Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:28

Vesikoirat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5

siljaj

siljaj
Viestimäärä: 29

VESIKOIRAT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:28  
+
0
Nyt voisi luoda oman keskustelun vesikoirista. Eli tervetuloa keskusteluun mukaan vaan kaikki, joilta löytyy kaverina espanjanvesikoira, portugalinvesikoira, lagotto romagnolo, barbet tai jokin muu vesikoira. Tervetuloa keskustelemaan myös näiden rotujen ystävät ja he jotka miettivät tämän rotuista koiraa.

Mulla majailee kotona Luna, joka on espanjanvesikoira. Pennulla on sunnuntaina ikää 12 viikkoa. Ensimmäinen rokotus käytiin ottamassa keskiviikkona. Tuo meni oikein hyvin. Luna on käynyt jo muutamassa erilaisessa pentutapaamisessa. Silti ujous ei meinaa kaikota.

Löytyykö muita vesikoiran omistajia keskustelemaan tänne?
Espanjanvesikoira Luna 17.01.2010

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: VESIKOIRAT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:34  
+
0
jei, joku pisti vesikoira-topan pystyyn! :)

meillä asustelee kohta puoltoistavuotias espanjanvesikoiraneiti Zena. Nyt keväällä tarkotus olis alottaa agilityn alkeiskurssi, viime vuonna käytiin kilpatottiksen alkeet ja sit ihan pentutokoa. Ja MEJÄä ollaan myös kokeiltu pari kertaa.
Mitäs muut vesikoiraihmiset harrastaa?

siljaj

siljaj
Viestimäärä: 29

VS: VESIKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 12:42  
+
0
Etsin parhaillani sopivaa pentukoulu ryhmää. Olen kuitenkin halunnut alusta asti Lunasta harrastuskoiraa. Agility ja koiratanssi kiehtovat ja näitä olisi tarkoitus vajaan vuoden päästä aloitella. Pitää kuitenkin katsoa millainen yksilö Lunasta kehittyy. Pentu agilityä ja tokoa olisi kiva päästä myös kokeilemaan. Toivottavasti Luna nauttisi noista.
Verijäljelle viemistäkin aion kokeilla, sillä olen lähtöisin maalta ja olen kiinnostunut metsästyksestä. Muutama vuosi sitten kävin metsästyskurssin ja sain metsästyskortin. En ole tekemässä kuitenkaan Lunasta metsästyskoiraa, mutta olisi kiva nähdä miten hän reagoisi verijälkeen.
Espanjanvesikoira Luna 17.01.2010

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: VESIKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 12:57  
+
0
Meillä toko on nyt puolen vuoden aikana tökkiny aika pahasti. Zena paineistuu kovasti jos mä vaadin siltä jotain ja sit se purkautuu kauheena hössöttämisenä ja keskittymiskyvyn puutteena. Täytyy vaan sitkeesti nyt jatkaa. Zena on tosi ohjaajaherkkä ja heti jos mä vähänkin stressaan ni se on hänelle kriisi.

747

747
Viestimäärä: 3

VS: VESIKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 20:46  
+
0
Täältä löytyy reilun vuoden ikäinen lagottopoika Hiski. Ollaan käyty pentukurssin lisäksi junnutokokurssi viime syksynä ja sen jälkeen on puuhasteltu ihan vaan omin päin kaikkea pientä. Kesäksi/syksyksi on mietitty jollekin tokokurssille tai vaikka agilityyn ilmottautumista, kaikenlainen tekeminen kun tuolle turrelle maistuu. Kiinnostaisi myös kokeilla Hiskin sienikoiran lahjoja, senhän pitäisi olla sitä ominaisinta hommaa lagotolle. :) Ehkä syksyllä löydetään itsemme sienimetsästä harhailemasta!

siljaj

siljaj
Viestimäärä: 29

VS: VESIKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:07  
+
0
Mistä päin muut vesikoira ihmiset ovat? Me asutaan Vantaalla.

Vaikka vesikoira-foorumin kauttakin järjestetään vesikoira tapaamisia, olisi sellaisia kiva järjestää tämänkin foorumin kautta. Ja eihän hyvään tapaamiseen tarvitse pakolla kahta koiraa enempää.
Espanjanvesikoira Luna 17.01.2010

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: VESIKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 00:01  
+
0
Mä olen Turun lähistöltä. Jos nyt hankkisitte toisen koiran niin olisiko se samaa rotua kun nykyisenne? Mä rakastan perroja, mut seuraavaks kyllä kokeillaan jotain ihan muuta, nimittäin cairni on pyörinyt päässä jo vähän aikaa. :) vuoden päästä on mahdollisuus ottaa koira, katotaan nyt mitä rotua se edustaa.

siljaj

siljaj
Viestimäärä: 29

VS: VESIKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 10:07  
+
0
Mulla ei todellakaan ole vielä aikeissa hankkia toista koiraa, sillä Luna on vasta pieni pentu. Toisaalta tiedän, että jos hankkisin toisen koiran, se mitä todennäköisimmin olisi perro. Tähän vaikuttaa se, että olen allerginen koirille ja Lunasta mulla ei ole tullut oireita. Kun vierailen vanhempieni luona, pikkusiskoni ja äitini saavat vielä pieniä oireita. Ehkä sen takia, että Lunalla on vielä pentuturkki. Oireet eivät ole kuitenkaan niin pahoja, kuin mitä muun rotuisista heille tulee.
Tämän allergian takia ei ollut hirveästi rotuvaihtoehtoja, kun mietin ensimmäistä koiraa. Olen kuitenkin kaikin puolin tyytyväinen, että minulla on Luna.
Espanjanvesikoira Luna 17.01.2010

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: VESIKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 10:10  
+
0
^ meilläkin oli isoveljellä allergiaa kun sillon aikoinaan eka vesikko tuli. Ei saanut mitään oireita, ja lopunperin siedättyi myös muunrotuisiin koiriin, joten nyt pystyy haaveilemaan monista muistakin roduista :-) vaikka perro varmaan tulee olemaan aina, mutta välissä voi kokeilla muitakin.

747

747
Viestimäärä: 3

VS: VESIKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 13:07  
+
0
Me asustellaan Helsingissä. :)

Jos/kun jossain vaiheessa hankitaan toinen koira Hiskille kaveriksi, ei varmaankaan oteta lagottoa. Kivoja rotuja on niin älyttömästi! Vaikka ollaankin oltu ihan sataprossasen tyytyväisiä lagottoon, niin ei kuitenkaan ole sellaista fiilistä, että just ehdottomasti tämä olis se "meidän rotu" eikä mikään muu. Kiinnostusta löytyy moneen suuntaan. On Hiski kyllä sen verran tehokkaasti vakuuttanut noiden kikkurakarvojen ihanuudesta, että tuskin jää viimeiseksi rotunsa edustajaksi tässä perheessä. :kieli:

MMillli

MMillli
Viestimäärä: 5

VS: VESIKOIRAT - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 10:25  
+
0
Meiltä löytyy täältä 6,5 kk vanha lagottotyttö Fasu. Energinen ja avoin tapaus, kaikki jotka tule lenkillä vastaan pitäis käydä tervehtimässä, tosin nykyään alkaa jo ihmisten ohitus sujua ilman hyppimistä,vetämistä ja hullaantumista, mutta jos koira tulee niin voi kun tuntuu että korvat ihan häviää kun on niin haltioissaan.
Me etsitään parhaillaan jotain hyvää kurssia mille mennä, ollaan jo käyty pentukurssi, ja haluttais kokeilla vähän lisää. Suunnitelmissa on että aloitettais agility, mutta eihän sitä tiedä tykkääkö toi yhtään siitä, joten joku kurssi missä vois vähän kokeilla kaikkee olis ihan unelma.. :)

Rocky2010

Rocky2010
Viestimäärä: 3

VS: VESIKOIRAT - Tiistaina, 18.05.2010 klo 12:59  
+
0
Heippa!

Meillä asustelee sunnuntaina 11vk täyttävä perropoika Rocky. Pentukoulua käydään Vantaan kivikossa. Asustellaan Mellunmäessä. Rocky on myös ollut aika arka, mutta reipastuu päivä päivältä, joten on kait ihan rodun omaista tuo pieni varautuneisuus, ainakin näin alkutaipaleella.

Janskuja

Janskuja
Viestimäärä: 2

VS: VESIKOIRAT - Tiistaina, 22.06.2010 klo 11:44  
+
0
Heippa! Täällä asustaa 15kk Perroneiti Kuopiosta. Koiran virallinen nimi on Zorrazo Fiery Hunter mutta paremmin tulee luokse kun huudetaan nimeä Ebba. Kuinka moni käy vesikoiransa kanssa näyttelyssä? Eban kanssa kierretään Helsingistä Joensuuhun näyttelyissä. Neidillä on jo kaksi sertiä suomesta ja yksi Tallinnasta : )

MMillli

MMillli
Viestimäärä: 5

VS: VESIKOIRAT - Tiistaina, 22.06.2010 klo 20:41  
+
0
^Meillä on tarkotus käydä sitten vähän vanhempana (ja samalla rauhallisempana) näyttelyissä jos Fasu tuntuu siitä tykkäävän. Nyt kun se on niiiin kiinnostunut muista koirista että siitä ei tulisi mitään.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: VESIKOIRAT - Tiistaina, 22.06.2010 klo 21:33  
+
0
me ollaan käyty vaan mätsäreissä, enkä virallisista tiedä. zena on niin mahottoman pidättättyny eikä siedä tuomarin koskemista. tai siis väistää, mikä heti oletetaan arkuudeks. ja en mä viitti tota viedä sit jos ei se kerta tykkää.

MMillli

MMillli
Viestimäärä: 5

VS: VESIKOIRAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 14:59  
+
0
Onkos teidän muiden vesikoirat vesipetoja? Meillä nimittäin on :) Jo kaukaa huomaa että tuolla on vettä ja molskis vaan niin se on siellä. Rauhassa uidaan ihan hienosti, mutta jos vähänkin herpaantuu niin takapää vajoaa ja etujalat rupee läiskiin. No, ostettiin pelastusliivit niin jos oppis sitten ensin niiden kanssa uimaan, niin ei tarvis aina pelätä sitä että se vielä uppoaa.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: VESIKOIRAT - Lauantaina, 10.07.2010 klo 09:54  
+
0
hahhah, meijän piskin uiminen onkin oikee show ! ei pysy takapää pinnalla jos ylipäätään saa houkuteltua toisen veteen. :D kahlailee kyllä kovasti, mut ihan uimaanuimaan ei mee ilman houkuttelua.

tomaattikoira

tomaattikoira
Viestimäärä: 15

VS: VESIKOIRAT - Perjantaina, 16.07.2010 klo 18:49  
+
0
Olen hyvin kiinnostunut espanjanvesikoirista, oikein ihania koiria :)
Koiraa ei nyt varsinaisesti olla ottamassa, vaikka vähän siihen suuntaan ollaan puhuttu jonkin aikaa, mutta saas nähdä nyt. Jos otettaisiin, niin perro olisi kyllä hyvin varteenotettava rotu.

Kertokaas, perrojen omistajat, että ovatko koiranne kovin metsästysviettisiä? Esim. säntäävätkö oravan/linnun perään yms.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: VESIKOIRAT - Perjantaina, 16.07.2010 klo 20:45  
+
0
Perroja on myös metsästysvietin suhteen moneen lähtöön. Toiset lähtevät hajujen perässä, toiset jahtaavat niin kauan saalista kun se on näkösällä ja toiset eivät riistan perään ole. Pääosin riistavietti on tosin hallittavissa, mutta vaatii koulutusta.

Espanjanvesikoira on aktiivinen harrastuskoira, jota ei kannata ottaa kovin hepposin perustein. Luonteen puolesta ei mikään helppo, vaikka äärimmäisen fiksu toki on.

Leopold

Leopold
Viestimäärä: 1

VS: VESIKOIRAT - Sunnuntaina, 12.09.2010 klo 20:21  
+
0
Hei vaan kaikki Perrojen omistajat!

Täällä Tuusulassa asustelee espanjanvesikoira Leo.
Ikää Leolla on nyt 5 1/2 kk. ja väriltään poju on musta valkoisin merkein.
Me ihastuttiin rotuun naapurin koiruuksien avulla ja harkinnan jälkeen perheemme kasvoi kesäloman kunniaksi pienellä perropojalla.
Harrastuksena meillä on ollut uiminen, joka näyttäisi olevan Leon lempipuuhaa ja myös pyyhkeellä kuivausta tuntuu rakastavan yli kaiken. Lisäksi on käyty Arkitottis pennuille -kurssi ja kohta jatketaan Tokon alkeilla. Marraskuussa perehdymme vielä näyttelykurssin saloihin.
Näyttelymaailman Leo avasi tänään Tuusulan MAtch Show:ssa ja lokakuussa olis tarkotus käväistä kokemassa virallisen näyttelyn tunnelmia Hyvinkäällä.
Käymme syksyisin ahkerasti sienestämässä, joten kanttarellin etsijän vikaa toivoisimme myös Leosta iän ja koulutuksen myötä löytyvän. Myös jäljestystä olisi tulevasuudessa kiva harjoitella.

Ps. Laittakaahan viestiä tänne, jos järjestätte Perrojen tapaamisia. Tullaan mielellämme mukaan temmeltämään, jos aikataulut vaan sopii.

t.Emäntä & Leo
Emäntä & Leo

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545662
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 06:30)