Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Torstaina, 20.05.2010 klo 20:46

Tavaroiden tuhoaminen yksin ollessa

Siirry sivulle: 1 2 3 4

Routavaara

Routavaara
Viestimäärä: 57

TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Torstaina, 20.05.2010 klo 20:46  
+
0
Nyt meille on ilmennyt uusi ongelma. Monta kertaa kun tulemme kotíin, on jokin tavara tuhottu. Tänään television ohjekirja sekä koristekissasta turkki osaksi (mistä pääsi minulta poru, sillä kissatavarat ovat minulle rakkaita) ovat menneet parempiin suihin. Miten tämän saisi loppumaan? Olemme opetelleet yksinoloa, jättäneet leluja sekä puruluita, mutta ei aina auta... Olen sanonut vanhemmilleni, että koristekissat pitäisi siirtää pois, mutta se ei kuulemma käy. Olen myös sanonut, että koira pitäisi jättää yksin esim. aitaukseen tai yhteen huoneeseen, ei niin, että saisi vipeltää koko alakerrassa, mutta tähänkään ei suostuta. Neuvoja?
Sekarotuinen Nuutti s. 27.9.09
Koerankujei-blogi

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Torstaina, 20.05.2010 klo 21:36  
+
0
miks et voi jättää koiraa pienempään tilaan? mikä ihme siinä on syynä?:eek:
Ensimmäisenä minä tekisin sillein että rajaisin juuri sen alueen ja laittasiin pois kaikki mahdolliset tavarat jota koira mahdollisesti söisi. Sit jättäisin aktivointia kuten maitotölkkejä jossa nameja yms tämmöisiä.. Radio on meillä myös päällä :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Torstaina, 20.05.2010 klo 21:38  
+
0
Saako koira tarpeeksi liikuntaa ja muuta aktivointia? Millaisessa mielentilassa koira jää yksin? Koiraa ei tule rangaista siitä, jos se yksinollessaan on rikkonut jotain, olkoonkin tavara kuinka tärkeä omistajalle. Koira ei sitä ymmärrä. Jos koriste-esineitä tai muita tavaroita ei voi korjata talteen poislähtiessä, niin sitten täytyy olla varautunut siihen, että ne saattavat päätyä koiran käsittelyyn.

Meidän koiran ollessa nuori, yksinolo oli sille hyvin vaikeaa ja se purkautui tavaroiden tuhoamisena. Kaikki tavarat korjattiinkin koiran ulottuvilta ennen kouluun/töihin lähtöä, sillä muuten olisi kotiintullessa ollut vastassa esimerkiksi kengät ilman pohjallisia ja nauhoja. Koiralle jätettiin aina herkuilla täytettyjä kongeja, puruluita ja leluja lattialle, mutta ne säilyivät koskemattomina koko päivän ajan.

Meillä yksinoloon auttoi rutiinit ja aika. Eli nyt kun aamut menevät aina samaa kaavaa noudattaen (aamupala -> lyhyt lenkki -> ihmisten omat aamutoimet, jonka jälkeen jäädään yksin), koiran on ollut helpompi "varautua" yksinoloon. Nykyään koira jääkin rauhallisin mielin nukkumaan petiinsä, eikä rupea "puuhastelemaan omiaan" sillä välin, kun muut ovat poissa. Tietenkin myös ajalla on ainakin meidän kohdalla ollut merkitystä, eli aikuistuttuaan hieman koira ei enää sählää jatkuvasti ympärillä, vaan osaa myös siis rauhoittua.

Jos tavaroita ei voi siirtää koiran ulottuvilta pois, niin kannattaa kokeilla tehdä niistä vastenmielisiä, esim. ruiskauttamalla niihin etikkaa tai sitruunamehua. Meillä ainakin jalkalistojen jyrsiminen loppui lyhyeen, kun niihin ruiskautti etikkaa.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Routavaara

Routavaara
Viestimäärä: 57

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Torstaina, 20.05.2010 klo 21:50  
+
0
eelisa, sen kuin tietäisi, itse olen sitä mieltä, että niin täytyisi tehdä, mutta vanhemmat väittävät, ettei ole mitään portteja, joilla alueen saisi rajattua eivätkä muutenkaan lämpene ajatukselle :roll:. Aktivointileluja meillä on.

riisis, koira kun on vielä pentu, se pääsee joka päivä vajaan tunnin lenkille + lukuisia pissatuslenkkejä sekä niin usein kuin mahdollista juoksee pitkän narun päässä pihalla (ei aitoja, siksi naru). Tietenkin myös leikkii paljon. Lähtiessämme emme ainakaan kuule ulinaa ja jää rauhallisena istumaan eteiseen kun lähdemme. Välillä pyrkii mukaan, mutta kun olemme vieneet takaisin eteiseen, niin sinne sitten jää. Kun äiti vielä kävi päivisin kotona, niin koira oli aina ollut nukkumassa. En sitten tiedä, onko yksinoloaika liian pitkä (joskus enintään 7 h, mutta riippuu täysin isän työvuoroista) vai onko jotain protestointia tms. Niin, ja emme tietenkään ole sättineet koiraa jälkeenpäin :).
Sekarotuinen Nuutti s. 27.9.09
Koerankujei-blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Torstaina, 20.05.2010 klo 22:20  
+
0
No sitten ei kyllä vanhemmat voi valittaa tuhoista, aina on joku keino aidata, jos siihen vaan oikeasti on tarvetta.
Meillä ei niinkään tavaroiden takia ole aidattu, vaan lähinnä koiran turvallisuuden vuoksi on portit.
K-raudasta saa kompostikehikkoa halvalla, sillä meillä on portit laitettu.

Enkä nyt tiedä minkä moisesta ja kokoisesta koristekissasta oli kyse, mut kyllähän kai koristeet saa kaappeihin tai laatikoihin.

Nyt en kyllä ihan ymmärrä vanhempien haluttomuutta tuohon tuhoamisen estämiseen. Ilmeisesti tuhot on heille ok?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 12:21  
+
0
Yks koirakouluttaja painotti kerran sitä, että kuin tärkeetä on opettaa koira nukkumaan sillon kun ollaan kotoa poissa, eikä jätettäs lelujakaan sille sinne. Sillon kun se nukkuu, se ei tietenkään pelkää ja eikä myöskään tuhoa tavaroita. Ja kun tullaan kotiin niin on sitten pirteä koira vastassa. =) Mä ajattelin ainakin et ehkä toi oli järkevää opettaa.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 12:25  
+
0
No tuo riippuu varmaan hiukan siitäkin miten pitkään koira joutuu yksin olemaan.
Ja miten koira opetetaan nukkumaan? :D Meillä tuo penska vetää tirsaa ainakin just sillon, ku ite haluaa.
Ainoa milloin sen saa oman tahdon mukaan vetäytymään unille on ilta/yö, jolloin mennään makuuhuoneeseen ja siellä on pimeä, joten ei jää muita vaihtoehtoja.

Mut mä en kyllä koiraa kokonaan leluitta jättäis, ainakaan jos tunneissa mitataan yksinolo.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 12:31  
+
0
Toisaalta voi olla eri juttu jos ollaan tosi monia tunteja poissa. Mutta mun muistaakseni siihen oli ohjeita ainakin semmoinen, että ihan alkuun lähetään sillon pois vaikka ihan pariks minuutiks vaan kun koira on asettumassa nukkumaan. Viedän vaikka roskat tjn ja siitä sitten eteenpäin askel kerrallaan. Pikkuhiljaa koira sitten kai huomaa, että kun omistajat on lähdössä pois niin on hyvä kohta asettua nukkumaan. Täytyy joskus kysyä tarkempaa ohjetta siihen.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 12:31  
+
0
Juu meilläkin kyllä nukutaan aika hyvin poissaoloaikamme onneks mutta silti jätän varulta leluja yms. Yleensä koira keskittyy juuri näihin aktivointi leluihin silloin kun lähdemme jolloin koira ei ns edes huomaa meidän poistuneen. Olemme kuvanneet koiria yksinollassaan josta tiedän ett koirat nukkuu tai syö luita pää-osin..

Eikö teilllä ole kylpyhuonetta/saunaa yms tämmöistä tilaa johon voisitte laittaa koirnne? ei tarviis tehdä aitoja ja muita virityksiä.. voitko jättää koiran vaikka sun huoneeseen? josta piilotat kaikki tavarat sillein ett koira ei saa niitä...
sun pitää sanoa vanhemmilles ett jos ette halua ett koira tuhoo niin laitatte pienempään tilaan koiranne ja Piste.
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 21.05.2010 klo 12:35)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 14:58  
+
0
tungen tänne meidän ongelman kanssa kun se silti hipaisee tuota tavaroiden tuhoamista :hymy:

eli 10 kk labbisneiti kyseessä, joka on koko tähänastisen elämänsä aikana tuohonnut laturin + tohvelit, eli meidän tuhoamis-saldo ei ole niinkään suuri. kauhujuttuja olen kuullut seiniä ja lattioita syövistä labukoista, ja olen ollut niin iloinen tähän saakka. no, viime viikon aikana tyttö on kuitenkin ruvennut syömään tapettia! eli yksinollessaan on ensimmäisenä päivänä repinyt tapettiliuskan eteisen oven vierestä, ja seuraavana oli syönyt makkarin oven vierestä hieman tapetin kulmaa. kolmantena päivänä oli sitten pistänyt tuusan nuuskaksi koko sen liuskan eteisestä (oli niin ehjä ekan kerran jälkeen että pystyi liimaa takaisin) ja nyt on jatkanut makkarin tapetin jyrsimistä samasta kohtaa. tuhot siis ovat verrattaen pieniän - vielä. se tässä pelottaakin, että tuo käytös vaan näyttää vahvistuvan ja odotan joka päivä töistä kotiintullessa että jotain suurempaa on tuhottu. eli kysymys, miten saan tämän loppumaan näin aikaisin?

koira saa siis likuntaa n. tunnin vapaana metsässä toisen koiran kanssa ennen töihin lähtöä, ja liikuntamääräksi vuorokaudessa tulee n. 2 1/2 h lenkittämistä, koirilla on kuitenkin iso aitaus jossa saavat juoksennella kun avo tulee töistä kotiin. viikonloppuna/ vapaapäivinä liikutaan enemmän. aivojumpaa saa joka päivä, treenataan noutoja läheisellä järvellä ja tokoa kotipihassa. lisäks on kaveri melkein aina mukana, ja aina yksinjäädessään jäävät molemmat koirat kotiin. pentuna treenattiin paljon aivan yksinjäämistä(ilman koirakaveria) ja se meni tosi hyvin, ei ole ollut ongelmia ennen tätä yksinolon kanssa. yksinoloa tulee koirille n. 6h päivässä, joskus todella harvoin jos avo ei ole kotona niille tulee n. 10 h, mutta tällaisia päiviä ei ole ollut nyt tuhoamisjakson aikana. mitetin jos neiti reagoi siihen että jouduin olemaan koko viikon töissä viime viikolla, kun olen muuten joka toinen päivä töissä ja joka toinen vapaalla.mikään muu ei ole muuttunut nyt lähikuukausina, ainakaan mitä olen itse huomannut. juoksut pitäisi alkaa jossain vaiheessa, mutta eihän ne voi vaikuttaa näin?
olen kyllä ihan tosissani miettinyt tytön siirtämistä saunaan tai jättämistä ulos työpäivän ajaksi, mutta niillä ei ole koppia mihin mennä sadetta suojaan ja en luota 100 % siihen että tuo pysyy sielä aitauksessa koko päivän, kun on aika kova kaivamaan. ja se ei poista sitä syytä miksi tyttö on alkanut syömään tapetteja. myöskin ruokinnalliset puutokset ovat tulleet mieleen.

aloittajalle: en osaa sanoa muuta vinkkiä kun juuri tuo tilan rajaminen ja tavaroiden siirtäminen ulottumattomiin, tietnkin tämäkin on vaan ehkäisyä eikä itse ongelman ratkomista.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 08:51  
+
0
Samoilla linjoilla minäkin olen, että joko koiran alue rajataan tai sitten tavarat siirretään ulottumattomiin.
Meillä oli alkuaikoina ongelmana myös tavaroiden järsiminen. Tai no, lähinnä huonekalujen, sillä tärkeät tavarathan me nostettiin heti joko ylemmälle hyllylle tai laitettiin kaappiin. Minttu rakastu täysin yhteen avohyllyyn, jonka reunasta sai sitten jossain vaiheessa jyrsittyä kulman rikki (kyseessä siis sellainen hylly jossa oli hyllylevyjä päällekkäin, ilman "seiniä"). Hyllyn jyrsiminen loppui siihen, kun sain vinkin kaverilta suihkauttaa deodoranttia kyseiselle alueelle. Ei vissiin tuoksunu kovin hyvälle pikku-tuholaisen mielestä ku hylly sai olla sen jälkeen ihan rauhassa :nauru: (ku nykyäänkin Minttu välillä haluaa käydä nuuhkimassa ku mies laittaa deodoranttia, niin mies näyttää purkkia ja Minttu nuuhkasee tasan tarkkaan kerran ja lähtee pois)
Meillä sohvan ja nojatuolin reunat meinaa välillä saaha osumaa Mintun hampaista. Ostin eläinkaupasta sellasta suihketta jonka pitäs lopettaa se pureminen.. Ihan täysin varma en oo että toimiiko se vai ei.. :mietiskel: On se pureskelu ainaki vähentyny huomattavasti, mutta välillä kuitenki pitää vähä testata niitä hampaitaki..
tassun jälkiä seuraten..

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 13:23  
+
0
Meillä loppu niin seinien, lattian kuin huonekalujenkin nakertelu siihen, että käsittelin kaikki edellämainitut etikalla. Etikkaa suihkupulloon, ja sitä laitoin kaikkiin kohtiin, mitä tuo oli syönyt. Parissa viikossa loppui nakertelu kokonaan, eikä ole tarvinnut etikkaa enää aikoihin.

Mun mielestä on myös ihan itsestäänselvyys, että tärkeät tavarat nostetaan pois koiran ulottuvilta, jos on pieninkään riski, että koira haluaa kokeilla hampaitaan niihin.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

JuF

JuF
Viestimäärä: 205

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 20:50  
+
0
Haiseeko etikka sitten pahalle vai onko siinä vain se maku? Ei nimittäin olisi kovin mukavaa jos koko kämppä sitten haisee pahalle :D Oletteko laittaneet puhdasta etikkaa vai laimentaneet vedellä?

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 21:04  
+
0
raggetti: En halua pelotella, mutta mun edesmennyt labbispoika teki tota samaa tapettiduunia. Ensin vähän, sitten vähän enemmän ja lopulta se kaivoi eteisen kiviseinään n. 5cm syvyisen, halkaisijaltaan n. 20cm reiän. Kiitos. Ei auttanut etikat, tabascot, sitruunamehut... ei mitkään. Se tosin tuhos paljon muutakin irtaimistoa, mm. kaikki kengät jotka jäivät ulottuville, cd:t, dvd:t, haki tiskipöydältä likaiset astiat 120cm pentuportinkin takaa, söi takuulla kaiken ruuan mikä jäi pöydille, silppusi sanomalehdet yms. Joinain päivinä koti oli koskematon kun tulin, toisina taas täydellisen hirmumyrskyn jäljiltä. Ainut mikä auttoi, oli kesällä se kun jätin parvekkeen oven auki (lasitettu parveke -> ei karkaamisvaaraa). Siellä se päivysti naapureita (ei haukkunut ainakaan kenenkään kuullen) ja antoi kämpän olla. En tiedä olisiko radio auttanut, siitä tuli (terveydellisistä syistä) enkelikoira ennenkuin ehdin kokeilla.

Ainiin. Voi ne juoksut vaikuttaa. Hormoonit on helvetistä.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 23.05.2010 klo 21:05)

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 21:47  
+
0

JuF kirjoitti:

Haiseeko etikka sitten pahalle vai onko siinä vain se maku? Ei nimittäin olisi kovin mukavaa jos koko kämppä sitten haisee pahalle :D Oletteko laittaneet puhdasta etikkaa vai laimentaneet vedellä?



Kämppä haisee hetken etikalle, mutta se haju haihtuu aika nopeaan. Mä laitoin ihan puhdasta etikkaa, myös puulattiaan ja puisille huonekaluille. En kyllä suosittele välttämättä, vaikka mulla kesti kaikki ihan hyvin :D Toinen mikä toimi aika hyvin, ja ainakin tuoksuu miellyttävämmälle, on Vademecum-suuvesi. Jättää raikkaan mintun/mentholin tuoksun asuntoon :D Yksi tuoli kyllä syötiin siitä huolimatta, että varmaan uitin sen kaikissa litkuissa.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Tiistaina, 25.05.2010 klo 14:58  
+
0
kadi juuri tuota pelkään, että tämä vähäinen "maisteleminen" muuttuu ajan mittaan koko kämpän rempaksi. puhuin meidän kasvattajan kanssa, ja hän kertoi aika samanlaisia tarinoita...apua! sanoi että oikeastaan ainoa keino estää tällaisia tuhoja on häkki/kuonokoppa. en kyllä ikinä voisi kuvitella sulkevani koiraa häkkiin 6 tunniks päivittäin (joskus pakosta tulee se 10-11h), ja kuonokoppakaan ei tunnu kivalta vaihtoehdolta. mieli saattaa kyllä muuttua jos joku päivä tulen kotiin ja kämppä on kuin ydinpommin jäljiltä. toki olin varautunut pentuajan tuhoihin labbista ottaessani, jotenkin vaan mielsin nämä ongelmat tylsistyneiden sohvaperunoiden keinoksi sanoa "hei, haluan lisää aktiviteetteja". jos tämä tyttö kaipaa lisää aktiviteetteja, en tiedä miten niitä ehtisin järjestämään, kun jo nyt kaikki vapaa-aika aamulla ja töiden jälkeen kuluu koirien kanssa peuhatessa, ja mun mielestä jos meidän bortsu-sekoitus pärjää oikein hyvin tällä liikunnalla niin eiks labbiksenkin pitäis...? kaiken järjen mukaan.
juoksut joo, miksi piti se narttu käydä hankkimaan mietin tässä vaiheessa...tyttö on huomattavasti levottomampi kuin aijemin, nyt yöllä en saanut nukuttua kahdesta puoli viiteen kun hän ramppas edestakas, rupes järsii luita ja tuli sängyn viereen läpsimään tassulla. kävin päästää ulos pisulle mutta ei sekään auttanut. kuitenkin ei näytä muita oireita juoksuista, ei merkkaile eikä muuta, niin tiedä sitten. kasvattaja veikkas myös ihan teinimutantti-ikää, ja oli sitä mieltä että nyt ei kannata opettaa mitään uutta. no ei varmaan pystyiskään, kun likka ei pysty keskittymään sekuntiakaan pidempään tottisharkoissa.murr.
anteeks avautuminen.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Tiistaina, 25.05.2010 klo 16:17  
+
0
Pistä vaan koppa sille. Sellanen vinttikoiramallinen metallikehikko. Ei ole minkääntason eläinrääkkäystä ja koska koiralla ei ole eroahdistusta tuhoaminen on vain ja ainoastaan huono tapa. Kopan kanssa se ei sitä pysty toteuttamaan, joten luultavasti 'tylsistyy' ja painuu unille. Viikko pari näin ja sen rutiinit ovat muuttuneet tuhoamisesta nukkumiseen.

Metallikehikon kanssa se pystyy kuitenkin juomaan ja oksentamaan, eikä oikean kokoinen ja mallinen koppa aiheuta painaumia tai hiertymiä.

Muista kuitenkin totuttaa koira siihen koppaan pikkuhiljaa ollessasi itse kotona. Ettei tuu paniikkia siitä härvelistä.

Mutta takuulla pääset kopan kanssa vähemmällä ja halvemmalla :)

nippi

nippi
Viestimäärä: 37

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 09:26  
+
0
Kun mieheni tuli kuvioihin, miellä oli tästä aiheesta vähän eriävät mielipiteet. Hän oli siis koiraton ennen minua, ja mulla oli siihen aikaan kunnon murkkupentu ja aikuinen koira.
Hänen mielestään pentu tiesi tekevänäsä kiusaa, kun pureskeli tavaroita yksin ollessaan. Kamala rakki! Kyllä se tietää, mitkä tavarat ovat ihmisen omia ja mitka luvallisia koiralle.
Koulutuksen puutetta, kun koira kävi aina jotain tuhoamassa, täytyy kotiin tullessa karjua ja huutaa kun huomaa jotain tuhoa! :paapatus:

Koirattomat itsepäiset miehet :ttou:

//muoks. ajatusvirhe
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.05.2010 klo 18:36)

enzkiz

enzkiz
Viestimäärä: 8

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 09:33  
+
0
mistä on koiralla puute, kun se repii tapetit seinästä, poissa olessani?? Sitä ei oikein voi rankaistakaan.. jätän sille leluja, aktiivipalloja ja luun, mut silti se on tehnyt tuhoja.. mä rajasin sen alueen makkariin, ja siellä lehtiaitaukseen, mut se tuli yli siitä.. Mikä on kyllä uskomatonta..
Millä saisin tapetin repimisen loppumaan..??

pigeon

pigeon
Viestimäärä: 4

VS: TAVAROIDEN TUHOAMINEN YKSIN OLLESSA - Tiistaina, 13.07.2010 klo 12:33  
+
0
Minulla itselläni on 7 vuotias suomenlapinkoiranarttu, ja se on kans kova sotkija välillä. Ennen oli lähes poikkeuksetta roskikset ja kaikki maholliset pengottu pitkin lattioita jos poistuin vaikka tunniksi. Mulla ongelma poistui aika pienellä vaivalla. Aloin päivittäin leikkimään sen lempileikkiä, makupalojen etsintää, ja lisäsin siihen harjaukset ja muut mahdolliset pikku räpellykset. Aloin siis paneutua koiraan jolloin vandalisointi loppui. Joskus hihnan toisessa päässä asuu pieni energiapakkaus, jota ei aina osata huomioida, ja energia purkautuu tuhoamalla. Itselläni ei tarvitse jättää koiralle mitään leluja tai luita lähtiessäni.

  Siirry sivulle: 1 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28173
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265831
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 10:15)