Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Maanantaina, 19.04.2010 klo 16:42

Koiran peti

Siirry sivulle: 1 2 3

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: KOIRAN PETI - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 21:05  
+
0

AlikersanttiRokka kirjoitti:

Me hankittiin tulevalle pennulle omaksi pesäksi iso häkki ja sinne tyyny.


Tosi hienon näköinen häkistä tehty pesä!

Meillä on käynyt nyt niin, että olen ottanut Nellin mun viereen nukkumaan..Mulla ei koskaan ollu mitään sellaista, että koirat ei saa nukkua mun vieressä ja itse asiassa Anni nukkui mun vieressä joku vuoden-pari, mutta nykyisin se haluaa ehdottomasti nukkua omassa rauhassaan. Toisaalta on nyt kätevää, että Nelli nukkuu mun vieressä sisäsiisteysharjoittelun suhteen. Meillä oli se ongelma, että aamuisin Nellin nukkuessaan kopassaan, niin en herännyt siihen kun Nelli hipsutteli hiljaa papereilleen pissalle. Nyt olen vienyt sen ulos 23 aikaan illalla ja sitten aamulla 7-8 välillä Nelli alkaa liikehtiä mun sängyssä yrittäen herättää mua, jolloin voin viedä sen ulos millon se tekee yleensä heti molemmat tarpeensa. Eli tosi pitkään se pystyy pidättämään yön yli vaikka on vasta juuri 4kk täyttänyt.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOIRAN PETI - Maanantaina, 07.06.2010 klo 13:49  
+
0
Meillä on pennulle varattu sellainen vanha lastenpeitto jonka päällä on pussilakana sekä vanha tyyny tyynyliinalla. Penska nukkuu häkissä (iso, 120 cm x 75, korkeutta yli metri), siitä tulee sen oma rauhoittumis- ja nukkumispaikka. Pari ekaa yötä nukun itse patjalla häkin vieressä.

Meillä on makuuhuone pois koirien käytöstä öisin, olen itse niin huono saamaan unta ja herään helposti pieneenkin ääneen. Taigalla on olkkarissa peti, mutta yleensä tuo nukkuu sohvalla tai viileassä lattialla.

MagicaDeSpell

MagicaDeSpell
Viestimäärä: 13

VS: KOIRAN PETI - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 14:19  
+
0
AlikersanttiRokka, mä taidan varastaa sun idean, toi häkin päällinen on aivan mahtavan näköinen!:jjei:

Meilläkin on nykyään molemmilla koirilla sisäpeteinäkin nuo kuljetusboxit.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: KOIRAN PETI - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 14:26  
+
0
Onko kellään ollu käytössä semmosta muovista laatikkoa petinä? Sinne sitten laitetaan semmoset pehmusteet sisälle mitkä nyt haluaa... ajattelin, et vois olla kätevä kun sitä pentu ei saa ainakaan syötyä. Raision lemmikkiasemassa törmäsin sellaiseen.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: KOIRAN PETI - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 14:26  
+
0

MagicaDeSpell kirjoitti:

Meilläkin on nykyään molemmilla koirilla sisäpeteinäkin nuo kuljetusboxit.



Tästä pitikin kysyä, että kannattaako koiralla olla erikseen se oma "rauhoittumispaikkahäkki" ja kuljetushäkki, jos nyt miettii tätä häkin pitoa petipaikkana? Vai onko se ihan sama jos pitää samaa häkkiä molemmissa tapauksissa?

Nyt kun ollaan ottamassa ensimmäistä koiraa niin tulee tälläisiä mielenkiintoisiakin kysymyksiä. Toivottavasti joku ymmärsi tuosta selostuksesta jotain. :nauru:
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOIRAN PETI - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 15:32  
+
0
^ Meillä häkki toimii nukkumispaikkana sekä rauhoittumispaikkana eli ns. jäähynä. Oppii, että häkki on se paikka jossa ollaan rauhassa = nukutaan.

AlikersanttiRokka

AlikersanttiRokka
Viestimäärä: 57

VS: KOIRAN PETI - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 18:10  
+
0
Mun on pakko tunnustaa... Kun tuoa häkkipetiä pennulle valmistelin, huoletti ajatus, jos sen pienet tassut menee hähin pinnojen läpi :roll:

Ratkaisin asian kun kierrätyskeskuksesta löytyi ILMAISEKSI aivan priimakunnossa oleva ehjä lastensängyn pinnasuojus...:nauru:

Kavereideni mielestä olin aivan pöljä, kun riemastuin tuosta keksinnöstäni :mietiskel: mutta tulipa pennulle pehmeä ja turvallinen peti, ja suojus oli just sopivan kokoinen ja riitti kiertämään koko häkin alareunan ympäri

Okei tajuanhan mä kuinka hölmöltä tuo vaikuttaa, mutta mitäpä en tekisi pienen turvallisuuden puolesta:viheltel:
Landseer uros "Rokka" 12.04.2010

Saremiäs Rokka.

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: KOIRAN PETI - Maanantaina, 14.06.2010 klo 12:20  
+
0
^No saas nähdä millaiset viritelmät mulle tulee petiä tehdessä :nauru:
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KOIRAN PETI - Maanantaina, 14.06.2010 klo 13:29  
+
0



Silloin välillä, kun meillä nukutaan pedissä, niin nukutaan tämmöisessä. Ajattelin banskulaatikon toisesta puolesta väkästellä tuohon vielä katon, niin tulee enemmän pesämäinen.

Häkki olisi näppärä, mutta ei ole tullut vielä hankittua.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: KOIRAN PETI - Perjantaina, 25.06.2010 klo 21:03  
+
0
Ripulla oli pentuna petinä sellanen kanin häkin alaosa eli muovilaatikko, johon sitten laitoin peiton. Se kyllä tykkäs nukkua siinä ja reunakin tuli järsittyä yön tylsinä hetkinä. (; Sitten siitä kasvo iso ja se lähtikin ulos omaan koppiinsa. Nykyään se taas on sisäkoirana suurimman osan ajastaan ja nukkuu tyytyväisenä sohvan nurkassa tai sellasen karvamaton päällä lattialla.

Jekulle hommattiin heti alkuun kangaspeti, jossa se viihty loistavasti. Se nukkuu siinä edelleen, mutta koska se on minun huoneessa, niin se ei siinä kovin usein ole. Alakerrassa sillä on isän sängynpuolikkaan vieressä isompi samanlainen sininen peti. Molemmat tavallaan pehmustepedit on rottinkikoreissa. Välillä Jeksu alkaa sisustamaan ja sillon nuo pehmusteet lähtee kyllä kävelemään ja se nukkuu pelkässä rottinkikorissa.

Näin söpöltä se näytti pentuna tuossa pedissään :>

Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

rose86

rose86
Viestimäärä: 173

VS: KOIRAN PETI - Tiistaina, 29.06.2010 klo 09:29  
+
0
Meillä oli aiemmin Ronjalla petinä iso itse tehty tyyny:

Tuo on jo teurastettu, nykyisin käytössä parin vanhan räsymaton sisään käärityt vanhat tyynyt. Kelpaa neidille vallan mainiosti. Useimmiten Ronja nukkuu kuitenkin paljaalla lattialla tai pelkällä matolla, varsinkin kesäaikaan:

Paras paikka päikkäreille varsinkin on tietenkin sohva, ja neitihän osaa myös sohvatyynyjä käyttää hyväkseen kiitettävällä tavalla:
Rottweiler Chosen Angels Bahira "Ronja"
s. 26.11.2008

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: KOIRAN PETI - Torstaina, 01.07.2010 klo 14:43  
+
0
Nerolla on tämmönen peti jossa se nukkuukin varsin usein sillä on myös koirien kevyt nailonhäkki joka on väriltään sininen.

Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

(Viestiä on muokattu tiistaina, 06.07.2010 klo 21:35)

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: KOIRAN PETI - Lauantaina, 03.07.2010 klo 20:05  
+
0
Pentu tulee ensi tiistaina, eikä olla vielä minkäänlaista nukkumapaikkaa hankittu, joten tein nyt väliaikaisen petisuunnitelman. Meillä oli nimittäin yksi vanha peitto jonka päälle laitoin pussilakanan ja taittelin peiton pennulle sopivan kokoiseksi. Nyt se on vähän kuin pehmeä makuutyyny. Saas nähdä miten tuo kestää pennun käsittelyä. :nauru:
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

bansku87

bansku87
Viestimäärä: 70

VS: KOIRAN PETI - Sunnuntaina, 04.07.2010 klo 16:07  
+
0
^ Kuulostaa hyvältä :) Itsekin ajattelin aluksi tehdä pahvilaatikosta ja viltistä petin, ennen kuin vanhemmiten voidaan siirtyä rottinkiseen, jos siinä enää suostuu nukkumaan.. Pelkkä tyynysysteemikin on ihan hyvä.
Shetlanninlammaskoira
"Luca" 20.5.2010,
Shetlanninlammaskoira
"Julius" 19.5.2002(vanhemmilla)

Carotte

Carotte
Viestimäärä: 262

VS: KOIRAN PETI - Maanantaina, 05.07.2010 klo 22:15  
+
0
Pentu tulee torstaina tai perjantaina, ja mitään tarvikkeita ei ole vielä hankittu, paitsi kynsisakset pitäisi olla (äitin vanhan koiran vanhat) :D. Ajattelimme hankkia pennulle kevyt kangashäkin pediksi ja tietty jotain "pehmikkeitä" yms :) Ihanaa ku pääsee huomena tai ylihuomena ostamaan/hiplailemaan kaikkea koiratavaraa :D

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: KOIRAN PETI - Tiistaina, 06.07.2010 klo 21:35  
+
0
^ Nerolla tuollainen kevyt kangashäkki niin kuin ylh. mainitaan ja on ollut tosi kätevä varsinkin matkustus käytössä ja mökkeillessä kun on kokoon taitettava. Ja kyllä koira siinnä viihtyykin. Suosittelen lämpimästi. Meillä tuli häkin mukana ns. talja ja kasvattajalta tuli mukaan makuualunen. Nyt on käytössä molemmat (päällekkäin) jos sattuu koira autoillessa oksentamaan on sitten vaihtoalusta. :nauru:
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: KOIRAN PETI - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 10:56  
+
0

Täällä nukutaan tällaisessa. Jollakin muullakin näytti olevan samanlainen. Jää varmaan pian pieneksi kun tosta vähän kasvaa, mutta eipähän ollut kallis peti tuo.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KOIRAN PETI - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 16:27  
+
0
^ yhyy, ihan liian söpöä. IHAN LIIAN söpöä!!!!!! :love: :love:

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: KOIRAN PETI - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 16:38  
+
0
Tämä meidän poika onkin selvästi enemmän lattian perään. Ihan hyvä ettei olla vielä kunnon petiä hankittu, odotellaan sitten ilmojen kylmenemistä niin peti alkaa luultavasti kiinnostaa palleroista enemmän. :wink:
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

_lappalaishullu_

_lappalaishullu_
Viestimäärä: 173

VS: KOIRAN PETI - Lauantaina, 23.04.2011 klo 18:18  
+
0
Olen ajatellut että kävisikö pelkkä pahvilaatikko johon olisi leikattu sisäänmenoaukko ja sinne sitten pehmusteita? Meijän pikkupalleroiselle oisi sitten hyvä peti vaikka pahvilaatikko jossa olisi pehmusteita (peittoja yms). Kuulostaako hyvältä ?

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28179
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545678
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265837
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 08:30)