Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Tiistaina, 19.11.2013 klo 14:09

Haaveilupulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 60

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Keskiviikkona, 04.12.2013 klo 22:48  
+
0

Rorys kirjoitti:

Pennuja on syntynyt vuorokauden aikana reilusti, eiköhän sieltä nyt ole joku tulossa :) Muutama mutka on kuitenkin vielä matkassa noiden tuontihommien kanssa.



Oi, hienoa! Toivottavasti kaikki sujuu loppuun asti hyvin. :hymy:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 05.12.2013 klo 10:57  
+
0
^ Kiitos, toivotaan parasta! :hymy:

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 05.12.2013 klo 11:39  
+
0
Ei ole sittenkään haave Kertun pennusta kuopattu. :) Sisaruksella ei ollutkaan epiä, vaan oli lievästi myrkyttänyt itsensä.

Toki Kerttu on vasta vuoden, eikä ketään pentueesta ole edes kuvattu, eikä sen terveydestä ole muutenkaan vielä mitään tietoa. Ehtiihän se haave romuttua vielä moneen kertaan, mutta toivotaan parasta.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 05.12.2013 klo 12:58  
+
0

syntaksivirhe kirjoitti:

^Tais tulla Rollen terveystarkkitulokset mistä selviää onko sopiva isäkandidaatti.



Juu tai siis silloin päästään terveystarkastuksiin. Viralliset tuloksethan tulee lonkkien ja kyynärien osalta vasta myöhemmin.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Lauantaina, 07.12.2013 klo 19:34  
+
0
chelle, hieno juttu! :hymy:

Mä kävin tänään agilitykisoissa rapsuttelemassa ehkä tulevaa mammakoiraa! Se on niin pieni ja sievä! :love:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 09.12.2013 klo 16:44  
+
0
Tekis mieli soittaa tuolle kasvattajalle kenen kanssa oon nyt eniten ollut yhteydessä... Mut pelkään että häiriköin liikaa, kuitenkaan vielä kolmeen viikkoon varmaan edes tiedä että onko siellä emon masussa pentuja. :nauru:
Ei olla siis vielä puhuttu puhelimessa ollenkaan, mut sähköpostiviestittelyä ollut enemmänkin ja ollaan juteltu että jos sieltä uroksia tulee niin oltaisiin kovin kiinnostuneita. Mua vaan jostain syystä pelottaa että jos oon liian innokkaan olonen niin kasvattajaa rupee ärsyttämään, mut toisaalta haluisin puhelimessa jutella että sais paremmin kuvaa että tuleeko kasvattajan kans hyvin toimeen. Että melkoset "ongelmat" taas täällä päässä. :roll:

Avomies tosin antoi viime viikolla lopullisen hyväksynnän koiran hankinnalle, selitti sen jotenkin niin hyvin, ja selkeästi ymmärsi miten tärkeä asia koira mulle olisi, että ihan tippa vierähti linssiin siinä. :hymy:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 09.12.2013 klo 21:43  
+
0
^Voi olla että on ihan vaan plussaa jos vaikutat innostuneelta asiasta :nauru:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 09.12.2013 klo 22:44  
+
0
Juu, nythän sillä kasvattajalla todennäköisemmin on aikaa turista puhelimessa kuin sitten pentuarjen keskellä. Että ei muuta kuin luuri kauniiseen käteen, dinski :-D
Mukana menossa snu Napo

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 10.12.2013 klo 13:40  
+
0
^^ ja ^, hmm totta, totta... Ehkä mie uskaltaudun illalla soitteleen jos on aikaa. :hymy: Niin kovin jännittävää! Tarvii vaan miettiä vähän etukäteen et jos on jotain kysymyksiä mihin haluisin vastauksia, tuntuu vain että ollaan puhuttu jo sähköpostilla kaikki tärkeimmät asiat.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 10.12.2013 klo 23:14  
+
0
^ Silloin aikonaan kun tätä hankittiin, kirjoitin ihan paperille muistiin asioita tyyliin:

-uros
-musta merkein (isän vaatimus)
-lapsiperhe
-lenkkeilymahdollisuudet: laaja tieverkosto ja takapihalta pururata + metsää

Muisti ainakin, mitä piti sanoa :)
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 13:33  
+
0
Mä haaveilen lyhytkarvaisesta colliesta! ja nartun haluan ehkä mieluummin pienemmän koon vuoksi,! Voi kun semmoise sais joskus,tai siis tietty saa jos haluan mutta kun lakukin on vielä niin nuori niin enmä kyllä ajatellut ihan heti toista koiraa hommata vaikka mä haluuuuuun.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 13.12.2013 klo 14:58  
+
0
Stirkku, mieki varmaan kirjottelen paperille (sitten kun saan aikaseks soittaa sille kasvattajalle!) jos tulee mieleen jotain. :hymy: Ollaan vaan noi kaikki elämäntilanneasiat ja meidän toivomukset ja yhdistelmän terveys ja luonne keskusteltu läpi niin ei oo silleen oikeestaan muuta asiaa kasvattajalle kun että mitä kuuluu ja vaikuttaako emä olevan tiine... :nauru:
En tosiaan kehannu sit viel alkuviikosta soitella sille, kun kattelin meidän säpo-viestit läpi ja olin kahdesti sinne laittanu että olis kiva jutella puhelimitse ja nyt kun ei oo vielä kerenny hän vastaamaan tohon viimesimpään viestiin niin jotenki tuli sellanen "rasittava intoilija"-olo kun otin luurin käteen. :mietiskel: Ehkä sit ens viikolla uskaltais.

magik, ei muutakun suunnittelemaan kaverusta Lakulle! :hymy: Voihan niit kasvattajii katella ja muutenki suunnitella vaikka kuinka kauan etukäteen. Mulla kun oli pahin "haluunhetinyt eikä huomenna"-fiilis niin tein itelleni listan että mitkä asiat pitää olla hoidossa/tapahtua ennenkö on koiran sopiva tulla. Siin oli esim. että mulla ja avolla pitää olla duunipaikat, asuinolosuhteet ja -ympäristö pitää olla tietyilt asioilt kohdillaan, ja että pitää käydä yhdellä ulkomaan lomalla ennenkö voi koiran hankkia. :nauru: Se helpotti oloa kun sai jäsenneltyä ne tavotteet, mitä uuteen koiraan tarttee, mua kun meinas alkaa välillä ahdistaa ja masentaa kun koiran saamisen halu oli niin kova.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 13.12.2013 klo 15:55  
+
0
^Jatkan nyt tavallaan tota juttua magikille oman mielipiteen muodossa: ehkä olisi syytä kuitenkin harkita ja kauan jos haluaisit ottaa nartun pelkästään kokokysymyksen vuoksi. Varmaan onkin alussa toi haaveilu mutta enpä lähtis hirveenä hötkyilemään jos perusteet on jo lähtökohtaisesti tuollaiset.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 13.12.2013 klo 18:41  
+
0
^ No siis kun oikeesti haluisin just suunnilleen semmosen luonteisen koiran mitä collie on ,mutta pienemmässä koossa,joku 42-50cm olisi optimi.Mutta kun ei semmosta rotua ole ,ainakaan minun tietääkseni:neutral::eitietoo:. Niin ajattelin että lyhytkarvainen collie narttu mahtuis minun kriteereihin paremmin kun uros,tosin nyt tuli mieleen että pelkään että narttu saa nisäkasvaimia,joten oisko uros sittenkin parempi sen suhteen...no en ole vielä satavarma.


Kiitos dinski tsempeistä :aurinko:. Joo ei ole vielä ajankohtainen. Aattelisin että Aikasintaan 1,5-2 vuoden päästä. Pitää suunnitella =D
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 13.12.2013 klo 18:48  
+
0
^Ilmeisesti mielipiteesi muuttuu aina sitä mukaa mitä lueskelet täältä foorumilta muiden sepostuksia. (Jos nyt kerran Purkautumisosastolla oli just nisäkasvaimista juttua.)
Ja jos nyt hieman jatkan tätä linjaa, niin se koira voi kuolla mihin vaan missä iässä vaan sukupuolesta riippumatta, että tuskinpa tuossakaan (kasvainriski!) nyt on mitään logiikkaa.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 13.12.2013 klo 19:36  
+
0
No aijaa. Mut onhan ne nisäkasvaimet vissiin kuitenkin aika yleisiä nartuilla. En tosin tarkkaan tiedä kuinka yleisiä...
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 13.12.2013 klo 19:38  
+
0
magik, ota sheltti, valitse pentueen suurin pentu ja toivo, et se venähtää ylisuureks. :nauru: Alissa on tommonen 43-senttinen minilassie. ;-)

Tosiaan, ei narttua kannata jättää ottamatta, vaan koska pelkää nisäkasvaimia, uroksilla on sitte riesana esim. kiveskasvaimet. Kannattaa punnita kummankin sukupuolen edut ja haitat tarkkaan ennen päätöstä. :)

Muoks. Ja jos nartun steriloi ennen ekoja juoksuja tai viimeistään ennen toisia juoksuja, niin nisäkasvainriski on käytännössä olematon.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu perjantaina, 13.12.2013 klo 19:40)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 13.12.2013 klo 19:50  
+
0
^ Niin heh. Mut tosiaan sheltti ei kyllä jostain syystä ole ikinä mua sytyttänyt :neutral:. Mieluummin haluun collien ja lyhytkarvaisen :aurinko:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Lauantaina, 14.12.2013 klo 11:41  
+
0
syntaksivirhe: Niinjoo ja ei mun mielipide muutu sitä mukaa mitä täältä lueskelen. aika wittumaista väittää tommosta.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Lauantaina, 14.12.2013 klo 11:48  
+
0
^^ Mulla on sama juttu, että sheltit ei jostain syystä sytytä mutta nahkan voisin ottaa. :nauru: Vaikka tiedostan että sheltti luonteen ja aktiivisuustason puolesta sopis mulle mainiosti, niin joku siin vaan tökkää mun kohalla. :eitietoo: Kaverille (jolla on 2 shelttiä) joka mulle suositteli shelttii tai collieta niin sanoin vitsillä että voishan siltä omalta sheltiltä/pehkolta kai leikkailla karvat lyhyeks... :D Ehkä se siis onkin se puuhkaturkki mikä ei innosta.

Mutta oon sitä mieltä että haaveilla tai suunnitella voi mitä vaan (itekkin haaveilen salaa akitoista, malamuuteista ja muista alkukantasista vaikken luultavasti ikinä uskaltas oikeesti moista itelleni ottaa), ja varsinkin magik sun tilanteessa kun on aikaa haaveilla pitkään niin ehtii sitä taustatyötäkin sitten tehä ja mahdollisesti mielipiteet muuttuakin. :hymy: Et ei se mun mielestä missään nimessä rikos ole haaveilla jonkun rodun nartusta nimenomaan koon vuoksi.

muoks. yks väksy lisää.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu lauantaina, 14.12.2013 klo 11:49)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 60
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 22:45)