Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 16:26

Mitä tarvikkeita pennulle tulee hankkia valmiiksi?

Siirry sivulle: 1 ... 2 3 4

Heilin

Heilin
Viestimäärä: 40

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Torstaina, 03.12.2015 klo 16:55  
+
0
Mulla on pennulla ollut käytössä ohut kankainen pentupanta pistolukolla. Tuo on kevyt ja pienen rodun pennulla on ajanut asiansa noin viisikuiseksi, jolloin on sitten ostettu "kunnon" panta. Mun aikuisella koiralla ja tuolla puolivuotiaalla pennulla on nyt käytössä nahkavuoratut leveähköt pk-pannat.

Ja metallikupit liukuesteellä löytyy meiltäkin ruoka- ja juomakuppeina. Pentu kyllä välillä tykkää leikkiä noilla kupeilla työntelemällä niitä edestakaisin, mutta ei onneksi heittele. Kai sitä keraamistakin kuppi voi heitellä, jos oikein innostuu (tuli vaan mieleen mun edesmennyt marsu, joka heitteli keraamista kuppiaan...).

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Perjantaina, 04.12.2015 klo 12:46  
+
0

Bender kirjoitti:

Onkohan sitten jotain pehmeämpää nahkaa vai pehmiääkö ajan saatossa? Itse katselin joitain niin olivat tosi jäykän tuntuisia. Voineet olla kyllä jotain huonohkoja. Kellään ei ilemisesti ole kokemusta tuosta ohuesta kangasmaisesta pannasta?

Mites metallikupit, heittelevätkö koirat niitä vai ovatko sellaisia ettei niistä saa oikeastaan otetta? Keraaminen voisi kyllä vesikuppina toimia paremmin kun ei ehkä läikkyisi niin helposti.


Aito nahkahan on likimain aina jäykkää, mutta käytössä pehmenee kyllä.
Ei meillä koirat kuppeihin koske. Lelut on leikkejä varten.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Lauantaina, 05.12.2015 klo 09:15  
+
0
Säädettävä puolikuristava panta on ollut omilla koirilla pentuina. Nopea laittaa kaulaan ja puudelin kanssa muutenkin helpompi ettei vaan karvat jää väliin. Eikä tartte uusia paitoja olla heti ostamassa.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Peppi93

Peppi93
Viestimäärä: 62

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Keskiviikkona, 16.12.2015 klo 12:30  
+
0
Onko teillä vinkkiä heittää, puuttuuko mun listasta jotakin? :)

- Peti, pehmeä ja reunallinen
- Tuplaruokakuppi (alustalla)
- Talutushihna+remmi, molemmissa kasvu-/pituusvaraa
- Joku pehmoinen lelu, aktivointilelu pennulle sopiva (yksinoloharjoituksiin)
- Harja (furminator harja, ei tarvetta monelle eri)
- Hammasharja?
- Kynsisakset
- Pyyhkeitä, pissa-alustoja (sanomalehteä lisäksi)
- Ruoka tietenkin :D

Pitäisikö autoon varata "pehmohäkki" vai turvavaljaat?
tiibetinspanieli "Viljo"
welsh corgi cardigan "Enni"

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Torstaina, 17.12.2015 klo 11:59  
+
0

Peppi93 kirjoitti:

Onko teillä vinkkiä heittää, puuttuuko mun listasta jotakin? :)

- Peti, pehmeä ja reunallinen
- Tuplaruokakuppi (alustalla)
- Talutushihna+remmi, molemmissa kasvu-/pituusvaraa
- Joku pehmoinen lelu, aktivointilelu pennulle sopiva (yksinoloharjoituksiin)
- Harja (furminator harja, ei tarvetta monelle eri)
- Hammasharja?
- Kynsisakset
- Pyyhkeitä, pissa-alustoja (sanomalehteä lisäksi)
- Ruoka tietenkin :D

Pitäisikö autoon varata "pehmohäkki" vai turvavaljaat?



Mä ostaisin leluja enempi kuin yhden pehmoisen + aktivointilelu. Mun kokemuksella etenkin pehmo- ja vinkulelut hajoaa todella nopeasti. Lisäksi ostaisin jotain puruluita tai leluja, joita voi hyvällä omatunnolla antaa pennulle järsittäväksi.

Autoon kannattaa ostaa mielummin metallihäkki, siitä pentu ei pääse repimään itseään läpi. Nuo valjaat eivät ole kolaritilanteessa minkään arvoiset, joten ne on enempi omistajan silmäniloksi ja pitämään koiran tietyssä paikassa ajon aikana. Häkille turvallisin sijoituspaikka on takakontti.

Itse ostaisin myös naksuttimen, koska tykkään kouluttaa naksulla, ja heijastimet, jos pentu tulee pimeään vuodenaikaan, koska heijastamaton, poukkoileva pentu on riski liikenteessä.

Pyyhkeitä en välttämättä lähtis ostamaan, vaan ottaisin kaapista vanhat huonommat pyyhkeet koirakäyttöön.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Peppi93

Peppi93
Viestimäärä: 62

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Torstaina, 17.12.2015 klo 12:46  
+
0

suibe kirjoitti:

[quote=Peppi93]Onko teillä vinkkiä heittää, puuttuuko mun listasta jotakin? :)
Pitäisikö autoon varata "pehmohäkki" vai turvavaljaat?



Mä ostaisin leluja enempi kuin yhden pehmoisen + aktivointilelu. Mun kokemuksella etenkin pehmo- ja vinkulelut hajoaa todella nopeasti. Lisäksi ostaisin jotain puruluita tai leluja, joita voi hyvällä omatunnolla antaa pennulle järsittäväksi.

Autoon kannattaa ostaa mielummin metallihäkki, siitä pentu ei pääse repimään itseään läpi. Nuo valjaat eivät ole kolaritilanteessa minkään arvoiset, joten ne on enempi omistajan silmäniloksi ja pitämään koiran tietyssä paikassa ajon aikana. Häkille turvallisin sijoituspaikka on takakontti.

Itse ostaisin myös naksuttimen, koska tykkään kouluttaa naksulla, ja heijastimet, jos pentu tulee pimeään vuodenaikaan, koska heijastamaton, poukkoileva pentu on riski liikenteessä.

Pyyhkeitä en välttämättä lähtis ostamaan, vaan ottaisin kaapista vanhat huonommat pyyhkeet koirakäyttöön.[/quote]

Joo leluja lisää ehdottomasti, en nyt vaan maininnut kappalemääriä :D Tarkoitus tehdä itsekin, trikookuteesta neuloa, joko pötköjä tai pehmolelun näköisiä.

Meillä on autossa niin rajalliset tilat, että metallihäkit ei tule kuuloon. Takapenkille mahduttava, eli kevythäkki tai valjaat. Autoilua ei varmaan tule paljoa, mutta ne matkat mitä tulee kuljettua pakollisena, pentukerhoon, ell, jne.

Heijastimia on jo pannassa ja hihnassa, tarkoitus kyllä joku liivikin ostaa.

Pyyhkeitä on kaapissa jotain, mutta mä tykkään itse niistä mikrokuitupyyhkeistä koirilla, niin niitä hankintaan.
tiibetinspanieli "Viljo"
welsh corgi cardigan "Enni"

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Torstaina, 17.12.2015 klo 13:20  
+
0
^Valjaisiin jos päädytte, niin kannattaa hankkia sellaiset, jotka ovat läpäisseet ne viralliset turvavyötestit. Sellaiset löytyy yhdeltä tai kahdelta valmistajalta. Lisäksi suojaisin penkin jollain pyyhkeellä/viltillä. Meillä koira kun oksensi autoon (loppui kun siirrettiin takapenkiltä valjaista takakonttiin kevythäkkiin), niin paljon mukavampi oli vain heittää aina se viltti pesuun kun jynssätä oksennuksia penkin kankaista. Plus tietty kaikki kura, hiekka ja karva, joka koirasta lähtee.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Torstaina, 17.12.2015 klo 13:56  
+
0
Meillä on nämä Allsafe- turvavaljaat, en ainakaan silloin itse etsiessäni löytyänyt muita vastaavanlaisia. Mitään muovilukollisia pilipali valjaita ei kannata hankkia ainakaan.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Sunnuntaina, 20.12.2015 klo 12:32  
+
0
Meille tulee pentu tosiaan tuossa ensi kuun alussa ja mietin että kannattaako pennun kanamaha suojata jollain jos iskee oikein kovat pakkaset? Joku halpa villapaita? Tai sitten neulon itse sellaisen pötkön johon survon pennun. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Bender

Bender
Viestimäärä: 126

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Sunnuntaina, 20.12.2015 klo 12:38  
+
0
^ itse neuloin juuri yhden villapaidan pennulle ja toinen on työn alla. Kaupasta ei saa niin pieniä kuin pentu luovutusiässä on ja kasvaisi niistä kuitenkin hetkessä ulos. Dropsin sivuilla on useampia neuleohjeita ja ovat melko yksinkertaisia tehdä. Voin yrittää linkittää tähän jos osaan :nauru:

Ainut että villapaita ei juuri tuulelta suojaa, joten joku tuulta pitävä kaapu olisi hyvä saada sen villapaidan päälle hankittua :hymy:

Itse ostin viikonloppuna ruokakupit, kantolaukun, leluja, nameja, pureskeltavaa, kynsisakset, kamman.... Nyt löytyi sellaiset mieluisat kupit ja kantolaukku mitä olen etsinyt monesta paikkaa :hymy:

Muoks. Linkitysyritys.
Hupullinen villapaita

Villapaita

Itse tein molemmat, ilman kuviointeja tosin, ja tuo ensimmäinen vaikuttaa melkein paremmalta kun on joustinneuletta kokonaan niin on varmaan paremmin päälle asettuva :hymy:
Petit brabancon Eino 11/15
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 20.12.2015 klo 12:45)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Sunnuntaina, 20.12.2015 klo 21:19  
+
0
Hei kiitti ohjeista! Pitää varmaan joulukiireiden jälkeen mennä äitille neulomisoppiin, kun on kaikki käsityötunnilla opittu päässyt unohtumaan. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Sunnuntaina, 20.12.2015 klo 21:37  
+
0
Jos autossa on tilaa kevythäkille, niin eikös siellä olisi tila samankokoiselle metallihäkille? Se kevythäkki kun on oikeasti tosi äkkiä entinen jos koira jää autoon yksin häkkiin, ja ajon aikanakin jos on kova askartelemaan.
Rise to reset the world.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Sunnuntaina, 20.12.2015 klo 21:40  
+
0
Ja kolaritilanteessa kevythäkistä ei ole todennäköisesti kyllä yhtään mitään hyötyä. Jos koira takapenkillä ja vaihtoehtoina kevythäkki tai valjaat niin ehdottomasti valjaat.

Bender

Bender
Viestimäärä: 126

VS: MITä TARVIKKEITA PENNULLE TULEE HANKKIA VALM... - Keskiviikkona, 30.12.2015 klo 19:05  
+
0
Hommasin nyt kotiin kuitenkin metallihäkin, tajusin ettei pentuaitaus kompostikehikoista kestä oikein pystyssä jos ei sitä saa tuettua johonkin ja onpahan nyt sitten kestävä ainakin. Voi sitten isompana käyttää autossa matkustamiseenkin :hymy:

Lelujakin tuli vielä haalittua sekä pentunurkkaan lattian suojaksi pala muovimattoa. Ajatuksena olisi että alkuun on tuolla aitauksessa kun on yksin, niin ei sitten tarvitse huolehtia laminaatin hyvinvoinnista :nauru: johtosuojia, vilttejä ja puhdistusainetta. Nämä vielä viime hetken hankintoja, mutta eiköhän tällä tavaramäärällä jo alkuun pääse :roll:
Petit brabancon Eino 11/15

  Siirry sivulle: 1 ... 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 21:00)