Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 17.07.2010 klo 12:51

Valkoinenpaimenkoira

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 17

Minkkis

Minkkis
Viestimäärä: 16

VALKOINENPAIMENKOIRA - Lauantaina, 17.07.2010 klo 12:51  
+
0
En löytänyt keskustelua valkoisestapaimenkoirasta, joten päätin itse aloittaa sellaisen :hymy: Itselläni ei valkkaria ole, mutta kovasti toivoisin. Olen kuitenkin vasta 12-vuotias,ja sain viime vuonna ensimmäisen oman koirani, joten en ihan vielä toista koiraa ota.. Enkä välttämättä valkkaria näin nuorena, vaikka se ei mikään esim. rotikan tapainen kauhean haastava rotu ole. Vanhempana sitten, toiseksi koiraksi otan valkkarin :love:
Tänne voi siis laittaa kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä rodusta :wink:
Koirat eivät ole koko elämäni, mutta ne tekevät elämästäni kokonaisen.

Rimpe91

Rimpe91
Viestimäärä: 130

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Lauantaina, 17.07.2010 klo 16:54  
+
0
Heh, itse olen parhaillani hankkimassa kyseistä rotua mutta tosin vasta vuoden päästä syksyllä. Pitää vain aloittaa tämmöiset hommat ajoissa!:hymy:
http://lobb.nettisivu.org

Minkkis

Minkkis
Viestimäärä: 16

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Tiistaina, 20.07.2010 klo 16:58  
+
0
Juu, koiran hankkimisessa voi mennä aikaa :)
Vielä joskus mä hankin valkkarin, lapinkoiran ja nahkacollien.. <3<3
Koirat eivät ole koko elämäni, mutta ne tekevät elämästäni kokonaisen.

Dominaattori

Dominaattori
Viestimäärä: 75

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Torstaina, 22.07.2010 klo 10:07  
+
0

Minkkis kirjoitti:

...se ei mikään esim. rotikan tapainen kauhean haastava rotu ole..



Ne, jotka rodusta tietävät, korjatkaa harhaluuloni mikäli olen väärässä rodusta kokemattomana, että v.paimenkoira olis kuitenkin melko paljon haastavampi rotu kuin esim. rotikka? Ne rotikat, joista mulla on kokemuksia, ei ole ollu kovinkaan haastavia (miellyttämishalu löytyy, persoja ruualle, leluille jne), mitä nyt yks kovapäinen uros, joka ei tule muiden koirien kanssa toimeen..
(Viestiä on muokattu torstaina, 22.07.2010 klo 10:48)

tassupari

tassupari
Viestimäärä: 63

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Torstaina, 22.07.2010 klo 12:43  
+
0
Itselläni ei valkoista paimenkoiraa ole, mutta muutaman sellaisen omistajan kanssa jutelleena on tullut käsitys, että valkoinen ei ole niin miellyttämisenhaluinen kuin saksanpaimenkoira. Perheuskollinen kyllä. Usein myös arempi kuin "sukulaisensa". Kauniita koiria ovat :)

Rimpe91

Rimpe91
Viestimäärä: 130

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Torstaina, 22.07.2010 klo 15:55  
+
0
Itse olen ymmärtänyt juteltuani kasvattajien kanssa, että se olisi juuri toisinpäin, että valkkarilla miellyttämisen halua löytyisi enemmän kun saksanpaimenkoiralla? :mietiskel:

No mutta oli miten oli niin kauniita koiria kyllä! :wink:
http://lobb.nettisivu.org

Minkkis

Minkkis
Viestimäärä: 16

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Torstaina, 22.07.2010 klo 18:00  
+
0
Joo no mä oon kans jotenkin saanut sellaisen käsityksen, et valkkari ois miellyttämisenhaluisempi kuin schäfer.. :mietiskel: Ja olen saanut myös sellaisen käsityksen, et ei valkkari kovin haastava rotu oo, ainakaan rotikkaa haastavampi! Tietenkin jokainen koira on oma persoonansa, ja kaikki rottweilerit ei ole niin haastavia, eikä kaikki valkkarit niin "helppoja" :hymy:
Koirat eivät ole koko elämäni, mutta ne tekevät elämästäni kokonaisen.

Rimpe91

Rimpe91
Viestimäärä: 130

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Torstaina, 22.07.2010 klo 18:28  
+
0
Itsekin oon käsittänyt ettei ois kovin haastava, mutta myös että sitä jääräpäisyyttäkin saattaa löytyä aina silloin tällöin. Se ei tosin itseäni haittaa yhtään kunhan se pysyy pienissä rajoissa :wink:

Minä en osaa sanoa valkkarin ja rottweilerin eroihin yhtään mitään, mutta itse olen aina ajatellut päässäni että rotikka on melkoisen haastava rotu. En tiedä mistä käsityksen olen saanut sillä en ole siihen rotuun perehtynyt, eli voi olla että olen ihan hakoteilläkin asian suhteen! :shifty:
Eli se siitä itseni osalta.

Osaako joku sanoa onko valkkareista jotain kirjallisuutta? Olen yrittänyt etsiä kovasti, mutten ole löytänyt toistaiseksi kuin kirjoja joissa siitä on lyhyt muotoinen rotuesittely.
Toki netistäkin tietoa löytyy, mutta kirja on aina mukavaa luettavaa iltaisin ja bussimatkoilla.
http://lobb.nettisivu.org

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 14:27  
+
0
Parhaiten löytyy tietoa kasvattajilta itseltään. Lisätietoja löytyy rotuyhdistyksen sivuilta.
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

kuku

kuku
Viestimäärä: 52

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Lauantaina, 02.10.2010 klo 15:11  
+
0
en oo varma osaanko kirjottaa tähän, mutta kuitenki koitan:nolo: meille on tullut valkkari narttu Wanttu, se on suusilleen 9 viikoa. Kirjottelen lisää kunhan opin:nauru:

kuku

kuku
Viestimäärä: 52

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Lauantaina, 02.10.2010 klo 15:13  
+
0
noniin se ONNISTU:nauru:

Tiitus

Tiitus
Viestimäärä: 720

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Lauantaina, 02.10.2010 klo 18:14  
+
0
Tänne on tulossa valkkari pentu keväällä/kesällä 2011 ellei bostonia tulekkaan. :peukku: Kasvattajaa ollu yhteydessä ja "alkuvaraus" tehty. :shifty:
Virallinen kuulokoira
bostoninterrieri Domi 23.06.2011
Blogi


kuku

kuku
Viestimäärä: 52

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 13:42  
+
0
voi kun ihanaa!:nauru:
mitä oot miettiny nimeks????? niin ja tuleeko narttu vai uros?
niin jos otat valkkarin.

Tiitus

Tiitus
Viestimäärä: 720

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 14:10  
+
0
En oo viellä päässy päätökseen, että narttu vai uros, mutta voi olla et narttu olisi "helpompi" kun kyse on ensimmäisestä koirastani. :peukku: Ja en ole vielä nimeä päättää, että jos ehotuksia on niin siitä vain ehottelee. :roll: Enkä pahemmin suunnittelekkaan ennen kun saan tietää miten käy bostoni homman. :shhh: Mistäs kennelistä siun/teidän valkkarinne on?
Virallinen kuulokoira
bostoninterrieri Domi 23.06.2011
Blogi


(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.10.2010 klo 14:11)

kuku

kuku
Viestimäärä: 52

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 19:01  
+
0
kiratin kennel:peukku: ja Wantun koko nimi on: kiratin gingerale with ice niin jos kiinostaa...:nauru:

kuku

kuku
Viestimäärä: 52

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 20:27  
+
0
ainiin ja JOS oot ottamassa sitä iki-ihanaa valkkaria:nauru: niin kannattaa mennä rotuyhdistyksen sivuillle ja laittaa pentu välitys, sieltä löytyy kaikenlaisia kasvattajia:jjei:

Tiitus

Tiitus
Viestimäärä: 720

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 20:51  
+
0
Mulla jo kasvattaja valmiina. :peukku:
Virallinen kuulokoira
bostoninterrieri Domi 23.06.2011
Blogi


(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.10.2010 klo 17:43)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 22:11  
+
0
Pidetään sitten täysin neutraalina nämä maininnat kenneleistä. Jos lisää haluatte puida yksittäisiä kasvattajia, niin yksäreillä.
Lainaus säännöistä:

6. Nimiä (ihmisten tai kennelten) ei kuitenkaan palstalla mainita, vaan nämä asiat kuuluvat yksityisviestien pariin. Tilanne menee liian helposti siihen, että viestiä tulkitaan väärin, ja alunperin positiivisessa mielessä sanottu nimi muuttuu syyttelyn kohteeksi. Maalaisjärki on sallittua tässäkin

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

kuku

kuku
Viestimäärä: 52

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Tiistaina, 05.10.2010 klo 13:03  
+
0
aaargh! :ttou: sori! en huomannu kattoo!!!!! mutta seuraavalla kerralla pidän suuni kiinni:shhh:

Terhi

Terhi
Viestimäärä: 134

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Tiistaina, 05.10.2010 klo 16:33  
+
0
Minäkin haaveilin toiseksi koiraksi alunperin valkkaria. Mies ei vain oikein innostunu :mad: Lueskellu olen paljon netissä ja käyny kasvattajien sivuja tutkailemassa. Terveystuloksia kun vielä löytäis niin olis hyvä..
Äippäliini kera rakkaidensa: mies ja kaksi lasta :)
saksanpaimenkoira s.4.1.09 Royal Coctail on my mind eli Lissu
saksanpaimenkoira s.3.9.10 Jatzarin Janet

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545688
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 16:15)