Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Perjantaina, 17.11.2017 klo 12:02

Pennun räyhäyskohtaukset

Elba

Elba
Viestimäärä: 1

PENNUN RäYHäYSKOHTAUKSET - Perjantaina, 17.11.2017 klo 12:02  
+
0
Hei! Minulla on 10 viikkoinen lapinkoiran pentu, todella rohkea ja vahvaluonteinen narttu. Ei ole eteen sattunut vielä mitään mikä tätä pelottaisi. Ongelmana se, että pentu alkaa välillä "komentamaan" ihmisiä haukkumalla, murisemalla ym räyhäämisellä sekä puremalla. Yleensä se on todella kiltti, mutta iltaisin ja yleensä ulkoilun jälkeen sisään tullessa "sekoaa". Jos vaikka istuu lattialla, tulee koira rähisemään ja näykkimään. Aluksi lopetti kun kiljaisin kimeästi osoittaakseen että sattuu. Nykyisin ei usko enää sitä, joten otin kevyen kuono-otteen kunnes vaikutti rauhallisemmalta - jätti silloin puremisen sikseen ja nuoli kättä ja tuli viereen jyrsimään lelua. Eilen ei toiminut enää sekään, joten kevyesti kuonosta pitäen toisella kädellä käänsin kyljelleen ja 10 sekunnin sisällä "rentoutui" ja päästin irti. Taas loppui räyhääminen ja pentu tuli syliin makoilemaan ja vinguttamaan leluaan. Teenkö oikein vai en? Käytin tätä siis viimeisenä vaihtoehtona kun koiraan ei saanut mitään tolkkua. En edes tiedä mitä sen päässä liikkuu kun räyhää ja hyökkäilee...Kukaan ei ole missään vaiheessa ollut sitä kohtaan väkivaltainen, huutanut tai satuttanut millään tavalla. Tuo selälleen kääntäminenkin tapahtui niin että pentu itse kääntyi kyljelleen ja sen jälkeenkin makasi vieressäni ihan itse selällään. Tunkee aina muutenkin ihmiseen kiinni ja kantaa kaikki lelut ja herkutkin syömään jalkoihin kiinni. Olen muuten koulutuksessa pyrkinyt käyttämään vain positiivista toimintaa, naksutinta ja palkkaamista. Pentu osaa istua, tulla luokse ym. Se ei koskaan ole saanut mitään haukkumalla ja vaatimalla, mutta tekee sitä silti. Harmittaa kun en tiedä mistä moinen käytös johtuu, vai testaako yksinkertaisesti rajoja, en tiedä.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 19:30)