Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Perjantaina, 03.09.2010 klo 22:51

Yksinolemisen ongelma

Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20

pampulainen

pampulainen
Viestimäärä: 455

VS: YKSINOLEMISEN ONGELMA - Sunnuntaina, 18.12.2016 klo 18:52  
+
0
Kiitos Lusu. :)

Jaki

Jaki
Viestimäärä: 15

VS: YKSINOLEMISEN ONGELMA - Maanantaina, 20.02.2017 klo 16:10  
+
0
Minulla on 3,5kk vanha villakoiranpentu. Pentu seuraa minua kaikkialle, vaikka olisi nukkumassa ja minä nousen ylös pentu vähintään seuraa silmä kovana, minne menen. Jos menen nurkan taakse, pentu juoksee perässä. En voi käydä edes vessassa ilman koiraa. Jos vain lähestyn vessan ovea, pentu hätääntyy. Vaikka meillä olisi vieraita, pentu itkee, jos menen vessaan. En huomioi pentua ennen kuin se rauhoittuu, enkä hyvästele sitä mitenkään. Minun oli pakko jättää pentu yksin n. 20 minuutin ajaksi ja äänitin tuon ajan. Pentu itki tai ulisi lähes koko ajan, välillä oli noin minuutin taukoja. Kotiin tullessa pentu oli ollut hiljaa melkein kaksi minuuttia.

Olen lukenut monenlaisia ohjeita, toisissa neuvotaan harjoittelemaan yksinoloa vähän kerrallaan, aloitetaan sekunneista ja edetään hiljalleen. Toisissa taas sanotaan että sellainen stressaa koiraa entisestään, että pentu pitäisi jättää kylmästi yksin pidemmäksi aikaa kerrallaan. Kyllä se itku joskus loppuu ja pentu nukahtaa omaan itkuunsa niinkuin vauva. Kuinka minun kannattaisi yksinolon kanssa edetä? Töihin paluu on edessä, mutta olen järjestänyt pennulle hoitajan ainakin alkuun.

  Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 09:00)