Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Maanantaina, 19.08.2013 klo 19:35

Welsh corgit - osa 2

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 24

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Sunnuntaina, 10.11.2013 klo 19:21  
+
0
Niinpä, aika on ystävä monessa koiriin liittyvässä asiassa. :hymy:
Iiks, mulle oli yksi kasvattaja vastaillut sähköpostiin! Vaikutti tosi mukavalta kyllä. Pyys kertomaan elämäntilanteesta ym enemmän ja mie rupesin yrittään sitä täppärillä kirjotteleen, hermothan siinä meni kun on niin hankalaks tehty tää kirjottelu et ei mitään rajaa. :mad: No, paremmal ajal ja laitteel sit.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Korkki

Korkki
Viestimäärä: 7

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Tiistaina, 12.11.2013 klo 13:28  
+
0
Dinski, näinhän se on, alkoi vaan niin hyvin tuo sanomalehdille tarpeiden teko että yllätti myöskin se notta kuinka nopeasti se loppui :) mutta vajaa 10 viikkoinen, pääasiallisesti taitaa keskittyä tuoho syömiseen, nukkumiseen ja leikkimiseen kaikki aika... kaikki muu tulee just sillon ku niin sattuu tapahtumaan joten en koe mitään hätää tän asian suhteen !

Joka päivä paremmin ja paremmin sujuu kaikki, kontaktin otto ja sisäsiisteys jne jne! :love:

Tuosta kaulapanta aloituksesta, meillä oli aluksi valjaat käytössä ja ne ei aiheuttanut sen suurempaa ongelmaa, mitä nyt piti rapsutella niitä melkein parin metrin välein mutta nyt sekin sujuu mainiosti! Kaulapanta otettiin kokeiluun pari päivää sitten ja kas: Lenkki sujuu paremmin, ei jää kykkimään paikalleen niin helposti ! Kuin tanssia vaan! Nyt vaihdellut valjaita ja pantaa jotta tottuu molempiin..

Kundilla pamahti vaakaan jo 5 kiloa :eek: :eek:

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Keskiviikkona, 13.11.2013 klo 17:48  
+
0
Jees, nyt joku on vieny Jopen pois ja tuonu tuhoajan tilalle. En käsitä, eilen olin tunnin pois ja kalenteri oli tuhannen silppuna ympäri kämppää, tänään oli sitte päättäny repästä sohvan kulmasta kangasta repsottamaan ja sitä maistellu. Mulla on toi iso häkki, mut en haluais sitä ihan heti päiviksi sinne pistää. Marssin hermoissani eläinkauppaan ja meinasin ostaa tolle kuonokopan, mut myyjä sai mut onneksi toisiin aatoksiin. Loppujen lopuks ostin kaks aktivointilelua, kuivattua kivipiiraa ja sydäntä sisälle laitettavaks. Ja nyt keräsin myös kaikki lelut pois ja saa ne aina yksinolojen ajaksi pelkästään.

Mua kyl harmittaa kun toi joutuu olla niin pitkiä aikoja yksin (9h mun työpäivien aikana), mut toivottavasti tää tästä helpottaa. Mun on pakko paneutua tähän ongelmaan nyt, koska muuten mulla on kaks riiviötä käsissäni ja tiedän et siinä kyl on sit pohtimista et miten saan asiat hoitoon.

Ai niin, käytiin vaa'alla eläinkaupassa, 17.2kg!!! Hullu jötikkä.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Torstaina, 14.11.2013 klo 16:54  
+
0
Haa, meil ei onneks tehä mitään tuhoja yksin ollessa. Molemmat hurttimukset on niin nätisti :nauru: Harvoin jätän niille edes yksinolon ajaks mitään aktivointeja. Eipä toi Minni niitä aktivointileluja pääsis käyttämää, koska Nitahan omis kaikki itelleen (se on ahne, eikä tykkää jos joku koirakaveri saa myös herkkuja).
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)
(Viestiä on muokattu torstaina, 14.11.2013 klo 16:55)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Torstaina, 14.11.2013 klo 19:25  
+
0
syntaksivirhe, tsemppejä. Pystyn samaistuu tihutöitä tekevään koiraan, se mein valkkari meinaan oli murrosiässä oikeasti hieman eroahdistunut ja söi meidän eteisen seiniin isoja reikiä. Muistan vieläkin kun koko koulupäivän ajan mietti että mitäköhän on tänään tuhottu, todella stressaavaa.
Mut tosi hyvä että löyty aktivointileluja, onhan ne hieman lempeämpi metodi siihen probleemaan kuin kuonokoppa. Peukut pystyssä että auttavat!

Oon nyt ollu yhteydessä kahteen kasvattajaan, toisen kans ollaan laitettu sähköpostiviestejä ja toisen kanssa juttelin juuri pitkät tovit puhelimessa. :hymy: Tuli kyllä hyvä fiilis tuosta puhelusta, tosi rento ja mukavan olonen henkilö oli. Sanoi mm. tuosta aktivoinnista että hän kulettaa kaupasta aina pahvilaatikoita koirille luvalliseks energian purkamiseks yksinoloja varten! Siin onki vähän enemmän hommaa kuin nameja sisältävässä maitopurkissa jos hauvat tykkää repiä.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Torstaina, 14.11.2013 klo 20:35  
+
0
^ Mä en kyl tykkäis kerätä pahvilaatikon romppeita pitkin kämppää/huonetta :nauru: No, ei meil niihin ees koskettais. Jugurttipurkit olis kovassa huudossa jos Nitalta kysyttäis. Se on kova nuolemaan (ilman lupaa...) aina tyhjät purkit jos ne sattuu jäämään johonkin neidin ulottuville. Sit se raahaa niitä purkkeja pitkin poikin ja nuolee ne :roll: :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 15.11.2013 klo 12:00  
+
0
^ Hahah :nauru:
Meillä kuljetetaan kissan ruokakippoa ympäri kämppää jos se on unohtunut lattialle. Tyhjää kippoa siis :D Sitten saan etsiä sitä kissojen ja koirien kanssa kun tuun kotiin...

muoks. kirjoitusvirheet
All you need is love... And a dog.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 15.11.2013 klo 12:00)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 15.11.2013 klo 13:12  
+
0
Joo onhan siinä pahvilaatikon riekaleissa hieman siivoilua, mut hänkin kuulemma päivän päätteeks vaan lakaisee rikkalapiolla ja -harjalla sotkut pois, et kai siihen sitten tottuis.
Meillähän oli joskus (hieman vastuuttomasti, myöhemmin hoksasin) tietynlaisia keppejä jotka ei silppuunnu ihan niin teräviks paloiks niin yksinolopuhteina koiralla. Mut keppien pureskelu piti lopettaa kun jätkä rupes niitä paloja nielemään, ja sit aina neljän-viiden aikaan aamuyöstä oksensi silput pois...
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

rantis

rantis
Viestimäärä: 3

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 15.11.2013 klo 14:10  
+
0
Hei

Niinku otsikostakin huomaa en ole ollut täällä pitkään aikaan.. Akustakin on jo ikänsä puolesta tullut "isopoika" ... mieleltään on vielä pentu ;)
Jaksaa vielä leikkiä ja vahtia ... jokainen naapuri pitää mulle ilmoittaa , kun liikkuu rapussa.

Lisäsin Akun kuvan tonne kuvakalleriaan... sama joka nyt on tässä profilissa..
sitten siellä on kuva akusta pentuna kasvattajansa syllissä. (alin aku nimimerkki)
täytyy jossain vaiheessa lisätä muitakin kuvia.

Heips .. palailen kun ehdin... t . aku ja mamma

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Torstaina, 21.11.2013 klo 16:13  
+
0
^Aku on oikein hienon näköinen herra! :hymy:

Tänään pistin taas yhdelle kasvattajalle viestii. Hieman harmittaa kun toinen niistä kasvattajista joihin olin aiemmin yhteydessä, ei ole vastannut nyt pariin viikkoon mitään. Hän sillon aluksi vastasi muutaman päivän sisällä ekaan viestiin ja pyysi kertomaan meistä lisää. Sit kun vaivalla sen viestin kirjoittelin ja lähetin niin ei oo tullu mitään vastausta takasin... :eitietoo: Tuli semmoin olo että oonkohan mä sanonut jotain väärin tai kirjottanu liian pitkän viestin tai tai...
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Torstaina, 21.11.2013 klo 19:01  
+
0
^Ehkä kasvattajakin haluaa rauhassa lukea ja vastata siihen viestiin, tai sitten yksinkertaisesti unohtanut. Niillä kuitenkin todennäköisesti on omat duunit ja elämä kasvatustouhun päälle niin ei mikään ihmekään jos ei kerkiä kaikkiin kyselyihin vastata.

Itse soittelin tossa alkuviikosta just (tulevalle?) kasvattajalle, ihan hyvä et rimpautin koska olikin miettiny että oonko vielä jonossa seuraavaan pentueeseen vai olenko jo löytänyt jotain muuta.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 16:12  
+
0
^ Kiitos maan pinnalle palauttamisesta... Onhan sitä muillakin ihmisillä joskus tärkeempää tekemistä kun vastailla tuntemattomien sähköpostiin. :shifty: Voi myös olla, että hän ootteli kennelliiton terveystulokset ennenkö vastailee enempää pentukyselijöille. Tulevan emän silmälausuntoa ei vielä näy KoiraNetissä, luustokuvat tuli tällä viikolla.

Mutta en uskalla siirtyä mihinkään pentuodottajiin kyllä vielä kun ei ole kasvattajaa valittu tai mitään astutuksia vielä tapahtunut. :D
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Howwl

Howwl
Viestimäärä: 38

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Torstaina, 28.11.2013 klo 22:02  
+
0
^ Osuit juuri naulan kantaan. Juurikin tästä oli kyse, jos nyt aavistelen, mistä kennelistä puhut. :) Onneksi luustokuvat kuitenkin saatiin lausuttua ennen tärppipäiviä ja käsitin, et astutuskin onnistui hienosti. Tosi mielenkiintosesta yhdistelmästä on kyse, joten onnea pennun odotteluun, jos kyseisestä kennelistä meinaat. :)
Töppötassut kertaa kolme.

http://thesakke.blogspot.fi/

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 29.11.2013 klo 13:15  
+
0
^ Joo astutus onnistui kuulemma hyvin tuossa alkuviikosta, taidamme puhua samasta kennelistä. :D Itekin odotan kovin innokkaana ja pidän peukkuja pystyssä että sieltä liikenisi meille uros.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Howwl

Howwl
Viestimäärä: 38

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 29.11.2013 klo 13:41  
+
0
Jep! Samasta puhutaan. :) Meilläkin odotusta tiedossa, meillä kävi pemunarttu astutettavana viikonloppuna ja jos pentueeseen tulee sopiva pentu niin kaippa tässä täytyy alkaa tuota avokkia lämmittelemään ajatukselle, et mitä jos meillä olisikin kolme koiraa. :D
Töppötassut kertaa kolme.

http://thesakke.blogspot.fi/

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 29.11.2013 klo 13:56  
+
0
^ Joo näin mä olen kuullut huhuja että siellä päästään taas isukiksi. :hymy: Peukut pystyssä teidänkin puolesta!
Oon niin ilonen että on tää jouluhässäkkä tässä välissä, muuten en tietäs yhtään miten päin sitä olis ennenkö saa ens kuussa tietää että onko astutus onnistunut. Ja onneks on kc mihin tulla purkamaan koiraintoa, ettei tarvi avomiestä kyllästyttää koko ajan. :nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Howwl

Howwl
Viestimäärä: 38

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 29.11.2013 klo 14:03  
+
0
Kiitos, kyseessä on toistaseksi meidän vanhemman koiran viimenen pentue. En nää enää syytä sillä jatkaa noita, kun sillä on jo ihan tarpeeksi suvunjatkajia. :) Neljä on ihan hyvä luku.

Meillä on koko enskuu "täynnä" ulkomaanreissuja niin aika hujahtaa nopeasti - ainakin toivottavasti. :D Lähdetään ensviikolla Saken kanssa Latviaan koiranäyttelyyn ja toivotaan, että kolmas kerta toden sanoo. Jos ei, niin sitten meillä varmaan on joku "Latviakirous".


Välillä vähän kuvaakin tänne, Kuopiossa on jo ihan talvi!
Töppötassut kertaa kolme.

http://thesakke.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu perjantaina, 29.11.2013 klo 15:45)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Maanantaina, 02.12.2013 klo 18:24  
+
0
^ Ai että nää on kyllä komeita jätkiä. :hymy: Lumi löys tiensä meillekin viikonloppuna.

Minkä pitusia teidän pemu-urosten kaulapannat on suurin piirtein? Kävi vahingossa niin että ostin kaulapannan lauantaina, arvelen sen tosin käyvän kasvuvaiheeseen, et ihan aikuisiälle ei riitä pituus tolla solkipannalla. Jostain Hurtan kokoluettelosta olin kattovinani että 40-45cm panta olis corgille ok, tuo on kyllä viimesest reiästä solkeen 37cm.

muoks. ajatusvirhe
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 02.12.2013 klo 18:24)

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Tiistaina, 03.12.2013 klo 00:01  
+
0
^ Joppe on vähän isommanpuoleinen kaveri, mut meillä on tällä hetkellä käytössä nahkainen puolikurra vinttikoirapanta ja muistaakseni se oli koko M mikä olis valmistajan mukaan tämän kokoinen: M = 15/50 mm x 40 cm. Ja on sillain löysä, mutta pysyy ihan hyvin paikoillaan ja on tosi helppo saada pois. Toi 40-45cm kuulostaa musta jopa liian isolta, eiköhän toi 37cm nyt käy ainakin jonkin aikaa. :peukku: Meidän eka panta tais olla joku tosi ohut 30cm pentupanta.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-
(Viestiä on muokattu tiistaina, 03.12.2013 klo 00:02)

Howwl

Howwl
Viestimäärä: 38

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Tiistaina, 03.12.2013 klo 12:40  
+
0
Meillä kaulan ympärysmitta on noin 45cm ja käytän Hurtan puolikuristavaa pantaa. Sakelle tuo on ihan passeli, mutta Retulla on niin karvainen kaula, ettei aina meinaa saada pantaa pään yli. :D
Monella tutulla corginomitajalla tuntuu olevan tuo 45cm puolikurkkari. :) Siinä pannassa on semmoinen kokolappu, jossa tuo numero lukee.
Töppötassut kertaa kolme.

http://thesakke.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 24
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 08:30)