KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Keskiviikkona, 05.10.2011 klo 20:00
Auton ovien pauke
Larppa

Viestimäärä: 1
Elikkäs ongelmana on mm auton ovien pauke mikä saa koiran räjähtämään sisällä karmivaan haukkumiseen. Ulkona ollessa ääni ei vaikuta mitenkään mutta jos koira ei näe vaan pelkästään kuulee oven paukkeen on helvatta irti. Koira on muutenkin todella puolustusviettinen ja pihapiirissä kun on oma firma niin välillä on karmivaa kun koira rähjää ihmisille kun näkee ikkunasta eikä mikään muu kuin tilanteesta poisvieminen saa koiraa rauhoittumaan, useimmiten pidän verhon kiinni ettei saa kilareita joka asiasta.
Koira on 4-vuotias sakemanni uros joka on meillä ollut 2-vuotta ja paljon hyvää olen saanut aikaiseksi sen kanssa mutta tuo räjähtely on karmivaa. Sairastan sairautta jossa pitäisi olla suht rauhallisessa mielentilassa mm rytmihäiriöiden vuoksi mutta aika mahdotonta tässä tilanteessa.
Olen jotenkin umpikujassa koska en osaa ajatella miten saisin koiran tottumaan auton ovien ääneen ja siihen ettei tarvitse räjähtää täysillä. Kun edes pienen varoituksen antaisi mutta huuto alkaa vaikka suoraa unesta ensin falsettihuudolla ärtyen kovaan haukkumiseen.
Jos touhuan koiran kanssa jotain ja kiinnitän huomion muualle koira ei ala haukkua mutta aina se ei vaan ole mahdollista, jos vaikka nukun päivällä(ei en ole laiska vaan todella sairas)
Kiitos teille ihanille jo etukäteen.
Koira on 4-vuotias sakemanni uros joka on meillä ollut 2-vuotta ja paljon hyvää olen saanut aikaiseksi sen kanssa mutta tuo räjähtely on karmivaa. Sairastan sairautta jossa pitäisi olla suht rauhallisessa mielentilassa mm rytmihäiriöiden vuoksi mutta aika mahdotonta tässä tilanteessa.
Olen jotenkin umpikujassa koska en osaa ajatella miten saisin koiran tottumaan auton ovien ääneen ja siihen ettei tarvitse räjähtää täysillä. Kun edes pienen varoituksen antaisi mutta huuto alkaa vaikka suoraa unesta ensin falsettihuudolla ärtyen kovaan haukkumiseen.
Jos touhuan koiran kanssa jotain ja kiinnitän huomion muualle koira ei ala haukkua mutta aina se ei vaan ole mahdollista, jos vaikka nukun päivällä(ei en ole laiska vaan todella sairas)
Kiitos teille ihanille jo etukäteen.
tarun

Viestimäärä: 900
Voisiko koiran ehdollistaa oven paukahtamisen ääneen vähän samalla tavalla kuin naksuttimeen, eli aina kun auton ovi paukahtaa, saa koira herkun. Ensin varmaan kannattaisi harjoitella ulkosalla ja pikkuhiljaa ottaa etäisyyttä ulkona, myöhemmin siirtyä sisälle. Harjoittelussa tosiaan pitäisi olla avustaja, joka kauempana/ulkopuolella paukuttelisi auton ovea.
Optimaalinen tulos harjoittelusta olisi, että aina oven paukahtaessa ulkona koira tulisi hakemaan sinulta herkun.
Optimaalinen tulos harjoittelusta olisi, että aina oven paukahtaessa ulkona koira tulisi hakemaan sinulta herkun.

Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010
KESKUSTELUN TILASTOJA: | Kpl: |
Rekisteröityneitä käyttäjiä | 28951 |
Moderaattoreita | 16 |
Viestiketjuja yhteensä | 7366 |
Viestejä yhteensä | 548694 |
Uudet käyttäjät tänään | 1 |
Viestiketjuja aloitettu tänään | 4 |
Viestejä kirjoitettu tänään | 5 |
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkki | Sipulu |
Peukkuja ylös | 266248 |
(Tilastot päivitetty viimeksi 21.04.2025 klo 08:30) |