Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Tiistaina, 25.04.2017 klo 12:21

Koiran hankkiminen yksiöön?

nneeaaa

nneeaaa
Viestimäärä: 2

KOIRAN HANKKIMINEN YKSIööN? - Tiistaina, 25.04.2017 klo 12:21  
+
0
Olen ajatellut koiran hankkimista seuraavan parin vuoden aikana. Olen hoitanut tuttujeni koiria, joten perustiedot koiran hoidosta ovat tiedossa. (Lisäksi aion tietysti lukea aiheesta enemmän, tulevaisuudessa)

Mutta opiskelen yliopistossa ja asun yksiössä (neliömetriltään yli 30), ja jos hankin koiran, sen rotu olisi saksanpaimenkoira tai joku muu rotu joka on yhtä isokokoinen.

Kannattaako minun siis hankkia koira? Voin kyllä lenkittää sitä ainakin kolme kertaa päivässä, mutta en ole varma pystyykö iso koira olemaan yksin yksiössä ainakin sen 7 tuntia päivässä.

Jos teillä on kokemusta saksanpaimenkoirista (tai muista isoista koirista) yksiössä tai muissa pienissä asunnoissa, niin voitteko kertoa kokemuksianne?

Kuukio

Kuukio
Viestimäärä: 86

VS: KOIRAN HANKKIMINEN YKSIööN? - Tiistaina, 25.04.2017 klo 22:59  
+
0
Kyllä koira kuin koira sopeutuu yksiöön jos pääsee kuitenkin ulos ja saa tekemistä. Itsekin asuin pienessä yksiössä ison seefferin kanssa, tuulettaa piti melkein joka päivä kun samaa ilmaa hengitettiin aamusta yöhön ja vaikka vähän oli ahdasta niin ihan hyvin pärjättiin.
"Eikö ole hauskaa, kun on joku, joka kaipaa ja odottaa joka hetki?" - Tove Jansson

Scorpion

Scorpion
Viestimäärä: 358

VS: KOIRAN HANKKIMINEN YKSIööN? - Torstaina, 27.04.2017 klo 08:02  
+
0
Mulla on tällä hetkellä 45 neliöinen kämppä, koiria yhteensä n. 100 kg (kaksi koiraa). Tarkoitus on ollut koko ajan siirtyä isompaan asuntoon, mutta hupsista keikkaa ollaan tässä asuttu jo 4 vuotta. Tuulettaa ja siivota täytyy useammin kuin isossa asunnossa, mutta muutoin elämä ei ole sen kummempaa.

No okei, joskus menee hermot kun on ahdasta ja koiria ei voi "rajata" kauemmas vaan ollaan kaikki samassa tilassa :nauru:
(Viestiä on muokattu torstaina, 27.04.2017 klo 08:07)

Jemilia

Jemilia
Viestimäärä: 28

VS: KOIRAN HANKKIMINEN YKSIööN? - Tiistaina, 02.05.2017 klo 15:03  
+
0
Asuin pitkään sakemannin ja vastaavan sekametelisopan kanssa 34 neliön yksiössä ilman ongelmia. Pentua oli helppo vahtia, sisäsiisteys oli kätevä opettaa. Ei ollut ahdastakaan, vaikka kaverinkin vastaavan kokoinen koira ja parikin oli usein hoijossa. Imuroida sai kyllä yleaikaan, mutta muuten olin oikein tyytyväinen. Nyt myöhemmi ollu tilaa enempi ja on oikeestaan ihan joutavia neliöitä. Sitä lukuunottamatta, että imurointiväli on harvempi. Kunnolla, kun lenkittää niin kyllä sakemanni on kotioloissa aika huomaamaton.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 02:30)