Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Maanantaina, 14.08.2017 klo 10:59

jalkojen näykkimisen lopettaminen

Sadetyttö

Sadetyttö
Viestimäärä: 3

JALKOJEN NäYKKIMISEN LOPETTAMINEN - Maanantaina, 14.08.2017 klo 10:59  
+
0
Perjantaina tuotiin kotiin ihana yorkshiren terrieri- jackrusssel mix poika pentu 10viikon ikäinen. Energinen pikku patukka jonka mielestä ihan kaikki on lelu. Sillä on tapa näykkiä jalkoja ja leikkiä niillä ku ois ihan mikä muu vaan pehmolelu. Tottu siellä kasvattajalla aina pyöriä jaloissa.

Sitä jakso ekat päivät tässä viikonlopun yli kestää ku oli uudessa paikassa ja oli se aluks aika söpöä. Nyt oon eilis illasta asti alkanut korjata tätä käytöstä vaiika ei itse oikesati haittaa mutta en halua että se rupee vieraiden jaloilla leikkii.

Silleen oon tehny et aina ku se alkaa leikkii hampaiden kannssa jaloilla nii heti pois ja purulelu suuhun sen tilalle, neuvonu et muut perheenjäsenet tekee samoin. En odota mitään ihmeitä et se heti nyt alkais lopetttaa, tiedän että tälläsiin menee aikaa mutta riittääkö? Pitäisiko jotain muuta tehä vai riittääkö jalkojen pois nostelu ja puruleluihin ohjaaminen?
(Viestiä on muokattu maanantaina, 14.08.2017 klo 11:00)

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: JALKOJEN NäYKKIMISEN LOPETTAMINEN - Maanantaina, 14.08.2017 klo 17:41  
+
0
Jollekin pehmeälle saattaa riittää.
Pennulle kuitenkin tulee ja pitää kertoa mitä sen ei ole sallittua tehdä. Pennulle voi ärähtää hyvinkin tiukasti sen tehdessä jotain epätoivottua ja huolehtia että käytös loppuu sillä erää siihen. Omistajalla on oikeus ja velvollisuus pitää kiinni omista rajoistaan, joita pennun tulee kunnioittaa.
Jos pentu tulee näykkimään jalkoja saaden siitä lelun tilalle, eikä mitään vastetta siitä, ettei se ole toivottavaa, ei se voi oppia muuta kuin tuon.
Aikuiset koirat sallivat usein pennulta koiramaisesti epäasiallista käytöstä tiettyyn rajaan ja ikään asti. Pennun tehdessä jotain epätoivottua sitä varoitetaan ja jos se edelleen jatkaa, sitä huomautetaan tarvittaessa hyvinkin tiukasti. Tämän jälkeen tilanne on ohi ja siihen ei palata eikä sitä muistella.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 14.08.2017 klo 17:51)

Tigrru

Tigrru
Viestimäärä: 9

VS: JALKOJEN NäYKKIMISEN LOPETTAMINEN - Torstaina, 16.11.2017 klo 02:08  
+
0
Oman järkeni mukaan purulelun tarjoaminen jalkojen näykkimisen johdosta kuulostaa melkeinpä palkinnolta. Monta eri tyyppistä koiranpentua on tullut kestettyä, ja nämä kaikki tainneet lapsena jossain vaiheessa harrastaa samaa. Itse olen "reagoinut" näykkimiseen seuraavasti:
1) Jos pentu on napannut vain hiukan ja vaikuttanut siltä, ettei aio sen suurempia jaloissa roikkua -> En reagoi mitenkään, seison paikallani ja katselen pois, en huomaa pentua enkä sen hölmöilyä.
2) Jos näykkiminen on ollut liian innostunutta tai kivuliasta ja ärsyttävää -> Kävelen pois, en katso pentua enkä huomaa sitä. Jos pentu seuraa muutaman askeleen, marssin sen verran reippaasti jotain tekemään, että pentukin keksii matkan varrella muuta puuhaa.

Kolmas vaihtoehto on sitten varmaankin pentu, jolle joutuu sanomaan hiukan kovemmin. Meillä kovapäisiäkin kavereita on ollut, ja nekin ovat yllä mainitulla tavalla kyllästyneet jalkaleikkeihin, joskin nämä tapaukset ovat olleet ärsyttävämpiä. Jossain tilanteessa on joutunut sanomaan lujasti, mutta olen huomannut, että silti näidenkin kavereiden kohdalla hölmöily on unohtunut nopeammin, kun siitä ei ole seurannut mitään "jännitävää", edes sanomista. Tällainen toiminta on joka tapauksessa meidän pentujen kanssa toiminut, eikä kellekään ole jäänyt näykkimisestä ongelmaa; Sitä on koitettu harrastaa hetki ja kun homma on käynyt tylsäksi, on se sitten unohtunut kokonaan. :nauru:
(Viestiä on muokattu torstaina, 16.11.2017 klo 02:17)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28098
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 13:30)