Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Perjantaina, 30.04.2010 klo 16:19

Pennun yksinoloaika

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 10

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 13:39  
+
0
En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta eiköhän riittävän läheltä liippaa. Pentu on siis harkinnassa ja olen alkanut miettimään kodin järjestelyjä sitä ajatellen. Moni ilmeisesti pitää pentua jonkinlaisessa aitauksessa, tai suljettuna esimerkiksi keittiöön työ/koulupäivän aikana, joten pohdin, voiko pentua pitää kylpyhuoneessa. Onko se ihan ok, jos pennulle jättää puuhattavaa ja nukkumapaikan sinne? Nimittäin jos ja kun pennulta pääsee vahinko, on se helppo siivota (verrattuna oman huoneeni laminaattiin) ja kys. kylppäri on myös turvallinen.
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

andyi

andyi
Viestimäärä: 11

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 14:24  
+
0
^Tiedän moniakin jotka pitää koiran kodinhoitohuoneessa/kylppärissä yksikseen. Meilläkin tämä nykyinen koira jää mun huoneeseen kun on yksin, joten eikai se kylppäri eroa normi huoneesta sen ihmeemmin ? Katsoo vaan ettei pääse esim. wc-pönttöön hyppäämään (liekkö edes mahdollista ?) tai muuta. :) Niin, ja vesikuppi kannattaa myös olla siellä sitten.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.08.2010 klo 14:25)

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 18:03  
+
0
Itse en meillä laittaisi koiraa kylppäriin koska siellä on lattialämmitys.. Tuskin koira siellä kovin hyvin viihtyisi..

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 20:36  
+
0
Kiitos vastauksesta andyi. Tottahan se on että kylppäri on huone siinä missä muutkin, mutta hysteerinen pennunodottaja vaan haluaa varmistaa kaiken...
TeJo, lattialämmitystä saa säädettyä tai kokonaan pois päältä, näin meillä ainakin :P
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 20:59  
+
0
meillä ei saa, siksi ehoton nou nou..! Ois kyl kiva jos sais säädettyy...

Aldogaattori

Aldogaattori
Viestimäärä: 4

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 22:31  
+
0
Meillä tuo meidän pötkylä on nyt jäänyt ensimmäisiä kertoja yksinään noin 2-4 tunnniksi, ja hyvin tuntuu sujuneen. Makuuhuone ja olkkari laitetaan kiinni, ja Sulo saa oleskella yksin ollessaan eteisessä, keittiössä ja kylppärissä. Kylppäri tuntuukin olevan yksi sen lempinukkumapaikkoja parvekkeen lisäksi (parvekkeelle ei tietenkään yksinään pääse).

Joitakin leluja sille on jätetty järsittäväksi, ja ennen lähtöä piilotan pieniä herkkupaloja sinne tänne joita on sitten innoissaan etsiskellyt, ainakin ne ovat kadonneet kun takaisin on tultu :D
Koitan lähteä sellaisella hetkellä kun Sulo on rauhallinen ja vaikka puuhailee jotain omiaan, niin ei tule mitään hirmuista lähtöhässäkkää eikä ole valmiiksi kiihtynyt kun huomaa olevansa yksin.
Enimmäkseen samojedi eli pötikkä nimeltä Sulo

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Lauantaina, 14.08.2010 klo 14:58  
+
0
En nyt jaksanut näitä muutamia sivuja selata mutta voinko jättää tulevan pentuni koulupäivän ajaksi isoon metalli häkkiin? Vanhempi koira olisi irti...

Tietenkin sitä häkissä olemista opeteltaisiin ensin että ei vaan koiraa sinne survottais mutta melko pian pentu kuitenkin joutuisi jäämään yksin. N. viikon päästä kotiutumisesta...

Amadare

Amadare
Viestimäärä: 47

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 23:44  
+
0
Nyt olisi kiva kuulla mielipiteitä seuraavasta: Olen aikeissa ottaa koiranpennun, mutta pitäisikö tämä ajoittaa mille ajankohdalle? Vaihtoehtoja on kaksi:

a) Kesäloman alkuun, kun luentoja ei enää ole
Tällöin olin ajatellut olla pennun kanssa kotosalla ("lomalla") about viikon ja sen jälkeen palata normaaliin työrytmiin (nyt kesällä 4-5 vuoroa viikossa). Kestääkö pentu olla jo noin pienestä lähtien näin paljon yksin?

Vai...

b) Kesän loppuun, juuri ennen koulun alkua. Tällöin olisin jo (kesä)töitä tehnyt ja työvuorot vähenisivät 2-3 vuoroon viikossa (tosin silloin vastaavasti ovat luennot alkaneet/ alkamaisillaan).

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 23:54  
+
0
^Mä sanoisin, et kumpi vaihtoehto käy, kunhan pennun totuttaa siihen yksinoloon alusta saakka hyvin. Ja jos tossa a-vaihtoehdossa yksinoloaika tuntuu liian pitkältä, niin voithan pyytää jotakuta käymään välillä katsomassa pentua. On ihan hyväkin, että pentu tottuu heti tavalliseen arkeen, usein niitä ongelmia tulee, kun ollaan pitkään lomalla ja sit pennun pitäiskin yhtäkkiä olla monta tuntia yksin.

Ja lisäksi, usein ei oo kyl mahdollista valita pentua ajankohdan perusteella. Mä valitsisin pentueen ihan muiden kriteerien perusteella ja sit koittasin saada pennun sopimaan arkeen. :wink:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Torstaina, 05.04.2012 klo 00:22  
+
0

Myykin kirjoitti:

En nyt jaksanut näitä muutamia sivuja selata mutta voinko jättää tulevan pentuni koulupäivän ajaksi isoon metalli häkkiin? Vanhempi koira olisi irti...

Tietenkin sitä häkissä olemista opeteltaisiin ensin että ei vaan koiraa sinne survottais mutta melko pian pentu kuitenkin joutuisi jäämään yksin. N. viikon päästä kotiutumisesta...



Lainaus SEY:ltä
Eläinsuojeluasetus 22 § määrää, että koiraa tai mitään muuta eläintä ei saa pitää kuljetuslaatikossa, häkissä tai muussa vastaavassa pienikokoisessa säilytystilassa ellei eläimen kuljettaminen, sairaus tai muu tilapäinen ja hyväksyttävä syy sitä vaadi.

Koiran pito häkissä ei siis saa olla jatkuvaa eikä toistuvaa. Hyväksyttäviä syitä häkissä pidolle ovat esimerkiksi sellainen koiran sairaus, joka vaatii häkissä pitoa esimerkiksi murtunut raaja, koiran pito häkissä asunnon siivouksen ajan tai jos koiran kotiin tulee sellaisia vieraita, joita koira pelkää tai jotka pelkäävät koiraa.

Kyseessä ei siis saa olla koiran jatkuva häkkiin sulkeminen. Jokapäiväinen häkkiin sulkeminen esimerkiksi työpäivän ajaksi on tyypillinen esimerkki tällaisesta kielletystä häkkiin sulkemisesta. Jatkuvassa pidossa häkin on täytettävä MMM:n määräyksen vaatimukset. Jos koira halutaan pitää häkissä, häkin koosta on omat määräyksensä. Esimerkiksi 10 kiloa painavan koiran häkin pinta-alan on oltava vähintään kaksi neliömetriä. 40-kiloisella koko kasvaa 4,5 neliömetriin.


Tosiaan, jotkut ovat ostaneet kompostiaitaa tai vastaavaa ja sillä rajanneet koiran alueen yksinolo ajaksi.
Follies Neville
09.03.2011

Nenne

Nenne
Viestimäärä: 34

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Lauantaina, 07.04.2012 klo 20:38  
+
0
Minulla on kohta 10 viikkoinen cockerspanielipentu. Olin melkein 2 viikkoa sen kanssa kotona, jonka aikana aloin heti opettelemaan yksinoloa. Aluksi huusi ja kiljui, mutta en mennyt ikinä sisään ennen kuin oli hiljaista ja lopulta pystyi helposti olemaan ainakin 4h yksin kotona. Teen vuorotyötä ja työputki alkoi kahdella iltavuorolla. Äitini kävi pentua ulkoiluttamassa yms n. puolessavälissä. Pentu olllut ihan hiljaa ja myöskin hiljaa kun olen tullut kotiin. Tänään olinkin aamuvuorossa. Pentu oli kirkunut äidin käydessä täällä ja myöskin kun itse tulin kotiin.. (sisään menty vasta kun edes hetki hiljaista)
Yksinoloa harjoitellessa olin yleensä poissa iltapäivällä. Voiko aika vaikuttaa pentuun? Eli onko sille ollut shokki että olenkin lähtenyt aikaisin aamulla? Luulin etä kaveri olisi nukkunut kun muutenkin aamuisin ja aamupäivisin paljon nukkuu..
Onko tämä nyt eroahdistuksen alkua vai...?

Nenne

Nenne
Viestimäärä: 34

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Lauantaina, 07.04.2012 klo 20:39  
+
0
Minulla on kohta 10 viikkoinen cockerspanielipentu. Olin melkein 2 viikkoa sen kanssa kotona, jonka aikana aloin heti opettelemaan yksinoloa. Aluksi huusi ja kiljui, mutta en mennyt ikinä sisään ennen kuin oli hiljaista ja lopulta pystyi helposti olemaan ainakin 4h yksin kotona. Teen vuorotyötä ja työputki alkoi kahdella iltavuorolla. Äitini kävi pentua ulkoiluttamassa yms n. puolessavälissä. Pentu olllut ihan hiljaa ja myöskin hiljaa kun olen tullut kotiin. Tänään olinkin aamuvuorossa. Pentu oli kirkunut äidin käydessä täällä ja myöskin kun itse tulin kotiin.. (sisään menty vasta kun edes hetki hiljaista)
Yksinoloa harjoitellessa olin yleensä poissa iltapäivällä. Voiko aika vaikuttaa pentuun? Eli onko sille ollut shokki että olenkin lähtenyt aikaisin aamulla? Luulin etä kaveri olisi nukkunut kun muutenkin aamuisin ja aamupäivisin paljon nukkuu..
Onko tämä nyt eroahdistuksen alkua vai...?
(Viestiä on muokattu lauantaina, 07.04.2012 klo 20:52)

töttöröö

töttöröö
Viestimäärä: 24

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Lauantaina, 07.04.2012 klo 20:44  
+
0
Kannattaisiko pentu totuttaa jo heti yksin oloon? Pentu suunnitteilla kesäloman alkuun että olisi vapaata ja voisi olla sen kanssa ja lapset myös olisi kesälomalla myös kotosalla aika paljon. :)
Mutta entä sitten kun työt ja lapsien koulut alkaa niin osaako koira olla yksin kotona? Mutta silloinkin päivässä maksimissaan 6 h yksin ja saattaa olla vähemmänkin (:

Harlow

Harlow
Viestimäärä: 233

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Lauantaina, 07.04.2012 klo 22:09  
+
0
Kannattaa tietysti totuttaa, sitä helpommalla tulee todennäköisemmin pääsemään jatkossa. Riippuen siitä, onko teillä käytössä jonkinlaista rajattua aluetta pennulle voitte aluksi poistua sen luota ja samalla pois pennun silmistä ja palata sitten heti takaisin. Tämän jälkeen voi pidentää kyseistä aikaa tai mennä eri huoneeseen jne. Jos tällaista aluetta ei ole kannattaa kiinnittää huomiota siihen, miten paljon pentu teitä ylipäätään seurailee ja vaikuttaako kovin riippuvaiselta teidän läsnäolosta. Jos ei reagoi teidän liikkuessa huoneesta toiseen niin voi saman tien harjoitella ulko-oven kanssa niin, että pukee päälle ja tekee lähtöä. Ensin ulko-ovi kannattaa vaan laittaa kiinni ja avata saman tien. Sitten alkaa käydä roskienvientireissuilla jne ja pidentää aikaa aina sinne tuntiin asti. Mutta nämä ehkä jo tiesitkin entuudestaan. :) Tärkeää on, että oven avaa vasta kun pentu on hiljaa jos sattuu vinkumaan.
Coton-pojat 08/2011 & 05/2012

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Lauantaina, 07.04.2012 klo 23:51  
+
0
Toisia pentuja tilan rajaaminen helpottaa, toisia ei. Meidän eroahdistuspellen aikaansaannoksia. Se tuli tuolta aitauksesta ulos ikkunan vierestä, ja etuoikealla häkki oli kiinni mun vaatekaapista, josta nelikuinen pentu tuli myös läpi nyhertäen samalla pari paitaa käyttökelvottomiksi. Lopulta se oppi tulemaan tuolta yli (korkeutta 120cm), ja kun aitaukseen laitettiin kompostikehikoista katto, se väänsi kehikot rikki.

Suosittelen erittäin lämpimästi opettamaan koiran heti alusta pitäen yksinoloon. Mitä aiemmin opettelun aloittaa ja mitä enemmän siihen käyttää aikaa ja energiaa, sitä helpommalla tulee pääsemään. Tuttavani joutuivat luopumaan hieman yli vuotiaasta koirastaan erittäin pahan eroahdistuksen takia. Koira oli lopulta yksinoloajat näyttelyhäkissä, koska se olisi muuten syönyt itsensä ulko-ovesta läpi, mutta häkissäkin se raapi itsensä aivan verille. :( Me sentään päästiin helpolla kun koira on nykyään lähes ongelmaton, kunhan muistan nostaa kaiken syötäväksi kelpaavan keittiöön ja lukita keittiön oven.

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Sunnuntaina, 08.04.2012 klo 12:35  
+
0
Meillä pentu on saanut olla rajoittamatta koko kämpässä ihan alusta lähtien. Nykyään estän pääsyn eteiseen ihan jo sen oman turvallisuuden kannalta (nukkuu oven edessä ja posti voi tippua niskaan :D). Yhdestä lampusta on järsinyt johtoa, mutta muita tuhoja ei ole tehnyt. Pentu on päivisin yksin 6-9 tuntia.
A house is not a home when I'm alone here....

ellie

ellie
Viestimäärä: 6

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 12:46  
+
0

Nenne kirjoitti:

Minulla on kohta 10 viikkoinen cockerspanielipentu. Olin melkein 2 viikkoa sen kanssa kotona, jonka aikana aloin heti opettelemaan yksinoloa. Aluksi huusi ja kiljui, mutta en mennyt ikinä sisään ennen kuin oli hiljaista ja lopulta pystyi helposti olemaan ainakin 4h yksin kotona. Teen vuorotyötä ja työputki alkoi kahdella iltavuorolla. Äitini kävi pentua ulkoiluttamassa yms n. puolessavälissä. Pentu olllut ihan hiljaa ja myöskin hiljaa kun olen tullut kotiin. Tänään olinkin aamuvuorossa. Pentu oli kirkunut äidin käydessä täällä ja myöskin kun itse tulin kotiin.. (sisään menty vasta kun edes hetki hiljaista)
Yksinoloa harjoitellessa olin yleensä poissa iltapäivällä. Voiko aika vaikuttaa pentuun? Eli onko sille ollut shokki että olenkin lähtenyt aikaisin aamulla? Luulin etä kaveri olisi nukkunut kun muutenkin aamuisin ja aamupäivisin paljon nukkuu..
Onko tämä nyt eroahdistuksen alkua vai...?



Jos pentu on tottunut tiettyyn rutiiniin ja on, se varmaankin pelästyi muuttunutta kuviota?Mieleeni tuli myös, että iltapäivisin pennun yksinolo voi olla helpompaa, koska silloin pennulla ei välttämättä ole enää niin paljon energiaa vaan jää ihan tyytyväisenäkin nukkumaan?

Medän puolivuotiaan beaglen yksinolon a ja o on juuri liikunta ja aktivointi ennen yksinoloa. Yleensä siis iltaisin touhutaan sen verran paljon että päivät menee ihan mukisematta lepäillessä.

Yritin aluksi jättää kaikenmaailman aktivointijuttua yksinolon ajaksi, mutta tämä ei ollut kovinkaan toimiva taktiikka, koska koiralle jäi vähän se touhuilu päälle ja muutenkin kun on niin kovin helposti kiihtyvää sorttia niin jäi sitten aina touhottamaan eikä osannut rauhoittua.
Sitten tajusin, että eihän sen mitään tarvitse yksinollessaan touhuta.
Poitsu on pienestä pitäen nukkunut meistä erillään, joten ehkä sille on sitäkin kautta iskostunut päähän että yksinollessa nukutaan?
Opetin aluksi yksinoloa pienemmällä rajatulla alueella (samalla alueella missä viettää yönsäkkin), mutta paljon paremmin viihtyy kun saa olla vapaasti koko asunnossa (paitsi makkarissa). Olen jonkin verran videoinut herran yksinoloja, makuupaikkaa muutamia kertoja vaihtaa sekä syö ja piilottaa luuta. Äänitän myös aina yksinolot, että tiedän jos on yhtään mekkaloinut (naapurien pelossa:D)

Olen tosi epäsäännöllisesti itsekkin poissa kotoa, sillä olen opiskelija.Tällä hetkellä minulla on hyvin vähän koulua, ja kotona tulee roikuttua vähän turhankin paljon eikä piikeli-poitsun ole tarvinnut vielä hirveästi olla yksin. Eilen taisi olla 6 tuntia.Pyrin kuitenkin joka päivä lähtemään edes tunniksi tai kahdeksi pois kotoa ja päivällä kotona ollessani opiskelen suljetun oven takana erossa koirasta. Pyrin tällä luomaan edes vähän rytmintapaista ja ajatusta että " eipä tuo oo niin herkkua vaikka emäntä kotona onkin päivisin":D
Perushuomioimattomuutta noudatan myös, uskon silläkin olevan merkitystä yksin viihtymisessä(kin).

Pakko myöntää että itse stressasin ihan sairaasti tätä yksinolo asiaa.Kerrostalossa kun asutaan. Nyt voi jo pikkuhiljaa luottaa että kyllä se pärjää. (Koputan puuta LUJAA!!) :DD

Miten teillä nyt on sujunut?

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Tiistaina, 24.04.2012 klo 10:10  
+
0
Kun pentu tuli, mä olin alussa lomalla paitsi kolmantena kokonaisena päivänä kävin töissä niin, että pentu oli yksin reilu viisi tuntia. Ekoina päivinä jo käväisin roskiksella yms. ja miltei joka päivä jäi vähäksi aikaa yksin 1-3 krt päivässä, kävin esim. kaupassa tai saattamassa lasta kouluun. Pidin ja pidän pentua yksinollessaan ja öisin lastenhuoneessa a) koska se on pennulle turvallisin b) jotta kissamme saavat olla ja leikkiä rauhassa c) koska haluan varmistaa, että sänkyni pysyy ehjänä (asumme kaksiossa) Yhdentenätoista päivänä taas viiden tunnin yksinolo ja siitä edespäin 2-3 päivää viikossa koko työpäivä+ matkat eli yhteensä melkein kymmenen tuntia. Alkuun jätin puhelimen äänittämään ja selvästi nukkui koko poissaoloni. Yhden kerran huusi kun tulin, ja olin silloin ollu vajaan tunnin poissa. Oli ehkä säikähtänyt kannellisen roskiksen kaatumista johon oli ilmeisesti hypänny kun lapset oli vastoin ohjeistuksia laittanu sinne ruualta haisevia roskia... Sen jälkeen yritti huutaa yksin jäädessään, kolinapurkilla loppui lyhyeen. Yleensä kun tulen kotiin, on niin sikeässä unessa ettei herää kutsuuni tai saati jaksaisi lähteä ulos. Nyt se pääsee kerrossängyn alasänkyyn ja siellä nukkuu, nytkin paraikaa siis itse mennyt mun oleskellessa muissa tiloissa. Muutenkaan tuo ei sisällä mikään perässäkulkija ole.

Meillä ei ole mitään rutiineja ja ei vaikuta haittaavan. Paitsi on yksi rutiini: meillä nukutaan klo 22-7. Ja se haittaa mua aamuvuoropäivinä, milläänhän en tuota saa hereille aamuviideltä väsyttääkseni sitä päivää vasten. Tarpeilla käy ja sitten takaisin nukkumaan. Paremmilla mielin lähden siis ilta- kuin aamuvuoroon töihin.

Sisäsiistiksi oppimistahan nuo pitkät yksinolot haittaa mutta onneksi niitä on keväällä vain 2-4 krt viikossa ja kesäkuussa työpaikan vaihtuessa naapuriin päivän pituus on vain hieman yli 8h (täydet viikot) ja aamuisin voi mennä tuntia myöhemmin ulos. Ja niitä aamuvuoroja on enemmän joten oppinee heräämään aiemmin.
Ja pikkuhiljaa voi myös tuo nuorempi lapsi alkaa ulkoiluttamaan koiraa, oppii koko ajan. Isompi oppii ehkä vähän hitaammin ja ei ole niin motivoitunut hoitopuoleen kuin pienempi. :P
(Lapset asuvat siis kahta kotia joten eivät ole aina täällä.)
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

ewe

ewe
Viestimäärä: 206

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Tiistaina, 24.04.2012 klo 12:34  
+
0
Meillähän pentu jäi heti ensimmäisenä päivänä yksin noin vartiksi, että sain toisen koiran pissatettua. Pentu on yksinoloajat makuuhuoneessa portin takana (vielä ei voi antaa olla vanhemman koiran kanssa samassa tilassa, vaikka toimeen tulevatkin). Alusta asti se on ollut yksin päivittäin, kun toinen koira lenkitettiin. Ensimmäiset kaksi viikkoa olin lomalla. Alkuun jätin myös kameran videoimaan yksinoloja, siitä aina katsoin mitä pentu on puuhaillut. Hetken yleensä vinkui ja piti ääntä, mutta muutaman minuutin jälkeen kävi nukkumaan tai leikkimään. Koskaan pentu ei ole meidän kotiintullessa ollut rauhaton tai mitään, yleensä se juuri heräilee tai istuskelee nätisti portin takana.

Työpäivien ajan pentu on yksin huoneessaan n. 4h kerrallaan, ruokatunnilla pystyn käydä ruokkimassa ja pissattamassa. Välillä toinen koiramme on löytynyt makkarin edestä pitämästä pennulle seuraa. Pentu on oppinut hyvin, että on ihan normaalia olla välillä yksinkin, myös kokonaan ilman toista koiraa. Harvoin se mitään ääntä pitää, joskus jos ei olla melko pian kotiintulon jälkeen päästetty pois yksiöstään. Kuitenkaan koskaan ei olla reagoitu pennun ääntelyyn portin takana, aina on kehuttu ja päästetty pois vasta kun on hetken hiljaa.

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: PENNUN YKSINOLOAIKA - Keskiviikkona, 25.04.2012 klo 22:04  
+
0
Mekin aloitettiin harjoittelemaan heti toisena päivänä ihan lyhyillä pätkillä joita sitten pidensin.Olin lomalla ja välillä piti kyllä tehdä tikusta asiaa, että pentu jäi yksin välillä sitten jo pidemmäksikin aikaa. Hyvin tottui olemaan. Kasvattajakin oli jo pentujen kanssa harjoitellut, että yksi jäi muista eroon toiseen huoneeseen.

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 10
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 11:00)