Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Tiistaina, 08.06.2010 klo 16:49

Koiran hammasharja

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

KOIRAN HAMMASHARJA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 16:49  
+
0
Onko kellään tietoa tai kokemusta kannattaako koiralle hankkia hammasharja? Mitään sormihammasharjaa en kyllä ikinä hanki meidän parsonille koska sillä on aika kova purenta, mutta sellaise normaalin voisi hankkiakkin jos se on käytännöllinen.
kiitos jo etukäteen vastauksista! :kumarrus:
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KOIRAN HAMMASHARJA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 17:22  
+
0
Mä en oo ainakaan ikinä käyttäny koirien hammasharjaa, eikä oo hammaskiveä näkyny. Meillä käytetään ihan luontasia hammasharjoja, eli luita. :wink: Jos rupee hammaskieveä kertymään, niin voi ostaa Plaque Off:ia, se pehmentää hammaskiveä, joten se irtoaa koiran pureskellessa luita sekä raikastaa hengitystä.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: KOIRAN HAMMASHARJA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 17:51  
+
0
Näin mä olen kans ymmärtänyt, ettei koirat mitään hammasharjoja tarvitse, luu ajaa saman asian jollei vielä paremminkin. =)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

fluffy

fluffy
Viestimäärä: 77

VS: KOIRAN HAMMASHARJA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 23:54  
+
0
Kun me käytiin hammaslääkärin pakeilla poistattamassa yläkulmurit, niin hän kyllä kovin sydämellisesti kehoitti hankkimaan hammasharjan tms. ja koirien hampitahnaa. Vielä ei oo tullu hankittua, se kun ei tuppaa olemaan ajatuksissa päälimmäisenä, mutta kaipa myö tota tullaan kokeilemaan.
Havannankoira (2009)

SeSSSi

SeSSSi
Viestimäärä: 94

VS: KOIRAN HAMMASHARJA - Keskiviikkona, 09.06.2010 klo 20:21  
+
0
Myö ostettiin pennulle eläinlääkäristä kananmakuista hammastahnaa ja sitten ihan normaali vauvojen hammasharja ja ollaan sitten sillä hampaita pesty. Koira on ainakin ihan täpinöissään kun vaan ottaa hammasharjan käteen :) Maitohampaat vielä on eli ollaan vaan totuteltu tähän hampaitten harjaukseen, että tosta harjauksen hyödystä en tiedä. Mutta sen verran kivaa hommaa kun koirakin on innoissaan, että miksipä ei harjattaisi.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KOIRAN HAMMASHARJA - Torstaina, 10.06.2010 klo 00:14  
+
0
Ei siitä ainakaan haittaa ole :) Ja hampaiden harjauksesta voi tehdä koiralle tosi mukavaa, kuten joku tuossa jo kirjoittelikin.
Jotkut koirat tuppaa saamaan paljon enemmän hammaskiveä kuin toiset (? lähde puuttuu, mut näin olen sokeasti aina uskonut) ja oman koiran hampaat kannattaa muutenkin välillä tarkastaa, jotta pysyy ajan tasalla.

Juup no meillä ei enää olla aikoihin harjattu hampaita, koska tahna loppui (juujuu, tekosyy :D) Hampaat kuitenkin tulee edelleen usein tarkistettua.
Kun ollaan harjattu, niin käytössä on ollut sellanen sormeen laitettava pehmeä "sormustinhammasharja". Se on mun mielestä tosi kätevä.

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: KOIRAN HAMMASHARJA - Torstaina, 10.06.2010 klo 09:39  
+
0
Sormihammasharjaa mietin ja totesin, että sellaista en kyllä omalle parsonilleni ainakaan tässä vaiheessa hanki, ku on niin kova puremaan, että varmaan joutuis tikkaamaan lähteä :suru:. Mutta varmaan hankitaan piakkoin sellainen normi hammasharja. Kiitos kaikille vastauksista! :kumarrus:
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KOIRAN HAMMASHARJA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 01:13  
+
0
Mä en ole ikinä edes harkinnut hankkivani koiralle hammasharjaa :shifty: Luut ajaa meillä saman asian, ja hammaskivet on jopa vähentyneet sen jälkeen, kun aloin syöttää oikeita luita :)
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: KOIRAN HAMMASHARJA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 10:02  
+
0
Me mennään tyylillä molempi parempi. Tunnustan etten tosiaan jaksa säännöllisesti joka päivä noita harjata, mutta ehkä kerran viikossa, kaksikin. Oikeita luita tuo saa kumminkin kaluttavakseen aika usein. Mulla on ihan marketista ostettu perus halpa hammasharja ja sitten eläinkaupasta tahna. Jos ei muuta auta niin ainakin hengitys raikastuu. :wink: Koira vaan tahtois aina nuolla sen tahnan siitä harjasta heti pois niin täytyy olla vikkelä että saa sen tökättyä suuhun asti.
Bokseri Oona 25.11.2009

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545680
Uudet käyttäjät tänään7
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 23:45)