Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Tiistaina, 19.11.2013 klo 14:09

Haaveilupulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 60

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 10.01.2014 klo 11:30  
+
0
Tulipas tuosta Lyytikäisen linkkaamasta videosta hyvä mieli! :aurinko:

plaahplaah

plaahplaah
Viestimäärä: 52

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 10.01.2014 klo 19:09  
+
0
Ihana video :love:

Kasvattajaaaa, vastaa jo kiltti! Ei jaksa odottaa enää (viikko takana) :nauru:

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 10.01.2014 klo 19:24  
+
0
^Niimpä! :nauru: Mie myös odottelen tässä vieläkin kasvattajan vastausta.. :neutral: Toivottavasti törmätään häneen Kajaanin näyttelyssä ja pääsisin nykimään hihasta :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Hoffis

Hoffis
Viestimäärä: 23

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 03:22  
+
0

Onks täällä muita jahkailijoita, siis sellasia, jotka on haaveillu pennusta vuosia, mut asiaa miettii liikaa ja pennun tulo vaan lykkääntyy koko ajan?



Tääl on yks joka tekee päätöksiä välillä reippaasti mutta sitten kun alan jahkailemaan niin sit jahkailen.. Esimerkkinä se ku olin jo varannut grey nartun kun luulin et nykyisen koiran joudun viemään lopetettavaks. Niin aattelin et nyt voisin ottaa erityyppisen koiran kuin paimenen.. Noh koira tokeni ja en vienytkään sitä lopetettavaks. Ekaks olin sitä mieltä et se grey tulee joka tapauksessa onhan mul parhaimmillaan ollu neljä koiraakin joskus tosin se ei kestäny kauaa, kauemmin oli kolme ja kaks koiraa.. Mutta sitten kun rupesin järkeilemään asioita et ne on eri sukupuolta, okei nykyinen koira on leikattu mutta silti sil on vahva sukupuolivietti ni en halunnu et se alkaa astumaan sitä narttua. Sitten rupesin miettimään et grey ja paimen on muutenki erityyppisiä koiria ja paimen ei juokse yhtä nopeesti kuin grey. Joten tasavartaista leikkikaveria ei ne toisistaan olis saanut.. Joten päätin että parempi perua varaus vaikka harmitti vietävästi...

Sitten mielessä vääntelin ja kääntelin et minkä rodun ottais sit ku vinttari ei tullu kyseeseen paimenen kans samaan talouteen. Niin nyt oonkin kahden paimen rodun aussien ja bordercollien välisessä kamppailussa kumpi olis se seuraava koira. Noita rotuja mietin jo ennen kuin päädyin varaamaan vinttari pennun..

Frendin suosittelun kautta laitoin yhelle kasvattajalle tiedustelua pennuista ja pari ekaa päivää puhuttiin mailien kautta mutta sitten kyseisestä kasvattajasta ei kuulunu pihaustakaan. Ei voinut ilmottaa ees sitä etten saa pentua häneltä.

Noh nyt mietinkin sit jotta kumman paimenrodun kasvattajalle/kasvattajille laitan pentutiedustelua. Aussie välityksessä näky olevan kiinnostavia pentuja mutta sitten yhdelle kiinnostavalla bc kasvattajalle olisi tulossa kans syksyllä pentuja... Hmm... Valinnan vaikeutta :DD

Eikä mun pentukuumetta auttanut paljoakaan että uuden vuoden aikoihin ja uutena vuotena pääsin palluttelemaan frendin bc pentua kun olin siellä käymässä. :D

Jotta edelleenkin täällä haaveilu pulinassa hengailen... ;)
Romu Saksanpaimenkoira/Rottweiler 2010 -->
Pentu tulossa toivottavasti syksyyn 2014 mennessä <3
http://paimenienelamaa.blogspot.com

Muistoissa

Dino Saksanpaimenkoira/venäjänajokoira 1993 --> 2001
Tara Rottweiler/porokoira 1992 --> 2005
Laika Saksanpaimenkoira/porokoira/lgd 2001 --> 2007
Doris Saksanpaimenkoira/porokoira/lgd 2001 --> 2009

Lavra

Lavra
Viestimäärä: 132

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 13.01.2014 klo 11:11  
+
0
Heippa! :) Täällä uusi haaveilija joukkoonne. Haaveilen labbispennusta. Tällä hetkellä meillä on kotona jo 5-vuotias Suomenpystykorva ja 2-vuotias Suomenajokoira, tyttöjä molemmat. Mulla oli labbis mutta se piti lopettaa 6-vuotiaana vuosi sitten joulukuussa. Nyt alkaa pikkuhiljaa tuntua, että olisin valmis uuteen koiraan :) Olen yrittänyt ottaa selvää kenneleistä ja kasvattajista, vielä ei ole tullut vastaan sellaista mieluista. Haluaisin kaikin puolin hyväsukuisen pennun, jotta olisi terve ja hyvät mahdollisuudet kokeisiin yms ja myöhemmin mahdollisesti kasvatukseen.

Jos jollain on vinkkejä jostain hyvistä labbiskasvattajista niin saa heittää! :)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 13.01.2014 klo 22:23  
+
0
O-ou, nyt tuli oikeasti varteenotettava rotu mukaan pohdintaan. Flätti. Ja mä kun luulin että olin jo kahlannu nää noutajat läpi eikä niistä enää löytyis ylläreitä. Mutta kyllä tuo vaikuttaa tosi hyvältä vaihtoehdolta, jos terveyttä ei lasketa... Kihara, käy-labbis vai flätti? Mitä enemmän pohdin niin sitä vaikeammaks menee.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Lavra

Lavra
Viestimäärä: 132

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 14.01.2014 klo 07:36  
+
0
Minä kans pitkään mietin että kokeilisko flättiä mut kuitenkin vaakakuppi kallistui sinne labbikseen ja nimenomaan käyttölinjaiseen :) Flätit on kyllä upeita myös ja varmasti tarmokkaita tekemään.

Laitoin eilen eräälle kasvattajalle nyt viestiä ja kyselin lisätietoja suunnitteilla olevasta pentueesta. Jos kaikki menisi nappiin niin mahdollisesti voisi varata sieltä pennun.. :)

Lavra

Lavra
Viestimäärä: 132

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 16.01.2014 klo 07:42  
+
0
Sain kasvattajalta viestiä ja nyt on sovittu että menen narttua katsomaan tässä kevään mittaan. Ollaan yhteydessä siis sitten kun jotain alkaa tapahtua, kun tiedetään onko astutus onnistunut.. Huikeaa! :jjei: En malttaisi odottaa millään.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Lauantaina, 18.01.2014 klo 22:16  
+
0
Haaveilu on samaan aikaan kamalaa ja ihanaa, mä vuoroin haaveilen pennusta ja vuoroin stressaan jo etukäteen kaikkia mahollisia asioita. :nauru: Tänään treffasin taas kasvattajaa ja mahdollista tulevaa emää näyttelyissä, ja mul on vaan koko ajan parempi fiilis tosta yhdistelmästä. :hymy: Isäehdokasta en oo livenä nähny, mut se narttu on niin ihana, just semmonen ku tykkään, tulee jotenkin kovasti Alissa mieleen siitä. Paljon on kuitenkin odotettavaa vielä, astutus on vasta joskus kesällä. Mut mä niin haluisin pennun tosta yhdistelmästä!
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

plaahplaah

plaahplaah
Viestimäärä: 52

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 20.01.2014 klo 15:06  
+
0
No vastasihan se kasvattaja ja nyt pohditaan koska pääsis tapaamaan ihan livenä :aurinko: pikkuhiljaa homma edistyy

Tirku

Tirku
Viestimäärä: 231

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 20.01.2014 klo 20:50  
+
0
^^Pakko kysyä että mistä yhdistelmästä pentua toivot? Jos vaikka yksäriä pistät :hymy:

Itelläkin kamala kuumeilu, sellanen pörrönen pentu olis ihan tervetullut tänne :love: Jedi vaan on vielä niin nuori ja ei kyllä rahat riitä ja kaikenlaista muuta estettä... Mutta on se haaveilukin ihan kivaa.
sheltit Jedi ja Loki

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 20.01.2014 klo 21:04  
+
0
^Minkä rotusesta pennelistä haaveilet? Mä laitan yksää!

Mä oon eilisestä saakka ollu yhtä hymyä, koska kasvattaja ilmotti, et jos pentuja syntyy, niistä yks on mun. :hymy: Vähän jänskättää se, että uros menee ulkomaille agikisoihin just siinä kuussa, ku astutuksen pitäis olla. Mut jos narttu pitää juoksuvälinsä tasasena, ni ei oo ongelmaa. Täytyy siis toivoa parasta!
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Tirku

Tirku
Viestimäärä: 231

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 20.01.2014 klo 21:29  
+
0
^Kyllä mä taidan shelteissä pysyä, en mä itselleni oikein osaa muunlaista kuvitellakaan :)

Pakko muuten sanoa että arvasin heti mistä yhdistelmästä pentua odotit kun joskus jossain viestissä mainitsit vanhempien väristä ja koosta :wink:
sheltit Jedi ja Loki

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 20.01.2014 klo 21:34  
+
0
^Mainitsinko? :mietiskel: Mä en yhtään muista. :-D Säkin taidat tietää aika tarkkaan monet tulevat yhdistelmät, mä voin surffailla monta tuntia blogeja ja nettisivuja tutkien...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Tirku

Tirku
Viestimäärä: 231

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 20.01.2014 klo 21:38  
+
0
^Taisi olla agilitypulinassa vaan siitä että molemmat vanhemmat ovat minikokoisia :nauru: Mä olen tällainen taustailija, luen melkein kaikki viestit mutten kovin moneen ketjuun kirjoittele :nauru:

Joo, se on tää netin ihmeellinen maailma, aina eksyy niille kasvattajien sivuille ja sieltä koiranettiin tutkimaan sukutauluja ja eri koirien sivuja... Loputon suo, mutta ah, niin koukuttava!
sheltit Jedi ja Loki

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 14:14  
+
0
Mun mielestä tuo panikointi ennen pennun ostoa on ihan normaalia. :nauru: Mie oon aina ollut ihan kauhuissani ennen kun pentu on tullut jokaisen oman koiran kohdalla. Wäinö oli mun ensimmäinen oma koira, joten sitä piti panikoida. Nuutti kun tuli, niin piti panikoida että mites sitten kun Wäinö ei olekaan enää anoa koira, miten riittää aika ja niin pois päin. Kertun kohdalla vasta pitikin panikoida, kun rotukin meni vaihtoon. :nauru: Kuitenkin kaikkien kanssa on hyvin pärjätty.

Onneksi ei ole mitään kiirettä uuden pennun hankinnan kanssa. Toisaalta Kertun jälkeen olisi ihana hommata joku perushelppo seurakoira, mutta toisaalta taas haluaisin toisenkin aussien. Toisaalta, jos mulla on kaks aussikkaa, niin julkisilla (varsinkin linja-autolla) kulkeminen vaikeutuu huomattavasti, ellen pakkaa koiriani joihinkin lastenrattaisiin. :D Ja mullahan ei ole ajokorttia, joten mihinkään ei päästä ilman julkisia.

MiaP

MiaP
Viestimäärä: 28

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 15:48  
+
0
Täällä yksi haaveilija ilmoittautuu!

Tosin nyt on tilanteet niin auki, että ei ihan ajankohtainen, mutta saa sitä silti haaveilla ja ajoissa suunnitella ;) Paljon ratkaisee mahdolliset opiskelusuunnitelmat (harkitsen siis alan vaihtoa, kun nykyinen ei oikein nappaa). Jos nimittäin opiskelemaan lähtee, niin koiran otto saa sitten harmikseni lykkääntyä.

Minä tosiaan olen nyt alkanut haaveilla Australiankelpiestä (hyvänä vaihtoehtona myös bordercollie). Kysymyksessä olisi ensimmäinen oma koira. Pääsisi elämään kahden kissan kanssa ja lähes päivittäin myös hevosen kaverina, omistan nimittäin sellaisenkin.

Ajattelin kuitenkin, että ehkä koira menee hevosen kanssa ihan hyvin? Lisäksi sitten harrastettaisiin jotakin omaa lajia tai pariakin. Pitäisi vaan päästä tutustumaan eri lajeihin ja löytää sieltä se oma sitten.

Olisi huippua, jos löytäisi jonkun kelpieihmisen keski-uudeltamaalta ja pääsisi seuraamaan harjoituksia tai lenkille mukaan. Tai sitten mennä johonkin kasvattajaan tutustumaan.

Toivottavasti koirahaaveeni toteutuisi pian. Olen lapsesta saakka omasta koirasta haaveillut, tuttavien koiria hoidellut ja ulkoilutellut, mutten koskaan saanut omaa.

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 17:09  
+
0
^Kuulostaa aika vaativilta roduilta täysin aloittelijalle. Nehän tarvitsee tosi paljon treeniä ja aktiviteettia..
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 17:37  
+
0
... ja moni aloittelija pärjää niiden kanssa aivan siinä missä minkä tahansa muunkin kanssa. Jos rotu tuntuu omalta ja ymmärtää siihen liittyvät realiteetit niin on mielestäni hupsua ottaa muiden mieliksi ensin joku yleisesti hyväksytympi "aloittelijarotu". Toki hevosen ja terhakan paimenen yhteensovittaminen vaatii vähän pelisääntöjä, mutta muutenhan lähtötilanne kuulostaa ihan mainiolta koska luvassa todennäköisesti on paljon ulkoilmaa ja liikuntaa hevostelun merkeissä. Hänhän myös mielellään harrastaisi koiran kanssa lajia tai paria ja olisi kiinnostunut seuraamaan kelpieiden kanssa touhuamista eri juttujen merkeissä. On niitä kelpieitäkin ihan "tavallisia" ja monta kasvattajaa jotka myös myyvät niitä "ihan tavallisille" ihmisille.

Mielestäni ko. rotujen valinnan kanssa mennään metsään siinä vaiheessa kun a) ihastutaan niiden ulkonäköön muista ominaisuuksista piittaamatta ja b) kuvitellaan että tietyt asiat hoituvat itsestään ja koira opiskelee öisin erikoisvoittajaluokan liikkeitä.
Rise to reset the world.

MiaP

MiaP
Viestimäärä: 28

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 20:49  
+
0
Kiitos naukunen!

Kyllä minä välillä sitäkin mietin, että olisiko joku helpompi rotu, mutta sitten.. Kun tuo nyt kuulostaa kaikin puolin niin mielenkiintoiselta rodulta.. Ostinhan minä täysin kouluttamattoman ja kokemattoman hevosenkin, eikä minulla ollut edes aiempaa kokemusta hevosen kouluttamisesta tai nuorista hevosista. Tämän puolentoistavuoden yhteiselon jälkeen olen edelleenkin sitä mieltä, että hankinta oli paras mahdollinen. Sain ihan alusta lähtien kouluttaa eläimen sellaiseksi kuin halusin. Koulutus on toki vielä kesken, mutta en olisi ikinä osannut kuvitella pääseväni näin pitkälle sen kanssa melkein yksin. Erittäin mukava, ystävällinen, ihmisläheinen ja kohtelias, sekä motivoitunut tyyppi. Mitään ei ole tarvinnut tehdä pakottaen, vaan kaikki tapahtuu yhteisymmärryksessä ja hevosenkin mielipiteitä kuunnellen. Toki hevonen ja koira ovat aivan eri lajeja, ja siksikin lähtökohdat ovat todella erilaiset. Jotenkin minusta vain tuntuu, että koira olisi jopa helpompi kouluttaa kuin esimerkiksi hevonen.. Siis ihan vaikkapa temppuja ajatellen..

Siksi haluan uskoa, ettei koirankaan kanssa tulisi ainakaan kovin suuria ongelmia, koska omistaudun tosissani sille mitä teen. Apua varmasti koiraihmisiltä saa, näin tahdon ainakin uskoa.

Katselin paljon eri rotuja ja saatoin hylätä tietyt rodut heti kättelyssä, jos esittelyssä mainittiin, että vaatii kokeneen kouluttajan (yksi taisi olla belgianpaimenkoira, sillon ihan aluksi kun rotua etsin). Kelpien rotuesittelyssä ei mielestäni tällaista mainintaa ollut. Toki nyt rotuun tutustuttuani ymmärrän, että se kyllä vaatii paljon. Mutta toisaalta niin vaatii moni muukin rotu.

On aina myös mahdollista, että mieli rodun suhteen muuttuu. En minä mitään ole lukkoon lyönyt. Kaikista paras olisi tosiaan päästä tutustumaan paikanpäälle erirotuisiin koiriin ja keskustelemaan omistajien ja kasvattajien kanssa.

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 60
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 04:30)