Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Tiistaina, 19.11.2013 klo 14:09

Haaveilupulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 60

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 30.01.2014 klo 18:32  
+
0
Santtu, ei bokseria ikävä kyllä :nauru: Siitäkin kyselin lisää yhdeltä, mutta toistaiseksi ei. Ehkä sitten kun oikeasti haluan vieterikoiran :lallati:

Haaveissa on sitten kuitenkin se jenkkimallinen akita :) Siinnä rodussa vaan nappaa abouttiarallaa kaikki. Mutta katsotaas nyt.
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 30.01.2014 klo 18:37  
+
0
^Ne on kyllä komeita :love: Ja ehkä tosiaan hieman vähemmän touhukkaita :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 30.01.2014 klo 19:15  
+
0
^^ Jee! Lisää A.Akita haaveilijoita! :nauru: Laitahan yksäriä minkälaisia kasvattaja suunnitelmia ja ajatuksia heiluu mielessä? :)
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 30.01.2014 klo 20:41  
+
0

saije kirjoitti:

^^ Jee! Lisää A.Akita haaveilijoita! :nauru: Laitahan yksäriä minkälaisia kasvattaja suunnitelmia ja ajatuksia heiluu mielessä? :)

Nyt pakko heti tulla utelemaan että saattaako saijen seuraavan merkki olla a.akita? :wink: Tuli vaan tuosta kommentista kovin sellainen kutina. :kieli:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 30.01.2014 klo 21:14  
+
0
^Ken tietää barbi ei! :nauru: Ainahan nuita on tullut ihailtua hyvinkin paljon ja sitten joskus ainakin :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Miips

Miips
Viestimäärä: 239

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 30.01.2014 klo 22:03  
+
0
Meidän naapurilla on neljä amerikanakitaa ja kuulemma ne vihaavat toisiaan -siis omia laumanjäseniään- henkeen ja vereen :D
Komeita otuksia kyllä ovat, vaikka repisivätkin Kurkon heti kappaleiksi jos pääsisivät lähelle :mietiskel:
Mutta mä aina ihailen, miten hyvin ne akitat ovat omistajiensa hallinnassa, huolimatta kaikesta :kumarrus:

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 16:24  
+
0
Saijea yksitty! :)
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 12:27  
+
0
Nyyh, täällä meni suunnitelmat myttyyn ja haaveet romahti alas. :suru: Tällä hetkellä näyttää siis siltä, että se mun haaveilema pentue ei toteudukkaan erinäisistä syistä. Harmittaa ihan vietävästi, ku ehdin jo ihastua narttuun ja yhdistelmään muutenkin, kasvattaja on tosi mukava ja mulla oli hyvä kutina koko jutusta muutenkin. Nyt sitten palataan siihen etsimis- ja mietiskelyvaiheeseen, ihan tyhmää.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 12:33  
+
0
^ Höh, voi ei! :neutral: Sopiiko udella mikä siinä meni mönkään? Varmasti turhauttaa aloittaa kaikki alusta, mutta olen varma siitä, että löydät vähintään yhtä hyvän pentueen! Onneksi rotu on suht yleinen Suomessa, vaikka eihän se toki tarkoita sitä että niitä sopivia pentueita olisi mielinmäärin.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 12:57  
+
0
^Kasvattajalle oli vaan tullu tunne, että hän ei haluakaan astuttaa narttua. Uroksella oli ensin ongelmia yhen toisen nartun astumisessa (uroksen eka pentue), sitten ne juoksut, mistä oli tarkotus astuttaa tulis vähän huonoon aikaan, kun uros on sillon ulkomailla agikisoissa. Ja sit vielä kasvattajan uros oli koittanu liehitellä nyt juoksevaa emäehdokasta (narttu piti siis astuttaa seuraavista juoksuista) ja narttu ei antanu sen tulla lähellekään itseään, vaan oli vaan äkäsesti ajanu sen pois, vaikka sillä oli tärpit. Vissiin vaan intuitio sano, että pentuja ei ainakaan vielä kannata sillä emäehdokkaalla hankkia.

Varmasti niitä kivoja yhdistelmiä tulee jatkossakin, ku rotu on yleinen ja valinnanvaraa on. Silti turhauttaa, jos joudun kasvattajaa vaihtamaan, se kysely- ja tutustumisprosessi on kuitenkin aikaavievä. Tolle kasvattajalle on suunnitteilla toisellekin nartulle pentue, nyt onkin sit mietinnässä, jos ottasin pennun siitä. Alustavien kyselyjen perusteella se toinenkin narttu vaikuttaa kivalta, oon sen kerran nähnykkin. Isäehdokkaalla on kyynärät 0/1, se hiukan mietityttää, ku Alissalla on sököt kyynärät. Suvussa on kuitenkin kaikilla tutkituilla terveet nollan kyynärät, ja esim. kaikilla sisaruksilla on nollan kyynärät, joten en sit tiiä, kuinka iso riski toi ykkösen kyynärä ois. Voihan se ykkösen kyynärä olla seurasta vaikka jostain pentuiän onnettomuudesta tms.

Kauhee romaani. :nauru: Oli pakko saada purkaa nää mietinnät johonkin.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 13:43  
+
0
^Nö höh,ei kiva .En tiedä noista sheltti pentueista mutta kaipa joku muukin hyvä pentue luulis löytyvän,kai ?Toivottavasti ainakin. Mua kyllä epäilyttäis 1 kyynärät.Voiks semmoisia muka käyttää astutukseen..tais siis näköjään voi ka,i mutta eikö 1 kyynärät sit muka oireile mitenkään? Olen aika aloittelija näis jutuissa niin olis kiva tietää.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 14:31  
+
0
^ Ei ykkösen kyynär oireile. Mä voisin kyllä hyvin ottaa 0/1-kyynäräisestä pennun vaikka mun rotu on shelttiä huomattavasti raskaampi. Mun koiran ykkösen kyynär on juurikin tulosta pentuaikana sattuneesta onnettomuudesta. Kyynärässä näkyi pieni määrä uudisluuta vanhan hiusmurtuman kohdalla, kuvannut lekuri sanoi että jos ovat Kennelliitossa tarkalla päällä niin saattaa tulla ykkösenä takaisin.

Tsemppiä Tutuli, kyllä se oikea pentue löytyy.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 14:51  
+
0
^Juujuu Ok :)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 14:52  
+
0
Juu, täytyy kysellä, mistä se ykkösen kyynärä on tullu. Alissan kyynärät on 2/1, eikä sekään oo ikinä oireillu. Kennelliiton kuvia tulkitseva Liman kyllä sano, että kyynärissä on käytännössä aina nivelrikkoa, jos ne on muut ku nollat, tollaset onnettomuusperäset muutokset on tietty asia erikseen. Ja kun ei ne kyynärätkään periydy niin suoraviivasesti, että hyväkyynäräiset vanhemmat sais vaan terveitä jälkeläisiä ja päinvastoin, yhdistelmässä merkkaa moni muukin asia ku vaan ne kyynärät. Toi yhdistelmä menee siis harkintaan! :hymy:

Gradun tekemisen sijaan oon tässä vaan googletellu kasvattajia ja notkunu KoiraNetissä. :viheltel: Löysin yhen tosi kivan olosen kasvattajan, jonka sijotusnartulle on suunnitteilla syksyn juoksuista pentue, voipi olla, et sinnekin lähtee kyselyä...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu maanantaina, 03.02.2014 klo 14:54)

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 16:57  
+
0

Tutuli kirjoitti:

Juu, täytyy kysellä, mistä se ykkösen kyynärä on tullu. Alissan kyynärät on 2/1, eikä sekään oo ikinä oireillu. Kennelliiton kuvia tulkitseva Liman kyllä sano, että kyynärissä on käytännössä aina nivelrikkoa, jos ne on muut ku nollat, tollaset onnettomuusperäset muutokset on tietty asia erikseen. Ja kun ei ne kyynärätkään periydy niin suoraviivasesti, että hyväkyynäräiset vanhemmat sais vaan terveitä jälkeläisiä ja päinvastoin, yhdistelmässä merkkaa moni muukin asia ku vaan ne kyynärät. Toi yhdistelmä menee siis harkintaan! :hymy:

Gradun tekemisen sijaan oon tässä vaan googletellu kasvattajia ja notkunu KoiraNetissä. :viheltel: Löysin yhen tosi kivan olosen kasvattajan, jonka sijotusnartulle on suunnitteilla syksyn juoksuista pentue, voipi olla, et sinnekin lähtee kyselyä...



Höh Tutuli, harmi ettei toi yhdistelmä nyt toteudukaan! Just eilen aavistelinkin, et kasvattajan fb-päivitys liittyi juuri tohon astutushommaan.

Mä en ottais sellaisesta yhdistelmästä pentua, jossa toisella vanhemmalla on ykkösen kyynärä. Oon nykyään niin vainoharhainen kaiken luustoon liittyvän kanssa, etten tahtois ottaa sitä riskiä. Vaikkei tosiaan luusto periydykään ihan suoraviivaisesti, kuten sanoitkin, niin en uskaltais silti.

-------------

Mun pentukuume vaan kasvaa, kun kohta tulee (toivottavasti) pentuja vähän joka suunnalta, mutta kärvisteltävä on vielä muutama vuosi, kamalaa!
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 19:31  
+
0
^Mitä rotua sä olet ajatellut?
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 19:38  
+
0

magik kirjoitti:

^Mitä rotua sä olet ajatellut?



Sheltti tulee seuraavakin olemaan, mihinpäs sitä hyvää vaihtamaan. :hymy:
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 19:45  
+
0
^Ookoo:hymy:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

plaahplaah

plaahplaah
Viestimäärä: 52

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 04.02.2014 klo 16:10  
+
0
Mahdollinen mammakoira oli IHANA! Jäi todella hyvä fiilis ton vierailun jälkeen ja moniin kysymyksiinkin tuli vastaus ja epäilyksiin helpotusta :hymy: Nyt pitää vaan sopia itse kasvattajan kanssa tapaaminen, sijoituskoiran omistaja kyllä jo sanoi että vaikutan hyvältä koti ehdokkaalta :jjei:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 04.02.2014 klo 16:11)

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 04.02.2014 klo 22:51  
+
0
Hirvee pentukuume tuli näitä viestejä lueskellessa. Miks muööa pitää olla uros? Ku olis narttu, vois vaan ettiä sille sopivan uroksen ja lähteä matkaan. Tämä tahtoo realistisempia pentuhaaveita just nyt! (Ja ai vitsi, salukivauvakin olis ihan tervetullut :love:. Siis mun puolesta, saman talouden muuton ehdoton ei -mielellä jokasta vinttaria kohtaan.)

Muttamutta tulihan se Kennelliiton lasku vihdosta viimein (kukaan muu täysjärkinen ei varmaan kyttäile postia laskujen toivossa...). Jospa ne terveystulokset sais virallisiksi pikkuhiljaa. Sitten vois sitä pompeakin miettiä...

Ehkä meille vielä joskus se pikkuhauva tulee...
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 60
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 11:15)