Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 10:51

Vinttikoirat

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 19

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 12.03.2012 klo 22:10  
+
0
Cirneco dell'etna:love: Aiemminkin olen näistä lukenut ja ihastellut, mutta nyt tuli vähän aika sitten uudelleen mieleen. Kaikinpuolin tuntuisi täydelliseltä koiralta, mutta mieluusti kuulisin myös niistä huonoista puolistakin jos jollain olisi jotain tietoa ja kokemusta? (Vai onko niitä etes:D)
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 13.03.2012 klo 07:36  
+
0
^Rotukyselyissä erjis on kertonut cirnecoista ainakin tässä ketjussa ja aika monessa muussakin.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 09.08.2012 klo 08:44  
+
0
Heippis :heiluti: Täällä on aikas hiljaista.
Tässä on tämä mun pikku ukko 9kk iässä
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

tipsupinseri

tipsupinseri
Viestimäärä: 12

VS: VINTTIKOIRAT - Sunnuntaina, 12.08.2012 klo 19:36  
+
0
Täältä löytyy toivottavasti ihmisiä, jotka osaisi kertoilla Italianvinttikoirista! Olen haaveillut rodusta todella pitkään ja nyt alkaa tuntua, että on vain ajan kysymys milloin pennun ottaisin. On kuitenkin vielä pari mietettä. Olen lukenut, että luunmurtumat olisivat todella yleisiä rodulla. Onko koira liian hentoinen kaveri n. 5-6kg sekarotuiselle koiralleni? Saatan olla ihan vainoharhainen, mutta en todellakaan halua vahtia koirien leikkejä jatkuvasti peläten, että toinen on liian raju. Olenko nyt ihan liian varovainen vai voiko tämä olla oikeasti ongelma?

Koirani on vajaan vuoden eikä ole osoittanut mitään aggressiivisuutta toisia koiria kohtaan, jos otan koiralle kaverin niin kannattaako kuitenkin varmuuden vuoksi ottaa uros, että vältyttäisiin valtataisteluilta? Olen ajatellut leikata koirani, joten parittelu ei olisi ongelma! :D

Sitten tullaan pissaamiseen! Jenin kanssa sisäsiisteyden oppiminen kesti tosi pitkään ja olen kuullut, että se on italiaanoillekin yleistä. Onko sukupuolten välillä eroja tässä asiassa? Maailmani ei kaadu pissaan ja kakkaan, mutta en haluaisi, niitä kuitenkaan vuosikausia siivota.

Olen lukenut rodusta tooodella paljon, mutta kaikkea ei lukemalla selvitetä, joten kaikenlaiset kokemukset rodusta otetaan ilomielin vastaan! :)
seropi Jeni 2011
Karjalankarhukoira Juri 2010

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: VINTTIKOIRAT - Sunnuntaina, 12.08.2012 klo 20:32  
+
0
^Kannattaa rekisteröityä italiaanofoorumille ja kysellä sieltä, ei taida täällä kovin montaa itskuihmistä pyöriä. :)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 12.08.2012 klo 20:33)

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 15.08.2012 klo 15:23  
+
0
^^ Tuolta italiaanofoorumilta tosiaan löytyy paljon luettavaa, mutta mäkin voin yrittää jotain kertoilla, kun kotona pyörii 7kk ikäinen itskunarttu. :)

Ihan hyvin voit ottaa italiaanon 5-6kg painavan koiran kaveriksi, useinhan nämäkin painavat aikuisena tuon verran. Monet koirat eivät enää mene siihen rotumääritelmän alle viiteen kiloon kun säkäkorkeudetkin ylittyvät useasti. Luut katkailevat useimmiten silloin kun koira esim. hyppää jostain korkealta hallitsemattomasti. Eli kunhan pitää huolta siitä, etteivät koirat riehu liikaa sisällä ja hypi vaikka holtittomasti sohvalta alas, niin huolta ei pitäis olla.

Niin sun aikaisempi koira on narttu? Ei sukupuolella ole niinkään väliä ton asian kannalta. Yleensä aikuinen koira kuitenkin ottaa sen johtajan paikan ja näyttää heti aluksi pennulle sen arvojärjestyksen.

Ja tosta sisäsiisteydestä, italiaanofoorumilla oli siitä varmaan jotain juttua. Molemmat sukupuolet ovat yleensä melko hitaita oppimaan sisäsiistiksi. Jollain uroksilla saattaa jäädä sisälle merkkailu päälle, mutta toisaalta on merkkailevia narttujakin.

windy89

windy89
Viestimäärä: 2

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 19.11.2012 klo 03:20  
+
0
Mää taidan kuulua tähän ketjuun! Meidän laumaan kuuluu siis mun ja kihlatun lisäksi 8-vuotias cirneco dell'Etna uros Madison. Madi on meilkoinen maailman matkaaja ja tullut mulle noin kolme vuotta sitten Amerikasta, Englannin ja Norjan kautta Suomeen. Mutta tänne poika on tullut jäädäkseen :)

Tässä vielä kuva Madista Koitelin koskilla viime keväänä
Tassunjäljet sydämessä. R.I.P. Madison 21.6.2004-28.1.2013

Pulla_

Pulla_
Viestimäärä: 1

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 14.01.2013 klo 18:47  
+
0
Heippa, oon ihan uus tällä palstalla, tai ainakin tällä käyttäjä nimellä:nauru: Itellä on ehkä vuoden päähän semmonen unelma saada eka oma koira ja oon oikeesti aika vahvasti kallistunu italianvinttikoiran puoleen! :love:
Tässä vaan oon jollain tavalla huolinu siitä että millälailla niillä on sitä riistaviettiä kun perheessä on kissa ja kaneja... :mietiskel: En halua koiraa joka ei tuu ennestään olevien lemmikkien kanssa toimeen ja jos näin on ton italian vinttikoiran suhteen niin täytyy vaihtaa rotua. Ja mietin myös vapaana juoksuttamisen kannalta, kun meillä on suht iso piha että voisinko juoksuttaa koiraa siinä vapaana, onko miten kovia karkaileen ja muutenkin kun varmasti kaipaavat vapaana juoksuttamista, niin onko helppo kouluttaa kulkemaan ilman hihnaa esim. lähimetsässä tai niityllä?

Kaverit sanoo että otan liikaa paineita, mutta tuppaan ajattelemaan sen niin että haluan olla täysin valmis ottamaan sen koiran, koska sen känssä pitää suurella todennäköisyydellä elää seuraavat 10 vuotta ja toivonmukaan enemmän! :nauru:

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 15.01.2013 klo 01:48  
+
0
Whippet, silkkivinttikoira vai borzoi. Siinä vasta kysymys!
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 26.01.2013 klo 19:21  
+
0
^Helppo. Jos haluat harrastaa ratajuoksuja niin whippet, jos näyttelyitä niin borzoi, jos kummallakaan ei ole väliä mutta haluat olla osallinen yhden parhaimman rodun alkuhistoriassa niin silken ;)
this parrot is no more!

NanaVilla

NanaVilla
Viestimäärä: 8

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 04.02.2013 klo 00:12  
+
0
Silkkis olisi kyllä unelma :love: Itse olen täysverinen vinttikoira ihminen, nurkista löytyy kaksi afgaania + jonon jatkona kääpiövilla :)
www.ninojanana.blogspot.com
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.02.2013 klo 00:12)

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 04.02.2013 klo 09:05  
+
0
Mun uusi rakastus silkkivinttikoira :love:. Miksei kukaan oo kertonu tuosta mulle? Nyt pitää vaan ottaa siitä enemmän selvää ja kattoa sitten mihin suuntaan menee tämä ihastus.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 04.02.2013 klo 11:31  
+
0
Nää kuvat löytyy kyllä jo tuulenkoirista mutta menköön täälläkin:

silkkimaha


mun sylissä






minivalpaat!


Äitini ensimmäinen pentue tämä siis, Marsavan äffät.
this parrot is no more!

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 09.05.2013 klo 12:02  
+
0
Mun seuraavan koiran rotu on niin päätetty! Pitkään pohdin italiaanon ja cirnecon välillä, mutta kyllä se cirneco veti sitten lopulta sen pidemmän korren, lähinnä parempien harrastusmahdollisuuksien ja kompaktin kokonsa ansiosta :hymy:
Ehkä muutaman vuoden sisällä meille cirneco voisi kotiutua... :love:
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

takkupopo

takkupopo
Viestimäärä: 23

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 21.05.2013 klo 15:34  
+
0
Multa löytyy kohta 2v Portugalinpodengo pieni kk.Popo (Portuginpodengo) ei sinäänsä ole mikään vinttikoira mutta kuitenkin sen verran että juoksukisoihin voi osallistua (vinttikoirien).
Profiilikuvassa kuva meidän pikku poposta.
voi popot...

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: VINTTIKOIRAT - Perjantaina, 24.05.2013 klo 01:12  
+
0
Itselläni on unelmana silkkivinttikoira, koska silkkeni tuntuu kaikinpuolin täydelliseltä koiralta itselleni~ mutta sitten taas jostain syytä aina uudestaan whippet löytää tiensä sydämeen.

Voi tätä tuskaa!
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Himpehen

Himpehen
Viestimäärä: 5

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 25.05.2013 klo 20:44  
+
0
Aah, vihdoinkin pääsen itse kirjottelemaan tänne myös. :) Oon jo kauan aikaa seurannu tätä keskustelua, ja kuumeisesti miettinyt, kehtaanko rekisteröityä paikalle. No, tässä sitä ollaan! Olen myös yksi teistä vinttikoirafaneista. Ihastuin erityisesti whippeteihin yhdessä blogissa, jonka päätähti on pilvien yläpuolella. Päivittäin unelmoin haaveestani omistaa oma vinttikoira, tosin tän unelman toteutumiseen on varmasti vuosia aikaa.

Meillä oli vuosina 2007-2010 sekarotuinen koiruus, joka oli vahinkopentueesta. Me ei koulutettu sitä oikeestaan lainkaan, kyllä se muistaakseni istua osasi.. mut siihen se jäi. Fleksissä veti kyllä aika lailla, ja me ei idiootit tehty asialle mitään. En itse ollut niin koirarakastaja mitä nyt. Koiran isä oli puhdasrotuinen husky, emä taas aivan sekarotuinen (siinä oli jämtlannin pystykorvaa, jotakin laikaa, varmaankin harmaata norjanhirvikoiraa ja myös siperianhuskya). Vetorotujen myötä myös meidän pentu veti ja veti. Nyt jälkeenpäin ajatellen oli ihan hyvä päätös antaa koirallemme uusi koti, jossa se todennäköisesti yhä asuu toisten koirakavereiden kanssa.

Mutta vinttikoiriin takas päätyen. Tämä on aika naurettava juttu, mutta olen tietääkseni yhden kerran tässä ihastukseni aikana nähnyt omin silmin vinttikoiran. Salukin nimittäin, ja herranpieksut ku teki mieli mennä halimaan tota kaunotarta. Senkin näin ihan vahingossa näyttelyissä, joissa ei edes kymppiryhmäläisiä arvosteltu. :) Suurta innostusta minussa herättää whippet :love: ja silkkivinttikoirat. Toki myös italianvinttikoira ja lumoava saluki kiinnostavat, mutta italiaano on hitusen liian pieni (ainakin ton rotumääritelmän mukaisena) mun makuun ja saluki taas vielä vähän tuntematon. Salukien ulkonäkö on kyllä jotain niin hurmaavaa, pidän myös niiden luonteesta.

Mutta kuitenkin - kertokaas te koiratuntijat mulle näihin vastauksianne:

- Pidättekö usein koirianne vapaina aidattomalla alueella?
- Onko vinttikoiranne lähtenyt joskus jäniksen perään ollessaan irti?
- Mitä kaikkea harrastatte vinttikoirien kanssa?
- Minkä ikäiselle henkilölle suosittelisitte vinttikoiraa ns. ekaksi koiraksi?
- ... ja minkä rotuista sellaista?

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 28.05.2013 klo 22:18  
+
0
^En ehkä ole vielä varsinainen koiratuntija koska mulle on vasta nyt kesän alussa tulossa ensimmäinen vinttikoira, whippet, mutta voin yrittää omasta puolestani jotain vastailla noihin kysymyksiin.

Aion kyllä pitää koiraa vapaana mahdollisimman paljon, mutta en lähtisi irti pitämään paikoissa jossa on autotie tai muuta liikennettä lähellä. Maalaisjärjellä kun miettii että missä ja milloin kannattaa pitää vapaana, vinttikoirahan voi lähteä 'saaliin' nähdessään perään ja juosta kauaskin.

Minua itseäni kiinnostaa harrastaa näyttelyitä ja maastojuoksuja. Toi mun pentu on ns näyttelylinjainen, joten ratakisoissa se ei varmaan tule pärjäämään ratalinjaisten rinnalla, mutta kasvattajan mukaan maastossa voi pärjätäkin, vaikka ei sielläkään mitään voittaja-ainesta olis. Tärkeintä mulle on kuitenkin harrastuksissa pitää hauskaa :nauru:

Iällä ei varmasti ole väliä jos koiraa tosissaan harkitsee, mutta jos on kovin pieni ja nuori niin tietysti isomman koiran kanssa voi tulla hankaluuksia. Esim jos vaikka borzoi kissan nähdessään nykäisee.. Jos kuitenkin Whippeteistä olit innostunut, niin kyllä voisin suositella sitä ihan ekakoiraksikin. Whippetin pitäisi olla aika helposti koulutettavissa, ja sen kanssa voi harrastaa vaikka mitä.
Mutta toi mun pötkylä asustelee tosiaan vielä kasvattajan luona, niin en hirveästi osaa sanoa.

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 28.05.2013 klo 23:30  
+
0
^^Meillä ollaan vapaana metsässä ja pellolla useamman kerran viikossa. Ja nimenomaan paikoissa joissa ei ole autotietä lähellä. Jäniksiin ei onneksi olla törmätty vielä kertaakaan. Kerran whippetti lähti variksen perään pellolla mutta ei se ehtinyt hirveän kauas ennen kuin kääntyi takaisin (mammanpoika :nauru: )

Whippetin kanssa harrastetaan näyttelyitä, kesällä käydään viehetreeneissä ja rally-tokon alkeiskurssilla aloitettiin äskettäin. Lisäksi käydään aina silloin tällöin juoksulenkillä.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.05.2013 klo 23:31)

Himpehen

Himpehen
Viestimäärä: 5

VS: VINTTIKOIRAT - Perjantaina, 31.05.2013 klo 18:30  
+
0
Joo, okei. Kiva että tuli vastausta! Whippet kuulostaa kyllä niin hurjan ihanalta rodulta, että en ehkä kestä.. Tämä koirakuume vaan kohoaa kun kattelee tässä noita himpettiblogeja, jokapäiväiseksi rituaaliks muodostunut melkeinpä tämä. :kieli:

& tosiaan nuo näyttelythän on aika oiva paikka nähdä ja ehkä tutustuakin vinttikoiriin, Joensuussa taitaa olla kesällä ne KV näyttelyt jonne on ainakin päästävä katsojaksi! Itse kun asustan täällä Itä-Suomen tuntumassa, niin en ihan tonne pk-seudulle ole harmillisesti pääsemässä hetkeen. Siellä niitä vinttareiden omia erikoisnäyttelyitä mahdetaan järjestää vähän useammin.. (?)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 31.05.2013 klo 18:35)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 19
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28099
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 14:45)