mutta lähin koirapuisto on tosiaan 10 metrin päässä ulko-ovelta, kannattaakohan sitten panostaa vaan siihen ja sosiaalistamiseen kulkuneuvoihin yms "erikoisiin" tapauksiin?

Jossakin luin, että isokokoisen koiran pentua ei saa rasittaa liikaa liikunnalla. Mutta pitäähän koiran saada liikkua? Kasvattaja neuvoi uimaan, ja mennnäänkin tänään kokeilemaan uimista meressä ja v-loppuna mökillä järvessä.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Coach

Coach
Viestimäärä: 16

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Torstaina, 03.06.2010 klo 12:48  
+
0

tintti92 kirjoitti:

Moikka!

Onko kukaan koskaan asunut bernin kanssa kerrostalossa? Minkälaista on ollut jos ootte? Itse asun kerrostalo kaksiossa ja olen miettinyt kyseistä koirarotua. Lukenut oon rodusta paljon, mutta vähän mietityttää kun on kuitenkiin niin iso koira..Tarviis varmaan oman pihan? Serkulla on berni ollut ja oli kyllä aivan mahtava koira :aurinko:




Joo me asuttiin jonkun aikaa kerrostalossa bernin kanssa (meillä kyllä oli tosiaan viisi huonetta,pari vessaa,keittiö,iso olkkari yms)mutta kuitenkin ja meni tosi hyvin!Ja oon sitä mieltä (niinkun varmaan moni muukin) että sisällä koirat rauhottuu ja pihalla sitten riehutaan. Ja moni on sanonut että iso koira sopii "paremmin" kerrostaloon kuin pieni koira, ei lähde niin paljon ääntä ja on rauhallisempi. En sitten mene itse sanomaan että onko asia aina näin, mutta näin olen kuitenkin kuullut!:)

tintti92

tintti92
Viestimäärä: 9

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Torstaina, 03.06.2010 klo 14:21  
+
0
Joo, samaa mieltä olen minäkin että vois asua kerrostalossa mutta arvelluttaa sitten kun asutaan ylimmässä eli kolmannessa kerroksessa.. parempi ehken odottaa kunnes asutaan rivitalossa tai alemmassa kerroksessa..

Coach

Coach
Viestimäärä: 16

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Perjantaina, 04.06.2010 klo 19:12  
+
0
Ihan hyvä vaan:)Ettei mee sitten turhanpäite lonkat...meijänki koirulilla D-lonkat kummatkin niin ihan hyvä että asutaan omatkotitalossa:)

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Maanantaina, 12.07.2010 klo 09:57  
+
0
Onkos kenenkään berneillä ollut vaivana Hot spotit??

Meillä on taas!
Viime kesänä meidän bernipoju ajettiin lyhyeksi, koska edellisenä kesänä koiralla oli koko ajan hot spot. Viime kesänänä niitä ei sitten tullut,
mutta tänä kesänä poikaa ei ole vielä kunnolla ajeltu ja ihotulehdushan se taas pukkasi! :twisted:

Inhottava vaiva, joka häiritsee koiraa.
Täytyy laittaa taas trimmeri laulamaan niin saa poika nauttia turkitta olosta.

indaworld

indaworld
Viestimäärä: 30

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 21:23  
+
0
Pian mäkin toivon mukaan saan osallistua tänne :cool:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.08.2010 klo 23:07)

bluebear

bluebear
Viestimäärä: 1

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 22:39  
+
0
Asuttiin bernivauvan kanssa 20kg asti kerrostalossa ja kannettiin kolmannesta kerroksesta alas. Voin sanoa, että ei ollu herkkua enkä suosittele kenellekkään! Nykyään koira painaa jo 30kg ja olen tyytyväinen, ettei tartte enää kannella sitä. Ei enää omat voimat riittäis, vaikka onkin vielä ihan vauveli!

Onko täällä kellään muuten niittytassun kennelistä berniä, tahtoisin nähdä meidän poitsun sisaruksia? :)
- tyytyväinen rivitaloon<3
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.08.2010 klo 22:42)

tintti92

tintti92
Viestimäärä: 9

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Perjantaina, 20.08.2010 klo 12:37  
+
0
Moi taas! :wink:

Muutamme piakkoin uuteen kerrostalo kaksioon, joka on isompi mitä meidän nykyinen. Hissikin löytyy.. :jjei: Nyt tahtoisin saada lisää infoa berneistä.. Onko teillä ollut ongelmia koirienne koulutuksessa? Mitenkäs parhaiten opettaisi yksinoloon? Olen siis itselleni miettinyt narttua...

Hennnna

Hennnna
Viestimäärä: 111

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Perjantaina, 20.08.2010 klo 13:08  
+
0
bluebear, laitatko vaikka mailia tulemaan, haluaisin keskustella kanssasi Niittytassun Kennelistä. Olen niin huono täältä lukemaan noita yksäreitä, että maili parempi :)

henna.glade@gmail.com

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Maanantaina, 23.08.2010 klo 21:27  
+
0
Bernien omistajat eivät näköjään ole innokkaita foorumin kirjoittajia, niin täällä kuin sennenfoorumissa aivan kuollutta :nauru: toivottavasti saataisiin jotain bernikeskustelua aikaiseksi.

Olen miettinyt, että onkos bernit yleensäkin hyvin hitaan laiskoja. Tämä neiti se vaan nukkuu. Välillä sen saa ylös puuhastelemaan, mutta sitten väsähtää taas. Onhan se tietty pentu, enkä duracellpupua halunnutkaan, mutta tuo on tooodella hi-das. Eikä se mikään maailman välkyinkään kyllä ole :nauru: Sillä nyt kestää oman aikansa hoksata asioita.. Tai ehkä kouluttajassa vikaa :mietiskel:

Tuntuu, että se menee kyllä aikalailla oman tahtonsa mukaan. Välillä on vaikea motivoida, aina ei herkutkaan kelpaa. Viimeisin temppu, minkä se on keksinyt on möllötystemppu. Eli jäädään lenkin varrelle möllöttämään. Mikä vaan kelpaa, asvaltti, raitiokiskot, suojatie. Nurmikko on sataprosenttinen möllötysalue, joten me koitetaan kiertaa niitä...

^^ yksinoloharjoitus-ketju löytyy tuolta pentupuolelta. Meillä ei taas ollut yksinolon kanssa oikein mitään ongelmia. Porttikin oli vähän turha, kun se alkoi tulla jossain vaiheessa rämisten alas ja oli vähän jo vaaraksi. Parissa viikossa portin poistamisen jälkeen oppi jäämän oven eteen istumaan kun lähden, enää ei tappeluja jotta pääsisi ulos ovesta. Eli tuossa alle 5kk oppi olemaan nätisti kotona kun lähden ulos.

Kouluttamisesta taas en osaa sanoa mitään. Tuskailen saman asian kanssa vähän itsekin. Olen kuullut että bernit on miellyttämishaluisia, herkkujen perään ja helppo kouluttaa. Jaa-a. Ehkä tämä vaan tuntuu haastavalta mulle kun on eka koira. ;))
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.08.2010 klo 21:32)

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Tiistaina, 24.08.2010 klo 11:06  
+
0
^Meidän berni ei ole hidas ja laiska. :wink: Rauhallinen kotioloissa (hyvä niin), mut lenkillä ja treeneissä energiaa piisaa. Motivoitavissa ruualla sekä leluilla, erityisesti patukka ja narupallo saa Pepen syttymään ja niiden eteen ollaan valmiita tekemään paljonkin hommia.

Kannattaa kokeilla erilaisia nameja sekä leluja, ja vaikka sanotaan että bernit on motivoitavissa ruualla, ei se todellakaan pidä paikkaansa kaikilla. Jotkut ei ole niin ahneita, että kiinnostaisi tehdä työtä ruuan eteen. Tai jos oma pentusi on ahne, ootko treenaillut niin että koira on nälkäinen? Meillä tehdään töitä sen ruuan eteen, aina ei tule kuppi kuonon eteen automaattisesti, vaan toinen päivän ruoka-annos tulee treenatessa. Jos mä lähen aamupäivästä-puolilta päivin treeneihin, en anna koirille aamulla ruokaa.

Noista leluista vielä se, meillä on erikseen lelut, millä koirat saa leikkiä itekseen tai keskenään, ja ne ei Pepeä kiinnosta. Ne lelut millä mä palkkaan koiria, ei koskaan ole koirien saatusalla eikä saa leikkiä niillä itsekseen kotona tai muuallakaan, vaan ne tulee aina minulta ja niiden eteen tehdään jotain.

MissFields: Mitä sä olet tehnyt niissä tilanteissa kun sun koira on jäänyt möllöttelemään lenkillä esim. sinne nurmikolle?
(Viestiä on muokattu tiistaina, 24.08.2010 klo 11:09)

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 14:24  
+
0
En treenaa koiraa täydellä mahalla ;)) Ei ne herkut aina kiinnosta, vaikka viimeksi olisi syönyt 12 h sitten... Kyseessä on siis pentu. Ja mietinkin että onko bernipennut nyt vaan vähän hitaanlaisia, kun tää saattaa vetää nurtsille makoilee kesken tokoilun. No ehkä sitä väsyttää? Kesällä laitoin sen kuumuuden piikkiin, mutta kun on ilmat selkeesti viilentynyt niin alkaa tuntua että se tuittuilee.. :((

Mitä oon tehnyt : a) kääntänyt selkäni koiralle ja odottanut että se toteaa ettei tuolla saa huomiota ja alkaisi toimimaan. Ei toimi, se kääntää selän mullekin ja jää haaveilemaan omiaan. b) houkutellut namilla, toimii joskus, useimmiten ei, c) houkutellut kepeillä, tai jos on lempipallo mukana, myös sillä, toimii joskus, d) nostanut ylös käsin ja "auttanut" pitelemällä kävelemään kunnes kävelee omatoimisesti jolloin kehun hirveästi ja palkitsen. Ehkä ei-toivottava tapa, mutta en jaksa tuntitolkulla odottaa että tuo JOSKUS tuosta nousee...

e)-vaihtoehtoa en voi käyttää, mikä olisi varmaan kaikkein paras, eli lähteä kävelemään poispäin kunnes se juoksee perässä, tämä on toiminut aina tilanteissa joissa pentu voi olla turvallisesti vapaana, mutta kun tuo jää möllöttämään raitiokiskoille ja suojatielle, niin en voi tuota käyttää. Ei myöskään toimi koirapuistossa.

Siis tämä voi mennä hyvinkin tuonne koulutus-osioon, mutta mietin, että onko bernipennut vaan tällaisiä laiskamatoja?

Mulla on yksi toko-koulutuslelu käytössä, josta se innostuu aina, en vielä viitsinyt viedä sitä noita möllötystilanteisiin, ettei se "koulutuspalkkio" mene pilalle. Vinkuvasta pallosta se innostuu melkein aina, mutta ei tästä viimeksi ollut hyötyä.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Jessi

Jessi
Viestimäärä: 15

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Torstaina, 26.08.2010 klo 18:09  
+
0
Heippa!

Mulla on berni ollut haaveissa jo monta vuotta ja nyt on pikkuhiljaa päähän syöpynyt, että josko sellaisen sitten ihan oikeasti ottaisi. :hymy:

Olen itse tutkiskellut monesti useampia kasvattajia ja muutamaan paikkaan on tullu soitettuakin mutta haluasin nyt teiltä kysyä joilla tälläinen koira on, että tiedätkö jotain sellaista kasvattajaa jolta et itse missään nimessä koiraa ottaisi. Voi toki yksityisviestinkin laittaa jos ei halua tänne julkisesti sitä kertoa.

Kiinnostaisi myös tietää, että onko jollain teidän bernillä ollu syöpää.
Saksanpaimenkoira "Jessi"
08.09.2002

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 09:38  
+
0
Miedän bernipoika on laiska!! :)
Todellinen möllöttelijä.

Oon aina pitänyt tuollaista berniä oikein brototyyppinä, mutta kuuleman mukaan löytyy sellaisiakin bernejä joilla virtaa piisaa.
Kotosalla tuo ei tee oikeastaa yhtään mitään, heräilee silloin kun joku syö :kieli:
Iltaisin saattaa ottaa pehmolelun hetkeksi suuhunsa ja minuutissa sekin leikki on jo tylsää.
Rapsuteltavana tuo olisi vaikka tuntitolkulla! Sitä saa halailla, pussaillaa ja paijata, sitä se rakastaa.

Tuo ei kaipaa lenkkeilyä, voitais olla vaikka viikko lenkeilemättä ja siltin sen energiat ei kasautuis mitenkään. Lenkeillä käydään kyllä joka päivä, mutta helpommin se väsyy kun nuo kaksi muuta koiraani, voi tosin johtua kipeistä jaloistakin.

Kun on kahteen sekarotuiseen verrata, niin kyllä tuo berni on oikea laiskamato!
Sanoisin sunkin kohdalla missfield (menikö nimi oikein, en muistanut sitä!!!) että oot vaan löytänyt tämmösen peruslaiskisbernin :peukku:

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Perjantaina, 27.08.2010 klo 23:11  
+
0
^niih.. onhan tuo rauhallinen tapaus. Onhan sillä nää perinteiset pentuhepulit silloin tällöin, mutta todella rauhallinen pentu kaikinpuolin. Se herää vaan kun näkee muita koiria, ja sitten sitä ei saa mitenkään rauhoitettua. Katsotaan tuleeko meidän pk-harrastushaaveista mitään :nauru: paha mennä koiran kanssa metsään jäljelle tms jos se kupsahtaa ekaan pusikkoon röhnöttää :nauru:
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Glamorous

Glamorous
Viestimäärä: 6

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Lauantaina, 28.08.2010 klo 02:29  
+
0
Täältä löytyy kans yks "pikkuisen" berniherran omistaja, meidän koiralla ikää siis ihan vähän päälle 6kuukautta! Me asutaan kerrostalossa, 3:ssa kerroksessa, hissi on kuitenkin talossa. Kun painoa nyt jo sen reilu 30kg niin ei paljoa enää nostella.
Meidänkin berni tekee kyllä samaa, kesken lenkin käy makailemaan tai istuskelemaan, kaipa se sitten välillä huilaa! Muuten sillä kyllä riittää energiaa vaikka mihin.
Tunnin metsälenkin jaksaa tosi hyvin!
Metsälenkit onkin ihan parasta liikuntaa bernille, kun saa liikkua vapaasti ja siellähän ne lihakset ja jalat vahvistuvat ja kehittyvät.

Oon kyllä niin ihastunut tähän rotuun (toinen berniuros meillä), ihan täydellinen seurakoira, luonne ja kaikki, on niin ihmisystävällinen.
Miinuspuolena siis lyhyt elinikä, kaikenlaisien sairauksien takia :(
Mutta en silti miettinyt hetkeäkään minkä rodun haluan, kerran berni, aina berni!
Ja sanoisin että on suhteellisen helppo kouluttaa, meidän poitsu ainakin oppii toooosi nopeasti namipalkalla. Mutta kyllä sillä omaa tahtoa ja jääräpäisyttä silti riittää :D että kärsivällisyyttä vaaditaan. Ja kun niin iso koira, tarvitsee hyvän koulutuksen.

Iines

Iines
Viestimäärä: 19

VS: SVEITSINPAIMENKOIRAT (ENT. BERNINPAIMENKOIRAT... - Lauantaina, 28.08.2010 klo 10:16  
+
0

MissFields kirjoitti:

Bernien omistajat eivät näköjään ole innokkaita foorumin kirjoittajia, niin täällä kuin sennenfoorumissa aivan kuollutta :nauru: toivottavasti saataisiin jotain bernikeskustelua aikaiseksi.

Olen miettinyt, että onkos bernit yleensäkin hyvin hitaan laiskoja. Tämä neiti se vaan nukkuu. Välillä sen saa ylös puuhastelemaan, mutta sitten väsähtää taas. Onhan se tietty pentu, enkä duracellpupua halunnutkaan, mutta tuo on tooodella hi-das. Eikä se mikään maailman välkyinkään kyllä ole :nauru: Sillä nyt kestää oman aikansa hoksata asioita.. Tai ehkä kouluttajassa vikaa :mietiskel:

Tuntuu, että se menee kyllä aikalailla oman tahtonsa mukaan. Välillä on vaikea motivoida, aina ei herkutkaan kelpaa. Viimeisin temppu, minkä se on keksinyt on möllötystemppu. Eli jäädään lenkin varrelle möllöttämään. Mikä vaan kelpaa, asvaltti, raitiokiskot, suojatie. Nurmikko on sataprosenttinen möllötysalue, joten me koitetaan kiertaa niitä...

^^ yksinoloharjoitus-ketju löytyy tuolta pentupuolelta. Meillä ei taas ollut yksinolon kanssa oikein mitään ongelmia. Porttikin oli vähän turha, kun se alkoi tulla jossain vaiheessa rämisten alas ja oli vähän jo vaaraksi. Parissa viikossa portin poistamisen jälkeen oppi jäämän oven eteen istumaan kun lähden, enää ei tappeluja jotta pääsisi ulos ovesta. Eli tuossa alle 5kk oppi olemaan nätisti kotona kun lähden ulos.

Kouluttamisesta taas en osaa sanoa mitään. Tuskailen saman asian kanssa vähän itsekin. Olen kuullut että bernit on miellyttämishaluisia, herkkujen perään ja helppo kouluttaa. Jaa-a. Ehkä tämä vaan tuntuu haastavalta mulle kun on eka koira. ;))


moi miun kaveirilla on kans berni. 2 v jouluna. Pentuaikoina sekin tuntui hirmu laiskalta. Stoppasi keskelle tietä. jos oli aikaa reilusti eikä koira ollut autotiellä kaverini otti stoppauksen ajaksi puhelimen kätteeen ja rupesi puhumaan siihen. Aina tämän jälkeen koira tuli vierelle. Nyt koira kummiski päässy tuon laiskuus vaiheen ohi ja on villimpi kun ois uskonu siinä vaiheessa kun koira on pentu

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 02:15)