KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Torstaina, 13.05.2010 klo 13:56
Nuoren koiran pureminen
Kazi

Viestimäärä: 305
^ Jamakkyys ja etenkin karsivallisyys palkitaan aina loppupeleissa ;) Miusta ainakin kuulostaisi etta teet kaiken ihan oikein tuon naykkimisen vahentamiseksi, jotkut koirat vaan ovat luonnostaan hieman jaarapaisempia ja valilla tuntuu etta kaikki uurastus epatoivotun kaytoksen lopettamiseksi on melko turhaa. Kun pysyy itse lujana koirakin tajuaa ennemmin tai myohemmin etta liika intoilu purukaluston kanssa ei ole toivottua kaytosta ja se loppuu. Kannattaa tosiaan ehka valita yksi selkea linja jolla pentua opetetaan, kielto ja siita seuraava valiton rangaistus (huomiotta jattaminen) olivat meilla ainakin tehokkain keino Kossin kanssa. Kossi olikin todella vaativa tapaus kun viela vuodenkin ikaisena saatto silloin talloin intoutua ottamaan hampaat mukaan leikkeihin ja aika monta kertaa tuntui etta ei edistyta tan asian kanssa mihinkaan. Meillakin asiasta selvittiin loppujen lopuksi paattavaisyydella ja puhtaalla karsivallisyydella.
Reipas

Viestimäärä: 23
Kiitos kannustuksesta Kazi, välillä se todella tulee tarpeen etenkin kun on ensimmäinen koira kyseessä ja tuntee olevansa pihalla kuin lumiukko 
Kyllä huomaa että pikkuhiljaa se näykkiminen alkaa olla enää vaan sellaista hampailla kokeilua, siitä kun vielä päästään niin ollaan taas askelta lähempänä kunnollista koirakansalaista.

Kyllä huomaa että pikkuhiljaa se näykkiminen alkaa olla enää vaan sellaista hampailla kokeilua, siitä kun vielä päästään niin ollaan taas askelta lähempänä kunnollista koirakansalaista.
DobberGirl

Viestimäärä: 89
Tilanne on nyt täällä sellainen,ettei mitkään keinot puremisen lopettamiseen ole tehonneet. Minun pureminen on vähentynyt ja "ei purra" käsky jotenkin mennyt perille. Kaikkia muita kylläkin purraan,ja lujaa. Vastaantulijat/naapurit rappukäytävässä ensimmäisenä. Saattaa odottaa istuen hetkn ja yhtäkkiä hypätä päälle ja iskeä hampaansa kiinni. Toistaiseksi kenellekään e ole tullut vammoja,mutta kun puruvoima kasvaa niin tilanne on toinen. Selvästi Pätkä ei ole agressiivinen,vaan purkaa painetta puremalla. Tänään esimerkkinä kuljimme rappukäytävässä ja kun pysähdyin ja päästin naapurin kulkemaan edellämme,pätkis istui,odotti kaksi sekuntia ja hyppäsi suoraan naapurin käteen tarttuen.. Todella noloa ja taas "sattuiko,olen pahoillani" keskustelu.
Ja ihmisille jotka eivät pätkiksen juttua tiedä,olen saanut sen 10kk ikäisenä sille epäsopivista oloista ja ihmiseltä jolla ei ryhti riittänyt kasvattamaan/kouluttaaan pätkiksen kaltaista koiraa. Pätkis paineistuu kaikesta ja kaikista. Se ei kestä odottamista yhtään,eikä kovaa ääntä/nopeita liikkeitä. Kouluttaminen on ollut työn ja tuskan takana,mutta muuten näkyy valo jo tunnelin päässä paitsi puremisen kohdalla. Pätkis täytti heinäkuussa vuoden.
Ja ihmisille jotka eivät pätkiksen juttua tiedä,olen saanut sen 10kk ikäisenä sille epäsopivista oloista ja ihmiseltä jolla ei ryhti riittänyt kasvattamaan/kouluttaaan pätkiksen kaltaista koiraa. Pätkis paineistuu kaikesta ja kaikista. Se ei kestä odottamista yhtään,eikä kovaa ääntä/nopeita liikkeitä. Kouluttaminen on ollut työn ja tuskan takana,mutta muuten näkyy valo jo tunnelin päässä paitsi puremisen kohdalla. Pätkis täytti heinäkuussa vuoden.
Menossa mukana seropi pätkis..
Suom.ajokoira x Sakemanni Homppu
In memorian Seropi Eetu. 96 -09
Dobermann Taikaviitan Qikka Qikattaja 28.6.011
Suom.ajokoira x Sakemanni Homppu
In memorian Seropi Eetu. 96 -09
Dobermann Taikaviitan Qikka Qikattaja 28.6.011
KESKUSTELUN TILASTOJA: | Kpl: |
Rekisteröityneitä käyttäjiä | 28951 |
Moderaattoreita | 16 |
Viestiketjuja yhteensä | 7364 |
Viestejä yhteensä | 548691 |