Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 16:26

Mitä tarvikkeita pennulle tulee hankkia valmiiksi?

Siirry sivulle: 1 2 3 4

Pipsa7

Pipsa7
Viestimäärä: 1

MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 16:26  
+
0
Tämä tieto pennusta tulee nyt niin nopsaan, että neuvoja kaivataan ja pian! Eli kun pentu tulee, niin mitä minulla pitää olla valmiina? Mitä ruokaa pentu syö? Mitä leluja ja muita välineitä täytyy hankkia? Hihnan, pannan, ruokakupin ja nukkumapaikan sentäs osaan hankkia, mutta mitä muuta pitää tietää? Ja tässä vaiheessa vielä ysyn, että onko jollakin tiedossa hyvää paikkaa pk-seudulla koiralle, jos matkoja sattuu olemaan. Olen kiitollinen kaikista vinkeistä ja tiedoista!

Otsikkoa muokattu kuvaamaan keskustelun aihetta -keparti-
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.04.2010 klo 18:19)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 16:31  
+
0
Kampa/ harja turkin mukaan ja kynsileikkurit mulla nyt ekana tulee mieleen.

Kasvattaja kyllä kertoo mitä ruokaa on syöttänyt, sillä olisi hyvä jatkaa ja jos haluaa vaihtaa, niin hiljalleen vaihtamalla pentu ei ala nirsoilla, kun muutos ei oo niin yhtäkkinen.

Muoks. lelut nyt on ihan oma valintaisia, mutta suosittelisin jotain aktivointileluja, kuten kongia tai sellasta palloa mihin saa nameja sisälle.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.04.2010 klo 16:32)

ILY

ILY
Viestimäärä: 14

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 17:28  
+
0
Suosittelen hankkimaan jotain luita, ettei hampaat sitten nakerrusvimman tullessa eksy kiellettyihin materiaaleihin :hymy:
Suomenlapinkoira Taavi s. 3.5.2009 ♥

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 18:38  
+
0
^Niiden luiden (kuten ruokien kanssa muutenkin) saa olla ens alkuun vähän varovainen, ettei mene pennulla masu sekaisin.
Tässä linkissä on jotain vinkkejä pennun hankintaa silmälläpitäen
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 20:37  
+
0
Itse ostin meidän neidille pentuna liuskaluita. Sellaisia ilmeisesti nahasta valmistettuja. Koska siitä ei irtoa palasia ellei pentu saa itse niitä irti. Meillä käppänä söi niitä hyvällä innolla, eikä meillä koskaan tuhottu mitään kiellettyä. Tai siis yhden laturinjohdon puri poikka, mutta se oli ainut.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 21:32  
+
0
..

Tossa on tollanen muistilista hankittavista jutuista.. Jos osasin laittaa..

muoks.
muoks2. ahaa, tollasta ei sit saanut laittaa? :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.04.2010 klo 21:34)

Sonzu

Sonzu
Viestimäärä: 15

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Tiistaina, 13.04.2010 klo 20:29  
+
0
-Rodun mukaiset trimmausvälineet (esim. sakset, kampa, karsta, harjakinnas...)
-Kuljetuskoppa/turvavyövaljaat/autoristikko matkoja varten
(-naksutin, koulutuspilli)

Kun näitä listaa, tajuaa ettei niitä pakollisia tavaroita ole todellekaan niin paljon kuin aina ajattelee.:shifty:
Aprikoosi kääpiövillakoira
Sun-Powers Dai-Di Sand "Sara"
s.15.4.2010

Sonzun villisblogi

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Tiistaina, 13.04.2010 klo 21:16  
+
0
Vähän ehkä asian vierestä, mut miksi monet hankkii koiranpennulle ruoka ja juoma kupin? Vai hankitteko te heti kerralla aikuisen koon astiat? Sen pään koko sekä ruokahalu kuitenki kasvaa niin nopeasti et joku parin desin kippo jää auttamatta aika nopeesti pieneksi.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Tiistaina, 13.04.2010 klo 21:41  
+
0
Meille tuli pentupakkauksessa ihan sen kokonen, et riittää aikuisenakin ja sit ostettiin toinen saman kokoinen.
En mä nää mitään järkeä hommata monia kippoja.
Isoon ehkä joku voi pelätä laittavansa liian paljon ruokaa. Onneks tossa pentupaketissa on mittakin, muuten mä ainakin olisin ihan hukassa.. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Tiistaina, 13.04.2010 klo 22:06  
+
0
SanttuJ kirjoitti:

Vähän ehkä asian vierestä, mut miksi monet hankkii koiranpennulle ruoka ja juoma kupin? Vai hankitteko te heti kerralla aikuisen koon astiat? Sen pään koko sekä ruokahalu kuitenki kasvaa niin nopeasti et joku parin desin kippo jää auttamatta aika nopeesti pieneksi.



Alissalla on ainakin käytössä täsmälleen samat kupit kuin pentuna, yhtään uuttakaan en oo ostanu. :wink: Alissa saa nyt määrällisesti vähemmän ruokaa kuin pentuna, sillon joskus meinas yks kupeista olla liian pieni. Aikuisruokaa ei kuitenkaan anneta niin paljon. Ja mistäs sitä sitten pentua ruokkisi, ellei sille ostaisi kuppeja?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Tiistaina, 13.04.2010 klo 22:13  
+
0
Mulle tuli myös mieleen, että mistä se koira saisi ruokansa, jos ei kupista? ;D Mä ainakin hankin ihan "aikuisen kokoiset" kupit, näyttihän se hassulta kun pikkuinen pentu syö valtavan isosta kupista, mutta eipä tarvi ostaa varmaan ikinä uusia, jos en hajota noita. :peukku:
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Tiistaina, 13.04.2010 klo 22:38  
+
0

Tutuli kirjoitti:
Ja mistäs sitä sitten pentua ruokkisi, ellei sille ostaisi kuppeja?


Mä käytin 6 kuukauden ikään asti syviä keittolautasia mitä on kaappi pullollaan :nauru: Jotenki oon aina aatellu et monet ostaa pentuvaiheeseen eri kupin ja aikuiseksi varttuessa toisen. Mä oon koiravermeiden suhteen niin pihtari et oon tätä ihmetelly syvästi :nolo:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

innna

moderaattori
innna
Viestimäärä: 4768

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 09:59  
+
0
Miksi sulla SanttuJ sisältyi ruoka- ja juomakipon ostamiseen se oletus, että ne on sille aikuisena liian pieniä? Kun pentu voi kuitenkin aivan yhtä hyvin syödä ruokansa ja juoda vetensä vaikka itsensä kokoisesta vadista (jos nyt vaan pää yltää reunan yli, mutta jos ei yllä, niin eipä se koira ihan hirveän paljon luovutusikäisestä enää kasvakaan, ja niin isoille kipoille ei ole tarvetta). Ilman mitään sarvia ja hampaita, ihmetyttää vain.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 12:39  
+
0
^Jaa-a. Ehkä mä oon jotenki rinnastanu seni siihen, et asetti yleensä valitaan annoksen koon mukaan. :shifty: Mä en ainakaan osannu arvioida sillon ku Luna oli 7 viikon ikänen, et minkä verran se tulee syömään 8 kuukauden ikäisenä. Tai minkälainen kuppi on kaikista käytännöllisin. Tuolla tarkotan sitä, et kannattaako sen kupin olla esim. ylöspäin kapeneva, laakea, miten syvä jne. Myös ruoka- ja juomakupin materiaali oli pitkään kysymysmerkki. Keraaminen on tällä hetkellä käytössä, koska sen voi tarvittaessa laittaa mikroon. Vesikuppi taas on metallinen. Ehkä näitä asioita ei kannata turhan syvällisesti miettiä..
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:48  
+
0
Tarvikkeita pennulle :) Kun aloin vertailemaan hintoja eri nettikauppojen kesken sitä törmäsi kyllä semmoseen tavaramäärään, mitä kaikkea härpäkettä sille koiralle voikaan ostaa :)) Kaipa se on niin henkilökohtaista, miten verran tavaraa sitä himaansa kuskaa. Vähemmälläkin varmaan pärjäisi. Koira syö nyt jostain lautasesta ja nukkuu vaikka vanhalla taitetulla peitolla. Rahansa varmaan kannattaa pistää enemmänkin terveyden editstämiseen ja -hoitoon, ruokiin, (lääkkeisiin) ja aktivointileluihin. Näin puhuu siis koiraton ihminen :viheltel: Mutta näin jotenkin kuvittelisin.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:53  
+
0
Mä ainakin haluan panostaa molempiin.
Kyl toi ekan koiran tulo on sen verran jännää aikaa, et sille haluaa ostaa kivoja (ei välttämättä edes tarpeellisia) juttuja..
Mulle ainakin toimii ihan terapiana käydä hiplaamassa kaikkee kivaa koirakamaa.
Mä meinasin jopa hulluuksissani ostaa pojalle 100e pedin, mut onneks mies tako munkin nuppiin järkeä sanomalla et "se syö sen lopulta kuitenkin.." Ni en sit ostanutkaan sitä.. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:59  
+
0
Pipsa7 etsi vinkkejä nopealla aikataululla hankittavan pennun varalle eikä hän vissiin ehdi käydä paljon hiplaamassa kaupoissa. Sen takia ehkä suosittelisin etsimään ensin jotain paljon hyödyllisempää. Tosin miksi kiireessä hankkia pentu, se voisi olla jo eri topic.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 16:16  
+
0
No tää topic muutettiin "mitä tarvikkeita hankkia pennulle valmiiksi" niin samaan syssyynhän tää viel menee. :hymy:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Rosalie268

Rosalie268
Viestimäärä: 22

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 14:33  
+
0
Tämä PetNetStoren paketti sisältää mielestäni kaikkea oleellista, ja itse tämän varmasti tilaan kyllä sitten kun pennun odotus on ajankohtaista :)
maailman paras shar pei - poika edvard 11.5.2004
kesäpentu mietintämyssyssä 2013

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 20:56  
+
0
Tämä nyt ei ole perustarvikkeita, mutta suosittelen kuitenkin ennenkuin pentu kotiutuu. Eli mieti pennun säännöt tarkasti. Mitä se saa tehdä ja mitä ei. Jos sulla asuu kotona muitakin kaksijalkaisia kuin sinä, selvitä säännöt muillekin. Tavaroita voi ostaa sitten myöhemminkin, mutta sääntöjen muuttaminen jälkikäteen on epäreilua :)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 09:15)