Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Tiistaina, 03.04.2018 klo 17:03

Koirakouluun meno jännittää!

Dobbistyttö

Dobbistyttö
Viestimäärä: 3

KOIRAKOULUUN MENO JäNNITTää! - Tiistaina, 03.04.2018 klo 17:03  
+
0
Olen menossa koirani kanssa ensimmäistä kertaa koirakouluun missä harjoitellaan arkitottelevaisuutta.

Tämä on minun ja koirani ensimmäinen kerta yhtään missään koirakoulussa. Tai ylipäätänsä täysin kahdestaan missään. Suurin syy miksi olen ihan kauhusta kankeana tästä koko koirakoulu-jutusta on se, että pelkään jostain syystä hirveästi muiden ihmisten reaktioita siihen miten olen ja käyttäydyn koirani kanssa. Kyseessä on minun ensimmäinen oma koirani ja vieläpä yleisten kriteerien mukaan ei sovellu ensimmäiseksi koiraksi missään nimessä. Käydään paljon koirapuistoissa ja muutenkin käyn juoksuttamassa koiraa milloin missäkin, mutta olen aina mieheni kanssa ja päävastuu on hänellä aina(se on vain mennyt niin). Koira tottelee arjessa hyvin minuakin ja lenkkeilen mielelläni koiran kanssa kahdestaan. Nyt menen kuitenkin kahdestaan koirakouluun koirani kanssa ja jännitän kauheasti mitä siitä tulee, koska nyt minulla on se täysi vastuu koiran kanssa olemisesta. Lähinnä se, että osaan suhtautua koiraani, kun varmasti jotain perseilee uudessa tilanteessa... haluaa pussailla kaikkia tms. Tarvitsisin vain lisää itsevarmuutta koiran kanssa kahdestaan olemiseen ja sitä lähden koirakoulusta hakemaan, mutta näen jo sen mielessäni kuinka muut tuijottavat minua, kun minulla on heikkona (olen pienikokoinen)naisena tällainen koira hankittuna(koirani +40kg). Tämä on ihan naurettavaa eikö... pelkään eniten muiden tuomitsevia ja arvostelevia katseita, jos en nyt osaakkaan tehdä ihan nappiin kaikkea!

Järjellä, kun ajattelen tiedän, että mitään maata mullistavaa ei voi tapahtua, koska koira ei karkaa tms. Korkeintaan juoksee toisen koiran luo ja alkaa leikkiä, mutta silti:/

Tarvitsisin vain hieman tsemppausta muilta ja ehkä jotain vinkkejä! Lisään vielä, että koirani on ihan mahtava tapaus.. ei siis mitään suurempia ongelmia..joskus vähän vetää hihnassa tai saattaa olla vähän liian riehakas uusia ihmisiä tavatessa, mutta siinäpä se.

maddy

moderaattori
maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KOIRAKOULUUN MENO JäNNITTää! - Sunnuntaina, 08.04.2018 klo 08:46  
+
0
Useimmiten koirakerhojen arkitottelevaisuusryhmissä on hyvä tsemppaus ja selkeä ohjeistus osallistujan koiran ja omien taitojen mukaanm. Ikinä en ole nähnyt, että koiranomistajaa kritisoitaisiin rodunvalinnasta tai edes "lepsuilusta" tai "virheistä" koulutuksessa. Kuulostaa siltä, että sinun osallistumisesi koirasi kanssa tuollaiseen ryhmään voisi hyvinkin lisätä omaa itsevarmuuttasi koiran kanssa roimimiseen ja parantaa teidän keskinäistä suhdetta - vaikka siinä ei mitään vikaa olisikaan. Erityisesti palveluskoirarotuisen koiran kanssa on tosi hienoa, että lähdet kurssille, vaikka mitään ongelmia ei olekaan. On mahtavaa, kun koiran kanssa saa luotua alusta lähtien hyvän suhteen eikä koulutukseen tarvitse lähteä ratkomaan jo syntyneitä ongelmia vaan luomaan sitä hyvää tottelevaisuutta ja arkea jo valmiiksi hyvältä pohjalta. :aurinko:

Dobbistyttö

Dobbistyttö
Viestimäärä: 3

VS: KOIRAKOULUUN MENO JäNNITTää! - Maanantaina, 09.04.2018 klo 18:05  
+
0
Kiitos vastauksestasi!

Koirakoulussa menikin yllättävän hyvin ja ohjaaja kehui hyvää kontaktiani koiraani. Toki mikään mallioppilas mun koira ei ollut, mutta tuli tosiaan sellainen fiilis, että todella hyvä, että mentiin! Ja nimenomaan noin itsekin ajattelen, että parempi mennä koirakouluun nyt kun vielä ei ole mitään oikeita ongelmia(tai siis vaikeampia ongelmia, kuten aggressiota tms). TODELLA paljon on vielä opittavaa ja lähinnä siis minulla, koska koira kyllä tekee tarvittavat asiat, kun vain osaan ohjata oikein. Palveluskoira juurikin kyseessä.

Ja tuli sellainen fiilis etten todellakaan ole yksin ongelmieni kanssa kuten hihnassa vetämisen kanssa vaan kaikki muutkin kurssilaiset painivat melko samojen ongelmien parissa.

Nyt vaan jatketaan treenailua ja saan toopestani vielä mallikansalaisen ja uskallan itse tehdä asioita enemmän hänen kanssaan, kun on suurempi hallinnan tunne:)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 18:00)