Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Tiistaina, 19.11.2013 klo 14:09

Haaveilupulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 60

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Sunnuntaina, 05.01.2014 klo 00:24  
+
0
Minä aloin myös suunnitella toista koiraa jo silloin kun Levi oli joku 3kk. :nauru: Nyt tuo on 9kk ja ärsyttävästä teineilystä huolimatta mulla piinaava pentukuume. Kyllähän minä tiedän, että seuraava pentu ei tule ainakaan vuoteen, kun mulla on tiedossa kaikkea muuta ja Levinkin kanssa haluan harrastaa ja odottaa muutenkin että se vähän aikuistuu jne. mutta ainahan sitä saa haaveilla. Oon ainakin saanut tässä keksittyä mikä rotu mulle tulee seuraavaksi, ellei tule toista wipukkaa. Saluki kiinnostaa, vaikka aluksi se ei sytyttänyt yhtään. Sama oli whippetin kanssa, tykästyin ensiksi luonteeseen ja ulkonäölle lämpenin vasta myöhemmin. Ehkä se on hyvä merkki :D Ja mulla on myös jo nimi koiralle valmiina...


Annsku, ehkä voisit soittaa? (: Levin kasvattaja taisi jättää ainakin kerran vastaamatta johonkin mun sähköpostiin, mutta puhelimella hänet sai aina kiinni ja keskusteli mielellään. Sähköpostia hän ei niin mielellään ehkä käyttänyt.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Sunnuntaina, 05.01.2014 klo 08:03  
+
0
Tutuli: Meillä tämä tuleva pentuprojekti on kanssa vähän pidemmän kaavan kautta hoidettava asia. Rotu on päätetty aikaa sitten ja ajankohtakin suurinpiirtein selvillä, mutta kyllä vielä moni asia mietityttää. Ehkä ikä on tuonut malttia ja viisautta, kun joskus aikanaan pentuja on tullut hankittua "hieman" pienemmälläkin pohdinta-ajalla. Joskus 20 vuotta sitten kävin kaverin kanssa KATSOMASSA collievauvoja, kaveri ei sitten silloin koiraa ottanut... Minulle lähti pentu siitä pentueesta viikon pohdinnan jälkeen vaikken edes ollut rotua harkinnut aiemmin.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Sunnuntaina, 05.01.2014 klo 13:09  
+
0
Kiitti naatti tsempeistä! Kyl oli eilen vähän mieli maassa. Ite kun en ole tällaista mönkään menemistä ennen kokenut, edellisen koiran kanssa kävi niin että ensimmäinen (ja lopulta ainoa) kasvattaja, johon oltiin yhteydessä, oli tosi mainio ja pentujakin syntyi lopulta roimasti, enkä ees osannut stressata sitä ultraamista ollenkaan kun kaikki oli niin helposti sujunut. :nauru:

Mutta nyt toi kasvattaja kenellä meni pentue mönkään niin oli suositellut ystäväkasvattajaansa jolla on myös tulossa pemunpoikasia tässä lähiaikoina, käski ottamaan yhteyttä. Tunnin tuossa kirjottelin ja tapailin sanoja, ja nyt on sähköpostiviesti hänelle lähetetty. :hymy: Tosi kivan oloisia corgeja hänelläkin näin kuvien perusteella, toivottavasti myös luonteet ja terveys on kohdillaan. Nyt sitten taas jänskätetään!
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Sunnuntaina, 05.01.2014 klo 13:51  
+
0
^Voi harmi että meni pentuesuunnitelmat mönkään! Toivottavasti löytyy sopiva kasvattaja jostain muualta. :)
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Sunnuntaina, 05.01.2014 klo 16:14  
+
0
^ Eiköhän sieltä jostain löydy meillekin mukava kasvattaja, jolta liikenis tänne asti urospentu... :hymy: Nyt ei auta taas muu kuin ootella ja toivoa että tämän mulle uuden kasvattajatuttavuuden kanssa synkkaa ja sieltä syntyy tarpeeksi uroksia.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 06.01.2014 klo 11:42  
+
0
Huoh. Toinen koira -kuume on nostanut taas päätään. Avokin välillä puhuu toisen koiran hankinnasta ja välillä taas heittäytyy miettimään toisen koiran tuomaa lisävaivaa. Tuo nyt ei ole ehkä niin ajankohtaista vielä kun tuo nurkissa kortteeraava karvakasa on vasta vuosikas, mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty :paapatus: Jossain vaiheessa se kaveri tulee taloon kuitenkin. Tuntuu että tämä vuosikin on mennyt niin nopeasti, että jos nyt alkaa vasta vähän pohjustaa niin toinen koira on talossa kolmen vuoden kuluttua...

Ja on sille nimikin valmiina :shifty:
spn -13
broholminkoira, uros -16

Nedatt

Nedatt
Viestimäärä: 144

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 07.01.2014 klo 14:24  
+
0
Voi kiesus tätä pentukuumeen määrää... Kuumeillaan miehen kanssa kilpaa. Ollaan toki päätetty, että koiria tulee vielä lisää, mutta sopiva ajankohta ja rotu tarvis löytää.

Lionel tulee jo kaksi, mutta se tuntuu vielä kaikinpuolin niin keskenräiseltä, että pennun ottaminen ihan heti tuntuu aika epätodennäköiseltä. Ollaan ajateltu, että kunhan toiselle saadaan ensin ajokortti, niin voidaan alkaa miettimään asiaa vähän vakavemmin. Eli ehkäpä loppuvuodesta.. :hymy:

Toinen labradori tuntuu epätodennäköiseltä vaihtoehdolta, kaipailisin ehkä vähän pienempää koiraa. Englanninbulldoggi on yksi aika vahva vaihtoehto, josta molemmat tykätään. Rodun terveystilanne vähän vaan huolestuttaa.. Mutta katsellaan ja pohdiskellaan.
lbu Lionel 3/2012
- nettta.net

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 07.01.2014 klo 17:19  
+
0
nauris: Toinen samaa rotua vai meinaatteko ottaa kaveriksi jonkun toisen rotuisen?

Mieki haaveksin välillä toisesta koirasta, mutta on todella hetkellistä. Kummasti tuo 7kk ikäinen riiviö pitää jalat maassa. Toisaalta en kauheasti haapaile sen ihan pikkupentuajan perään. Tuntui se alku sen verran väsyttävältä, kun yksinään oli kuitenkin vastuussa kaikesta. Ehkä sitten parin vuoden päästä voisi olla realistista. Kun nyt tuo ensimmäisen saisi kohtuu fiksuksi aikuiseksi ensin. Tietysti rotupohdinnan voisi aloittaa jo hyvissä ajoin :viheltel: Sheltit viehättäisi kovasti, mutta mutta...
Vpn 06/13

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 07.01.2014 klo 18:27  
+
0
Nedatt: Kun tuota enkkubullia mietitte, niin ootteko tutustunu continental bulldoggeihin? Mulla ei oo omakohtaista kokemusta, muistin vaan yhtäkkiä joskus lukeneeni niistä kun itekin mietin että enkuilla on aika hauska luonne, mutta terveyden takia en raaskisi hankkia. Tässä on yksi sivu mistä löytyy perus infoa rodusta, nopeasti napattuna: Continental bulldog

Tingelstiina: Mulla oli kans valkkaripojan ollessa tuota ikää kun sun pentu niin ajatus sitä luokkaa että "ei enää ikinä toista pentua". Mut kummasti se aika kultas muistot koiran ollessa jo päälle vuosikas ja aattelin että "no ehkä sit joskus kun tää on vanha ja verkkainen". :nauru: Nyt sitä ollaankin oltu kohta pari vuotta ilman koiraa laisinkaan.

Omaa panikointia: Tarkistellu sähköpostin tänään varmaan viidesti, ja olen ollut vasta päälle 2 tuntia kotona mis ehtii koneelle. Odottaminen on rankkaa!
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 07.01.2014 klo 22:11  
+
0
Huoh haaveilu. Tiedän ettei tähän tilanteeseen pysty ei kykene laittamaan pentua oikein mitenkään päin järkevästi mutta voihan haaveilu sentään.
Onko ihan normaalia että on jo pienet söpöt pentuvermeet hankittuna vaikka pennun ei ole mahdollista saapua vielä ainakaan vuoteen-pariin ?
Samoin nimiehdotuksia huomaan pallottelevani mielessä tämän tästä. Olisko se Kaiku vai olisko parempi Raiku ? :eitietoo::nauru:

Kun elämä kahden aikuisen koiran kanssa muuttuu koko ajan lunkimmaksi, alkaa väkisinkin miettimään, että voisikohan tässä jo samalla pentukin mennä ? Vastaus on, että ei voisi :nauru:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Nedatt

Nedatt
Viestimäärä: 144

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Keskiviikkona, 08.01.2014 klo 21:18  
+
0
dinski; pitää tutustua tuohon continental bulldogiin enemmän, kiitos vinkistä!

Tuli enkkubulleista vastaan tämä sivusto, joka avasi silmät ko. rodun suhteen sen verran hyvin, että en voisi enää edes kuvitella englanninbulldogin hankkimista.
lbu Lionel 3/2012
- nettta.net

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 09.01.2014 klo 10:56  
+
0
Tingelstiina, mua periaatteessa kiinnostaa kyllä jotkut muutkin rodut (esimerkiksi holskut ja valkkarikin), mutta vaikea toisaalta kuvitella muuta kuin toista saksanpaimenta. Kyllä mä olen sen verran myyty tähän rotuun :hymy:

Realistisesti ajatellen uuden pennun aika on kyllä varmaan vasta siinä vaiheessa, kun nykyisellä alkaa vauhti hiipua harrastuksia ajatellen. Eri asia, jos avo innostuisi harrastamaan, koska sakua meille ei sohvaperunaksi tule enkä ole ihan varma kuinka mun resurssit riittäisi kahteen aktiiviseen koiraan (vaikka samallahan kaksi kulkeutuu pellolle, metsään ja kentälle mitä yksikin...). Ehdotin avolle eilen, että oltaisiin yhdessä sellanen hullu koirapariskunta mut ei tainnut ottaa tuulta alleen :nauru:
spn -13
broholminkoira, uros -16

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 09.01.2014 klo 12:03  
+
0
^ Mulle mies sanoi tuota ehdotettuani "eiköhän yksi hullu talossa riitä...?" :nauru: Se kyllä varmasti jossain kohtaa innostuu kunhan saa koulun hoidettua pois alta (tekee tällä hetkellä 40h töitä ja +20h amk-opintoja viikossa) ja hommaa jonkun malinoisin.

Se on kyllä totta, että siinähän ne kaksi melkein menee kentällä, jäljellä ja esineruudussa samalla. Lenkitkin on kivempia kun on aina juoksukaveri. Mä olisin halunnut seuraavankin kanssa alkaa harrastamaan hakua, mutta se on niin aikaa vievää ettei tule onnistumaan. Pitäisi etsiä toinen ryhmä kun tämän hetkisessä on (ihan reilu) sopimus, että yksi koira per ohjaaja.

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 09.01.2014 klo 12:28  
+
0
^Juu kyllähän se helpottaa jos tosiaan pystyy pitämään koirat samoissa ryhmissä. Mä luulen että avo saattaisi innostua kyllä harrastamaan yksilölajeja - haussa se ei ehkä oikein jaksa sitä koko ryhmän koirien treenausta kun aikaa menee niin pirusti. Mä taas kykin mielelläni siellä puskassa koko illan.

Vaikka sun uusi tulokas ei hakumetsälle menisikään niin IPO-treenien kanssa ei varmaan tule vapaa-ajan ongelmia :nauru:
spn -13
broholminkoira, uros -16

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 09.01.2014 klo 13:47  
+
0
^ Mäkin tykkään kykkiä tuntitolkulla puskissa, on niin kiva ryhmä ja mukavia koiria ettei haittaa kyllä ollenkaan. Oikeastaan ainoa miinus jonka keksin ovat hirvikärpäset, siellä sitten makaat hiljaa puskassa niiden ropistessa niskaan ettei vaan mene toverin treeni pieleen.

Juu ei tule vapaa-ajan kanssa ongelmia, tosin IPO:n sijaan saattaa meidän lajiksi valikoitua sittenkin mondioring. Katsotaan ensin onko siitä tulokkaasta mihinkään... :nauru: Sukutaulu lupaa ainakin hyvää, mutta eihän sitä koskaan tiedä minkä pelkopurijan sitä saa!

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 09.01.2014 klo 17:13  
+
0

Nedatt kirjoitti:

dinski; pitää tutustua tuohon continental bulldogiin enemmän, kiitos vinkistä!

Tuli enkkubulleista vastaan tämä sivusto, joka avasi silmät ko. rodun suhteen sen verran hyvin, että en voisi enää edes kuvitella englanninbulldogin hankkimista.



Ite kanssa tuon sivuston löydettyäni tajusin kuinka ongelmallinen se englanninbulldoggi onkaan, ja tosta sitten on tullu syvennyttyä lukemisasteella yleisesti lyhytkallosiin rotuihin. Jostain se continental sit vaan pongahti esiin ja ajattelin että onpa kyllä mahtia että tollasen ovat saaneet tehtyä. Vielä kun joskus tekisivät samantyylistä versiota ranskiksista ja mopseista (bostoneilla ehkä riittäis omien geenien laajuus, en tiiä) niin oltais paremmalla mallilla, kun olisi varaa valita se terveempi versio kivan olosesta rodusta.
Avomies rupes nyt haluumaan tollasta continentalia kun näytin sille. :nauru: Et jos meinaat Sveitsistä tai Saksasta tmv ruveta joskus tuomaan niin vinkkaa mulle, otetaa kimppakyydillä tännekin yks! :peukku:

Hmm, tällä tai ens viikolla pitäis kasvattajalle syntyä kahdelle nartulle pennut. Jos sielt riittäs meille oma poju... :love: Kiinnostuneita on kuulemma ollut jonkin verran.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 09.01.2014 klo 19:22  
+
0
Bongasin pentukuumeisille pentusaastetta. :love: Mää en jaksa enää odottaa!
(Viestiä on muokattu torstaina, 09.01.2014 klo 20:13)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 09.01.2014 klo 21:08  
+
0
^ Eih miten ihana luiruhäntävauva! Touhuaa siinä niin innokkaasti. :love:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 09.01.2014 klo 23:06  
+
0
^ Meitillä ei näy :(. Sanoo vaan jotain, että joifenkin tekijänoikeusjuttujen takia vidrota ei voida näyttää tässä maassa.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 09.01.2014 klo 23:48  
+
0
^Katoitko kännyllä/tabletilla? Monet videot ei näy mobiililaitteilla, mäkin koitin kännyllä kattoo ton, mut täytyy kattoo se myöhemmin kannettavalla.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 60
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28180
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 12:15)