Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Torstaina, 02.06.2011 klo 11:58

pikku termiitti

Siirry sivulle: 1 2 3

zirppa

zirppa
Viestimäärä: 219

VS: PIKKU TERMIITTI - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 22:34  
+
0
Koiran alueenhan voi rajata. Mutta tärkeämpi on koiran psyykkinen rasitus. Tiettyyn pisteeseen asti riittää fyysinen liikunta muttas en jälkeen psyykkistä, eikä tarvi olla edes pitkä treeni esim; kosketusalusta, perustottelevaisuutta, temppuja, kohdentaminen
Jälki auttaa myös laskemaan koiran stressiä.

turhautunut

turhautunut
Viestimäärä: 75

VS: PIKKU TERMIITTI - Lauantaina, 02.07.2011 klo 20:33  
+
0
Joo, eli on toinen koira meillä, se ei tee mitää pahojaan, ei oo koskaan tehny mitään tuhojaan! nythän tuo pentu on antanut tavaroitten olla ihan rauhassa, ei edes omia leluja jaksa "tappaa", johtunee näistä helteistä. Mutta sisäsiistiks on melkeen jo oppinu, jos on useemman tunnin pääsemättä ulos niin sitte sattuu vahinko muuten ei :) hyvä hyvä! kuonokoppa on tosiaan vain muutaman tunnin ja ei ole vahinkoa sattunu kummallekaan, ei ainakaa näkyviä! ilman on sitten kun itse olen kotona ja kun olen kotona niin ei tee mitää pahojaan, muuta ku saattaa jonkun liinan vetästä lattialle, en tiijä sitte onko jotain protestia vai mitä lie, kiellän kyllä ankarasti sillon jos tekee tällästä minun läsnäollessa. Kirjottelen taas tilanne tiedotuksia että miten täällä edistytään :) kertokaa vain omia kokemuksia ja opetuksia, lueskelen niitä mielellään ja jos vaikka sais jotain vinkkiä :)
Elvis 10.5.2004
Veeti 15.12.2010

turhautunut

turhautunut

VS: PIKKU TERMIITTI - Sunnuntaina, 10.07.2011 klo 08:38  
+
0
Nyt on sitten tullut ongelmaksi moinen tuon pennun kanssa: eli kun olen kotona päivällä ja yöllä nii pentu osaa pyytää ulos niinkun kunnon koira tekee MUTTA kun poistun kotoo niin takas tullessa on molemmat jätökset lattialla vaikka käytän ennen lähtöö ulkona ja sillon tekee molemmat tarpeet ulos, ja sitten on kämppä kuin pommin jäliltä vaikka on se kuonokoppa eli sängystä on revitty kaikki lattialle, lakanat revitty riekaleiks, sohvan päällinen revitty paikaltaan, pöytäliinat on lattialla eli nyt se käyttää tassujaan/kynsiään tuhojen tekemiseen kun ei voi syyä mitään ja tämä tapahtuu vain ja ainoastaan sillon kun olen poissa, kärsiikö pentu jonkinlaisesta eroahdistuksesta vai protestoiko se minua vastaan kun jäävät kaksin kotiin? ja miten tälläsen kynsillä repimisen voisi saada kuriin? olen kokeillut niinkin että "lähden" ja tulen muutaman minuutin päästä takasin, pidentänyt sitä aikaa välillä ja kerkee jo sillä välin myllätä sängyn. Asun siis yksiössä jossa ei ole erillistä makuuhuonetta joten en voi estää pääsyä sänkyyn tai sohvalle ja rajallisesti voi asennella häkkiä ja muita, vuokra asunto kun on! ja aidan sisällä tuskin pysyy kun alkaa olemaan jo aika iso kokoinen koira.
Elvis 10.5.2004
Veeti 15.12.2010

zirppa

zirppa

VS: PIKKU TERMIITTI - Maanantaina, 11.07.2011 klo 00:00  
+
0
Oletko kokeillut jo oikein teho liikuntaa ja aivojumppaa? Toisaaltaa kulostaa turhautumiselta, mutta voi ola eroahdistustakin se pitäisi kuvata. Miten koira toimii jos olet poissa 4-6h, nukuuko kun tulet takasin?

Jos et ole kokeillut tuota tehojumppaa niin sitä seuraavaksi, eli oiekasti 1-2h aivojumpaa tokoa, temppuja, kosketualsutaa, jälkeä. Liikuntaa sen jälkeen metsässä, soramontulla 2-4h viikon ajan tämän jälkeen 3-4 päivää lepoa, ja seurata miten käyttäytyy.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: PIKKU TERMIITTI - Maanantaina, 11.07.2011 klo 06:59  
+
0
Zirpan neuvojen ohessa myös paasto voi auttaa. Pidät koiralla päivän tai kahden paaston, ihan koirasta riippuen, ja aloitat tosiaankin rasittamaan koiraa sekä henkisesti, että fyysisesti. Koira saa ruoan palkinnoksi tehdystä työstä - kuten tottelevaisuusharjoituksissa ja raskaan liikunnan jälkeen. Tarkoitus on, että koira motivoituu tekemään ja se joutuu tekemään jotakin ruokansa eteen, joka on koiralle mitä parhainta "treeniä".

turhautunut

turhautunut

VS: PIKKU TERMIITTI - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 18:36  
+
0
Kuulumisia vain tässä kirjottelen, nyt on tilanne se että pikku termiitistä on tullu pikku enkeli :) eräs pieneläinhoitaja vinkkas että voisin kokeilla sellasta tablettia kuin Serene Um, olin vähän epäilevä ensin sen suhteen että näinköhän toimii, nyt on viikon syöny näitä tabletteja ja nyt jopa uskaltaa jättää puhelimen pöydälle! kuonokoppa on vielä käytössä, sillon kun itse lähden jonnekin etemmäs, sisäsiisteys on saavutettu (vihon ja viimen!!) kovien äänien pelko on hävinny, eroahdistus vähentyny huomattavasti, ollaan toki lenkkeilty ja uitu paljon ja harjoteltu sillä "älypelillä" alkaa rueta pikku herra olemaan kohta niinkuin koirat konsanaan :) olen kyllä varautunut ns. takaiskuun että otetaan pakkia vielä tässä hommassa mutta jospa se tästä rupeis onnistumaan pikkuhiljaa :)
Elvis 10.5.2004
Veeti 15.12.2010

zirppa

zirppa

VS: PIKKU TERMIITTI - Keskiviikkona, 03.08.2011 klo 03:32  
+
0
Hyvin on teillä mennyt! Muistat ja jaksat vain treenata niin tulokset pysyvät. Serene ei ole mikään ratkaisu vaan auttaa koiraa käsittelemään stressiä paremmin ja oppimaan samanaikaisesti, eli kun lääke auttoi niin opit päälle, niin sitten kuin lopetat on koira oppinnut miten ollaan ja pärjää ilman lääkitystä.

Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28864
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä7247
Viestejä yhteensä548389
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös266225
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.03.2025 klo 11:45)