Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 22.05.2014 klo 15:46

Pennunodottajien pulina 7

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 66

redpomelo

redpomelo
Viestimäärä: 135

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Maanantaina, 16.06.2014 klo 10:39  
+
0
Ei ole hetkeen tullut kirjoiteltua täällä, mutta nyt on koirahaave vihdoin siirtymässä vuosia kestäneestä suunnittelusta toteutukseen. Olen ollut yhteydessä kasvattajaan ja syksyllä toivottavasti tulisi meille pieni silkkiterrierivauva. Nyt kun haaveen toteutuminen vihdoin alkaa olla lähellä, niin muutama kuukausikin tuntuu hirveän pitkältä ajalta. Tekisi jo mieli rynnätä ostamaan kaikkea kivaa pennulle, mutta ehkä nyt pitäisi edes malttaa odottaa onnistuuko astutus :D

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Maanantaina, 16.06.2014 klo 21:45  
+
0
koiratyttö2 - australian terrieri, uros, 13.6.2014
EeviZ - kääpiösnautseri, narttu 17.6.2014
hhllena - welsh Corgi Pembroke, kevät 2014
Sufa - kultainennoutaja, uros, 30.6.2014
Josu - sileäkarvainen collie, narttu, kesä/heinäkuu 2014
Eldarwen - karkeakarvainen mäyräkoira, 8.7.2014
plaahplaah - australianpaimenkoira, uros, 12.7.2014
TinyT - belgianpaimenkoira tervueren, narttu, heinäkuu 2014
handelsson - shetlanninlammaskoira, narttu, heinäkuu 2014
Ame - beauceron, narttu, elokuu 2014
jnonnaa - bordercollie, narttu, kesä/2014
Lyytikäinen - sileäkarvainen collie, kesä 2014
riinsan - jackrussel narttu, kesä 2014
Rinsessa - shetlanninlammaskoira, narttu 9/2014
Scorpion - bernhardinkoira, uros, syksy 2014
mercy - sileäkarvainen collie, 2014-2015
Tutuli - shetlanninlammaskoira, narttu, alkuvuosi 2015
LLiivatti - papillon, alkuvuosi 2015

En ois ikinä uskonut et saan lisätä nimeni tonne listaan mut totta se on:love:

EeviZ

EeviZ
Viestimäärä: 8

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Tiistaina, 17.06.2014 klo 08:01  
+
0
Tänäään on SE päivä kun haen mun pienen koira vauvan kotiin <3

Valkoinen kääpiösnautseri tyttö joka kantaa nimeä Ninja. Tyttö täyttää tänään tasan 8.viikkoa.
Laitan tytöstä tänään kuvia tänne, kun päästään kotiin :)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Keskiviikkona, 18.06.2014 klo 19:23  
+
0
Tarkensin omalle kohdalle tuon uroksen ja poistelin muutaman listasta samalla, lisätkää listaan uudestaan jos onkin siirtynyt. EeviZ ainakin ilmeisesti on pentunsa jo saanut? :hymy:

Sufa - kultainennoutaja, uros, 30.6.2014
Eldarwen - karkeakarvainen mäyräkoira, uros, 8.7.2014
plaahplaah - australianpaimenkoira, uros, 12.7.2014
Josu - sileäkarvainen collie, narttu, kesä/heinäkuu 2014
TinyT - belgianpaimenkoira tervueren, narttu, heinäkuu 2014
handelsson - shetlanninlammaskoira, narttu, heinäkuu 2014
Ame - beauceron, narttu, elokuu 2014
jnonnaa - bordercollie, narttu, kesä/2014
Lyytikäinen - sileäkarvainen collie, kesä 2014
riinsan - jackrussel narttu, kesä 2014
Rinsessa - shetlanninlammaskoira, narttu 9/2014
Scorpion - bernhardinkoira, uros, syksy 2014
mercy - sileäkarvainen collie, 2014-2015
Tutuli - shetlanninlammaskoira, narttu, alkuvuosi 2015
LLiivatti - papillon, alkuvuosi 2015

plaahplaah

plaahplaah
Viestimäärä: 52

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Keskiviikkona, 18.06.2014 klo 20:09  
+
0
Niin ylhäällä jo listassa....:eek:

Josu

Josu
Viestimäärä: 64

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Lauantaina, 21.06.2014 klo 12:15  
+
0
Josu - sileäkarvainen collie, narttu, 29.6.2014
Sufa - kultainennoutaja, uros, 30.6.2014
Eldarwen - karkeakarvainen mäyräkoira, uros, 8.7.2014
plaahplaah - australianpaimenkoira, uros, 12.7.2014
TinyT - belgianpaimenkoira tervueren, narttu, heinäkuu 2014
handelsson - shetlanninlammaskoira, narttu, heinäkuu 2014
Ame - beauceron, narttu, elokuu 2014
jnonnaa - bordercollie, narttu, kesä/2014
Lyytikäinen - sileäkarvainen collie, kesä 2014
riinsan - jackrussel narttu, kesä 2014
Rinsessa - shetlanninlammaskoira, narttu 9/2014
Scorpion - bernhardinkoira, uros, syksy 2014
mercy - sileäkarvainen collie, 2014-2015
Tutuli - shetlanninlammaskoira, narttu, alkuvuosi 2015
LLiivatti - papillon, alkuvuosi 2015

päivitin listaan meijän pennun hakupäivän ja mehän ollaan ekana listalla! Jännittävää :). Nimi on päätetty: meille tulee Muusa<3
Kotona:
Sileäkarvainen collie n. Muusa (s. 10.5.2014)
Kleinspitz n. Gini (s. 8.2.2012)
Yhteisomistuksessa (asuu isosiskolla):
Kleinspitz n. Ninni (s. 14.1.2012)
Sekarotuinen n. Luna (s. 2005)

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Maanantaina, 23.06.2014 klo 16:31  
+
0
Josu - sileäkarvainen collie, narttu, 29.6.2014
Sufa - kultainennoutaja, uros, 30.6.2014
Eldarwen - karkeakarvainen mäyräkoira, uros, 8.7.2014
plaahplaah - australianpaimenkoira, uros, 12.7.2014
Ame - beauceron, narttu, ~25.7.2014
TinyT - belgianpaimenkoira tervueren, narttu, heinäkuu 2014
handelsson - shetlanninlammaskoira, narttu, heinäkuu 2014
jnonnaa - bordercollie, narttu, kesä/2014
Lyytikäinen - sileäkarvainen collie, kesä 2014
riinsan - jackrussel narttu, kesä 2014
Rinsessa - shetlanninlammaskoira, narttu 9/2014
Scorpion - bernhardinkoira, uros, syksy 2014
mercy - sileäkarvainen collie, 2014-2015
Tutuli - shetlanninlammaskoira, narttu, alkuvuosi 2015
LLiivatti - papillon, alkuvuosi 2015

Päivittelin itselleni hakupäivän ja hyppäsin listalla vähän ylemmäs, kun ei muilla ole tarkkaa päivää. :hymy:

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Maanantaina, 23.06.2014 klo 17:30  
+
0
Vielä pari viikkoa pitäis jaksaa odottaa! Yks viikko lomaa ja sitten täytyykin mennä navetalle viikoksi koulun takia. Se viikko tulee olemaan kyllä niin hidas, päivät tuntuu niin paljon normaalia pidemmiltä kun herää niin aikaisin. :nauru: Mutta kun sen viikon puskee läpi niin sitten onkin jo aika lähteä hakemaan pentu! Ja sitten taas viikko lomaa niin pääsee tutustumaan hyvin pentuun.

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Maanantaina, 23.06.2014 klo 23:14  
+
0
Viikko enää ja stressiä pukkaa :eek: Niin paljon kysymyksiä pyörii päässä. Miten onnistun kitkemään hyppimisen/haukkumisen/PUREMISEN? Kaikkihan ne tietysti kuuluu pentuaikaan mut missä menee raja? Mitä jos pennusta tuleekin kauhea riiviö ja kukaan ei suostukaan hoitamaan sitä? Missä voin pitää pentua turvallisesti irti ja mitä jos se karkaakin? Mitä jos se ei kiinny muhun ollenkaan?? Mitä jos onnistun kasvattamaan siitä hihnassa vetävän remmirähjän, jonka kanssa koirapuistoilusta saa vain haaveilla. Mitä jos pentu sairasteleekin koko ajan ja lääkärissä joudutaan hyppäämään viikosta toiseen? Mitä jos en osaa totuttaa pentua tarpeeksi yksinoloon ja elokuussa kun palaan töihin niin se kärsii eroahdistuksesta? Mitä jos se yksinollessa tuhoaa seiniä/lattia?? Mitä jos, mitä jos, mitä jos?! :eitietoo:
Toivon niiiin että tää olo vähän helpottuu kunhan sen oman pennun saan vihdoin syliin. Onneksi kaveri on hyvänä tukena ja pystyn sen apuun turvautumaan jos on tarvetta. :)
Kävin tänään lainaamassa viimeiset koirakirjat kirjastosta. Vaikka hitsi, oonhan mä jo ala-asteelta asti lukenut varmaan kaikki mahdolliset koirakirjat mitä kirjastosta löytyy ja koirat.com on ollut myös sieltä ala-asteelta asti yksi suosikki sivu. Eiköhän kaikki tarpeellinen tieto oo jo mun päässä. :paapatus:

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Maanantaina, 23.06.2014 klo 23:36  
+
0
^ Mä olen välillä melkein vääntänyt itkua jo valmiiksi, kun mulle on iskenyt hätä siitä, että mitä jos siitä pennusta ei saakaan kunnon koirakansalaista, vaan mä menen ja pilaan koko koiran. Koiriahan meillä on aina ollut, niin isompaa kuin pienempääkin, mutta mitäs jos? Ei mulla ennen harrastuskoiraa ole ollut. Mua kauhistuttaa välillä sekin, että miten kauhea kaaos täällä tuleekaan olemaan kahden pienen lapsen ja pennun kanssa. Meidän harjakoirakin varmasti tulee vihaamaan sitä pentua. Varsinaista tunteiden vuoristorataa siis täälläkin, kun tunteet vaihtelee innostuksen ja epäilysten välillä. Mutta epäilysten myötä on tehty toimintasuunnitelmia ja valmistauduttu aina tarpeen tullen pyytämään viisaammilta neuvoa, että eiköhän se siitä. Teilläkin :peukku:

Vajaan parin viikon päästä pitäisi päästä pentuja katsomaan ja mä en malttaisi yhtään! En pysty odotusta helpottamaan yhtään silläkään, että kävisi ostelemassa tavaroita, kun lähes kaikki tarpeellinen on tullut ostettua jo pikku hiljaa ajan kanssa, vaikkei pennusta ole ollut tietoakaan. Ollut vähän pentukuumetta ilmassa jo muutaman vuoden ajan... :shifty:

plaahplaah

plaahplaah
Viestimäärä: 52

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Tiistaina, 24.06.2014 klo 09:53  
+
0
Mulla on samoja huolenaiheita...Geran pentuajoista on melkein kahdeksan vuotta ja mä olin silloin 12-vuotias, ei paljon auta. Kyseessä tulee olemaan mun ihka eka oma koira ja vielä harrastuskaveriksi hankittu. Otan hirveästi paineita pennun kasvattamisesta ja samaan aikaan kaverit yrittää takoa järkeä mun päähän, kuten myös kasvattaja. Vaikka osaisin välttää Geran kanssa tehdyt virheet, tulee jotain muita vastaan. On vaan mahdotonta välttää niitä täysin. Joten yritän rentoutua :nauru:

Torstaina on pentutestit IIK! Eli ihan pian saan tietää kuka kolmesta pojasta on minun, en malta odottaa :love:

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Tiistaina, 24.06.2014 klo 10:35  
+
0
Huh onneks en oo yksin! :nauru: Ehkä me selvitään, niinhän kaikki muutkin on tehneet!

Mullekin koira tulee harrastuskaveriksi(pääasiassa toko) ja stressaan siitäkin. Mitä koiralle pitäisi ihan ekana opettaa, missä järjestyksessä, jne. Mitä jos onnistun omilla virheilläni pilaamaan hyvän harrastuskoiran? :ttou: Pelkään, että rupean vaatimaan pennulta liikaa ja petyn kun se ei 10vk ikäisenä osaakaan istua, mennä maaten, tulla luokse, seurata jne. :nauru: Ehkä pitäis vaan nyt yrittää rauhoittua ja nauttia siitä pentuajasta, se kun ei kauaa kestä! Ja mitään täysin peruuttamatonta tuskin onnistun tekemään, kyllähän vanhakin koira oppii uusia temppuja.:wink:

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Tiistaina, 24.06.2014 klo 13:30  
+
0
Mä oon toistaiseksi onnistunut välttämään turhan hermoilun, saa nähdä kestääkö loppuun asti. Mulla tosin helpottaa se että on jo kolmas oma koira, ja ensimmäinen niistä oli ihan hirveä tapaus. Jos sen kanssa onnistuin niin onnistun kyllä pienen maastonakin kanssa. :nauru: Vaikka mäykyllä luonnetta löytyy kyllä niin paljon että labbis kalpenee vierellä. Enemmänkn mua jännittää terveydelliset asiat, ettei löydy mitään erikoista eläinlääkärin tarkistuksessa.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Tiistaina, 24.06.2014 klo 16:42  
+
0

Sufa kirjoitti:


Mullekin koira tulee harrastuskaveriksi(pääasiassa toko) ja stressaan siitäkin. Mitä koiralle pitäisi ihan ekana opettaa, missä järjestyksessä, jne. Mitä jos onnistun omilla virheilläni pilaamaan hyvän harrastuskoiran? :ttou: Pelkään, että rupean vaatimaan pennulta liikaa ja petyn kun se ei 10vk ikäisenä osaakaan istua, mennä maaten, tulla luokse, seurata jne. :nauru: Ehkä pitäis vaan nyt yrittää rauhoittua ja nauttia siitä pentuajasta, se kun ei kauaa kestä! Ja mitään täysin peruuttamatonta tuskin onnistun tekemään, kyllähän vanhakin koira oppii uusia temppuja.:wink:



Mä kerron sulle luottamuksellisen tiedon. Tää eli elämänsä kaks ekaa vuotta tyyliin täysin pellossa, ja silti se on nyt ihan hyvä harrastuskoira. Ainoot, mitä oisin voinu tehä toisin, on se, että oisin leikkiny tän kanssa enemmän. Eli mun ohjeet sulle on: pidä hauskaa sen pennun kanssa. Ne harrastusjutut ehtii myöhemminkin.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Tiistaina, 24.06.2014 klo 16:48  
+
0

Sufa kirjoitti:


Mullekin koira tulee harrastuskaveriksi(pääasiassa toko) ja stressaan siitäkin. Mitä koiralle pitäisi ihan ekana opettaa, missä järjestyksessä, jne. Mitä jos onnistun omilla virheilläni pilaamaan hyvän harrastuskoiran? :ttou: Pelkään, että rupean vaatimaan pennulta liikaa ja petyn kun se ei 10vk ikäisenä osaakaan istua, mennä maaten, tulla luokse, seurata jne. :nauru: Ehkä pitäis vaan nyt yrittää rauhoittua ja nauttia siitä pentuajasta, se kun ei kauaa kestä! Ja mitään täysin peruuttamatonta tuskin onnistun tekemään, kyllähän vanhakin koira oppii uusia temppuja.:wink:



Strikku kirjoitti:

Eli mun ohjeet sulle on: pidä hauskaa sen pennun kanssa. Ne harrastusjutut ehtii myöhemminkin.


Näin. Temput kerkeää kyllä opettaa myöhemminkin. Mielestäni tärkeintä on alkuun opettaa perus arkitavat, kontakti, luoksetulo sekä yhdessä tekemisen riemu ja leikkiminen koiran kanssa. Käydä pennun kanssa monenlaisissa paikoissa ihmettelemässä. Hyvät pohjat yhdessä tekemiseen ja toimiva palkkaus on loistava pohja mille tahansa tekemiselle tulevaisuudessa.

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Keskiviikkona, 25.06.2014 klo 16:22  
+
0
Kiitti Strikku ja Sarahia! Ehkä mun pitää vaan yrittää vähän höllätä mun suunnitelmia ja tosiaan nauttia siitä pentuajasta. :) Oon vaan aina ollut sitä mieltä, että asiat kannattaa tehdä kerralla oikein(7v belgin opettaminen kävelemään hihnassa nätisti ei ollut mikään helppo homma:roll:), joten sen takia kasaan näitä paineita itselleni. Tietystihän nuo perus arkitottelevaisuustaidot pitääkin opettaa kunnolla, mutta varsinainen harrastustoiminta voi kyllä odottaa. :)


Kävin tänään ostamassa viimeiset asiat pennulle(peti, hihna, ruokatynnyri, kakkapusseja!), hain äidiltä kantoboksin hakureissua varten ja tällä viikolla pitäisi vielä tulla netistä tilattu paketti(missä on leluja, ruokakuppi, jne.). Jännittää! :nauru:

plaahplaah

plaahplaah
Viestimäärä: 52

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Keskiviikkona, 25.06.2014 klo 18:14  
+
0
Jos vaan kaikki menee suunnitelmien mukaan, on perjantaina superkivaa luvassa. Kasvattaja aikoo tulla käymään meillä koko porukan kanssa! Eli kahdeksan pentua ja mammakoira :love:

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Keskiviikkona, 25.06.2014 klo 18:58  
+
0

Ame kirjoitti:

Meidän harjakoirakin varmasti tulee vihaamaan sitä pentua.



Sori, jos utelen, mut eiks sulla ollu aiemmin kaks tai kolme harjakoiraa? Hurjasti onnea pennusta, muistan sun pentukuumeilleen täällä jo kauan sitten ja miettineen oikeaa rotua. :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

handelsson

handelsson
Viestimäärä: 64

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Keskiviikkona, 25.06.2014 klo 19:32  
+
0
Teidän hermoilujanne lukiessa, aloin ittekki vähän mietiskeleen.. Sillä mulla ei oo minkäänlaisia muistikuvia miten olin ja opetin ton Vilnan, kun se oli pentu.
Mitä jos en saa siitä tuollaista kun Vilna? Toi on just sellanen, mimmonen mie tahon että koira on. Toki, enhän minä nyt voi olettaa, että siitä kasvaa juuri samalainen ku Vilna, yksilöitähän koirat ovat..
Eiköhän se tästä sutjaannu.

Tällä viikolla penskat menee sirutettavaksi ja pentu-tarkkeihin, ja mulla on jo 3 nimivaihto ehtoa valmiina, vielä kerkeää mietiskellä sopivaa. :)
Shetlanninlammaskoira <3 Vilna 6/2012
Shetlanninlammaskoira <3 Rea 5/2014

http://vilnaillaan.blogspot.fi/

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 7 - Torstaina, 26.06.2014 klo 10:32  
+
0
Tutuli, ihan oikeassa olet. Meillä on ollut useampikin harjis ollut, mutta lauma on elämänmuutosten mukana pienentynyt. Yksi lähti lapsia karkuun äidille ja toinen jäi sitten eron myötä eksälle. Molemmat siis tässä elämässä edelleenkin pyörivät, vaikka eivät meidän kanssa enää asukaan. Ja kiitoksia :hymy:

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 66
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 19:15)