Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 10:51

Vinttikoirat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 19

Inka

Inka
Viestimäärä: 1

VS: VINTTIKOIRAT - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 15:05  
+
0
Tietäisikö kukaan paljon n. keskimäärin aikuinen venäjänvinttikoira maksaisi ?
Hoivaa minua. Anna päivittäin hyvää ruokaa ja raikasta vettä ja pala puhdasta luontoa. Ethän palkitse vilpitöntä uskollisuuttani lyömällä minua? Vaikka oletkin töistä väsynyt älä hermostuksissasi potki minua, älä huuda minulle sillä kuuloni on herkkä. Suojaa minua kesän paahteilta ja talven viimoilta. Anna minun olla luonasi, sillä ikävöin sinua jokaisena hetkenä kun olet poissa luotani. Ethän anna elämäni olla pelkkää odotusta ja pettymystä, sillä elän vain sinulle. Ethän vaadi minulta sellaista, mitä en ymmärrä, sillä teen kaiken voitavani. Onhan minulla sydän vilpitön! Kuuntele kun puhun sinulle omalla kielelläni. Kun voimani ovat lopussa, päästä minut lepoon tuskattomalla tavalla.

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 19:35  
+
0
Minuakin kiinnostaa borzoi, on oikeastaan ainoa vinttikoira joka kolahtaa. Olen jo vuosikausia ihastellut kyseistä rotua. Olisin tosi innokas kuulemaan elämästä tällaisen aristokraatin kanssa, mikäli jollakulla sattuisi olemaan kokemusta.
Kerran kun tuli kaksi vastaan ulkona, kävellen vierekkäin niin meinasi leuka tipahtaa maahan kun olivat niin upeita otuksia :love: Aika harvoin noita kuitenkaan näkee täällä Itä-Suomessa.
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

Jondde

Jondde
Viestimäärä: 20

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 07.12.2010 klo 23:10  
+
0
Mun tädillä on ollu kauuuuan venakoita, joten niitten kaa on tullu touhuttuu. :) Sanotaan näin, että kiva rotu on, mut ei ihan mun "juttu". Tosi kiva luonteisia, hienoja ja isoja. Tarvii paljon liikuntaa (luonnollisesti) ja karvaa lähtee, ku pienestä kylästä, mutta pakko myöntää, että hienoja on! Lisäks tädin koirat eläny pääasiassa yli 10 vuotiaaks, eli hyvässä hoidossa elää pitkää. Suosittelen rotuun tutustumista! Syy miks en ite hankkis on se, että omasta mielestä "liian hienoja" ja se karvan määrä mikä lähtee.. Nyt oma kysymys: mitä isoa vinttikoiraa voisitte suositella, jos haluis vinttikoiran, joka on hyväluontonen ja karvaa ei lähe/mahd. vähän?

Ruusu

Ruusu
Viestimäärä: 160

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 03.03.2011 klo 15:07  
+
0
Juuri rekisteröidyin tänne foorumille, moikka siis vaan kaikille!
Olen kovassa koirakuumeessa ja miettinyt yhdeksi rotuvaihtoehdoksi italianvinttikoiraa. Mietityttää vain se, miten vaikea itiksiä on kouluttaa, kun kuulemani mukaan niillä ei ole juurikaan miellyttämisenhalua. TOKO taitaa siis jäädä harrastuslistalta pois, mutta kuinka on agilityn laita? Agility on nimenomaan se laji, jota haluaisin koiran kanssa harrastaa. Sulkeeko tämä toive siis itiksen kokonaan laskuista pois?

nannekins

nannekins
Viestimäärä: 84

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 05.03.2011 klo 01:35  
+
0
^ Miellyttämisenhalu riippuu aika pitkälle yksilöstä, mutta ei näillä sitä kyllä ylipäänsä kovinkaan hirveästi ole. Monet on kyllä niin pohjattoman ahneita että herkkujen takia tekevät mitä vaan. Mähän itse asiassa käyn Utun kanssa tokotunneilla, ja tiedän muutaman muunkin jotka ovat ainakin kokeilleet ja yksi on kisaamassakin käynyt. Mutta eihän tää italiaano kyllä sellaisen ihmisen rotuvalinta ole joka ihan tosissaan tähtää menestykseen tokossa. Hauskaa yhdessä puuhastelua se kyllä on.

Agilityäkin harrastan likan kanssa, ja siitä voikin jo sanoa että sopii italiaanolle kuin nenä päähän! Vauhtia riittää niin paljon ettei ohjaaja meinaa perässä pysyä, ja koira rakastaa touhua ihan täysillä. :kieli: Useampi koirakko on kisannutkin agissa, ja tällä hetkellä on monta aloittelevaa harrastajaa.

nannekins

nannekins
Viestimäärä: 84

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 05.03.2011 klo 01:36  
+
0
Laitetaas vielä kuvakin, Utu ekoissa agiharkoissa. :kieli:

Ruusu

Ruusu
Viestimäärä: 160

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 05.03.2011 klo 13:03  
+
0
nannekins: Kiitos selvennyksestä ja ihanasta kuvasta! :nauru:

urpo

urpo
Viestimäärä: 171

VS: VINTTIKOIRAT - Perjantaina, 18.03.2011 klo 17:52  
+
0
Ei hyvän tähen kun on vaikeaa. Yritin liittää kuvaa - ei onnistunut. Yritin poistaa epäonnistuneen viestini - ei onnistunut.
Olisin halunnut esitellä vähän harvinaisempaa rotuani, unkarinvinttikoiraa.

https://picasaweb.google.fi/kaurahattu/Arpad

Mut albumin linkitys onnistui!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 18.03.2011 klo 18:12)

MustaPaholainen

MustaPaholainen
Viestimäärä: 2

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 19.03.2011 klo 11:53  
+
0
Täälä ilmoittautuu eräs vinttari ihminen.. Meillä majailee kaksi affea, haaveena olisi italianvinttikoira.. :heiluti:

mimmi

mimmi
Viestimäärä: 256

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 22.03.2011 klo 07:30  
+
0
täälläkin ilmoittautuu yksi kovasti vinttikoiriin ihastunut! :heiluti:
Itselläni ihastus on kestänyt vuosia, mutta nyt on vuosien pehmityksen jälkeen myös avokki myöntänyt että olishan se joku vinttikoira sittenkin ihan kivan näköinen :jjei: (vieroksui ensin tuota laihuutta)
no nyt sitten kun sain luvan haaveilla vinttikoirasta, olisi meillä vaihtoehdot todennäköisesti italiaano tai whippet.. Luultavasti tuo italiaano olisi kuitenkin ensimmäinen vaihtoehto!
Minua kuitenkin mietityttää tuo liikunnan ja juoksemisen tarve.. Minkä verran liikuntaa teidän italiaanot/whippetit päivittäin saavat? Entä kuinka usein pääsevät juoksemaan vapaana? Ja mihin viette koirian juoksemaan vapaana? Meidän koirat juoksevat joka viikonloppu vapaana mieheni vanhempien luona maalla, pelloilla, mutta tämä on tietenkin täysin aitaamaton alue, ja vinttikoira ei taida olla niin varma luokse tulija että tämä riittäisi?

ps. Missä hinnoissa italiaanot muuten ovat?
jenkki Malla
kleinspitz Muru
(ja vierailevana tähtenä jenkki Juli)

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 10:43  
+
0
Borzoi ihmiset hoi!
Löytyykö mielenkiintoa hieman kertoa rodusta? Ehkä rodusta yleensäkin, mutta lähinnä mitä borzoin omistaminen vaatii?

Itselläni kytee borzoi kokoajan mielessä, mutta koiran, etenkään tämän rodun hankinta ei juuri nyt ole ajankohtainen. Borzoin historia on tuttua ja yhdessä kennelissä olen käynyt koiria ihastelemassa. Näyttelyissä pitää käydä jututtamassa jokatoinen borzoin omistaja ja kehän laidalla käydä koiria ihailemassa.
Harrastan melko paljon koiran kanssa liikuntaa. Tykkään huuhailla useita tunteja koiran kanssa kaupungilla ikkunaostoksilla tai talsia metsäpolkuja luonnon moninaisuutta ihmitellen. Juoksun ystävä en ole, eikä pyöräilykään ole meikäläisen juttu. Reippaat, jopa 20 kilometrin kävelylenkit kuuluvat etenkin kesän ohjelmaan. Koirien kanssa harrastan jonkinsortin vetourheilua lenkkeilyn lisäksi, ja sitten tottelevaisuutta. En tottelevaisuutta kilpailutasolla vaan omaksi ilokseni. Koiran kanssa uiminen on jees ja koirat on mukana pilkillä, verkoilla, marja- ja sienimetsässä, venereissuilla jne. Tykkään vaellella koirien kanssa.
Oppimisen ja opitun tekemisen intressi on se ja sama, koiran koulutus on minulle lähinnä henkilökohtainen haaste.
En voi sietää, että koira vatkaa sisällä jokasuuntaan vaan sisällä rauhoitutaan, ei vaellella ja riehuta. Mitään sähköjänistä en missään tapauksessa halua, enkä kauko-ohjattavaa koiraa. Koiralta on löydyttävä omat aivot ja tahto, sen täytyy pystyä itsenäiseen ajatteluun ja ratkomaan asiansa itse "miten saan lelun sohvan alta? Pistänpä huuto- ja riehumiskonsertin pystyyn kun kukaan ei minulle sitä anna"-ei käy. Koiran täytyy myös tyytyä tilaansa ja olla itsenäinen, ei perään ruikuttaja. Mitä itsenäisempi koira on, sitä parempi. Hirveä tekemisenhalu ei ole hyvä juttu, itseäni ei kiinnosta jatkuvasti puuhailla koiran kanssa. Rauhallinen perusluonne ennekaikkea, mutta potkua pitää löytyä kun sitä tarvitaan.
Ratajoksu voisi olla ihan kiinnostava, mutta ainakin tällä hetkellä olen tyytyväisempi koiran kanssa yhdessä ulkoiluun.
Metelöinti ei ole hyvä juttu vaan koiran täytyisi olla suht hiljainen. Keskiaasialainenkin toki haukkuu, mutta meillä on sääntö, että turhia ei mölytä. Keskiaasialainen on ainakin tähän toistaiseksi taipunut.
Turkista sen verran, borzoi ei ilmeisesti tarvitse jatkuvaa puunailu vaan viikottainen-parin viikon välein perusteellinen harjaus riittää(kö?).
Koira mielellään sen verran omistajaansa kiintynyt, ettei päästä puhumaan villikoirasta vaan itseajattelevasta koirasta.

Miltäs tuo noin äkkisiltään borzoin omistajista/ kasvattajista kuulostaa.

Vilapin

Vilapin
Viestimäärä: 5

VS: VINTTIKOIRAT - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 19:46  
+
0
Moikka, mistähän löytyisi italiaano kokoisia kuonokoppia?

nannekins

nannekins
Viestimäärä: 84

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 28.03.2011 klo 17:42  
+
0
Kah, lisää italiaanokyssäreitä. Koitan vastailla tällä huimalla yhden koiran otannalla. :viheltel: (rodulla on muuten ihan oma foorumikin jossa pyörii enemmän aktiivisia ihmisiä ja keskusteluja on entuudestakin sivukaupalla, suosittelen kaikille rodusta kiinnostuneille)

Mimmi, vapaanajuoksuttamisesta sen verran, että itse olen sitä mieltä että italiaano todellakin tarvitsee sitä. Omaa kakaraa kun katsoo niin se nimenomaan nauttii siitä että pääsee revittelemään vapaana täysillä. Tarvittava liikunnan määrä sitten riippuu aika pitkälle yksilöstä. Toiset ei tarvitse eikä kaipaakaan paljoa vapaana juoksemista, toiset taas vaatii paljonkin että ovat tyytyväisiä. Kuitenkaan en osaa kuvitella että yksikään italiaano täysin ilman pärjäisi. Utu pääsee juoksemaan vähän vaihtelevasti, riippuen keleistä ja mun aikatauluista, yleensä kerran pari viikossa, toisinaan useemmin ja toisinaan harvemmin. Meillä mennään tosiaan pääasiassa remmilenkeillä, ja italiaano on kuitenkin sen verran helppo rotu, että jos jostain syystä jää liikunta hetkeksi vähemmälle niin ne sopeutuu siihen. Oma ainakin nukkuu vaan sisällä, eikä energian määrä lisäänny sisätiloissa sen kummemmin vaikka liikunta olisikin vähäistä (niinku esim tänä talvena noiden järjettömien pakkasten takia). Tauon jälkeen irti päästessään sitä vauhtia ja höyryjä kyllä sitten riittääkin hetken aikaa. Mutta aika helppoja tuntuu italiaanot olevan liikunnan suhteen moneen muuhun rotuun verrattuna.

Juoksutuspaikat riippuu niin monesta asiasta, toiset juoksuttaa koirapuistoissa ja toiset metsässä. Itse vien Utun juoksemaan vain metsiin, kun koirapuistot on omasta mielestä vastenmielisiä paikkoja, ja paikallisessa puistossa käy yleensä liian isoja ja rajuja koiria että uskaltaisin Utun sinne sekaan päästää. Mä tykkään muutenkin metsistä enemmän, kun opettavat ihan eri tavalle koiralle koordinaatiokykyä varsinkin pentuna. Monet italiaanot on niin nössyköitä etteivät vaella kauas vaan pysyvät lähettyvillä. Utu ainakin on ollut aina varma luoksetulon kanssa eikä tosiaan tee mitään omatoimisia retkiä. Tutut paikat onkin sitten vähän eri asia, Utu ainakin meinaa mun vanhempien pihalla (aitaamaton, taajamassa) lähteä turhankin herkästi tutkiskelemaan, enkä uskalla siinä pitää irti ellei ole jotain tekemistä likalla (esim. tokoillaan, heittelen palloa tms.). Tässäkin on varmasti eroja yksilöiden välillä.

Yleistä hintatasoa en osaa rodussa arvioida, myyntihintoja kun ei hirveästi huudella missään. Riippuu paljon miltä kasvattajalta ostat, mistä yhdistelmästä ja millaisella sopimuksella, ja ostatko Suomesta vai ulkomailta. Mutta yleisenä mutuna sanoisin että taitaa myyntihinnat yli tonnin olla, ja nartut on hintavampia kuin urokset.

Vilapin, millaista koppaa tarkoitat? Kisakoppien osalta Suomessa ei taida olla tällä hetkellä oikein koppien tekijöitä, vähän kiven alla tuntuu mokomat olevan. Justiinsa yksi porukka tilasi Tsekeistä DG Doggear-nimisestä firmasta kimppatilauksena kilpakoppia, ja varmaan sen suosittelisin ekana tsekkaamaan. Kennelkoppia ei italiaanokoossa taida ollakaan (siis niitä muovisia mitä greyllä ja whippeteillä joskus näkee), tai en ole itse koskaan törmännyt.

mimmi

mimmi
Viestimäärä: 256

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 28.03.2011 klo 18:06  
+
0
Kiitos vastauksista! niistä oli paljon apua :) täytyykin suunnata sinne vinttikoira foorumille...

Olin jotenkin mielessäni ajatellut että vinttikoiran juoksuttamiseen tarvitaan vähintään joku valtava pelto... ihan kohtuu kokosia koirapuistoja meiltä löytyy vierestä ja niissä jo tyttöjen kanssa käydäänkin, täällä juoksemaan voisi tuleva italiaanokin päästä vähintään joka toinen päivä!
Olisi vielä mielenkiintoista kuulla mitä määriä remmilenkkeilyä teidän italiaanot saa päivässä, meillä arkena liikutaan se vähintään tunnin peruslenkki, plus vartin pissalenkkejä, viikonloppuna määrät sitten kasvavat huimasti.. riittääkö tälläinen liikuntamäärä, plus koirapuistojuoksut väh 3 kertaa viikossa italiaanolle?

täällä kuume isabellan värisestä italiaanosta alkaa kasvaa...<33
jenkki Malla
kleinspitz Muru
(ja vierailevana tähtenä jenkki Juli)
(Viestiä on muokattu maanantaina, 28.03.2011 klo 18:07)

nannekins

nannekins
Viestimäärä: 84

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 28.03.2011 klo 18:39  
+
0
Kyllä varmasti riittää tuo liikuntamäärä! Utun kanssa teen just tuollaista tunnin/puolentoista remmilenkkiä, vapaanajuoksutuksen ajallinen määrä sitten vaihtelee sen mukaan kuin pitkä lenkki tehdään metsässä. Yhden pitkän lenkin lisäksi tehdään sitten 2 tai 3 pissatusta, jotka voi ajallisesti vaihdella puolesta tunnista ihan parin minuutin pikapissoihin. Miten kulloinkin on aikaa tai tarvetta. Tälleen talvisin tuo elukka on sen verran mukavuudenhaluinen, että on tyytyväisempi mitä vähempi ollaan ulkona. :kieli: Toki pystyy ja kykenee lenkkeilemään ihan "normimääriä" kun vaan lähdetään (ja pakkasella puetaan sään vaatimalla tavalla). Ihan heti ei italiaanosta veto lopu, mä en oo saanu tuota koiraa väsyneeksi vielä yhdelläkään lenkillä, oli se sitten remmissä tai irti. Tietty mitä enempi liikuntaa saa niin sen parempi, mutta mitään superenergisiä hyrriä näistä ei kyllä tule jos ei joka päivä tuntikausia lenkkeile (nuoret italiaanot on sitten eri juttu, kakaroilla voi olla paljonkin energiaa). :nauru:

Vinttikoirat yleisesti on mun mielestä helpompia liikutettavia kuin moni luulee, oman kokemuksen mukaan helpompia kuin monet tavisrodut. Ja italiaano ihan kokonsa puolesta ei tartte niin paljoa tilaa ympärilleen kuin isommat vinttarit. Hyvänkokoinen piha tai koirapuisto riittää mainiosti.

mimmi

mimmi
Viestimäärä: 256

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 29.03.2011 klo 07:57  
+
0
kiitos taas vastauksista :) kyllä se alkaa siltä tuntua että italiaano voisi meille sopia.. täytyy myyten mainita että tosi hyvä nimi tuo Utu! Meille kaavailen vähän unnaa kutsumanimeksi<33 (kunhan nyt eka löytäisin sen koiran ;DD)
jenkki Malla
kleinspitz Muru
(ja vierailevana tähtenä jenkki Juli)

Erjis

Erjis
Viestimäärä: 145

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 02.04.2011 klo 11:44  
+
0
Laitetaanpas tänne muutama kuva italianvinttikoirasta, kun on niistä kiinnostuneita! :)





***************************************************************
Erja ja Iosono cirneco dell'etnat & italianvinttikoirat

Iosono facebookissa ja instragramissa


***************************************************************

Erjis

Erjis
Viestimäärä: 145

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 02.04.2011 klo 11:47  
+
0
Ja kuva vitosryhmän vinttarista cirneco dell'etnasta ja italianvinttikoirasta:





***************************************************************
Erja ja Iosono cirneco dell'etnat & italianvinttikoirat

Iosono facebookissa ja instragramissa


***************************************************************
(Viestiä on muokattu lauantaina, 02.04.2011 klo 12:11)

Erjis

Erjis
Viestimäärä: 145

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 02.04.2011 klo 12:07  
+
0
tupla
***************************************************************
Erja ja Iosono cirneco dell'etnat & italianvinttikoirat

Iosono facebookissa ja instragramissa


***************************************************************
(Viestiä on muokattu lauantaina, 02.04.2011 klo 12:08)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 02.04.2011 klo 12:14  
+
0
Ihania:love:

Mullakin italiaano aina pyörii mielessä kun sitä lyhytkarvaista koiraa suunnittelen jenkkien lisäksi, mutta ohuet jalat kyllä huolettaa. Kuinka onnettomuusherkkiä ne oikeasti on?
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 19
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6264
Viestejä yhteensä545427
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 10:15)