Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 14.01.2018 klo 15:30

Pentu tulossa ja mietteissä miten totutan porukoiden koiraan

Katariinana

Katariinana
Viestimäärä: 3

PENTU TULOSSA JA MIETTEISSä MITEN TOTUTAN PO... - Sunnuntaina, 14.01.2018 klo 15:30  
+
0
Vissiin oikea ryhmä, toivon.
Mutta pienenä huolenaiheena on kesällä itselle tulevan narttupennun totuttaminen vanhempien uroskoiraan. Vanhemmilla asuva koira on mulle tämän hetken silmäterä, sillä koira on tullut perheeseen minun ollessa 15-vuotias ja koira käy mun luona säännöllisesti muutaman päivän sykleissä nyt kun asun jo omillani. Uros ei kamalasti välitä muista koirista leikkimielessä ja suosii nättiä haistelua ja muuten saattaa olla täysin välinpitämätön kadulla tuleviin koiriin. Pelkään siis, että pennulla tulevat kokeilut näykkimisen suhteen ja leikkiin kutsumiset saavat uroksen pinnan palamaan ja napauttamaan jossain määrin pentua. Miten yleisesti mun kannattaisi totuttaa koirat keskenään? Uros kumminkin pitää mua erittäin vahvasti yhtenä omana henkilönään, koska oon niin tiiviisti koiran kanssa tekemisissä. Tiedän, että mun pitää asettaa pennulle jo tietyt säännöt miten toimia vanhemman, jo 10-vuotiaan uroksen kohdalla. Mutta minkälainen asetelma sisätiloissa pitäisi ottaa käytäntöön? Uros ei nimittäin myöskään kauheasti ole ollut kotioloissa muiden koirien kanssa moniin vuosiin.
Kamalan sekava selitys varmaan, kysykää vaan lisää, itselle vaan just pieni huolenaihe johon haluaisin varmennusta. Kumminkin molemmat koirat tulevat olemaan yhdessä mun elämässä vielä monia vuosia.
Jos roduilla väliä; uros on walesinspringerspanieli
Ja narttupentu tulee olemaan collie :)
Kiitooskiitos jos joku jaksaa vastata!!!!

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 00:00)