Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Lauantaina, 17.01.2015 klo 18:24

Pennunomistajien pulina 12

Siirry sivulle: 1 ... 51 52 53

Meow

Meow
Viestimäärä: 51

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Keskiviikkona, 31.05.2017 klo 18:03  
+
0
Noniin, nyt on pari viikkoa ollut yhteiseloa niin pakkohan tänne on tulla kirjoittamaan. Yöt sujuu jo oikein mukavasti ja listat ovat ehjät niin kuin kaikki muukin ihme ja kyllä. On ollut työviikko ja tämä kaveri on kyllä niin nätisti kotona työpäivän ajan, että uskomatonta. Ulkoillaan pääasiassa vapaana, joskus Pepsin korvat ovat hukassa, eikä haluakkaan tulla perässä. Kerran päivässä olen tehnyt hihnaan tottumis lenkin ja on alkanut mennä paremmin. Ei tarvi enää maanitella koko ajan liikkumaan eteenpäin.
Mietin miten paljon ja mitä olette opettaneet pennuillenne missäkin tahdissa? Tämä osaa kiellot, istu käskyn ja ymmärtää kutsun. Olen kokeillut osaako tarjota muita tempauksia, mutta ei. Keskittymiskyky tuntuu olevan vielä todella heppoinen(ymmärrettävästi kun on 9viikkoa) ja varsinkin kun jaloissa pyörii pari kissaa.
Mutta pakko kehua tämän rakkoa, kuinka jaksaakaan odottaa tarpeita tekemättä ko emäntä mönkii toppatakkiin yms. muihin ulkoiluvarusteisiin :nauru: Vaikuttaa tähän mennessä perusjärkevältä koiralta, joka on myös itsepäisyydellä maustettu. :cool:
"a Home witouth a cat is just a house"

Welsh Corgi Cardigan narttu "Pepsi" s.28.3.2017
Taloudessa myös kaksi kissaa.

aatuy

aatuy
Viestimäärä: 13

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Tiistaina, 06.06.2017 klo 16:21  
+
0
Meille saapui toissaviikolla pieni aussien alku Coda :love:

Ensimmäinen viikko tuntui ihan oudolta ja vaikka mitään suurempia ongelmia ei ollut niin oli jostain syystä vaikea olo pennun takia? Coda on rohkea ja avoin mutta ensimmäisen viikon ajan tuntui ettei se pidä minusta tai mistään mitä tehdään yhdessä, aivan kun sitä ei olisi kiinnostanut mun olemassaolo yhtään :nauru: Tiedä sitten mistä se johtui, mutta yhteiselo on alkanut sujua jo paremmin ja Codaa selvästi kiinnostaa enemmän yhdessä tekeminen. Sen keskittymiskyky on myös parantunut huimasti, (ehkä paljolti sen ansiosta että olen antanut monet ruoat aktivointilelujen kautta kun joutuu siinä sitten keskittyä?) se on oppinut lyhyessä ajassa ja pienellä treenillä istumaan, odottamaan ja menemään maahan käskystä. Se on oppinut myös hurjan nopeasti itekseen arjessa esimerkiksi tulemaan luokse ja kulkemaan ovesta viimeisenä! Tiesin kylllä että aussiet on kovin fiksuja ja nopeita oppimaan mutta oon silti vähän hämmästynyt siitä miten tuo tirpukka on itekseen oppinut niin paljon!?
australianpaimenkoira Coda (3.4.2017)

Nenetsi

Nenetsi
Viestimäärä: 65

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Keskiviikkona, 14.06.2017 klo 16:08  
+
0
Huhhuh, aika kuluu ihan siivillä. Varmaan noin puolitoista kuukautta siitä, kun viimeksi täällä kävin. Elmo kasvaa ihan hurjaa vauhtia, on pian 5kk. Pari ensimmäistä viikkoa mentiin tietysti ihan onnesta soikeina ja kaikki oli ihanaa ja hassua ja söpöä :D Sitten rupesi pikku hiljaa ärsyttää se, että ulkona täytyy syödä kaikki mahdollinen: kepit, purkat, tupakat, kivet ja hanhenkakkaa. Jossain vaiheessa olin jo aika poikki, kun ulkoilu tuntui olevan yhtä tuskaa ja sanoinkin jo miehelle, että onhan toi koira rakas, mutta toista koiraa meille ei ikinä enää tule. Nooo... :nauru:

Nyt helpottaa. Elmo kulkee ulkona jo todella hienosti, tuijottaa silmiin ison osan lenkeistä, eikä ihan kaikkea enää joudu kaivamaan kurkusta :nauru: 'Jätä'-käsky on kyllä edelleen välillä hukassa ja asfaltinpalaset ovat erityistä herkkua. Muutenkin ulkona käskyjen noudattaminen on vielä paikoitellen todella vaikeaa, kun ihmiset, koirat ja erilaiset hajut kiinnostavat enemmän. Mutta sisällä menee jo todella hyvin ja monia temppuja on jo opittu. Onneksi ulkonakin alkaa pikku hiljaa muutamat jutut sujua ja onneksi Elmo ei enää näytä niin pennulta, niin ihan jokainen vastaantulija ei yritä tulla iholle. Edelleenkin niitä kyllä tulee valitettavan paljon ja se ärsyttää. Olen jotenkin tosi huono sanomaan ei, varsinkin kun ihmiset kysyy lupaa ja Elmokin haluaa tervehtiä kaikkia... Mutta silti ärsyttää, että Elmo rupeaa intoilemaan ja pomppimaan ja yrittää haastaa kaikki leikkiin. Varsinkin se ihmisiä vasten pomppiminen ärsyttää itseäni aivan suunnattomasti, enkä halua, että Elmo oppii, että se on ok, vaikka osa vastaantulijoista sanoo heti, ettei se haittaa mitään ja tosi suloista kun se tulee noin innoissaan tervehtimään. No aijjaa, kiva, ettei teitä haittaa, mutta mua haittaa :ttou:

Pitäisi vaan osata ottaa tiukempi linja ja sanoa ihmisille, et nyt ei sovi tervehtiä. Onneksi tosin välillä jo toimii, että Elmo ottaa katsekontaktin muhun ja päästään ohi ihmisistä, jotka selkeästi katsovat ja haluaisivat tulla juttelemaan, mutta kun itse keskityn pelkästään koiraan ja olen kuin en huomaisikaan, niin päästään jo aika hyvin monista tuijottajista ohi :nauru:

Paljon on siis tapahtunut. Alkuinnostus, suunnaton ärsytys ja uupumus ja nyt elämä voittaa ja asiat alkavat sujua yhä helpommin :D Käydään Elmon kanssa pentukoulussa ja Elmo tuntuu onneksi tykkäävän siitä kovasti. Vielä kun itsekin jaksaisi oikeasti säännöllisesti treenata niitä kaikkia juttuja kotonakin, niin suunta olisi hyvä. Tulee vaan niin paljon opeteltavia asioita, että on jotenkin vaikea pysyä kärryillä, mitä kaikkea pitäisi opettaa ja missä ihmeen välissä ehtii kaiken :)
Bichon frisé uros Elmo kotiutuu 23.3.2017
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.06.2017 klo 16:10)

Midnight

Midnight
Viestimäärä: 15

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Keskiviikkona, 14.06.2017 klo 21:09  
+
0
Enpäs ole tänne vielä kirjoitellut vaikka pentu on ollut kotona nyt noin pari viikkoa. Melkoisen hyvin on mennyt. Pentu on hämmästyttänyt minua sillä miten nopeasti oppii opetettavan asian. Rauhoittumisharjoitusten ja ei-sallittujen tavaroiden pureskelu onkin sitten hieman kinkkisempi juttu, mutta niissäkin on tapahtunut pikkuisen edistymistä.

Yöt pentu on nukkunut alusta asti rauhallisesti. Pahimmat hepulit ja riekkumiset tapahtuu aamupäivällä :kieli: Sisäsiisteysharjoittelu on hyvällä mallilla (juuri kun olin saanut tuon lauseen kirjoitettua niin eikös pentu lirauttanut lattialle :D).

Ulkoa pitää yrittää syödä kaikki ja jätä-käskyä harjoitellaankin ahkerasti...

Nenetsi: voin niin allekirjoittaa tuon pomppisen! Lisään listalle myös käsien puremisen. Yllättävän monet vastaantulijat yms. sanovat ettei pomppiminen ja pureminen heitä haittaa. Jotkut suorastaan yllyttävät pentua siihen "kun se on niin söpöä". Järki meinaa välillä mennä :ttou:
Sekarotuinen narttu 4/2017

aatuy

aatuy
Viestimäärä: 13

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Torstaina, 15.06.2017 klo 07:57  
+
0
Coda on nyt 10,5vko ja kovin paljon ollaan edistytty! Eihän se edes tunnu ihan vauvalta enää. Ainoa asia joka ottaa päähän on se että Coda on niiiin äänekäs.. Se huutaa pitkin yötä jos joutuu nukkua alakerrassa kun muu porukka nukkuu toisessa kerroksessa. Joskus se kiljuu päivälläkin, super ärsyttävää :neutral: Viime yönä otin Codan mun huoneeseen nukkumaan ja se oli koko yön kai ihan hiljaa kun en kertaakaan herännyt. Tästä lähtien se taitaakin nukkua sitten mun huoneessa ainakin siihen asti että se alkaa nukkua yönsä kunnolla :nauru:
australianpaimenkoira Coda (3.4.2017)

one

one
Viestimäärä: 25

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Keskiviikkona, 21.06.2017 klo 14:44  
+
0
Liitynpä joukkoon vaikka pentu saapuikin jo viime kuun alkupuolella.
Erittäin hyvin on mennyt ja vanhempi koirani otti penskan tosi hyvin vastaan. Ovat olleet heti ensimmäisestä päivästä saakka parhaita kavereita. Nimen keksiminen naperolle on ollut haastavinta tähän mennessä. Ensimmäiset pari päivää oli hieman ujona mutta sitten
rohkaistui ja siitä asti on ollut uteliaana mukana arjen askareissa.
Hihnassa kulkee nätisti, ei mesoa öisin ja aamulla on iloisena tervehtimässä pusujen kera samoin kuin vanhempi koirakin. Osaa jo muutamia satunnaisia käskyjä ja sisäsiisteyttä opetellaan ja siinä onkin tapahtunut edistystä jos vertaa ihan alkuun kun pentu oli vasta tullut taloon.
Muistuttaa yllättävän paljon monissa asioissa vanhempaa koiraamme, vaikka eivät mitään sukua toisilleen ole. Siis silloin kun tuo vanhempi oli luovutusikäisenä meille tullut.
Seropi Juliska

Meow

Meow
Viestimäärä: 51

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Torstaina, 22.06.2017 klo 15:23  
+
0
Oi, onpa mukava kun muillakin on jo pennut kotoutuneet :nauru:
Täällä on jo ensimmäinen rokotus hankittu, käynti meni vähän ikävästi sillä ei päästy ell vastaanotolle sisällä olevan akuutti tapauksen vuoksi. Ell kävi sitte nopsaa ja kipeästi pistämässä Pepsille rokotuksen eteisessä. Harmittaa myös kun olisin halunnut punnita koiran, mutta ei voinut punnita kun se puntari oli sielä ell vastaanottohuoneessa ja siellä myöskin potilas.

Loma loppuisi juhannukseen ja vähän jännittää toisen yksinolot. Tykkää nimittäin järsiä listoja vaikka on aktivointileluja yms yksinolojen ajan ollut käytössä. Uskon myös että mennään takapakkia sisäsiisteydessä kun alan töihin loman loputtua. Nyt on ollut pitkään tekemättä sisälle tarpeitaan.

Mutta pääsääntöisesti on mennyt todella hyvin.
"a Home witouth a cat is just a house"

Welsh Corgi Cardigan narttu "Pepsi" s.28.3.2017
Taloudessa myös kaksi kissaa.

one

one
Viestimäärä: 25

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Perjantaina, 23.06.2017 klo 22:12  
+
0
Meilläkin pentu yritti alussa nakertaa listoja mutta seurailin sitä siinä jonkin aikaa ja joka kerta kun meinasi ryhtyä kyseiseen tihutyöhön niin olin valmiina kieltämässä ja sen jälkeen napero oppikin ihme ja kumma sen että listat jätetään rauhaan. Yksin ollessaan keskittyy listojen sijasta järsimään
lelujaan ja jättämiäni kovia purtavia. Dentastickin esimerkiksi saatan leikata saksilla kolmeenkin osaan ja jätän palaset kauaksi listoista. Kärsivällisyys kannattaa ja varmasti pentusi oppii jättämään listat rauhaan ajan mittaan. Kannattaa tarjota paljon sille mieluista hammastyöskentelyä jolloin se oppisi niiden muiden asioiden olevan maukkaampiakin kuin listat.
Olisin kirjoittanut vähän enemmänkin mutta tällä hetkellä olen kännykän varassa kun tietsari on nurin.

Meillä oli tänään Lunan kanssa oikein loistava päivä tänään kun sain sen tekemään aamusta asti kaikki tarpeensa ulos eikä ole tänään tarvinnut niitä sisätiloista siivoilla. Käytiin koirapuistossakin juoksentelemassa ja neiti itse tykkäsi hyppiä sinne asennetun "penkin" päälle ja kulki siinä sitten päädystä päätyyn ja keskikohdassa tuli jalkojeni alitse ja pyöräytti muutaman kerran kunnon kasikiepinkin. Nyt tyttöset vetävät tirsoja vierekkäin.
Seropi Juliska

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Lauantaina, 24.06.2017 klo 14:16  
+
0
Minä suihkuttelin listoihin ja lipastonkulmaan hiuslakkaa kun pentu meinasi niitä järsiä. Oli tehokasta :nauru: Tosin sitä piti lisätä joka päivä. Valkopippuri ja tabasco on myös tehokkaita, mutta en halunnut itse tabascoa laittaa näkyviin paikkoihin. Etikka tai sitruuna tehoaa joillekin, oma pentu vain nuoli ne heti pois.

Cotoon

Cotoon
Viestimäärä: 13

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Torstaina, 29.06.2017 klo 23:12  
+
0
Täällä on pian 10 viikkoinen cotton tyttö :)
Pissat ja kakat tulee jo eteiseen paperille, ei ole olut pariin päivään vahinkoja lattialla. Suunnilleen puolet pissoista tulee ulos. Kerran tunnissa ei aivan keretä viemään, mutta eiköhän se pidätyskyky nopeasti kasva :) Vielä ei ole kakannut ulos, mutta en ole vielä huolestunut asiasta.

Luoksetuloa harjoiteltu,mutta istumista tai irtipäästämistä ei ole vielä opeteltu. Pitäkin alkaa harjoiella! Osaako kukaan sanoa miksi useissa makupaloissa lukee ettei alle 4kk pennuille? ainakin hauhaun herkuissa luki)Joku hyvä herkkupala pitäisi keksiä millä alkaa koulutamaan :)

Missä olette ulkoiluttaneet pentuja? Itse en uskalla ulkoiluttaa irti keskustassa. Ollaankin siis remmissä käveleskelty. Voikohan jo ensimmäisen rokotuksen jälkeen mennä koirapuistoon vai kannattaako odottaa vielä toinenkin rokotus?
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.06.2017 klo 23:15)

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Lauantaina, 01.07.2017 klo 11:12  
+
0
Minä olen käyttänyt koulutusnameina juustoa, nakkeja tmv. "superherkkua". Todella pieniksi paloiksi paloiteltuna, toki vähän riippuu pennun koostakin. Pääsääntöisesti pikkusormen kynnen kokoisia, ihan ohuita. Oonalle ei tosin kelvannut nakit eikä juustot, sille tein possun fileesuikaleista pieniä paloja ja kypsensin uunissa. Sitten sellainen "koiranmakkara" Naturis on hyvä, saa paloiteltua pieniksi paloiksi, ei hajoa taskussa, mutta on pehmeää ja pennun helposti nieltävää. Ihan laadukasta, joistain eläinkaupoista saa. On aika iso pötkö, mutta osan voi pakastaa. Minä olen pilkkonut koko pötkön kerralla pieniksi paloiksi, pussittanut sopiviin annoksiin ja pakastanut. On sitten helppo ottaa pussillinen sulamaan.

aatuy

aatuy
Viestimäärä: 13

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Maanantaina, 03.07.2017 klo 11:55  
+
0

Cotoon kirjoitti:

Täällä on pian 10 viikkoinen cotton tyttö :)
Pissat ja kakat tulee jo eteiseen paperille, ei ole olut pariin päivään vahinkoja lattialla. Suunnilleen puolet pissoista tulee ulos. Kerran tunnissa ei aivan keretä viemään, mutta eiköhän se pidätyskyky nopeasti kasva :) Vielä ei ole kakannut ulos, mutta en ole vielä huolestunut asiasta.

Luoksetuloa harjoiteltu,mutta istumista tai irtipäästämistä ei ole vielä opeteltu. Pitäkin alkaa harjoiella! Osaako kukaan sanoa miksi useissa makupaloissa lukee ettei alle 4kk pennuille? ainakin hauhaun herkuissa luki)Joku hyvä herkkupala pitäisi keksiä millä alkaa koulutamaan :)

Missä olette ulkoiluttaneet pentuja? Itse en uskalla ulkoiluttaa irti keskustassa. Ollaankin siis remmissä käveleskelty. Voikohan jo ensimmäisen rokotuksen jälkeen mennä koirapuistoon vai kannattaako odottaa vielä toinenkin rokotus?



Onnea pennusta! Meillä 13vko aussie pentu. Tohon makupalojen ikäraja-asiaan en osaaa ottaa kantaa mutta kyllä mä oon ainakin antanut aikuisille koirille tarkotettuja nameja tolle meiän pennulle alusta asti. Käytän treeninamina vaihtelevasti juustoa, keitettyä kanaa, teollisia treeninameja ja sellasta. Mitä nyt vaan ikinä keksiikään ja mistä pentu tykkää :peukku:

Ulkoilutan pentua vähän siellä sun täällä, pentu kulkee aina enemmän tai vähemmän vapaana. Ja oon pitänyt vapaana siis ihan keskustassakin (asutaan Porvoossa) niihin aikoihin kun ei oo kauheesti ihmisiä liikenteessä. Ei kannata turhaan ottaa stressiä siitä vapaana pitämisestä, pentu kyllä yleensä seuraa luonnostaan omistajaansa ja jos ei seuraa (niinkun meillä... kovin itsenäinen tapaus tää meidän poika) niin kylmästi vaan jätät pennun yksin jos se ei tuu perässä. Näin meiän pentu on alkanut seuraamaan eikä se enää jää kyyhöttämään mihinkään kun se tietää että en odota sitä :nauru: Oon myös mennyt sitä piiloon ja juossut pakoon jos se ei meinaa seurata tai tulla perässä... Mitäköhän naapurit ajattelee? :roll:
australianpaimenkoira Coda (3.4.2017)

Cotoon

Cotoon
Viestimäärä: 13

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Tiistaina, 04.07.2017 klo 09:55  
+
0
Nyt selvisi miksi joissakin nameissa lukee ettei alle 4kk pennuile. Kysyin eläinkaupasta niin myyjä sanoi että saa antaa, mutta tarkoittaa ettei saa syöttää pennuille täysravintona.

Kiitos pentu onnitteluista :) Ollaan päästy pari kertaa ulkoilutamaan irti muiden pihoilla :) Omalla pihalla ei kyllä onnistu tuo ulkoilutus, koska vilkas puisto vieressä. Koiria ja pyöräilijöitä yms menee vähän väliä ja autotie vieressä.

Onko muiden koirilla iltavilliä? Tämä usein illalla 22-23 viliintyy kun katsotaan tv:tä:roll: Murisee ja haukkuu leluille, pyörii, riehuu ja raapii omassa kopassaan. Välillä juoksee pitkin kämppää ja jää hetkeksi leikkimän lelulla. Naapurit ei varmaankaan tykkää tästä kovaäänisestä leikistä:roll: Viitsiikö kuitenkaan leikkihaukusta kieltää? Ollaan vaan oltu huomioimatta koiraa.

Välillä myös leikkiessään haukkuu meille, yrittää varmaan käskeä leikkimään. Siihen olen komentanut "Ei", jos ei usko ja vielä haukahtanut niin "nipistänyt" niskasta jos niin silloin viimeistään uskoo.

aatuy

aatuy
Viestimäärä: 13

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Tiistaina, 04.07.2017 klo 14:51  
+
0
Meillä pentu käy vaan välillä vähän ylikierroksilla mutta ei se mitään hepuleita sisällä saa :nauru: Sillon kun kierrokset nousee niin se puree eikä kiellot mee läpi. Joskus myös haukkuu ja mä oon tota pentua kieltänyt jos se huutaa. Haukkuminen ja muu kiljuminen on vähentynyt huomattavasti sen jälkeen kun oon alkanut kieltää.. En siis huomioi muuten kun että napakasti ja ääntä korottaen sanon EI, en edes katso pentuun ja sillä selvä. Yleensä uskoo ensimmäisestä kerrasta, jos ei niin viimeistään kolmannesta.
australianpaimenkoira Coda (3.4.2017)

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Perjantaina, 07.07.2017 klo 20:16  
+
0
On hyvinkin tuoreessa muistissa Oonan iltavillit. Se aloitti siinä iltakahdeksan maissa ja lopetti puolen yön tietämillä. Oona juoksi päättömästi ympäri kämppää, heitteli ja riepotti lelujaan, sohvatyynyjä, mattoa, kiusasi kahta aikuista koiraani, haukkui... Yritin kyllä väsyttää sitä, mutta ei se väsynyt. Käytin Oonaa pellolla juoksemassa Essin (toinen koirani) kanssa vapaana, käveltiin hihnassa rauhalliseen tahtiin, pentu sai haistella ja tutkia ympäristöä omaan tahtiinsa, kehittelin sille sisällä nenähommia, namin etsimistä tmv. Harjoiteltiin uusia temppuja. Pentu sai juosta takapihalla. Mutta mikään ei auttanut, iltavilli kesti aina sen 4 tuntia. Kunnes joku ehdotti että harjoiteltaisiin vain rauhoittumista. Eli lelut pois, pentu syliin ja siinä silittelin rauhallisesti jonkin aikaa. Se auttoi! Iltavillit lyhentyivät niin että jonkin ajan päästä riehuminen kesti vain puoli tuntia. Ja sitten loppui kokonaan. Oona meni nukkumaan iltakymmeneltä ja nukkui aamuun asti. Toki meillä oli päivisinkin aktiviteettia ihan reilusti kun olen päivät kotona.

vadeade

vadeade
Viestimäärä: 2

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Tiistaina, 11.07.2017 klo 14:34  
+
0
Liitynpä tänne myös. Kotiutui muutama viikko sitten spk poitsupentu, ja vaikka odotettu tapaus onkin ollut, niin kyllä osaa ollakin hankalaa.
Pentu on jo rokotuksensa saanut, ja koirakaverien kanssa temuaa vähän välillä, ollaan käyty metsälenkeillä,jossa viipottaa vapaana, ja kulkee kyllä nätisti miltei vieressä koko ajan, mutta auta armias, kun pysähdyn edes hetkeksi niin alkaa itkukonsertti...olen patsaana seissyt ulkona sen puolikin tuntia, kun toinen vapaana vaan huutaa vieressä.
Kentällä on jo käyty tutustumassa, vähän treenattu paikallaoloa ja luoksetuloa. Hienosti osaa istua ja odottaa ovien aukaisua kyllä. Mutta koko päivän se vaan riehuu, ja yleensä myös yöt. Ei millään tahdo olla paikallaan. Aika hyvin ja hiljaa jää alkuprotestiulinan jälkeen yksin, kun käyn esim. kaupassa, mutta jos joutuu olemaan kotona toisessa huoneessa niin kamala ulina.
Nyt heti on alkanut jo haukkumaan yöllä, kun kuulee ulkoa ääniä, vapaana jos näkee ihmisen tai koiran niin sinnehän viipottaa, sama vaikka heittelisin kakku päässäni kärrynpyöriä.
Täytynee alkaa itsekin vaan treenaamaan enemmän tuota rauhoittumista, josko auttaisi meilläkin. :D

aatuy

aatuy
Viestimäärä: 13

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Tiistaina, 11.07.2017 klo 19:45  
+
0
Coda (nyt 14vko) on alkanut purra tosi aggressiivisesti, siis ihan raivolla käy käsiin kiinni.. Tänään keksin laittaa inkiväärin palasen sen suuhun kun se hyökkää mun käteen kiinni ja se muuten toimi, ei purrut enää sen jälkeen. Odotan innolla että hampaat on vaihtunut :shifty: Yhtäkään hammasta ei oo muuten vielä lähtenyt ees! Mitenkäs teillä, koska ensimmäiset hampaat alkoi putoilla?
australianpaimenkoira Coda (3.4.2017)

Cotoon

Cotoon
Viestimäärä: 13

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Perjantaina, 14.07.2017 klo 10:10  
+
0
Meilläkin innokkaasti purisi käsiä ja oikeen hyökkii kimppuun (kohta 12vk) :ttou: Mutta oletan että rauhoittuu kun hampaat vaihtuu.
Hikkailee päivittäin, mutta toisesta keskustelusta luin että se olisi pennuille normaalia.

Ruoan jälkeen olisi varmaan hyvä vähän rauhoittua, eikä juosta ja pyöriä ympäriinsä. Mutta miten käytännössä saa pennun rauhoitettua ruoan jälkeen?


Tänään haukkui dopermannille kun käveltiin vastaan. :eek: mten pitäisi toimia näissä tilanteissa? Ja mietin että menimmekö liian lähelle vierasta koiraa (koka ei ole rokotuksia vielä). Tilanne tuli niin yllättäen ja koira käveli pyörätien toista reunaa vastaan.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.07.2017 klo 10:40)

aatuy

aatuy
Viestimäärä: 13

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Torstaina, 20.07.2017 klo 09:56  
+
0
Meillä pennun puremisinto on vähentynyt kun ei olla leikitty rajuja leikkejä oikeestaan ollenkaan. Taitaa olla niin että ihan itseäni saan syyttää siitä että Coda alkoi käyttää hampaita niin paljon ihmisiin, nyt se ei pure juuri ollenkaan ellei kierrokset nouse. Ei olla tehty mitään kierroksia nostavaa ja pentu onkin paljon rauhallisempi taas.

Coda on myös pöhissyt muutamalle koiralle lenkillä, mutta en usko että siihen tarvitsee puuttua kun sitä on tapahtunut ihan pari kertaa vaan. Muuten mennään toisten koirien ohi hyvin lukuunottamatta sitä, että Coda haluais kovasti mennä aina tutustumaan, mutta se taitaa olla vaan hyvä asia. Eipähän ainakaan pelkää :aurinko:

Niin ja me kyllä haisteltiin jo toisia koiria vaikka ei ollut rokotuksia. Mä ite oon vähän sitä mieltä, että on turhaa ottaa liikaa stressiä siitä, että kuinka lähelle voi toisen koiran antaa tulla. On hyvä, että pentu pääsee tutustumaan mahdollisimman paljon muihin koiriin. Vaikka tietenkin pitää olla varovainen etenkin jos ei rokotuksia vielä ole. Mutta joo :nauru:
australianpaimenkoira Coda (3.4.2017)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 12 - Maanantaina, 07.08.2017 klo 12:44  
+
0
Onko täällä pennunomistajia? Mulla on 11 viikkoinen paimensukuinen lapinkoira. Kuinka kauan teidän pennut pidätti 11 viikkoisena? :hymy:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

  Siirry sivulle: 1 ... 51 52 53
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 14:30)